Vi har norges beste keeper!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    Vi har norges beste keeper!

    Dette er kanskje ikke noe nytt, men jeg syntes det er på tide at vi skryter litt av Baron. Je gmå si at den keeperen er tippeligaens beste, uten tvil (fra min side). Han har riktignok en del tabber, men så får være. Ingen andre i tippeliogaen har den vanvittige rekkevidden og reaksjonsevnen han har. Dessuten er han alltid god i feltet og fanger det som kommer av innlegg. Føler meg alltid trygg når baron står, men de gangene han er skadet og Misund, som forøvrig er en glimrende 2. keeper, stepper inn blir jeg alltid nervøs når motstanderene er i angrep. Håper vi ser Baron på Åråsen til 2010, gjerne enda lengre!!!
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    #2
    Kloke ord som støttes 100 % (selv på en dag hvor man leser om brøleren i Molde)

    Kommentar

    • Baron
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2003
      • 187

      #3
      Enig, har fotsatt lite rutine og mye og lære seg, men fy faen så god han er.
      Baron!

      Kommentar

      • Kanarifugl
        Medlem
        Hoffnarr
        • Feb 2004
        • 48

        #4
        Når den gutten spiller som bare han kan da er jeg faen meg glad for at jeg er kanari-fan. Og det er ikke kødd engang.
        Håper vi kan dra mye nytte av han i fremtiden også selv om han en sjelden gang gjør en tabbe.

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #5
          Baron er i verdensklasse når han er i toppform...VERDENSKLASSE...

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #6
            Ingen tvil om at han å Johnsen er i en klasse for seg selv i tippeligaen, bare synd med tabbene hans som kommer litt for ofte, men det er jo sånn som skjer...
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • Thomas fugl
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2003
              • 137

              #7
              baron gjør egentlig ikke så mange tabber det er bare det at når han gjør noen så merkes det også! (eksempelvis tabben mot aalesund ifjor).

              hadde Baron ikke vært så fordømt useriøs og sytete hadde han vært tippeligaens beste. det er han også til tider men blir en smule ustabil avhengig om han har knekt en negl eller no..... :wink:
              - Venter på en ny storhetstid

              Kommentar

              • Kim Fredrik
                Medlem
                Bøffel
                • May 2004
                • 34

                #8
                Det er vel egentlig ikke no tvil om at Baron er den beste keeperen i Tippeligaen. Som nevnt er refleksene og rekkevidden hans helt utrolig.
                Jeg har også hørt at han er den raskeste på LSK, selvom ikke det har så mye og si
                Åååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
                Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er Lillestrøm

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  #9
                  Ja, Baron er blandt de 2-3 raskeste faktisk!

                  Kommentar

                  • Anders_Bakken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 542

                    #10
                    Jeg tror faktisk han ER den raskeste...leste det et eller annet sted....før Shane kom...vel å merke :wink:

                    Kommentar

                    • gulsort
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 166

                      #11
                      Det er ikke Shane og ikke Baron som er raskest på 40-meter, men Pål Steffen.
                      For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

                      Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

                      Kommentar

                      • Oslo-kanari
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Feb 2004
                        • 26

                        #12
                        ikke bare har vi tippeligaens beste keeper, men også tippeligaens beste andrekeeper, i Per Magne Misund...det er nok mange førstekeepere som er bedre men ingen andrekeepere... :lol:

                        Kommentar

                        • Anders_Bakken
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 542

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gulsort
                          Det er ikke Shane og ikke Baron som er raskest på 40-meter, men Pål Steffen.
                          Shane må uten tvil være den raskeste spilleren vi har...han holdt jo farta til Brian West på FFK jo...og han er jo faen meg nesten en sprinter.
                          Har ikke oversikt over 40 meter testene dem har hatt...men veit i hvertfall at Baron er blant de kjappeste.

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #14
                            Trodde det var Arild og Kasey som var de raskeste jeg? Hmm, så feil kan man altså ta...
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4387

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Trodde det var Arild og Kasey som var de raskeste jeg? Hmm, så feil kan man altså ta...
                              Morroklumpen, høhø 8) Tror faktisk det er pål steffen som er raskest, hvis ikke det var FØR shane kom da.. kan godt hende det
                              ..................

                              Kommentar

                              • Småfugl
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • May 2004
                                • 14

                                #16
                                Spiller vel ikke SÅ stor rolle hvor rask man er som keeper,
                                men jeg trodde heller ikke man trengte å være god til
                                å heade som keeper...men så feil kan man ta.. :roll:
                                ....og god til å heade...det er han IKKE :!:

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  #17
                                  Hvem er raskest ?

                                  På en av treningsleirene i Spania i vår var Pål Steffen raskest på 40 m. Der var, så vidt jeg husker, ikke Emille med. Tidligere har han vært raskest av alle daværende LSK-spillere. Shane var såvidt jeg veit med i Spania. På dette grunnlaget tipper jeg at Emille fortsatt er den raskeste, muligens i skarp konkurranse/dødt løp med PSA. Soltvedt, Shane, Kippe, Berget og Andersson ligger også i tetgruppa. (Kanskje litt rart med ei "tetgruppe" som omfatter mer enn halve første-ellevern, men så mange raske spillere har vi faktisk på laget nå !)

                                  Det er vel en klar sammenheng mellom hurtighet over førti meter, og spenst og reaksjonsevne, så dette er avgjort en av Emilles sterke sider. Så raske bein kan naturligvis også friste til å forlate buret når han burde blitt stående; det er en fristelse han må bli flinkere til å motstå. Ved kamp om ballen skal keeperen som regel bli stående. Her har vi ett av de svake punktene i laget for tida: Kommunikasjonen mellom keeper og forsvarsrekka. Baron er ikke så flink til å rope ("kjefte") og dirigere som f.eks. Grodås var berømt for. På dette punktet (og i vurderinga av når han skal stå og når han skal rykke ut, samt med ballen i beina) er Misund bedre.

                                  Emilles reaksjonsevne, spenst og rekkevidde på streken og i feltet er derimot overlegent best i Norge. Når han får utvikla vurderingsevnen (strek/ut) og kommunikasjonen med forsvaret vil det ikke være noen tvil om hvem som er TLs beste. Både Baron og Misund kan dessuten bli bedre på presisjonen ved utspark og på å vurdere når man skal sette raskt i gang langs bakken og når man skal ta langt utspark.

                                  Kommunikasjonen med forsvaret var kanskje bedre med kaptein Bjarmann på plass. Kippe (evt PSA seinere) har en del å gå på når det gjelder å sjefe og dirigere i forsvaret, også i forhold til keeper.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • Joppe
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Dec 2003
                                    • 173

                                    #18
                                    Reaksjonsevne har han, og han er kjapp. Det så vi vel da han tok "en Bjarte Flem" for en tid siden... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                                    faen, er jeg Bøffel nå el.??

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      #19
                                      ikke bare har vi tippeligaens beste keeper, men også tippeligaens beste andrekeeper, i Per Magne Misund...det er nok mange førstekeepere som er bedre men ingen andrekeepere...
                                      Hørt rykter om at Lyn's nye "andre-keeper", en portugiser ved navn Nuno Marques, skal være et utrolig talent. Har visst spilt i Benfica. Men han er vel ikke reserve så lenge.....

                                      Synes Midsun virket litt ustødig de gangene han spilte i fjor, men idag gjorde han jobben sin. Hvordan er det med andre keepere i LSK?


                                      mvh
                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #20
                                        Skal vel ogsp nevnes at Baron er veldig fysisk sterk. Skal mye til før han kaster inn håndkle

                                        Synes Misund spilte bra i går, ingen tvil om at han er en av de beste ( den beste ) andre keeperen i TL
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        Working...