Treninger

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rugbar
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2007
    • 152

    PSA er klar for trening

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Unnskyld meg dersom jeg ikke har fulgt godt nok med, men:
    Er begge "ferdig-operert"? Er begge i gang med opptrening igjen?.
    I hele høst hørt vi jo at Riseth måtte foreta et inngrep. Har han gjort det?
    Og PSA hadde vel utført et inngrep som ikke ga ønsket resultat, eller..?
    Beklager også om dette er feil tråd, men jeg synes det var relevant i og med dagens treningsrapport.

    PSA er klar for opptrening og vil snart være i full trening

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Dagens trening:

      Mye pasnings øvelser, mye løping og det var det.

      Skader
      • Otto litt grums i kneet men ikke alvorlig trener mest sansynelig i morgen, Psa trener for fult fra neste uke
      • Marius syk altså ikke skadet
      • Riseth trener forsiktig ikke med i dag men klar i morgen han har ikke operert
      • Moldeskred står fast i utlandet
      • Bergmann overtråkk og står over et par dager tror det var alt


      Ruben, Bolly og Cisse var ikke og se kanskje på skolebenken?

      Nye spillere
      • En midtbane spiller fra Irland som har landskamper på u17,u19 og u21 og har gått på fotballakademiet til Liverpool. Han virka veldig bra
      • En keeper fra Eidsvoll. Veit ikke navn,han var med bare for at vi mangler keepere.
      • Kommer to Afrikanere: en på Torsdags og en på Mandags treningene. De er 17 og 19 år


      Hele trener teamet på plass og det er godt og se trenere som involverer seg og ikke minst kan fotball.

      Fikk også et ord med Andre og han fortalte at Finn Bjerk dreiv tlf terror med han hver dag for en overgang til Flisbyen, noe han slettes ikke aviste men han vil vente til Januar med en avgjørelse på dette. Faen for et lag Flisbyen kan få neste år. Beklager at dette kom med her burde kanskje hvert i en annen tråd.
      Last edited by iL; 02.12.2008, 13:29. Begrunnelse: gjorde posten mer lettleselig

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Dagens trening ,mye pasnings øvelser,mye løping og det var det. Skader Otto litt grums i kneet men ikke alvorlig trener mest sansynelig i morgen, Psa trener for fult fra neste uke, Marius syk altså ikke skadet, Riseth trener forsiktig ikke med i dag men klar i morgen han har ikke operert, Moldeskred står fast i utlandet, Bergmann overtråkk og står over et par dager tror det var alt.Ruben, Bolly og Cisse var ikke og se kanskje på skolebenken? Nye spillere en midtbane spiller fra Irland som har landskamper på u17,u19 og u21 og har gått på fotballakademiet til Liverpool han virka veldig bra + en keeper fra Eisvoll veit ikke navn han var med bare for at vi mangler keepere. Kommer to Afrikanere en på Torsdags og en på Mandags treningene de er 17 og 19 år ...Hele trener timet på plass og det er godt og se trenere som involverer seg og ikke minst kan fotball. Fikk også et ord med Andre og han fortalte at Finn Bjerk dreiv tlf terror med han hver dag for en overgang til Flisbyen, noe han slettes ikke aviste men han vil vente til Januar med en avgjørelse på dette. Faen for et lag Flisbyen kan få neste år. Beklager at dette kom med her burde kanskje hvert i en annen tråd.
        Takk for referant. Veldig nyttig for oss som ikke får dratt på treninger.

        Har sittet klar med tommel opp i hele dag
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5099

          Ingen som har sett noe til Husár?
          Hvordan sesong har de i Slovakia, og hvor lang er utlånsavtalen?

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Opprinnelig skrevet av McGuffy
            Ingen som har sett noe til Husár?
            Hvordan sesong har de i Slovakia, og hvor lang er utlånsavtalen?
            Husar kommer ikke tilbake, han sitter på benken i Slovakia.

            Kommentar

            • Mauer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 270

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Dagens trening:

              Mye pasnings øvelser, mye løping og det var det.

              Skader
              • Otto litt grums i kneet men ikke alvorlig trener mest sansynelig i morgen, Psa trener for fult fra neste uke
              • Marius syk altså ikke skadet
              • Riseth trener forsiktig ikke med i dag men klar i morgen han har ikke operert
              • Moldeskred står fast i utlandet
              • Bergmann overtråkk og står over et par dager tror det var alt

              Ruben, Bolly og Cisse var ikke og se kanskje på skolebenken?

              Nye spillere
              • En midtbane spiller fra Irland som har landskamper på u17,u19 og u21 og har gått på fotballakademiet til Liverpool. Han virka veldig bra
              • En keeper fra Eidsvoll. Veit ikke navn,han var med bare for at vi mangler keepere.
              • Kommer to Afrikanere: en på Torsdags og en på Mandags treningene. De er 17 og 19 år

              Hele trener teamet på plass og det er godt og se trenere som involverer seg og ikke minst kan fotball.

              Fikk også et ord med Andre og han fortalte at Finn Bjerk dreiv tlf terror med han hver dag for en overgang til Flisbyen, noe han slettes ikke aviste men han vil vente til Januar med en avgjørelse på dette. Faen for et lag Flisbyen kan få neste år. Beklager at dette kom med her burde kanskje hvert i en annen tråd.

              Noen som veit hva han Irske spilleren fra Liverpool heter?

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                Hvordan er Eriksen på treningene? Har vi sikra oss en god back?

                Kommentar

                • SolaDenSkinner
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Dec 2003
                  • 44

                  Opprinnelig skrevet av Mauer
                  Noen som veit hva han Irske spilleren fra Liverpool heter?


                  Jeg mener å huske dette navnet ble nevnt på treninga idag. Og infoen på denne siden stemmer også med det Kjetil Osvold fortalte...

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5099

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Husar kommer ikke tilbake, han sitter på benken i Slovakia.
                    Kommer ikke tilbake, ergo han er ferdig i klubben?

                    eller

                    Kommer ikke tilbake nå, fordi han sitter på benken i Slovakia der sesongen er i gang?

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      Det er vanskelig å vurdere spillere ut ifra treningene til nå, men jeg har sett Eriksen spille 7-8 kamper for Lyn i år og kan beroligge deg med at vi har fått en god, teknisk og offensiv back. At han blir å finne i første 11 ern er jeg ikke i tvil om!

                      Jeg har tidligere rangert L.K. Eriksen som landets 3. beste høyre back:


                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                      Hvordan er Eriksen på treningene? Har vi sikra oss en god back?

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Kommer ikke tilbake, ergo han er ferdig i klubben?

                        eller

                        Kommer ikke tilbake nå, fordi han sitter på benken i Slovakia der sesongen er i gang?
                        Mener å ha hørt at han er ferdig ja.Noen som kan bekrefte dette.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          John Paul Kelly

                          Har lest en gammel tråd på et Liverpool-forum, og det var visst ikke noe galt med talentet til John Paul Kelly. Temperamentet og holdningene derimot, ble det stilt spørsmålstegn ved.

                          Han beskrives som en dyktig spiller med god fotballforståelse og hett temperament. Visstnok også som den spilleren som stakk seg ut ferdighetsmessig fra det kullet.

                          At han påberopte seg hjemlengsel for å komme seg ut av kontrakten, for så å dra til Ipswich på prøvespill, var det noen som rynket på nesen av. Dette var også en spiller som hadde agent allerede i tenårene.

                          Han har spilt for Bohemians siden det korte oppholdet i Liverpool, et lag som knuste all motsand i Irland sist sesong. Wikipedia har han oppført som ving/midtbane, uten at jeg har klart å finne ut hvilken fot han foretrekker.

                          Kallenavn: Joxer (høres kanskje ikke så bra ut på norsk...)
                          Last edited by Kimito; 02.12.2008, 22:52.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            Treninga i dag bestod som de fleste andre for tiden av mest passningsøvelser og teknikktrening. Etter det ble det jobba med forskjellige angrepsoppbygging som for det meste gikk på ett touch.

                            Det mest spennende i starten av treningen var å se keeperne trene tilbakespill med begge føtter. Mens moldskred hadde bomtreff på hver tredje og endte med å sende ballen langs baken ut i området forran 16meteren slo Hansen samtlige høyt, langt og trygt ut med begge ben.

                            De siste minuttene var det spill 11 mot 11 på halv bane. Da spilte disse lagene:

                            Moldskred
                            Eriksen - Riseth - Ruben - Jon
                            Riise - Kiko - Tokstad - Victor
                            OO - Bergman

                            Gilbert - Dan
                            Myklebust - Bjørkøy - Søgård - Essediri
                            Ringstad - Bert - PSA - Peersen
                            Hansen

                            Johnsen var med frem til spilldelen. Ingen prøvespillere på treninga i dag. rart om joxer kun var på en trening, men jeg syntes uansett det var rart at vi hadde folk som spiller fast i den skotske ligaen på prøvespill. Han var vel kanskje mest oppom for å se på forholdene og bli kjent med klubben (?).

                            Tokstad gjorde det bra i dag. Ser ikke bort fra at han kan klare å kapre plassen ved siden av kiko allerede i år.

                            Eriksen og riise kan bli en spennende duo. Synes eriksen ser bedre ut ved første blikk enn det han egentlig er, men han er nok en habil back som er med fremover og har grei fart. Litt som stoffe uten den geniale pasningsfoten.

                            Synes ringstad er bra, men best når han kommer fremover. Bra fart og teknikk. Rart at han brukes på back, men det har kanskje en sammenheng med at vi har 0 venstrebacker så lenge marius ikke er med.

                            Kommentar

                            • Toro
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jan 2007
                              • 42

                              Stian Ringstad har så vidt jeg vet alltid spilt midtbane eller kant/spiss.
                              Må være i mangel på bedre alternativer.... Håper jeg.

                              Kommentar

                              • 007

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Husar kommer ikke tilbake, han sitter på benken i Slovakia.
                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                Kommer ikke tilbake, ergo han er ferdig i klubben?
                                -eller- Kommer ikke tilbake nå, fordi han sitter på benken i Slovakia der sesongen er i gang?
                                Mener bestemt jeg har hørt/lest for lenge siden at han er utleid til sommeren 2009....

                                Kommentar

                                • Eriksve
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 885

                                  Til dere som er til stede på treningene: Hvordan hevder Ruben Gabrielsen seg?

                                  PS! Og noen som vet noe om Steffen Hjelmtvedt, og status på han?

                                  Kommentar

                                  • Oppland
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Dec 2008
                                    • 1

                                    Opprinnelig skrevet av Eriksve

                                    PS! Og noen som vet noe om Steffen Hjelmtvedt, og status på han?
                                    Han er skadet. Har slitt litt med diverse skader i høst etter hva jeg har hørt.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av Eriksve
                                      Til dere som er til stede på treningene: Hvordan hevder Ruben Gabrielsen seg?

                                      PS! Og noen som vet noe om Steffen Hjelmtvedt, og status på han?
                                      Ruben er en bra 16åring. Men han er en 16åring og trolig ikke aktuell for en plass i startelveren med det aller første. Han har god ballkontrol sammenlignet med de andre stopperne og pasningene sitter ofte bedre enn bert og psa sine passninger. Han kan til tider virke litt nølende og en gang nå og da ser man at ballen glepper noe unødvendig forbi han. Synes han har veldig stort potensiale, men man kan ikke forvente at en 16 år gammel stopper som kun har vært stopper i under et år skal hevde seg i forhold til spillere med mange års tippeligaerfaring.

                                      Synes det er fint å se at han får utrolig mye tilbakemeldinger og veiledning på treningene. Virker som en eller annen er borte hos han og gir instrukser mellom alle øvelsene. I dag fikk han bl.a. instrukser av Berg under formasjonstreningen, av bjørkøy etter og av belsvik etter spilldelen.

                                      Kommentar

                                      • Toro
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Jan 2007
                                        • 42

                                        Ruben

                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Ruben er en bra 16åring. Men han er en 16åring og trolig ikke aktuell for en plass i startelveren med det aller første. Han har god ballkontrol sammenlignet med de andre stopperne og pasningene sitter ofte bedre enn bert og psa sine passninger. Han kan til tider virke litt nølende og en gang nå og da ser man at ballen glepper noe unødvendig forbi han. Synes han har veldig stort potensiale, men man kan ikke forvente at en 16 år gammel stopper som kun har vært stopper i under et år skal hevde seg i forhold til spillere med mange års tippeligaerfaring.

                                        Synes det er fint å se at han får utrolig mye tilbakemeldinger og veiledning på treningene. Virker som en eller annen er borte hos han og gir instrukser mellom alle øvelsene. I dag fikk han bl.a. instrukser av Berg under formasjonstreningen, av bjørkøy etter og av belsvik etter spilldelen.
                                        Han spilte vel på midtbanen til Gjøvik/Lyn før han kom til LSK.
                                        Trenger nok litt mer tid til å tilpasse seg rollen.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Dagens trening : Treninga starta med lett oppvarming(løping)..Etter det blei det lagd en hinderløype over hele banen men mange tekniske øvelser.. Etter dette så var det litt avsluttning øvelser for midtbane og spissene våre en øvelse som Karim og Bjørkøy var veldig gode på. Forsvarspillerne blei drilla i pasninger og innlegg. Treninga blei avslutta med mere løping tror dem løp 5x4 minutter med ca 80-90% puls.. En øvelse som Espen og Steinar P dominerte tror faktisk at Steinar slo Espen på di siste 100 meterne, her blei jeg veldig posetivt overaska over at Karim hang med lenge og blei nr 3..... Baktroppen blei dannet av Bertehussen,Myklebust,Bergmann(overtråkk) og Fellus. Det var med en ny 17 åring fra Nigeria og han viste ikke fram noe som helst....Mange som ikke var med i dag ...Riseth trente styrke, Oliver gikk tidlig, Riise ? Kiko? Marius ? Bolly? Ringstad? Viktor? Arild? Chiise med landslaget. Jeg fremhever Karim som dagens mest overaskende og BB på dagens trening.. Ny trening i morgen kl 1000. Gutten fra Irland måtte reise hjem pga familie årsaker ... Får litt kritikk for komma og punktum feil noe jeg driter i ,,,, dere som ikke fikser å lese dette får la være.
                                          Last edited by tullebukk; 04.12.2008, 14:08.

                                          Kommentar

                                          Working...