fysisk lang drittfotball?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

fysisk lang drittfotball?

Nå er jeg så drittlei av fokuseringa på Lillestrøm som kun ett fysisk langpasningslag at jeg holder på å spy.
    I denne tråden så vil jeg at folk kommer med linker til hver eneste gang dere ser Lillestrøm bli omtalt som ett lag som bare spiller drittfotball, men det er bare og diskutere temat også.

Det er ikke mange lag i Tippeligaen som har spillt eller som spiller teknisk lissefotball idag eller før.
    Alle lag spiller fysisk hard fotball, noen hardere enn andre, og nesten alle lag bruker spydspisser (Targetmen). De som ikke siller med Targetmen de kontrer.
    Alle utlenlandske spillere som kommer hit sier at den den norske spillestilen er fysisk mye tøffere, og at det er noe som de må bli vant med.

Tromsø har Årst.
    Vif har Ivers.
    Brann har Sæternes
    Viking har Kopteff og Stygge Sigurdsson.
    Ålesund har Aarøy.
    Ham-kam har Frigård.
    Start har Bala Garba og Alex Nyarko
    Alle disse lagene spiller med en targetman.
    Ingen av disse spissene har noengang vært noe teknisk vidunder, de er hodespillere og gode avsluttere.

Fredrikstad spiller drillo fotball, nok om det.
    Odd, Bodø Glimt, Molde, og Lyn spiller mer kontringsfotball, men likevel tøff fotball.

Rosenborg er ett kapittel for seg selv, men vi er ett av de få lagene i Norge som har hatt ett tak på dem, på Åråsen selvfølgelig.

Her er første linken, de som var forrige uke gidder jeg ikke leite frem.
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Du sikter vel til Kovacs og ikke Kopteff.

Frode Johnsen må vel sies å være en target man.

Ellers er jeg enig i det meste du sier. Siden norsk fotball er såpass fysisk, er lagene nødt til å ha fysisik sterkere spillere. Ellers så greier de ikke å holde ballen oppe på motstandernes banehalvdel.

Kommentar

• CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

Opprinnelig skrevet av KFL41
      Du sikter vel til Kovacs og ikke Kopteff.

Frode Johnsen må vel sies å være en target man.

Ellers er jeg enig i det meste du sier. Siden norsk fotball er såpass fysisk, er lagene nødt til å ha fysisik sterkere spillere. Ellers så greier de ikke å holde ballen oppe på motstandernes banehalvdel.
      Ja stemmer, Kovac het han andre styggen.
      Frode Johnsen er også egentlig en targetman, men Rosenborg har så mange gode spillere at han blir ikke brukt som det hele tiden.

Jeg skal begynne å notere meg navnet på hvilke tullinger som er ansvarlig for disse "Lillestrøm spiller fysisk og langt - artiklene", så skal jeg legge ut navn, adresse og telefonnummer til dem på hjemmesida mi med en oppfordring til alle som ser dem.

Er det slik at pencilpikkene vil ha krig så skal dem faen meg få det.

Kommentar

• CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

«Lillestrøm er blitt en moderne by, men Kanarifansen følger ikke med. Derfor var det tomme, gule seter på årets klassiker mot RBK.»

Esten O. Sæther

Kommentar

• Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

eos@dagbladet.no

Sæthers mailadresse for spesielt intresserte...
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Do'h
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 1891

Opprinnelig skrevet av PercyNilegård
            eos@dagbladet.no

Sæthers mailadresse for spesielt intresserte...
            Her skal det bli, her skal det bli, her skal de bli et hælvette...
            LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• bøllefrø
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2004
              • 462

Men seriøst da folkens, er det i det hele tatt noen av oss som kunne forvente noe annet fra den kanten? mannen er jo innbitt LSK-hater, og bruker hver mulighet han har. Og når laget spiller bra, må man klage på noe annet. I dag ble det synginga...

Har sett litt på andre fora - og selv engen, brann- og rbk-fans støtter oss. Så Dagbladet er her helt ute påå hero-kjøret. Visse trøndere sier rett ut at fugla spilte god fotball og fortjente å vinne. Da kan jeg ikke si noe annet enn at de overrasker - og fortjener respekt for at de er ærlige.

Mer enn jeg kan si om Dagbladet - men så har jeg de siste 3 årene sluttet å kjøpe Dagbladet når TL starter - rett og slett for di de skriver så borti natta mye piss. de er forresten ikke så mye bedre om PL - der det fortsatt virker som ManU er regjerende seriemestre for 10. år på rad (ihvertfall burde de vært det) - alt i følge Dagbladets korrespodent.

Kommentar

• Do'h
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 1891

Har nettopp sendt et 2 siders klagebrev som jeg håper svir så langt inn i blodet hans som mulig.
                Jævla klansmann...

"Mens fotball landet rundt er blitt trivelig for hele familien, er det glupeste kampropet på Åråsen fortsatt som et hult rap fra 80-tallet og lyder: «Ja for faen!»"

Ikke bare jeg som har hørt Klanen og andre supportere synge akuratt det samme?
                Men da syns Mr. Drittsekk det er tøft og synger med... :roll:
                Selv barnehagelever har lært seg ordet faen.
                LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

Da har jeg gjort min plikt og sagt klart i fra til estengutt hva jeg mener om skriveriene hans:

Til Estengutt:

Leste kommentarartikkelen din i dag, og må si jeg synes du er i overkant urettferdig. Jeg sikter til kritikken av KFL og Lillestrøm Sportsklubb, som jeg går ut i fra at det er flere enn meg som har reagert på. Du omtaler KFL og LSK i særdeles nedsettende ordelag, og ut i fra dagens innsats må jo det kunne sies å være temmelig urettferdig.

Du peker blant annet på kampropet som ender med "ja for faen", som du beskriver som en "hul rap fra 80-tallet" pluss et par andre spydigheter. Da er det jo ganske vittig at dette er et kamprop som brukes av så og si alle supporterklubbene i Norge, også av Dagbladets kjæledegger VIF-klanen. Det slår meg som pussig at du skriver en slik kommentar dagen etter at Lillestrøm har rundspilt de siste årenes seriemester verre enn på mange år, mens etter at Vålerenga rundspilte det samme laget, ble ikke deres temmelig håpløse og utraderte kamprop nevnt i det hele tatt. Synes du virkelig at "Skarru værra vil du værra lillestrømgutt? ja for faen!" er verre enn "øl, vold og skamslåtte bønder"? Eller mer harry? Eller mer tåpelig? Eller kanskje til og med mer sjåvinistisk?

Det du gjør er faktisk intet mindre en smålig. Hvorfor ikke ha fokusen på den gode fotballen som ble spilt i går? Hvorfor bidra ytterligere til den massive nedrivningen av LSKs sportslige (Og utenomsportslige for den del) image? Det er ikke pent å sparke den som ligger nede, og det burde en mann med såpass høy utdanning (går jeg ut i fra) forstå. Publikum svikter, mediene(dere) dekker kun saker med negative fortegn, og laget ligger på en tolvte plass det overhodet ikke har fortjent. Så tusen takk skal du ha, det var akkurat dette Lillestrøm trengte. Mer av det samme. Kjør på, så er dere sikkert kvitt oss om noen år, og 30 års unik fotballtradisjon og toppidrettskultur i samme slengen.

Mvh

Erlend Belle
                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7155

Sendte denne:

Sikter til kommentaren din omkring LSK, her:
                    «Lillestrøm er blitt en moderne by, men Kanarifansen følger ikke med. Derfor var det tomme, gule seter på årets klassiker mot RBK.»

Selvom 23 år som trofast LSK-supporter har lært meg at det finnes svært få argumenter for å lese, langt mindre kjøpe Dagbladet (noe retningen opplagstallene deres går i ser ut til å bekrefte at er gjengs oppfatning, snart) føler jeg at det du presterer her (og din kollega Morten Pedersen, i saken fra kampen i går kveld) gjør deg og Dagbladet til latter.

Siden jeg lærte å lese, omtrent, har agendaen som ser ut til å være dogme i Dagbladets sportsredaksjon vært så lettgjennomskuelig at det er til å le av. Kanskje ikke agendaen i seg selv er til å le av, men heller det at dere utgir dere for å være en objektiv, seriøs, riksdekkende avis. At Vålerenga er førsteprioritering selv om de skulle rykke ned tre divisjoner kan vel selv en blind mann se, det jeg ikke skjønner like godt er måten min klubb blir omtalt på.

Vinner vi, så skyldes det i følge Dagbladet de derre langballene. Som dere er alene om å hevde at er alfa og omega for spillestilen vår, og som dere propaganderer skamløst ovenfor leserne deres at er den eneste grunnen til at vi kan vinne fotballkamper (vel, det og dødballer).
                    Så du kampen i går? Har du sett Robert Koren, Kasey Wehrman, Christoffer Andersson og (i går) Shane Stefanutto spille fotball?

Taper vi, skyldes det ofte at den primitive spillestilen vår ikke holder mål mot skikkelig motstand. I følge Dagbladet, da.
                    Og når hele resten av Norge ser, som de gjorde i går, at vi rundspiller Rosenborg etter alle kunstens regler og burde ha vunnet med to-tre mål, går Dagbladet over til plan C: Sørg for å få frem at uansett hva som skjer på banen, så er vi bare en simpel gjeng med bønder. Om det har noe fundament i virkeligheten eller ikke ser ikke ut til å være så farlig.

Nå skal jeg sitere litt fra andre medier i etterkant av kampen, sånn at du kanskje skjønner hva jeg mener her:

Fra VG (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275787)

”På tross av disse tre avgjørende situasjonene hadde Lillestrøm mange nok sjanser til å knekke RBK i kveld. Problemet ble derfor dreid over mot avslutterne, og ikke dommerne.

- Jeg har snakket om dommerne i fire-fem dager nå. Det er sånne ting som skjer, og det vil alltid skje. Det er ikke der avgjørelsen faller, men fordi vi ikke avgjør kampen med de mulighetene vi har, sier manager Jan Åge Fjørtoft.
                    Både Arild Sundgot, Michael Mifsud og Kasey Wehrman kunne og burde nemlig avgjort dette til hjemmelagets fordel. I stedet stjal Alexander Ødegaard ett poeng, midt inne i RBKs beste periode i starten av 2. omgangen.”

Fra Nettavisen (http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/t...icle382793.ece)
                    ”Bitterheten og skuffelsen over et par av dommeravgjørelsene var lett å spore i LSK-garderoben etter 1-1 mot Rosenborg, men en spiller var likevel litt mer fornøyd enn sine kolleger: Pål Steffen Andresen, vikarierende stoppersjef for Lillestrøm.
                    - Det er ingen tvil om at Frode Kippe er den som er sjefen i forsvaret, men i hans fravær måtte jeg ta over. Akkurat det følte jeg gikk veldig bra.
                    Så bra at både Kanarifansen og TV 2 Nettavisen kåret ham til banens bestemann. Ikke bare demmet stoppet han Frode Johnsen i lufta, både Torstein Helstad og Aleksander Ødegard måtte gi tapt i spurtduellene – til tross for at trønderne i forkant hadde lovet at lydmuren skulle sprenges av deres hurtigste spillere!”

Fra Adresseavisen (!) (http://fotball.aftenposten.no/nyhets...rticleID=77721)

”I går var dessuten Lillestrøm det beste laget og RBK ble reddet av en feil offsideavblåsning. Den hjelpen fra linjemannen gir akkurat nok ro til å jobbe videre uten at det ytre presset blir for sterkt.(...)Det er tillatt å ikke lykkes, men det er ikke like greit å bli slått på innsatsen. Da vi ventet på Rosenborgs sluttspurt, ble laget presset i kne igjen. På selveste 1. mai så vi at norsk fotballs lønnsadel ikke var villige til å jobbe hardest.
                    Nå skal det sies at Lillestrøm er tunge å spille mot. De er massive og nå angriper de mer enn etter nålestikkmetoden. Og de har en malteser (!) på topp som er rent ut strålende.”

Hva hadde Dagbladet å by på?

Jo, din egen ”kommentar”:

”Ikke så kult
                    «Lillestrøm er blitt en moderne by, men Kanarifansen følger ikke med. Derfor var det tomme, gule seter på årets klassiker mot RBK.»”

Og ”stjernejournalisten” Morten Pedersen presterte ingressen
                    ”Lillestrøms sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft fortviler over den poengfattige sesongstarten. Utenfor banen blir han og trener Uwe Rösler utskjelt av Ivar Hoff.”
                    ---

Hvilke aviser synes du treffer ballen her, og hvilke bommer på ballen, slår kollbøtte og ser ganske teit ut? Så du kampen i går, Ester?

Neste gang du lurer på hvorfor klovneavisen din ikke selger lenger foreslår jeg at du og Morten P. ser hverandre dypt inn i øynene, og deretter går hjem og funderer over hva ”nyhetsinteresse” innebærer.

Med velment hilsen,
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

Kongelig skrevet gutta.

Kommentar

• Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

Alle gutta - klapp klapp, alle gutta - klapp klapp. Dette var meget bra skrevet, rett og slett imponerende!!!

Kommentar

• Do'h
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 1891

Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                          Da har jeg gjort min plikt og sagt klart i fra til estengutt hva jeg mener om skriveriene hans:

Til Estengutt:

Leste kommentarartikkelen din i dag, og må si jeg synes du er i overkant urettferdig. Jeg sikter til kritikken av KFL og Lillestrøm Sportsklubb, som jeg går ut i fra at det er flere enn meg som har reagert på. Du omtaler KFL og LSK i særdeles nedsettende ordelag, og ut i fra dagens innsats må jo det kunne sies å være temmelig urettferdig.

Du peker blant annet på kampropet som ender med "ja for faen", som du beskriver som en "hul rap fra 80-tallet" pluss et par andre spydigheter. Da er det jo ganske vittig at dette er et kamprop som brukes av så og si alle supporterklubbene i Norge, også av Dagbladets kjæledegger VIF-klanen. Det slår meg som pussig at du skriver en slik kommentar dagen etter at Lillestrøm har rundspilt de siste årenes seriemester verre enn på mange år, mens etter at Vålerenga rundspilte det samme laget, ble ikke deres temmelig håpløse og utraderte kamprop nevnt i det hele tatt. Synes du virkelig at "Skarru værra vil du værra lillestrømgutt? ja for faen!" er verre enn "øl, vold og skamslåtte bønder"? Eller mer harry? Eller mer tåpelig? Eller kanskje til og med mer sjåvinistisk?

Det du gjør er faktisk intet mindre en smålig. Hvorfor ikke ha fokusen på den gode fotballen som ble spilt i går? Hvorfor bidra ytterligere til den massive nedrivningen av LSKs sportslige (Og utenomsportslige for den del) image? Det er ikke pent å sparke den som ligger nede, og det burde en mann med såpass høy utdanning (går jeg ut i fra) forstå. Publikum svikter, mediene(dere) dekker kun saker med negative fortegn, og laget ligger på en tolvte plass det overhodet ikke har fortjent. Så tusen takk skal du ha, det var akkurat dette Lillestrøm trengte. Mer av det samme. Kjør på, så er dere sikkert kvitt oss om noen år, og 30 års unik fotballtradisjon og toppidrettskultur i samme slengen.

Mvh

Erlend Belle
                          Bra skrevet.
                          Et godt eksempel er den "Klanen VS Kanari-Fansen" på sports-jukebox - Nrk når den ungen synger "har du traktor å ljå holder du med lsk, har du øl og er glad holder du med vålenga"

Trur de fleste foreldre vil at barnet skal høre ordet FAEN enn å bli opplært til å drekka...
                          (nå har vi sjøl noen sanger om øl, men...)
                          LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

"Trigz" og Erlend, jeg må si at dette var 2 meget gode og saklige kommentaer, skal bli morro å høre om møkafolka kommer med et motsvar...

.
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

Kommentar

• King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

Jeg er ikke like flink til å formulere meg, så det ble med det vanlige: Brenn i helvete din jævla kødd!
                              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• fugla_4_ever
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 467

Grusom B og tigriz:

Godt skrevet av begge to. Men over til poenget, kunne dere tenke dere å legge ut svarene dere får også? Jeg er litt spent på å se hvilken patetisk unnskyldning/redgjørelse de kommer med.

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

Om han i det hele tatt har noe svar.

J..... bra skrevet, kara! (F... der bannet jeg igjen.) :wink:
                                  Knurr...

Kommentar

• bøllefrø
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2004
                                    • 462

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Jeg er ikke like flink til å formulere meg, så det ble med det vanlige: Brenn i helvete din jævla kødd!
                                    Synes du var ganske to the point, jeg

Kommentar

• Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

Da har jeg fått svar fra estengutt, og det virker jo nesten litt som han er på defensiven. Jeg har ikke tid til å svare ham akkurat nå, men så snart jeg har gjort det skal jeg legge det ut her.
                                      her goes estengutt:

Hei igjen!

Jeg synes også det var en god kamp, og siden jeg såvisst ikke er VIF-fan
                                      trenger du ikke å frykte at jeg bevisst unnlot å nevne innsatsen på banen.
                                      I utgangspunktet unner jeg LSK alt godt. Det er derfor jeg tok opp den vel
                                      maskuline tonen på tribunen. Jeg tror det kommer flere folk hvis stemningen
                                      blir mindre rå. Et slikt stemningsskifte skjer i hvert fall i resten av
                                      Fotball-Norge.

Vennlig hilsen
                                      Esten O. Sæther
                                      Dagbladet
                                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

Så denne mannen mente at det var for tøff tone da vi skreik ja for faen. :o Er ikke akkurat så vanskelig å se at han ikke alltid har vært mors beste barn, så at han synes "ja for faen" er så gæli går jeg ikke på.

Kommentar

Working...