LSK-Viking, mandag 5. mai kl. 19, Åråsen stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicarious
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 391

    #61
    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Var du full når du skreiv dette inlegget?? Kiko kjempet, løp, kriget, sentret og var klart BB i går. Alt annet blir for meg helt dust. Han styrte hele skuta.
    Nei, tirsdags morgen på jobben hadde jeg heldigvis rukket å bli edru etter helga..

    Ok, for all del: Kiko gjorde ingen dårlig match i går. Kjempet bra, et par delikate pasninger, et godt avslutningsforsøk. Jeg er bare ikke like begeistret som mange andre her, da jeg syns han er både usynlig store deler av kampen og slår altfor mange enkle defensive støttepasninger. Terningkast 5 fra meg.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #62
      Opprinnelig skrevet av Vicarious
      Nei, tirsdags morgen på jobben hadde jeg heldigvis rukket å bli edru etter helga..

      Ok, for all del: Kiko gjorde ingen dårlig match i går. Kjempet bra, et par delikate pasninger, et godt avslutningsforsøk. Jeg er bare ikke like begeistret som mange andre her, da jeg syns han er både usynlig store deler av kampen og slår altfor mange enkle defensive støttepasninger. Terningkast 5 fra meg.
      Anbefaler deg å sette deg ned i ro og mak å se kampen på nytt. Kiko var stor.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #63
        Opprinnelig skrevet av Vicarious
        Ok, for all del: Kiko gjorde ingen dårlig match i går. Kjempet bra, et par delikate pasninger, et godt avslutningsforsøk. Jeg er bare ikke like begeistret som mange andre her, da jeg syns han er både usynlig store deler av kampen og slår altfor mange enkle defensive støttepasninger. Terningkast 5 fra meg.
        Får du i det hele tatt med deg hva den mannen drev på med i går når Viking hadde ballen ?
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • MagnetMagne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 446

          #64
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Anbefaler deg å sette deg ned i ro og mak å se kampen på nytt. Kiko var stor.
          Veldig riktig at Kiko var stor i går, men det skal sies at han fortsatt har en tendens til å miste kula relativt enkelt på egen banehalvdel når laget er på vei i angrep. Dette skjedde to ganger igjen i går, og dette kan fort straffe seg i lengden... Men JA, Kiko var utrolig god i går og hadde noen fantastiske defensive løp.
          Av en eller annen grunn var jeg mest imponert over Steinar Pedersen i går. Herlige bidrag både offensivt og defensivt.
          Snart neste hælj.....

          Always Hardcore
          TS05

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3438

            #65
            For meg blir det veldig mye synsing om andre omgangen vår uten å vite hvilke instrukser Tom hadde gitt. Det er kanskje greit å forsøke å anta hva som foregår i hodet til Tom underveis også.

            1. Mykle lå ofte langt tilbake i banen. Tror han selv hadde ønsket å ligge på offside linja og utfordret bakrommet. Er derfor usikker om han fikk beskjed om å ligge lavt.

            2. Sundgot lå lavt i andre omgang. I store perioder virket det som om vi spilte 4-5-1, hvilket ikke nødvendigvis ville vært helt galt.

            3. Occean jobbet hardt i første omgang. Med den store kroppen sin er det ikke rart han ble sliten. Uten skadene som oppstod i går tror jeg han hadde fått bytte tidlig. At han ble på banen tror jeg var et resultat av at PSA og SP også tok tellinger, og Tom ville ha et siste bytte i bakhånd. Føler det er litt galt å kritisere både Ollie og Tom for ikke å ha gjort byttet.

            4. Kiko måtte flere ganger ned og ha hjelp til å strekke. Noe som sikkert forhindret Tom i å foreta bytter.

            5. Mykle vs Karim. Hvis punkt 1 stemmer og Tom ønsket å spille mer 4-5-1, så ville kanskje Karim være et bedre innhopp enn Mykle. Mulig at Tom håpte Mykle skulle kunne kontre mer enn han fikk til.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #66
              Opprinnelig skrevet av MortenA
              For meg blir det veldig mye synsing om andre omgangen vår uten å vite hvilke instrukser Tom hadde gitt
              Dersom vi må vite Tom's tanker og instrukser før vi for lov å synse her inne hadde det ikke blitt skrevet stort...

              Når det har sagt har du rett i at mye av spillernes valg fortas basert på trenerens instruksjoner, så et kjekt innspill sånn sett.

              JML som back er et eksempel vil jeg anta;
              Jeg tror han får beskjed om å holde igjen løp siden vingen enten er Mykle eller Occean for tida. Disse to er vel ikke de som kan merkeringskunsten bakover best.
              Derfor blir også JML klart best som ving når PSA er back, han får alle rettigheter til offensive løp. Husár som back vil legge inn et langt større krav om defensive oppgaver til vingen.
              Husar + Occaen/Mykle blir særs dårlig kombo.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

                #67
                Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                Jeg var på kampen i går og så Occean spille en bra 1. omg. Men 2. Omgang var han så dårlig at Han burde ha blitt byttet ut etter 10 min. Han dasset jo bare rundt der og klarte ikke engang å ta imot ballen når han først fikk den. Mulig han fortsatt bærer preg av hard trening men da må jo Nordlie ta grep og bytte han ut når han er så dårlig som habn var på slutten av kampen i går. Er også forundret over at ikke forsvarsrekka kommer høyere i banen når Vikings keeper og Back rekke har ballen. Forsvaret gikk nesten aldril lenger enn 16-meter de siste 40 minuttene av andre omgang når Viking presset som værst. Vi er veldig heldige som ikke får både en og to mål i sekken. Synes forøvrig jeg så klar framgang av spillere som Jon Midtun Lie og Steinar P i dag. Kiko var veldig bra både til å demme opp sentralt og også gode pasninger fremover på banen. Alt i al en godkjent kamp men vi må heve oss ennå mer hvis vi skal slå trøndera 116. Mai.

                Finnes det en gud spiller Enga i Adeccoligaen neste år
                Skulle egentlig bare gi en tommel opp. Er enig i alt bortsett fra det siste.
                Vif er og blir de beste kampene i året. :evil:

                Kommentar

                • Pingla
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 374

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  For meg blir det veldig mye synsing om andre omgangen vår uten å vite hvilke instrukser Tom hadde gitt. Det er kanskje greit å forsøke å anta hva som foregår i hodet til Tom underveis også.

                  1. Mykle lå ofte langt tilbake i banen. Tror han selv hadde ønsket å ligge på offside linja og utfordret bakrommet. Er derfor usikker om han fikk beskjed om å ligge lavt.

                  2. Sundgot lå lavt i andre omgang. I store perioder virket det som om vi spilte 4-5-1, hvilket ikke nødvendigvis ville vært helt galt.

                  3. Occean jobbet hardt i første omgang. Med den store kroppen sin er det ikke rart han ble sliten. Uten skadene som oppstod i går tror jeg han hadde fått bytte tidlig. At han ble på banen tror jeg var et resultat av at PSA og SP også tok tellinger, og Tom ville ha et siste bytte i bakhånd. Føler det er litt galt å kritisere både Ollie og Tom for ikke å ha gjort byttet.

                  4. Kiko måtte flere ganger ned og ha hjelp til å strekke. Noe som sikkert forhindret Tom i å foreta bytter.

                  5. Mykle vs Karim. Hvis punkt 1 stemmer og Tom ønsket å spille mer 4-5-1, så ville kanskje Karim være et bedre innhopp enn Mykle. Mulig at Tom håpte Mykle skulle kunne kontre mer enn han fikk til.
                  Det virker for meg som om vi gikk over i noe tilnærmet en 4-2-3-1 utover i 2.omgang. Bjørk ned sammen med Kiko foran den bakre fireren, mens de tre foran (fra venstre mot høyre) ble fetter'n, Gilbert og Brenne.
                  Gir såpass kreditt til Tom, at jeg regner med Olli på topp ville bli tatt ut - hadde det ikke vært for poenget som MortenA tar opp.

                  Det fungerte vel også greit i mine øyne, ettersom vel coachene (som oss?) så at Viking tok helt over - og flere av våre virka rimelig ferdige utpå der.
                  Steinar fikk da hjelp av Brenne for å holde Ødegaard i sjakk.

                  JML, Kiko, Brenne og Gilbert var i mine øyne de som var mest positive hos oss. Riseth var god i sin omgang, og bidrar med noe våre andre to stoppere ikke fikser - nemlig ro (og teknikk) nok til å ta med kula ut av situasjoner og gjøre noe fornuftig med den. All ære til Kippe og Steffi, men de gutta er best uten ball
                  Er igjen skuffa over Mykle, men vil tro at mengden spilletid han får er av mangel på alternativer - ikke at Tom & co mener han leverer.

                  Watch out bartkara, 16.mai skal vi klare TO omganger med fotball!
                  ¯\_(ツ)_/¯

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Vicarious
                    Nei, tirsdags morgen på jobben hadde jeg heldigvis rukket å bli edru etter helga..

                    Ok, for all del: Kiko gjorde ingen dårlig match i går. Kjempet bra, et par delikate pasninger, et godt avslutningsforsøk. Jeg er bare ikke like begeistret som mange andre her, da jeg syns han er både usynlig store deler av kampen og slår altfor mange enkle defensive støttepasninger. Terningkast 5 fra meg.
                    Terningkast 5 på en spiller du synes var usynlig store deler av kampen må vel kalles raust.

                    Jeg er for øvrig veldig uenig med deg. Kiko styrer midtbanen vår. Jobber knallhardt for laget. Vinner dueller. Går i front som et godt eksempel og ikke minst står han bak stort sett alt det kreative vi gjør framover på banen. Kiko spilte en kanonkamp i går og var banens klart beste spiller.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3438

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av mooph
                      Dersom vi må vite Tom's tanker og instrukser før vi for lov å synse her inne hadde det ikke blitt skrevet stort...
                      Kom vel ut litt feil i farta, så beklager den.

                      Poenget mitt var at mange her klager og påpeker mange ting uten å vite hva som foregikk i hodet til Tom.

                      Frykter at mange som klaget på Occean hadde kritisert Tom om han hadde byttet Occean ut med Karim, og så fått en skade på PSA eller SP slik at vi fullførte kampen med 10 spillere. 10 mot 11 på slutten kunne fort ha gitt Viking både ett og to mål.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Vicarious
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 391

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Får du i det hele tatt med deg hva den mannen drev på med i går når Viking hadde ballen ?
                        Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                        Terningkast 5 på en spiller du synes var usynlig store deler av kampen må vel kalles raust.
                        .
                        Skjønner at jeg provoserer her nå. Men jeg holder på mitt.
                        Kiko er en middelmådig spiller. Han har en høy arbeidsinnsats (på gode dager) og en bra pasningsfot. Men han faller gjennom på duellstyrke og kreativitet. Og det syns jeg kom fram mot Viking, hvor han forøvrig hadde en av sine bedre dager.
                        Med Kiko på sentral midtbane kommer vi aldri til å kjempe i toppen. Gi meg Kasey tilbake!

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Vicarious
                          Skjønner at jeg provoserer her nå. Men jeg holder på mitt.
                          Kiko er en middelmådig spiller. Han har en høy arbeidsinnsats (på gode dager) og en bra pasningsfot. Men han faller gjennom på duellstyrke og kreativitet. Og det syns jeg kom fram mot Viking, hvor han forøvrig hadde en av sine bedre dager.
                          Med Kiko på sentral midtbane kommer vi aldri til å kjempe i toppen. Gi meg Kasey tilbake!
                          Kiko er den spilleren i stallen jeg mener har størst potensial. Dessverre har det hittil vært slik at han ofte har vært for ujevn i prestasjonene over tid. Håper det snart er historie.

                          Mot Viking viser Kiko en enorm arbeidskapasitet, og dekker store rom på midtbanen alene. Han er kanskje ikke den som trår hardest til i taklingene, men han takler likevel godt fordi han er tidlig i situasjonene.

                          Han har en meget god pasningsfot på sitt beste, og mot Viking viser han også at skuddene kan sitte når han tør å skyte.

                          Jeg savner også Kasey, men han hadde også mange kamper der han ikke nådde opp og vi vant aldri edelt metall med han heller.

                          Håper denne kampen er et vendepunkt for Kiko og ha vil prestere jevnt i tiden som kommer. Da vil han være en av de aller aller beste midtbanespillerne i landet.
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #73
                            Enig med chrissp - han er blant de beste midtbanespillerne holder han dette nivået. Det er ikke verre at Kiko ble litt naiv mot slutten enn at for eksempel Kippe av og til spiller med overdrevent høy risiko i sine taklingsforsøk, som ofte resulterer i overganger imot eller dødballer. Det er klart at Kiko ikke er komplett som spiller, men vi har heller ingen andre som er komplette og alltid like gode. Det er ingen krise om Kiko gjorde to defensive feil, langt mer bekymringsverdig er det å se for eksempel Andresen og Bjørkøy slå feilpasninger og selge seg i taklinger. Synes kritikken mot Kiko er litt urettferdig, og mener hans ferdigheter er så uvurderlige at vi iallfall må ha tålmodighet til å la han utvikle seg over tid og til og med mislykkes av og til underveis. De taktiske leksjonene kan tas på treningsfeltet. Vi kan like lett fremstille for eksempel Andresen, Søgård og Bjørkøy "mangelfulle" ved å fremheve deres mangler, men de er jo så "riktige" spillere ut fra gjerne vår måte å tenke fotball på. Mouelhi var "outstanding" på mandag, og med mindre man er veldig opptatt av defensivitet og organisering, hvorfor ikke glede seg over det?

                            Sammenlignet med Riseth i ankerrollen har vi mer kreativitet i midtbanen, og jeg skjønner ikke at det skal være et argument mot ham på samme måte som duellstyrke. Man får sjelden alt i en og samme spiller, og han er ingen dårlig spiller defensivt selv om han ikke har den samme duellstyrken som "puckene" Wehrman og Riseth. Det handler om en riktig sammensetning. Synes han er flink til å gjøre mange "enkle" taktiske og defensive ting riktig: okkupere riktige rom mens medspillere går på og finne riktig posisjonering i forhold til kontringer. Vi har større og langt viktigere utfordringer enn dette, men veldig bra at spillerne igjen tør å by på seg selv. Det viktigste fra kampen var å stoppe trenden og legge premissene for en ny suksess.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2151

                              #74
                              LSK som har så sterke tradisjoner,med "playmakere"sentralt på midten,kan ikke være fornøyd med å ha en spiller(Kiko),som bare presterer i hver 6-7 kamp.

                              Men desverre så har vi ingen andre fullgode alternativer om dagen :-((

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                #75
                                Vidar Riseth er like lite midtbaneanker i lillestrøm som han var i Rosenborg. Synes nesten blir det feil å nevne en fighter som er rå i duellene ,men relativt lite kreativ som et midtbaneanker. Han kan selvsagt brukes der, men det bør være liten tvil om at han er best som midtstopper eller til nød som back?

                                Midtbanerollen er en utrolig viktig rolle og kiko gjør en veldig god jobb på gode dager.

                                Kriteriene jeg setter for et godt anker er:
                                - God pasningsfot
                                - Tidlig oppe i motstanderne
                                - Meget god spillerforståelse
                                - "Stå på" vilje
                                - Duellstyrke
                                - Pådra seg få kort slik at det blir lite karantener. Hvis et etablert anker forsvinner lider spillet voldsomt
                                - Jevne prestasjoner

                                Eneste jeg kan se Kiko mangler er Duellstyrken(kunne vært bedre?) og kortene kiko pådrar seg det som trengs å jobbe med før han er et komplett midtbaneanker. Også må han klare å stabilisere seg på et høyt nivå.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3438

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                  Skjønner at jeg provoserer her nå. Men jeg holder på mitt.
                                  Kiko er en middelmådig spiller. Han har en høy arbeidsinnsats (på gode dager) og en bra pasningsfot. Men han faller gjennom på duellstyrke og kreativitet. Og det syns jeg kom fram mot Viking, hvor han forøvrig hadde en av sine bedre dager.
                                  Med Kiko på sentral midtbane kommer vi aldri til å kjempe i toppen. Gi meg Kasey tilbake!
                                  Frykter at vi hadde tapt imot Viking med Kasey i stedet for Kiko. Aksjonsradius hos Kiko er så mye større, og med to såpass offensive indreløpere som Bjørkøy og Brenne tror jeg Kasey hadde blitt overløpt. Dette er ikke ment som kritikk av Kasey som er en bra fotballspiller, men jeg mener han ikke passer i en 4-3-3 formasjon, i hvertfall uten Søgård til å hjelpe til med de defensive løpene.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Stabellmaster
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • May 2008
                                    • 112

                                    #77
                                    Kiko er vel kanskje den eneste på laget med skikkelig ro med ballen. og han sammen med brenne klarer å slå noen utrolige pasninger. husker godt chippen hans til occean mot lyn. Det målet ble ikke engang nominert til rundens mål:???:

                                    Kommentar

                                    Working...