LSK-Viking, mandag 5. mai kl. 19, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugla
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 1718

    #21
    Vanvittig digg!
    Eneste jeg synes er kjipt med nok en match, er å se Occean jogge (der tok jeg i) rundt i hele 2.omg.
    Er det kondisen det skorter på? Ser ut til at én omgang er nok...
    De av dere som ikke er enige i dette (vet det er noen nisser) - se matchen én gang til og studer Occean..
    Homer Simpson.



    www.ultrassarp.no

    Kommentar

    • norskpoker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 399

      #22
      Opprinnelig skrevet av Fugla
      Vanvittig digg!
      Eneste jeg synes er kjipt med nok en match, er å se Occean jogge (der tok jeg i) rundt i hele 2.omg.
      Er det kondisen det skorter på? Ser ut til at én omgang er nok...
      De av dere som ikke er enige i dette (vet det er noen nisser) - se matchen én gang til og studer Occean..
      Jeg er enig med deg i dette. I første omgang av Occean knallgod også defensivt, men i andre omgang ble han borte. Jeg er blandt de som mener at OO SKAL spille fra start. Det er ikke hans skyld at han får feil oppspill og at det ikke kommer innlegg fra kantene. Men, når kampene utvikler seg sånn som i dag ville jeg lagt omm til 4-4-2 med en kjapp spiss ved siden av OO eller Arild for å kunne utnytte at motstanderen må fremover på banen. I dag ble det mye av det vi så på Ullevål da Rølser gjorde sitt famøse bytte ved å ta ut Mifsud og sette inn OO. Vi hadde ingen fart fremover og motstanderen kunne flytte opp en ekstra mann.

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        #23
        Endelig ! fytte rakkern dette var godt!
        Nå håper jeg bare gutta klarer å komme seg enda litt høyere opp, vi vant i dag men vi har enda mere å gå på, laget må heve seg enda litt mere fremover. Men dette er et stort steg i riktig retning!
        FORZA
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • wænk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 2244

          #24
          Digg da. Nå har jeg trua på at vi tar ræv-bk i barteby, bare ikke de bestemmer seg for å snu trenden akkurat mot oss. Hadde vært fryktelig typisk.
          Ubeskrivelig deilig opplevlse på Åråsen i dag, felte nesten en tåre når synginga var som best.

          M-Lie er jo faktisk ganske så god på venstrekanten, håper han får fortsette der.
          If you're not living on the edge, you take up too much room!

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            #25
            det er vel nesten greit så lenge han scorer. Han kommer seg vel etter hvert. var jo god i fjor.?
            occean
            Last edited by KrisB; 05.05.2008, 21:29. Begrunnelse: glemte navn på han jeg snkka om

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Fantastisk deilig kamp idag. For første gang på en evighet, var vi flinke til å tette igjen. Litt marginer i noen situasjoner der Viking hadde et par farlige avslutninger, men totalt fullstendig fortjent seier, vi var klart best.

              Når det gjelder kondisjonen, tror jeg rett og slett gutta var så vanvittig tente i sommersola i første omgang, at de peisa på noe hardt. Det ga jo også resultater. Ikke bare Occean, men feks. også Kiko måtte tøyes for krampe idag, og det kunne også virke til at Pål Steffen fikk det tungt på slutten.

              Dagens beste var klart Kiko. Samtidig synes jeg Simen Brenne gjør en jævlig god match med massiv jobbing, og en av de få som var flinke til å støte på å flytte seg framover etter at vi hadde klarert ball. Meget bra teknisk, gode løp og strålende arbeidsinnsats. Bjørkøy hadde sin beste kamp idag, men virker fortsatt til å være litt treig og seig på kondisjonen. Langt bedre til å vinne igjen ball og slå konstruktive pasninger. Midtun Lie fulgte opp med nok en meget bra kamp. Steinar P gjør sin beste tippeligakamp for oss(i denne omgang) så langt. Meget solid defensivt, og klarte(utrolig nok) å demme opp farta til Ødegaard, som er betydelig raskere. Kippe og Riseth står fram med fantastisk tæl i begynnelsen av matchen. Occean og Sundgot er sterke i duellene, er ikke enig i at Occean gjorde noen dårlig andre omgang, selv om han måtte jobbe utrettelig. Synes ikke Pål Steffen hadde noen god dag idag heller, men det skal sies at han spilte i tre forskjellige roller idag, blant annet venstreback hvor han er tilnærmet katastrofe. Synes Karim burde fått sjansen i stedet for Myklebust etter Myklebust' svake prestasjoner den siste tiden, men det får være flisespikkeri. Tre poeng, man aner ikke hvor jævla deilig det er før man faktisk får sin første seier for året.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Cruz
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 398

                #27
                I de første 25 minuttene i dag fikk vi endelig se Fugla slik fugler skal spille; først inn i duellen, vinne duellen, vinne andreballen, hjelpe kameraten ved siden av, gi smeller og ta i mot en og annen karamell. Innsats og aggressivitet er og skal være overordna alt! Jeg gir blanke i om det stilles opp i 4-3-3, 4-4-2, lyseblå eller rosa bæreposer, så lenge jeg kjenner igjen LSK-sjela i hver eneste takling og løpsduell. Som et resultat av det ovennevnte oppnår man også den plassen som trengs for å roe ned og bruke ballen bedre offensivt, noe som Kiko, Brenne, Bjørkøy, Riise, Mykle m.fl. vil kunne utnytte etterhvert som hele laget tilegner seg den nødvendige tryggheten og selvtilliten som naturligvis er mangelvare foreløpig.

                Husker ikke de siste 65 minuttene. Har blant annet glemt at Occean spilte i sokkelesten i annenomgang. Minnes så vidt at Kiko hadde et brukbart skuddforsøk, at JML hadde ei klasseluke og at Biffen var banens (nest) beste.
                Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                Kommentar

                • Brenne(vin)
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Dec 2006
                  • 37

                  #28
                  Mye opp og ned idag, men veldig deilig med årets første 3 poenger. La oss ta med dette videre til Lerkendal!

                  Noen plusser og minuser idag:

                  + Kiko kontrollerer midtbanen idag, flott skudd som dessverre møtte treverket
                  + Midtun Lie med årsbeste. Fortsetter han slik er han et naturlig valg på venstrekanten. Holder bredden og forserer fint flere ganger.
                  + Trøkket fra starten av kampen og utover i førsteomgangen var mer gode gamle fugla. Får to goaler på pur innsats og duellstyrke i feltet.

                  - Pål Steffen virker helt ute av form. Usikker i 1 mot 1. Flere forferdelige klareringer og oppspill. Trenger å finne igjen selvtilliten fra ifjor
                  - At vi fortsatt faller helt i fra i 2. omgang.
                  - Magnus Myklebust. Påtide å finne en ny hobby? Trist å se han spille fotball

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Synes ikke Pål Steffen hadde noen god dag idag heller, men det skal sies at han spilte i tre forskjellige roller idag, blant annet venstreback hvor han er tilnærmet katastrofe.
                    Nah... Som venstreback er han "grei nok"; god defensivt, men deltar ikke oppover. JML er såpass god som ving at dette ikke blir altfor ille.
                    Syns han var bedre i midten enn hva han har vist før iår.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #30
                      Enig med deg, forøvrig er det greit å hive innpå en hurtig myklebust fremfor en essediri som neppe ville hatt noen å slå innlegg på etter at sundgot trakk ned i banen og occean ble slapp. Kampen i dag gav meg mulighet til å løsne litt på spikera jeg har korsfestet start-spillerne med såfremt noen løsner på kveletaket på nordlie her inne. Venter spent på bennylems reaksjon.

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        #31
                        Hva annet kan man si enn herlig! Jo: jævla digg med seier!

                        (beklager for et intetsigende innlegg på hovedforumet, men fy f, detta var digg! DIGG!)
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #32
                          Jeg synes PSA var svak og glapp i noen markeringer. JML gjorde en bra jobb og kiko var jo meget god. Men dette var så deilig og jeg satt nærmest med tårer nede nede på puben idag og smilte fra enden til annen igjennom 1.omg.

                          Men for å dra opp et kjedelig tema igjen. Er det bare meg som er uenig i kortene til Kippe og Pedersen? Kippe var jo borte i ballen før motspilleren var så dum å løpe inn i han, han førte jo nærmest ballen med tåspissen.
                          Pedersen sitt kort forstod jeg lite av ,men kanskje jeg hadde et øyeblikk jeg ikke helt fulgte med i ren seiersrus.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Nah... Som venstreback er han "grei nok"; god defensivt, men deltar ikke oppover. JML er såpass god som ving at dette ikke blir altfor ille.
                            Syns han var bedre i midten enn hva han har vist før iår.
                            Kan ikke skjønne hvordan du kan mene at Pål Steffen sto til "grei nok" på venstreback. Elendige klareringer, rota bort ballen diverse ganger, for treig i å sideflytte seg når kantspillern til vingern vendte han enkelt vekk ved et par annledninger i første. I tillegg var han totalt fraværende offensivt. Jeg kritiserer han ikke for stopperspillet, der er han samme gamle. God i dueller, til tider hodeløse taklinger og til tider håpløse klareringer. Men stort sett en meget bra stopper.

                            Glemte forøvrig å rose innhoppet til Biffen! Fy faen så sjef han er. Kommer innpå, uten spilletid på A-laget på en evighet. Kompromissløs som faen, taper ikke en jævla duell, fighterinnstilling Chuck Norris kan være han misunnelig, og gode klareringer. Rett og slett en jævla bra søknad av Biffen, spørsmålet er om dette var et blaff eller om han er på rett vei. Står fortsatt ved at Karim burde kommet inn for Myklebust, uavhengig av om folk mener Occean var slapp. Vi har både Midtun Lie, Occean, Sundgot og Brenne som gjerne kommer i boks. I tillegg vil jeg heller ha en spiller som klarer å holde på ball, enn en som tilnærmet alltid løper ballen rett inn i motstanderen. Om man løper like fort som Bippe på speed er for meg likegyldig så lenge man ikke kan spille fotball. Og per dags dato mener jeg Myklebust driver en sport som ligner særdeles lite på fotball.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1252

                              #34
                              Hva med og bytte Tom.

                              Hva med og bytte ut Occean når han nesten ikke klarer stå oppreist.

                              Når nitti min er godt og Occean er så synlig sliten syntes jeg Tom kunne byttet ut og gitt en annen spiss tillit i de 4 min tillagt tid.
                              Dette syntes jeg han burde gjøre for og gi de unge kamptrening/selvtillit i kamp. Mulig mye før også. Men når vi leder med to mål kan man putte på friske ben på topp.
                              Ellers så syntes jeg dagens kamp var en stor opptur.

                              Takk LSK og takk Tom Nordlie.

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av CFD
                                Men for å dra opp et kjedelig tema igjen. Er det bare meg som er uenig i kortene til Kippe og Pedersen? Kippe var jo borte i ballen før motspilleren var så dum å løpe inn i han, han førte jo nærmest ballen med tåspissen.
                                Pedersen sitt kort forstod jeg lite av ,men kanskje jeg hadde et øyeblikk jeg ikke helt fulgte med i ren seiersrus.
                                Vi har vel kanskje en egen tråd for kort, men for å kommentere; jeg mener Pedersen sitt var korrekt og Kippes var galt. Kippe er tydelig på ball, og knapt borti Viking-spillern. Antagelig ingen andre enn Kippe(og kanskje Occean) som ville fått kort for det der. Pedersen er på etterskudd, og legger hele vekta si over Ødegaard for å hindre han i å komme rundt. Synes det var relativt greit.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3438

                                  #36
                                  Deilig med sesongens første seier. Håper at debatten rundt LSK roer seg nå, og klubben kan få fokusere på det som er viktig fremover.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #37
                                    Debatten roer seg nok ikke så lenge det finnes TVBrann, og de har rettighetene.



                                    Bare se på dette, TV2/Nettavisen i et lite nøtteskall: essensen her er skittkasting retning LSK ("pumpe høye baller inni feltet og jage etter som kamikaze..." gjeeesp. Lite fantasi å spore her, kunne like gjerne vært skrevet at han lobotomerte nordlendingen som fikk fyken, Ulseth, dette makkverket her). Og hos Viking må man selvfølgelig sverte en enkelt syndebukk, til tross for at det var et helt lag som tapte.

                                    Skittkasting retning LSK som vanlig og syndebukker. TV2/Nettavisen i et lite hardt nøtteskall. Eggen innførte begrepet ræva-fotball. TV2/Nettavisen har nå innført ræva-journalistikk.
                                    Kaktus er sendt i posten retning forbanna jævla Bergen by med påskriften: drit & dra, LSK er bra. Brann: velkommen til 43 nye år med elende, sorg, skuffelse, begredelig fotball. Bergensere kan ikke og bør ikke spille fotball. Hold dere til det dere kan, nemlig fiske, paraplysalg og selvgodhet. Jornalisme og fotball bør dere like godt bare glemme.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • tilt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 813

                                      #38
                                      Phu...

                                      Dettte var så etterlengta, fortjent, og en utrolig lettelse har bredd seg i kroppen.
                                      Vi kan jo spille fotball !
                                      Jobber med en Liiiin gutt, og et søplahode så i morgen kan jeg gå på arbeid uten å bli tyna.

                                      Til kampen er jeg som alle med øyne strålende fornøyd med Kiko.
                                      Andre som må trekkes fram er Brenne, Otto, Midtun Lie og Arild.

                                      Av ting jeg stussa over så skjønner jeg ikke hvorfor ikke TAG får de siste 10-15 for OO som dasser rundt i stort sett hele 2 omgang.
                                      Til Kanarifansen må jeg si at det var veldig bra trøkk i dag.
                                      Stemmen min sprakk rett før pause og jeg skal ha konsert på torsdag så,
                                      2.omgang blei litt hes og spinkel fra min side. Men dog. Deilig med 3 poeng
                                      Nå håper jeg at gutta får litt arbeidsro og at Tv2 og resten av hylekoret tar for seg noen andre en stund.

                                      Dagens Lættis var forøvrig " 2 fots fintene" til Kippe i angrep i 2 omgang.

                                      love you and leave u !
                                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        #39
                                        Jeg tipper at Tom sparte det siste byttet i tilfelle flere skader i bakre firer. Med to stoppere ute allerede kunne det fort sett stygt ut med en skade til.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          #40
                                          Imponert over Kiko i dag, og han viser seg som en utmerket førsteforsvarer óg. Fremstår som en mer og mer viktig spiller i det defensive, og framover har han nærteknikk og overblikk som en spielenführer. Med Riseth som midtstopper i første omgang og Kiko som anker har vi ikke lenger de offensive og tekniske manglene som ballbehandling og pasningskvalitet i forsvarsfireren og på den ene sentralt på midten. Mye av oppbygginga av spillet skjer via forsvaret og ofte sentralt på midtbanen så ballferdigheter, overblikk og ro er alfa og mega. Mangelen på variasjon i angrepsspillet vårt har nok hatt mindre med kantspillet å gjøre, men nettopp ofte på grunn av dette. Når det er sagt synes jeg det fortsatt var litt for mye langballer med Andresen og Kippe etter hvert i andreomgang, men utrolig viktig at Kiko står fram som i dag!

                                          Midttun Lie viser gode taklinger og som back også bra i posisjoneringa. Prøver hele tida å være konstruktiv med ballen, en viktig egenskap som for eksempel Andresen bør se mer etter enn stort sett langpasninger. Å være kontruktiv og mer "cannavarosk" er det som ofte skiller en grei stopper fra en virkelig god en, og Midttun Lie prøver både som ving og back å spille "skapende". Topp! Bjørkøy virker fortsatt litt tung, men heva seg utover kampen. Sjelden har tre poeng betydd mer for LSK!

                                          Kommentar

                                          Working...