Romerikes Blad vs. LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Partidario
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Aug 2007
    • 2

    #21
    Utgangspunktet for tråden var om RB skader LSK ved å publisere denne artikkelen. Hvis fakta i saken er som Svesengen beskriver det, er det vel på sin plass at RB stiller spørsmål ved Fjørtofts stilling i klubben. Men vi kan gjerne stille spørsmål ved hvorfor klubben slipper RB så langt i korridorene, at Svesengen har makt til å ”styre” beslutningene i klubben. For det er langt på vei det som har skjedd. RB tvinger frem en beslutning fra styre, sportslig utvalg og manager, som de antagelig ikke er forberedt på å ta helt enda.
    Jeg kan ikke se at RB kan bebreides eller beskyldes for å motarbeide klubben, selv om dette legger stein til byrden for alle involverte parter. Det er vel knapt noen som ville vært uten denne informasjonen som artikkelen omhandler, så da har vel RB bare gjort jobben sin og publisert noe som de mener er av allmenn interesse. Det Svesengen har gjort er bare å foregripe begivenhetenes gang, ved å stille kabinett-spørsmål på vegne av LSK’s manager. For slik er det i alle organisasjoner, klarer du ikke å overbevise styret om at din vei er riktig vei, så innordner du deg eller pakker kofferten. Konklusjonen i tirsdagens RB viser seg derfor helt riktig, Nordlie eller Fjørtoft må gå.

    Personlig mener jeg at Fjørtoft bør fortsette. Fordi det for meg ser ut til at han er den eneste som har forsøkt å gripe fatt i den nedadgående trenden som Sportsklubben har vist helt siden i fjor sommer. Dette har etter min oppfattning bl.a. gjort ved å rapportere til sine overordnede at trenersituasjon ikke er tilfredsstillende. Hva Fjørtoft har bidratt med når det gjelder spillerkjøp er en helt annen skål…
    Det som er hevet over en hver tvil er at noen her vil sitte igjen med svarteper. Hvem som taper ansikt og til hvilken pris er utrolig vanskelig å si nå. I og med at denne saken har så mange aspekter som går helt tilbake til den dagen vi sparket Der Herr fra DDR, og kanskje ser vi ikke rekkevidden av denne saken før i november.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #22
      Jeg tror det er bullshit/sterk overdrivelse at Fjöra har drevet en kampanje for å fjerne Tom Nordlie. At han derimot har hatt sterke uenigheter med Tom er nok veldig sannsynlig, og han skal kanskje ha en klapp på skulderen for å ha sett at noe var riv ruskende galt lenge för trenerapparatet. Nordlie er veldig sta og kjörer på sine overbevisninger, mens Fjöra nok har sett at en del ting som han gjör i kamp og trening ikke funker. At han har tatt dette opp med sportslig ledelse er tross alt jobben hans, og man skal ikke se bort i fra at endringene som er foretatt den siste tiden henger mye sammen med Fjöras kritikk.

      Det jeg synes er fint i denne sammenhengen er at Nordlie, som ses på som sportslig diktator og stabeis, faktisk har tatt grep som kanskje ikke passer hans ideologi. Mindre positivt er det da at han ikke tok disse grepene för han får press på seg fra klubben og omverdenen. Ikke bare sesongstarten har värt dårlig, men vinteren var også begredelig. Fjörtoft har etter sigende sett faresignalene og skreket varsko i lengre tid, men Nordlie har ignorert det og kjört med skylapper frem til han fikk press på seg.

      Sportslig sett har det bare pekt nedover siden Tom tok over. Det begynte med en pangstart mot TL's dårlige og middelmådige lag, men etter det har det gått lengre og lengre mellom höydepunktene. Man fikk etter de förste kampene i fjor en illusjon om at vi hadde et dritbra maksnivå, da vi hövla over den ene motstanderen etter den andre. Men mot topplagene viste vi at vi ikke holdt mål, og utover i sesongen så vi ikke mere til flyten og det stabile spillet fra sesongåpningen. Kan vi helt enkelt ha värt vitne til en såkalt "ny-trener-effekt"?

      Til sammenligning kan man se på Rösler perioden og se at vi så og si ALDRI ble utspilt av motstanderne våre, og tok mye flere poeng mot topplagene. Såklart, Rösler manglet en del på den taktiske biten, men han hadde sine 2 förste trenerår hos oss og leverte veldig bra resultater i forhold til hans erfaring. Hadde man gjort det samme med en fotballspiller ville man blitt gjort til latter. Tenk deg en klubb som dumper et 17 årig stortalent, som selvfögelig har litt å läre på den taktiske biten, for å hente inn en 33 år gammel veteran. Ingen gjör det. Man gir talentet tid og tillit, ihvertfall når vedkommende presterer bra.

      Rösler og Fjörtoft bygde noe sammen, og jeg sitter ihvertfall med inntrykket av at Fjöra var mere involvert i Röslers trenergjerning, enn han er i Nordlies. Nordlie önsker nok i större grad å väre sjef når det gjelder det sportslige. Dette gjenspeiler seg i spillerkjöpene, og Fjörtofts kontaktnett er ganske bortkasta når man ser hva slags spiller Nordlie instruerer ham til å hente.

      Fjöra viser jo også at han ikke er redd for en konfrontasjon, et punkt der resten av trenerteamet kanskje ikke har värt så flinke. Det kan umulig väre slik at Fjöra er den eneste som har sett signalene, og muligens har man et par assistenter som ikke tör helt og krangle med sjefen (Nordlie), og heller nikker og smiler. Dette på tross av Nordlies gjentatte uttalelser om trenerteamets sunne faglige diskusjoner.

      At man i det hele og det store kan mene at Fjörtoft skal gå er over min fattevne. Tross alt har han prövd å gjöre grep i en klubb som forfaller på det sportslige planet. Nordlie er åpenbart mest opptatt av egen filosofi og billige bortforklaringer.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #23
        Opprinnelig skrevet av Partidario
        Det Svesengen har gjort er bare å foregripe begivenhetenes gang, ved å stille kabinett-spørsmål på vegne av LSK’s manager. For slik er det i alle organisasjoner, klarer du ikke å overbevise styret om at din vei er riktig vei, så innordner du deg eller pakker kofferten. Konklusjonen i tirsdagens RB viser seg derfor helt riktig, Nordlie eller Fjørtoft må gå.
        Så manager og trener kan ikke være faglig uenige om hvordan treningen skal utføres ?
        Da foreslår jeg i tilfelle at en av disse stillingene må opphøre.

        Dersom begge stillingene består og det er et faktum at personene som besitter disse ikke kan være uenige er det gitt at dette eller et lignende scenario nødt til å oppstå igjen på et senere tidspunkt.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 435

          #24
          Fjørtoft må for all del ikke gå. Jeg skjønner ikke hva han har gjort galt. Han var uenig i sparkingen av Rösler og man kan tydlig se en anstrengt mine på mannen etter at Nordli tok over.

          Hvis Fjørtoft får fyken er jeg redd det såkalte utvalget kjører klubben rett i dass.

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #25
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Hvis situasjonen er slik Svesengen beskriver den, at Fjørtoft jobber for å fjerne Nordlie i strid med sportslig utvalgs ønsker, er konklusjonen hans helt korrekt: Enten må Fjørtoft innordne seg eller så må han ta sin hatt og gå.
            Hvis situasjonen er slik Svesengen beskriver, noe jeg ikke har grunn til å tvile på, mener jeg Fjørtoft har helt rett angående Tom Nordlie. LSK trenger en ny trener, og jeg tror kjernen i problemet er at sportslig utvalg ikke tørr ta det skrittet som trengs ved å fjerne Nordlie, i frykt for å bli gjort til latter av fotball-Norge. Dette selv om det er tydelig at ting ikke fungerer, og at vi har spilt steinalderfotball siden begynnelsen av vinterperioden.

            100% støtte til Fjørtoft, det er Tom som må gå.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #26
              Jeg tror også Svesengen har god oversikt over situasjonen, han bare ender opp med riv ruskende gal konklusjon.

              Nordlie må gå...

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                Opprinnelig skrevet av hoyt
                100% støtte til Fjørtoft, det er Tom som må gå.
                Nå kan det se ut som om Fjørtoft har valgt det andre alternativet, nemlig å innordne seg og akseptere at Tom Nordlie fortsatt er LSKs trener. Samtidig har Nordlie gjort visse innrømmelser og endringer på treningsfeltet. Da synes jeg begge skal få fortsette inntil videre.

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Samtidig har Nordlie gjort visse innrømmelser og endringer på treningsfeltet. Da synes jeg begge skal få fortsette inntil videre.
                  Grunnen til at jeg har tommel ned her er at jeg tror Nettavisen har rett i sin artikkel om manglende tillit til Nordlie i spillergruppen. Merket allerede etter cupfinalen at det var skurring blant spillerne angående Nordlies personalbehandling, og det var mange som var forbannet på at Nordlie brukte de siste minuttene av cupfinalen på å gråte, i steden for å benytte seg av det siste byttet slik at flest mulig fikk oppleve å spille en cupfinale. Dette er en av de uskrevne reglene i fotballen det er pinlig å ikke overholde.

                  Jeg velger å stole på Vik i nettavisen når han skriver at han har snakket med mange av spillerne, og når de sier at Tom må gå og at de ikke har noen tillit til han, da ser jeg heller ingen alternativer. Fotballspillere er aldri gode når de spiller for en mann de ikke respekterer, og jeg tror dette er hovedgrunnen til at LSK med et budsjett på over 100 millioner kroner står med 2 poeng så langt i tippeligaen.

                  Nei, jeg står på mitt, Tom Nordlie må vekk.
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • Blogger
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jul 2004
                    • 104

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Jeg tror ikke Svesengen synes det er noe særlig morsomt å måtte skrive en slik sak som i dag.
                    Nei, sikkert like morsomt som å lese på forsiden av avisen at du bør trekke deg fra jobben din.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av hoyt
                      Jeg velger å stole på Vik i nettavisen når han skriver at han har snakket med mange av spillerne, og når de sier at Tom må gå og at de ikke har noen tillit til han, da ser jeg heller ingen alternativer.
                      Vik skriver ikke at han har snakket med mange av spillerne. Han hevder å ha fått SMS fra FLERE av spillerne. Flere er også det samme som mer enn én.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                        Vik skriver ikke at han har snakket med mange av spillerne. Han hevder å ha fått SMS fra FLERE av spillerne. Flere er også det samme som mer enn én.
                        Nei, han har både snakket med, og fått sms av spillere.

                        Ingen av de Nettavisen har snakket med ønsker å stå frem med sin kritikk offentlig, men de samme historiene og innvendingene mot Nordlie, blir bekreftet av flere i og rundt spillergruppa.
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • pasirasi
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Nov 2006
                          • 18

                          #32
                          Til trådstarter:
                          I en demokratisk verden står den frie pressen høyt. På kjøkkenet ditt renner det trolig dyrt vann - i mange år levert av en korrupt vannverkssjef. Dersom ikke journalister hadde avslørt hva denne mannen egentlig holdt på med, hadde vannet ditt blitt enda dyrere.

                          For at Romerikes Blad skal ha troverdighet utad er det helt avgjørende at de nå markerer seg og bedriver kritisk journalistikk. De siste dagene har de satt dagsorden med å fotelle alle LSK-supportere den viktigste nyheten: At forholdet mellom Nordlie og Fjørtoft er iskaldt.

                          Jeg er veldig, veldig takknemlig for at vår lokalavis er i stand til å skrive kritisk og tar samfunnsoppdraget på alvor (også når det gjelder idrett). Så kan heller trådstarter og dere andre som reagerer si opp abonnementet på RB - og heller følge Sportsklubben gjennom kampprogrammet og lsk.no.

                          Lykke til.

                          Kommentar

                          • rulfi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 982

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av hoyt
                            Grunnen til at jeg har tommel ned her er at jeg tror Nettavisen har rett i sin artikkel om manglende tillit til Nordlie i spillergruppen. Merket allerede etter cupfinalen at det var skurring blant spillerne angående Nordlies personalbehandling, og det var mange som var forbannet på at Nordlie brukte de siste minuttene av cupfinalen på å gråte, i steden for å benytte seg av det siste byttet slik at flest mulig fikk oppleve å spille en cupfinale. Dette er en av de uskrevne reglene i fotballen det er pinlig å ikke overholde.

                            Jeg velger å stole på Vik i nettavisen når han skriver at han har snakket med mange av spillerne, og når de sier at Tom må gå og at de ikke har noen tillit til han, da ser jeg heller ingen alternativer. Fotballspillere er aldri gode når de spiller for en mann de ikke respekterer, og jeg tror dette er hovedgrunnen til at LSK med et budsjett på over 100 millioner kroner står med 2 poeng så langt i tippeligaen.

                            Nei, jeg står på mitt, Tom Nordlie må vekk.
                            Er det slik at mange av spillerne ikke har tillit til Tom og at dette har vart en stund så er det litt rart at Nordlie ikke er sparket. Jeg har selv spilt under en trener som ikke hadde tillit fra spillerne, det tok ikke lang tid før den treneren fikk sparken. Så her er enten sportslig utvalg ute og kjøre for ikke å høre på spillerne eller så fantaserer mr Vik som pokker mens han storkoser seg hjemme i stolen.
                            Er det slik at flere, er type to spillere, så har Vik null rett og bør bare holde pennen borte fra papiret. ALLE spillerne i en tropp på 23 mann kan like treneren. Noen føler seg feil behandlet, vil spille mm.

                            Av det jeg har sett ser det mer ut som spillerne er trent for hardt. Nå vet ikke jeg hva spillerne føler, men de har alle sagt de føler seg fine, men tunge i beina eller at de ikke får ut det ut slik de føler seg. Jeg har selv vært overtrent og slik de forklarer det høres veldig likt ut som for meg. Du føler deg i fin form, men får det ikke på langt nær ut på den måten en vil.

                            Mulig Vik har rett i alt eller deler av det han skriver, men for meg ser veldig mye av det han skriver rart ut. Særlig når spillerne(ved Kippe) går ut av fri vilje uten påvirkning av Nordlie og sier de står bak treneren.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #34
                              Synes informasjonen Vik legger fram er lite interessant så lenge det ikke kommer konkrete navn fram på bordet. Dersom Karim Essediri og Pål Strand har vært misfornøyde med Tom, er ikke det fryktelig merkelig, ettersom begge har vært ofre for benken, til tross for at de selv har ment de er gode nok. Generelt er det alltid slik i en prestasjonsgruppe at ikke samtlige 25 er fornøyd med treneren. De fleste av oss som har spilt fotball mer eller mindre aktivt i barn og ungdomsaldern(noen til og med voksne), har garantert vært borti trenerskikkelser de liker bedre enn andre. Det betyr ikke at man har en grunn til å prestere dårligere. Jobb for klubben, jobb for drakta og jobb for medspillere, det er det som faktisk teller. Om du ikke har full tro på systemet til Nordlie, så gjør ditt beste og la det få litt tid til å synke før man dømmer det nord og ned. Faktumet er at i stort sett alle suksessklubber så har kontinuitet vært et nøkkelord. Vi sammenligner årets Nordlie-sesong med det som ville tilsvart Uwes fjerde i LSK. Uwe hadde ikke en stort bedre andresesong enn Nordlie, forskjellen ligger i hovedsak i at vi hadde Koren, som var tippeligaens klart beste spiller på den tiden.

                              Det er absolutt et viktig tema som blir tatt opp i dagens RB-artikkel. At det er en intern maktkamp på Åråsen velger jeg likevel ikke å kjøpe, da vil jeg heller være naiv å håpe på at dette er en tabloid overdrivelse. At det er sportslig uenighet i en klubb er jo ærlig talt ikke annet en sunt, det er uenigheter som fører til utvikling. Selvsagt er Fjørtoft misfornøyd med hvordan vi har fremstått de første kampene, det er samtlige som er glade i LSK, også Nordlie. Jeg merker jeg blir passe frustrert når jeg ser at et så stort antall mennesker mener vi i LSK skal følge sporet som alle andre klubber har gjort med en gang de møter motstand. Sparke treneren. I tilnærmet hvert eneste tilfelle hvor treneren har blitt erstattet mitt i sesongen, har det gitt en korttidseffekt som har vart ut sesongen, men medført det samme helvete året etter. Jeg vil ha LSK som et stabilt topplag, ikke et heislag som Start og Vålerenga. Jeg håper vi kan bevise at kontinuitet er noe vi står for i LSK, at både Nordlie og Fjørtoft er ydmyke på å gjøre forandringer i forhold til egen ideologi, og at vi sammen kan dra skuta opp igjen, noe jeg har jævlig troa på at vi kan klare. Det blir kanskje ikke gull i år heller, ei heller neste år. Men dersom vi på sikt kan skape et topplag med Nordlie ved roret, mener jeg det er verdt det. Av og til må man ta den sjansen for at man skal lykkes, Per Berg turte ikke ta sjansen på Uwe, da mener jeg man snart får bestemme seg for om man ønsker å være en stabil klubb som bygger på kontinuitet eller om man i all framtid skal være en nisseklubb som sparker trenern med en gang det går galt. For meg blir det en alt for enkel løsning.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av hoyt
                                Nei, han har både snakket med, og fått sms av spillere.



                                http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle1799651.ece
                                OK, da!
                                Må se litt stort på det....

                                Uansett så velger jeg, inntil annet eventuelt er bevist, å tro at "flere" ikke nødvendigvis er så veldig mange. To er også "flere."
                                (Jeg er Kanarifan, og holder aldri kjeft)
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #36
                                  Moderatormelding: Som Rønnern selv skriver, så er dette en gigantisk avsporing (Tom vs Uwe). Nå er det tilbake til tema, som er Romerikes Blad og LSK i skjønn forening...

                                  Edit: Etter nærmere ettertanke; jeg har flyttet en del innlegg over i gammel eksisterende tråd om Uwe vs Tom.
                                  Last edited by chrissp; 02.05.2008, 22:59.
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #37
                                    Ingenting av det som er presentert i nettavisen eller RB er mer verdt enn kildene. Ser at folk hyller Rb for å være "kritisk". Personlig synes jeg "kritisk" journalistikk basert på anonyme kilder og antagelser er like apetittvekkende som facistisk propaganda. Kritisk journalistikk er noe som søker å få oss til å revurderte aksepterte sannheter - ikke å smøre sammen noe inkriminerende møl uten skikkelige kilder.

                                    For den jevne journalist som er emosjonelt engasjert (noe vel både vik og Svesengen er, om enn på hver sin side av gjerdet) er det lett å forme en bastant mening om hvordan en sak henger sammen - får man i tillegg en setning eller to hvisket i øret (eller husker noe en kar sa for en tid tilbake) er det nesten som om alt blir bekreftet. For alt vi vet kan det være påsan og danton som har uttalt seg kritisk - anonymisering av kilder er en grei måte å omgå det faktum at de først og fremst er så dårlige kilder at folk ville ledd av saken om navnene hadde kommet frem. Journalister er akkurat som deg og meg: Folk her på forumet har alle en fast overbevsining om hva som må gjøres i LSK og akkurat hva som har gått galt - selv om ingen egentlig vet nok. Alle er hellig overbevist om at deres syn på saken er det riktige, og er villig til å skrive milelange innlegg for å forsvare sin posisjon. Da er det lett å slurve med kilder og sitater.

                                    Dessverre tror jeg at både nettavisen og Rb er ute på tynn is her. Vi har tilgode å se noen kilder på noen av anklagene - i tillegg mener jeg Svesengen presenterer en uhyggelig tynn suppe når man tross alt ber noen om å sparke noen. Mulig de siste ukenes tumulter har fått det til å gå litt varmt i toppen til Svensengen, hans konkrete anbefalinger til sportsklubben er iallefall noe han kan risikere å bli stilt til veggs for i nær fremtid.

                                    Når det gjelder resten av denne møkka er det påfallende i hvilken grad røyk avler røyk uten at det er et snev av ild å se noen steder... Jeg vet ikke om læreboka mtp kildekritikk og etterrettelighet har gått ut vindeuet for de fleste av disse journalistene, men faktum er at hadde LSK vært et politisk parti ville søksmålene haglet i enkelte mediehus. Har først noen skrevet eller sagt noe om LSK er det ved neste deadline allerede blitt en etablert sannhet - helt uavhengig om hovedpersonen har gått ut og dementert oppslaget.

                                    I mine øyne er tendensen at uttalelser fra LSK-hold ikke blir tatt til etteretning av pressen, og at sensasjonsoppslagene fra RB, tv2 og nettavsien vurderes som langt bedre kilder til stoff om klubben. Her burde LSK markerer seg - en klage til pressens faglige utvalg på Svesengens artikkel eller mølet fra TV2 ville vært en god begynnelse. Da ville de selv måtte forsvare redeligheten og sannhetsgehalten i sine saker - noe jeg tror de alle vil få store problemer med å gjøre. Hva i helvete var det du tenkte på Svesengen? På meg kan det virke som om du har ventet lenge på en sak som du kunne nagle Fjøra til. Denne var imidlertid for tynn.

                                    Dessverre tror jeg ikke at folk vil slutte å sluke alt som skrives og sies om LSK rått - til det bekreftes vel folks fordommer og meninger i så stor grad at man rett og slett ikke har lyst til å være kritisk. LSK er blitt ondskapens Grandiosa i de norske hjem, og reportasjer og artikler som svartmaler og rakker ned på klubben går ned på høykant. Jo verre drit som skrives, jo sikrere kan man være på at det er riktig - for det bekrefter jo bare det man vet om LSK fra før.
                                    Last edited by reka; 03.05.2008, 00:19.

                                    Kommentar

                                    • TomLundby
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 616

                                      #38
                                      Bare en krise....

                                      Synes det er på sin plass med en hyllest av Jan Jensens uttallelser om at det er bare en krise i LSK og det er at vi bare har 2 poeng. Intervjuet er blitt sitert i diverse media, og sier essensen i debatten på en korrekt og tabloid måte. Usedvanlig bra gjort av Jan J!

                                      I en setning har han da oppsummert at RB vs LSK egentlig er storm i et vannglass. (Det samme kan sies om TV2 vs LSK.)

                                      Kommentar

                                      • Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

                                        #39
                                        Mye har blitt blåst ut av proposjoner i det siste, og enig i Jensens gode uttalelser! Er nok satt på spissen dette her fra Svesengen, og kommentaren er vel den sjangeren som er best egnet for villet provokasjon. Samtidig fører vel slike kommentarer til at man ikke blir den forsøksvis "nøytrale" reporter og kildene kan lukke seg. Ellers må jeg bare si at Svesengen alltid har vært god lesning. Godt begrunnende meninger, eller skal vi si synspunkter, fra flinke folk er alltid godt lesestoff, men er det faktiske grunnlaget uriktig er vel ikke dette 100 % god "presseskikk". Samtidig er jo kommentaren ofte kontroversiell i sine meninger.
                                        Last edited by Canário; 03.05.2008, 19:09.

                                        Kommentar

                                        • Fjeller'n
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 905

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av emanem
                                          Jeg siterer Nordlie og reflekterer over hva som har skjedd så langt i dag: "Medieverden har blitt slik at dersom en aktør skriver noe, henger alle seg på. Det trenger ikke en gang å være sant. "
                                          Et godt eksempel på dette er sportsbilaget i dagens VG. "LSK må velge en av dem" over hele forsiden. Dette blir fulgt opp av en dobbeltside med et stort bilde og en liten, mindre innsiktsfull kommentar av Truls Dæhli. Årsaken han til at han trekker denne konklusjonen, koker stort sett ned til at Svesengen har skrevet det han gjør.
                                          Jeg biter meg spesielt merke i ingressen:
                                          "Lillestrøms fotballedere har, i alle fall historisk sett, ikke vært av de første som snur kappen etter vinden og retter seg etter omgivelsenes misnøye og kritikk. Men jeg tror ikke de klarer å stå imot mye lenger nå."

                                          Jeg håper de gjør det, men jeg tror det blir vanskelig. Så lenge mediene fortsetter å kopiere og blåse opp hverandres saker, slik de gjør, vil støyen bli verre og verre. Etter en stund vil denne spiralen balle på seg, blodtåka vil legge seg over medieverdenen, og alt sportslig vil bli fullstendig overskygget.
                                          Da vil alle disse "rakryggede og faktasjekkende" ekspertene og kommentatorene følge opp med spørsmålet "Er all støyen rundt Nordlie og Fjørtoft blitt et problem for LSK, da den fullstendig overskygger det sportslige?" At de selv står for all støyen faller dem selvfølgelig ikke inn et sekund.
                                          Etter å ha skrevet enda flere kommentarer og sittet i diverse svadaproduserende debattprogram hos/med hverandre og produsert enda mere støy, legger de an en alvorlig og bekymret mine og konkluderer: "Ja, og dette kan ikke fortsette. Dette er blitt for problematisk for LSK"
                                          Støynivået når sitt klimaks og tilslutt er det noen som går av eller blir sparket for å oppnå ro, slik at man kan konsentrere seg om det sportslige igjen.
                                          Medienissene klapper hverandre på skuldrene for god jobb og sier "Ja, var det ikke dette vi sa?"
                                          De er strålende fornøyd. De har fått flere uker med overskrifter preget av konflikter og uro og fått vist at de har makt til å sette dagsorden og felle ledere. I tillegg har de ikke trengt å sette seg inn i årsaken til LSKs reelle, sportslige problem. For det forstår de seg faktisk ikke på.
                                          Etter en stund senker roen seg over Åråsen og mediene ser seg om etter nye ofre. Mitt tips er at blikket da vil bli rettet Trondheim.
                                          God sommer.


                                          Stian
                                          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                          Kommentar

                                          Working...