LSK-Viking, mandag 5. mai kl. 19, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #41
    Fatter ikke hvorfor vi setter på Myklebust og ikke Karim. Essediri har värt mye bedre de gangene han har fått sjansen, og i fölge fredagens treningsrapporter var han virkelig i stötet.
    Virker som Myklebust er en favoritt hos Nordlie, og får derfor litt mer tillitt enn han fortjener.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • norskpoker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 399

      #42
      Skryt til TV2

      Bare en liten kommentar til kampen i dag og sendingen på TV2 Zebra: Selv om oppladningen til kampen og fokuset på "krisen" i LSK var akkurat som forventet, synes jeg både Morten Langli og Petter Myhre gjorde en bra jobb som kommentatorer. De skrøt mye av LSK og bemerket flere ganger hvor gode vi var til å variere spillet. Mouelhi falt de skikkelig for, og det var faktisk riktig så trivelig å se en LSK-kamp på TV2 denne gangen.

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        #43
        Petter Myhre fortsetter å gjøre en meget god jobb. Hele tiden saklige komentarer fra en mann som tydeligvis kan en del om fotball. I tillegg har han glimt i øyet.
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #44
          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Fatter ikke hvorfor vi setter på Myklebust og ikke Karim. Essediri har värt mye bedre de gangene han har fått sjansen, og i fölge fredagens treningsrapporter var han virkelig i stötet.
          Virker som Myklebust er en favoritt hos Nordlie, og får derfor litt mer tillitt enn han fortjener.
          Evt at Mykle er fetter til manager :-) Det hadde vært fint å fått igang MM. Med selvtillit hadde han satt to goaler for oss (Brann og Viking). Litt kjipt, men jeg tror innbytterrollen passer han bra. Virker som han får utrettet noe mer da.

          Kommentar

          • Ted Nugent
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 851

            #45
            Synes Myklebust hadde et brukbart innhopp men det er tydelig at han mangler en del selvtillit akkurat nå. Var spesielt en situasjon hvor han var alene med et par Viking forsvarere på midtbanen ute ved kanten mot KFL. Der kunne han bare sparket ballen forbi forsvarerne og stormet mot mål så hadde han vært alene med keeper. Istedet velger han et halvhjertet driblingsforsøk og en potensiell kjempesjanse ebber ut i ingenting.

            Kommentar

            • ap4
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 271

              #46
              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Debatten roer seg nok ikke så lenge det finnes TVBrann, og de har rettighetene.


              Helt latterlig artikkel! Thorstvedt avslutta faktisk programmet på TV2 Zebra med å si at de hadde hatt en kveld med mye god fotball!

              Seieren var fantastisk digg og fullt fortjent, selv om det fortsatt er en del rusk.

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #47
                Opprinnelig skrevet av Fugla
                Eneste jeg synes er kjipt med nok en match, er å se Occean jogge (der tok jeg i) rundt i hele 2.omg.
                Er det kondisen det skorter på? Ser ut til at én omgang er nok...
                De av dere som ikke er enige i dette (vet det er noen nisser) - se matchen én gang til og studer Occean..
                Helt enig. Occean virka sein og "tyngende" i andre omgang - nesten som han jogga fortere enn han løper... Tror Occean har mye å hente på å rette opp løpesettet sitt. Virker som han løper fryktelig ineffektivt, og det ser nesten ut som han bruker mer energi på å løfte beina enn han får ned i bakken og frasparket. Skulle ikke forundre meg om overtrening er litt av problemet. Han sleit utover med å være tidlig nok på motstanderens forsvarspillere og de fikk som regel god tid og kunne ta meg seg ballen innover. Hadde etter min mening helt klart behøvd å vært bytta ut før. Veldig viktig at vi endelig holder nullen igjen. Trygghet i fotball skapes bakfra og nå er vi i ferd med å bli trygge på egne kvaliteter igjen. Men: Hans Majestet Målkongen av Åråsen - Arild Sundgot - for et viktig mål! At vi bare tar to poeng på fem kamper, kommer forhåpentligvis neppe til å skje igjen denne sesongen.

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #48
                  Er særdeles lite snakk om Bertheussen. Jeg synes han gjorde en glimrende kamp. Han gjorde ting enkelt , var tidlig i duellene og sterk i kroppen. En typisk LSK spiller som absolutt ikke spilte seg ut av laget for å si det slik. I neste kamp så håper jeg virkelig at Karim spiller , han har åpnet sesongen bra (sett iforhold til laget) og fortjener plassen til myklebust etter enda en dårlig kamp av mykle.


                  Fint å vite at vi har såpass god backrekke når karantene kommer. Vi har nok kun sett den første av mange karantener som kommer til å komme på Kippe og Riseth.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #49
                    Midtun Lie er dagens mann for min del, han imponerte meg virkelig som ving! Kiko var muligvis best alt i alt, men jeg synes det er artig at en kar som har fått så mye pepper og blitt stemplet som en flopp spiller så godt!

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #50
                      JML var positiv idag, ja. Må minne om at han var skadet til nær seriestart, slik at de første kampene ikke nødvendigvis er representativ for hans nivå. Burde ha satt sjansen sin i lengste hjørne. Men mannen er vel ikke kjent for store avslutningsegenskaper.

                      Kommentar

                      • Martini
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 294

                        #51
                        JML og Kiko var de to beste idag...var ikke redde for å sette fart framover, og idag var d faktisk variasjon i angrepsspillet vårt i tillegg.....

                        Kiko sitt skudd i tverrliggeren hadde forresten fortjent en bedre skjebne, hadde lett seila opp som rundens mål...
                        Men så sinnsykt digg med seier idag!!!
                        Lerkendal neste, de ligger jo tross alt UNDER oss på tabellen nå
                        FUGLA TIL VI DØR!

                        Kommentar

                        • Jørgen
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Apr 2007
                          • 15

                          #52
                          Deilig

                          Svarte dette var deilig. Kiko helt fantastisk og JML meget god. Hele laget løfter seg. Stolt av å være en del av fugla. Vi var helt rå på tribunen i dag. Skål folkens.

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Martini

                            Kiko sitt skudd i tverrliggeren hadde forresten fortjent en bedre skjebne, hadde lett seila opp som rundens mål...
                            sesongens mål :-)
                            var neeeeesten en perle av et skudd, synes det var meget synd for Kiko sin del at den ikke gikk inn, hadde vært bra for han.
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • erlando
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 858

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av CFD
                              Er særdeles lite snakk om Bertheussen. Jeg synes han gjorde en glimrende kamp. Han gjorde ting enkelt , var tidlig i duellene og sterk i kroppen. En typisk LSK spiller som absolutt ikke spilte seg ut av laget for å si det slik. ...

                              Fint å vite at vi har såpass god backrekke når karantene kommer. Vi har nok kun sett den første av mange karantener som kommer til å komme på Kippe og Riseth.
                              På mange måter et takknemlig tidspunkt for Bertheussen å komme inn slik som Viking la opp spillet sitt på slutten ved å ta ut Fillo og heller satse på høye baller inn i boksen. Det ga Biffen mulighet til å spille på det han er god på, dueller, samtidig som han slapp å ta for mange avgjørelser om å følge løp/støte/osv.

                              Det holdt på å gå riktig galt én gang, men dommeren hadde heldigvis et noe alternativt syn på den situasjonen.
                              Ja til pause i pausen!

                              Kommentar

                              • Vicarious
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 391

                                #55
                                Jævlig deilig at det går vår vei. Men det er joggumeg for tidlig å friskmelde det laget her enda.. De første 20 minuttene var meget bra, resten av kampen var på nivå med de 5 første kampene. Og Viking var dessuten totalt hjelpesløse.

                                Synes byttet Nordlie gjør ved pause er under enhver kritikk. Han kjører innpå tidenes ute-av-form-spiller Myklebust i en posisjon hvor JML fungerte meget bra i første omgang. Samtidig gjør han FIRE rokkeringer på et lag som fungerte generelt bra. Da er det ikke veldig rart at vi faller ned på nivået fra tidligere i år. Med å pumpe lange baller opp mot Occean og Sundgodt, og med et midtbaneledd som blir totalt usynlig.
                                Syns heller ikke Kiko er så jævlig bra i går. Alt for treig med ballen i beina. I likhet med Occean og Sundgodt, som ser ut som de løper i ei myr.

                                Sorry for negativiteten, vil bare rope et lite varsku i forhold til å friskmelde detta laget. Og gratulerer med en jævlig viktig seier!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                  Syns heller ikke Kiko er så jævlig bra i går. Alt for treig med ballen i beina. I likhet med Occean og Sundgodt, som ser ut som de løper i ei myr.
                                  Var du full når du skreiv dette inlegget?? Kiko kjempet, løp, kriget, sentret og var klart BB i går. Alt annet blir for meg helt dust. Han styrte hele skuta.

                                  Kommentar

                                  • Gardemoen
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Oct 2005
                                    • 28

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av erlando
                                    På mange måter et takknemlig tidspunkt for Bertheussen å komme inn slik som Viking la opp spillet sitt på slutten ved å ta ut Fillo og heller satse på høye baller inn i boksen. Det ga Biffen mulighet til å spille på det han er god på, dueller, samtidig som han slapp å ta for mange avgjørelser om å følge løp/støte/osv.

                                    Det holdt på å gå riktig galt én gang, men dommeren hadde heldigvis et noe alternativt syn på den situasjonen.
                                    Uansett, så kan vi vel være glad at vi har en spiller med duell kraft som kan benyttes. Biffen gjorde en perfekt kamp når han kom inn, og en spiller som har vært så mye skadet må man bare glede seg at han kommer tilbake å levere varene når det er behov for hannes egenskaper. Biffen ble vel hentet til klubben pga. hans talent , en god 1 forsvarsspiller, og de få kampen han har spilt er varene levert. Så kan noen velge å være negativ der det holdt på å gå galt, jeg velger å glede meg over de ganger det gikk bra når vi trengte det som mest. Takk til hele laget som offret seg i duellen det ble en gledens dag, lagseier.

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      #58
                                      Lsk-viking

                                      Jeg var på kampen i går og så Occean spille en bra 1. omg. Men 2. Omgang var han så dårlig at Han burde ha blitt byttet ut etter 10 min. Han dasset jo bare rundt der og klarte ikke engang å ta imot ballen når han først fikk den. Mulig han fortsatt bærer preg av hard trening men da må jo Nordlie ta grep og bytte han ut når han er så dårlig som habn var på slutten av kampen i går. Er også forundret over at ikke forsvarsrekka kommer høyere i banen når Vikings keeper og Back rekke har ballen. Forsvaret gikk nesten aldril lenger enn 16-meter de siste 40 minuttene av andre omgang når Viking presset som værst. Vi er veldig heldige som ikke får både en og to mål i sekken. Synes forøvrig jeg så klar framgang av spillere som Jon Midtun Lie og Steinar P i dag. Kiko var veldig bra både til å demme opp sentralt og også gode pasninger fremover på banen. Alt i al en godkjent kamp men vi må heve oss ennå mer hvis vi skal slå trøndera 116. Mai.

                                      Finnes det en gud spiller Enga i Adeccoligaen neste år
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • Rabbi
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Mar 2004
                                        • 78

                                        #59
                                        Noen observasjoner fra min plass i kanarifeltet

                                        Jeg gjorde noen observasjoner i går.

                                        1. Det går bemerkelsesverdig mye bedre å bygge opp et angrep når midtbanespillerne spiller ballen til spillere på eget lag, i stedet for å spille den til motstanderne slik vi har forsøkt i de første 5 kampene i år. Årsbeste!

                                        2. Jon Midttun Lie er ingen god back, men faktisk en meget bra venstre ving!

                                        3. LSK spillerne har begynt å kjempe igjen. I hvertfall så lenge de har krefter.

                                        4. Steinar Pedersen har begynt å markere mannen sin på defensiv dødball. Det sparte oss for minst 1 baklengs i går.

                                        5. Midtbanen jobba som bikkjene til Roald Amundsen før pause i går. Etter pause jobba de like hardt som vinkemannen til vegvesenet når de legger asfalt.

                                        6. Kippe pådro seg et nytt ufortjent gult kort.

                                        7. Laget framstår generelt som elendig trent / feiltrent og hadde null krutt i beina etter pause.

                                        8. Tom Nordli synes Magnus Myklebust er god uansett hva han leverer på banen.

                                        9. Når en viking spiller blir skadet, klapper hele kanarifansen mannen av banen. God sportsånd. Jeg er stolt!

                                        10. Når Kippe blir skadet og må av banen, piper viking hordene av all sin hals! Dårlig sportsånd! Flaut!

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2151

                                          #60
                                          Noen av mine inntrykk etter kampen:

                                          Meget bra 1 omgang av gutta
                                          Litt tilbake til "gamle synder" i 2 omgang.

                                          Fantastisk stemning på stadion.
                                          Og det virker som det er veldig god lagånd blandt gutta.

                                          Kiko var vår lags beste,mens J.M Lie overaska mest posetivt.
                                          Er ganske trygg på at PSA og EB kan erstatte Riise og Kippe i midtforsvaret,når det trengs.

                                          Oliver O er forferdlig klønete,og Myklebust er helt uten selvtilitt
                                          Godt vi har fått Arild på glid igjen.
                                          Men ny angrepspiller bør stå øverst på ønskelista vår til sommeren.

                                          Kommentar

                                          Working...