Dette er kanskje ikke noe nytt, men jeg syntes det er på tide at vi skryter litt av Baron. Je gmå si at den keeperen er tippeligaens beste, uten tvil (fra min side). Han har riktignok en del tabber, men så får være. Ingen andre i tippeliogaen har den vanvittige rekkevidden og reaksjonsevnen han har. Dessuten er han alltid god i feltet og fanger det som kommer av innlegg. Føler meg alltid trygg når baron står, men de gangene han er skadet og Misund, som forøvrig er en glimrende 2. keeper, stepper inn blir jeg alltid nervøs når motstanderene er i angrep. Håper vi ser Baron på Åråsen til 2010, gjerne enda lengre!!!
Vi har norges beste keeper!
Collapse
X
-
Stikkord: Ingen
-
Når den gutten spiller som bare han kan da er jeg faen meg glad for at jeg er kanari-fan. Og det er ikke kødd engang.
Håper vi kan dra mye nytte av han i fremtiden også selv om han en sjelden gang gjør en tabbe.Kommentar
-
Ingen tvil om at han å Johnsen er i en klasse for seg selv i tippeligaen, bare synd med tabbene hans som kommer litt for ofte, men det er jo sånn som skjer...Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
baron gjør egentlig ikke så mange tabber det er bare det at når han gjør noen så merkes det også! (eksempelvis tabben mot aalesund ifjor).
hadde Baron ikke vært så fordømt useriøs og sytete hadde han vært tippeligaens beste. det er han også til tider men blir en smule ustabil avhengig om han har knekt en negl eller no..... :wink:- Venter på en ny storhetstidKommentar
-
Det er vel egentlig ikke no tvil om at Baron er den beste keeperen i Tippeligaen. Som nevnt er refleksene og rekkevidden hans helt utrolig.
Jeg har også hørt at han er den raskeste på LSK, selvom ikke det har så mye og siÅååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er LillestrømKommentar
-
Jeg tror faktisk han ER den raskeste...leste det et eller annet sted....før Shane kom...vel å merke :wink:Kommentar
-
Det er ikke Shane og ikke Baron som er raskest på 40-meter, men Pål Steffen.For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)
Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#Kommentar
-
ikke bare har vi tippeligaens beste keeper, men også tippeligaens beste andrekeeper, i Per Magne Misund...det er nok mange førstekeepere som er bedre men ingen andrekeepere... :lol:Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av gulsortDet er ikke Shane og ikke Baron som er raskest på 40-meter, men Pål Steffen.
Har ikke oversikt over 40 meter testene dem har hatt...men veit i hvertfall at Baron er blant de kjappeste.Kommentar
-
Trodde det var Arild og Kasey som var de raskeste jeg? Hmm, så feil kan man altså ta...Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondTrodde det var Arild og Kasey som var de raskeste jeg? Hmm, så feil kan man altså ta.....................Kommentar
-
Hvem er raskest ?
På en av treningsleirene i Spania i vår var Pål Steffen raskest på 40 m. Der var, så vidt jeg husker, ikke Emille med. Tidligere har han vært raskest av alle daværende LSK-spillere. Shane var såvidt jeg veit med i Spania. På dette grunnlaget tipper jeg at Emille fortsatt er den raskeste, muligens i skarp konkurranse/dødt løp med PSA. Soltvedt, Shane, Kippe, Berget og Andersson ligger også i tetgruppa. (Kanskje litt rart med ei "tetgruppe" som omfatter mer enn halve første-ellevern, men så mange raske spillere har vi faktisk på laget nå !)
Det er vel en klar sammenheng mellom hurtighet over førti meter, og spenst og reaksjonsevne, så dette er avgjort en av Emilles sterke sider. Så raske bein kan naturligvis også friste til å forlate buret når han burde blitt stående; det er en fristelse han må bli flinkere til å motstå. Ved kamp om ballen skal keeperen som regel bli stående. Her har vi ett av de svake punktene i laget for tida: Kommunikasjonen mellom keeper og forsvarsrekka. Baron er ikke så flink til å rope ("kjefte") og dirigere som f.eks. Grodås var berømt for. På dette punktet (og i vurderinga av når han skal stå og når han skal rykke ut, samt med ballen i beina) er Misund bedre.
Emilles reaksjonsevne, spenst og rekkevidde på streken og i feltet er derimot overlegent best i Norge. Når han får utvikla vurderingsevnen (strek/ut) og kommunikasjonen med forsvaret vil det ikke være noen tvil om hvem som er TLs beste. Både Baron og Misund kan dessuten bli bedre på presisjonen ved utspark og på å vurdere når man skal sette raskt i gang langs bakken og når man skal ta langt utspark.
Kommunikasjonen med forsvaret var kanskje bedre med kaptein Bjarmann på plass. Kippe (evt PSA seinere) har en del å gå på når det gjelder å sjefe og dirigere i forsvaret, også i forhold til keeper.
gilbertKommentar
-
ikke bare har vi tippeligaens beste keeper, men også tippeligaens beste andrekeeper, i Per Magne Misund...det er nok mange førstekeepere som er bedre men ingen andrekeepere...
Synes Midsun virket litt ustødig de gangene han spilte i fjor, men idag gjorde han jobben sin. Hvordan er det med andre keepere i LSK?
mvh
KimFLKommentar
-
Skal vel ogsp nevnes at Baron er veldig fysisk sterk. Skal mye til før han kaster inn håndkle
Synes Misund spilte bra i går, ingen tvil om at han er en av de beste ( den beste ) andre keeperen i TLUltras Felt C LillestrømKommentar
Kommentar