Magnus Myklebust - en legende

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Blogger
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jul 2004
    • 104

    Magnus Myklebust - en legende

    Nok en kamp under pari for Magnus Myklebust.

    Gutten ser ikke ut som han er god nok for dette nivået. Avslutningene går altfor ofte utenfor, teknikken stemmer ikke. Er lenge siden han har spilt bra nå.

    Bør vi selge Myklebust i sommerpausen for å gjøre plass til nye spillere ?
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #2
    Mannen er jo på to kjempesjanser på to kamper. At han ikke får ballen i nota har ikke noe med manglende dyktighet å gjøre, han mangler litt på toppformen som skiller en god spiss fra en middelmådig. Før dette var han like r**** som resten av laget. Jeg er overbevist om at han putter mot RBK når de har full fokus på Occean/Sundgot. Jeg vil minne deg på vårsesongen i fjor da den lille mannen nesten egenhendig satte oss på tabelltoppen.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #3
      Slapp av a. Dette er for drøyt. Mykle er var knappest under pari i går, han hadde en dårlig avsluttning og sleit litt med å markere seg i en tett omgang hvor det meste av spillet foregikk på egen banehalvdel. Han hadde flere fine mottak og trenger bare et mål for å få i gang selvtilliten igjen. Han viste i fjor vår at han holder nivå, så dette handler nok mest om å komme skikkelig igang igjen, ikke at han ikke er bra nok.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3452

        #4
        Man skulle tro at vi hadde lært noe om kortsiktig tenkning, men nei da. Her kjøres det på igjen.

        Mykle hadde en kanonstart på fjorårets sesong før han ble skadet. Selvtillit og form skorter litt om dagen, men den kommer og da er det bare å kjøre på med saus for å få svelget kamelen.

        Var litt usikker på hvilke retningslinjer Mykle hadde fått av Tom siden han ble liggende veldig langt tilbake i banen. Selv skulle jeg gjerne sett han på offside linja hele omgangen, men han trakk langt tilbake. Regner med at dette var Tom's instrukser og ikke posisjonen Mykle er best i. Trodde og håpte at han skulle sette sjansen sin i går, men håper han får nye muligheter på Lerkendal. Mulig at cupkampen imot Sander er det som skal til for at det løsner for han og.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • fjacob82
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 1507

          #5
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Slapp av a. Dette er for drøyt. Mykle er var knappest under pari i går, han hadde en dårlig avsluttning og sleit litt med å markere seg i en tett omgang hvor det meste av spillet foregikk på egen banehalvdel. Han hadde flere fine mottak og trenger bare et mål for å få i gang selvtilliten igjen. Han viste i fjor vår at han holder nivå, så dette handler nok mest om å komme skikkelig igang igjen, ikke at han ikke er bra nok.
          Mener også å huske at Mykle gikk på noen supre løp, men fikk aldri ballen. Hadde JML møkka ballen oppover et par ganger istedenfor å roe det ned så var Mykle på god vei forbi mannen sin.
          Jeg har trua på Mykla, og tror han kommer sterkt tilbake. Når det skal sies så vil jeg gjerne se mer til gundersen også. forhåpentligvis til mandag.
          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
          *Brasseberget*

          Kommentar

          • Kjelstad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 352

            #6
            Opprinnelig skrevet av Blogger
            Bør vi selge Myklebust i sommerpausen for å gjøre plass til nye spillere ?

            Helt klart: NEI!
            -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7100

              #7
              Tja. Innhoppet i går var ikke så ille, men han fyller 23 år i år, og har ikke levert på altfor lenge. Kommer tilbudet, mener jeg han godt kan selges.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Storgata
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2008
                • 122

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Tja. Innhoppet i går var ikke så ille, men han fyller 23 år i år, og har ikke levert på altfor lenge. Kommer tilbudet, mener jeg han godt kan selges.
                Helt horribelt. Gi Waade tid. Han kommer til å prestere. At ballen gikk utenfor i stedet for innenfor i går var rett og sleks uflaks.

                Waade 4 life!
                *Jacta est alea*

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Blogger
                  Bør vi selge Myklebust i sommerpausen for å gjøre plass til nye spillere ?
                  Før alle hogger hodet av trådstarter, så minner jeg om spørsmålet han stilte til slutt i sitt innlegg: Bør vi selge for å rydde plass til nye spillere?

                  Det er et høyst relevant spørsmål. Stallen vår trenger påfyll av KVALITET, og da kan vi dessverre ikke bare selge de fire antatt dårligste i stallen. Vi må tilby markedet noen som også har en verdi for potensielle kjøpere. Det har Myklebust, f eks på Adecco-nivå.
                  Jeg sier ikke at vi skal selge ham, men vi må tenke tanken.

                  Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7100

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Storgata
                    Helt horribelt. Gi Waade tid. Han kommer til å prestere.
                    Det har folk sagt i over et år nå. Jeg synes han snart har fått nok tid.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Martini
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 294

                      #11
                      For tidlig å gi slipp på Mykle foreløpig, han har masse potensiale som bare venter på å blomstre fullt ut i en kampsituasjon, og spørsmålet er ikke om, men NÅR han er tilbake i godformen igjen...

                      Syns da så absolutt han har vist tendenser i det siste, og formkurva hans fortsetter forhåpentligvis å peke oppover...
                      FUGLA TIL VI DØR!

                      Kommentar

                      • Blogger
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jul 2004
                        • 104

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Før alle hogger hodet av trådstarter, så minner jeg om spørsmålet han stilte til slutt i sitt innlegg: Bør vi selge for å rydde plass til nye spillere?

                        Det er et høyst relevant spørsmål. Stallen vår trenger påfyll av KVALITET
                        Akkurat min tanke også.

                        Jeg syns hovedproblemet vårt denne våren har vært kvaliteten på spillerene.
                        Vi trenger å erstatte de som har dratt (Koren, Mifsud, Stefanutto) med spillere som har langt høyere kvalitet en de som er der nå. Da må nok noen spillere ut, og jeg tror Magnus er en av de som bør stå først i køen.

                        Han har hatt ganske bra med tid på seg , men bare glimtvis klart å vise at han har eliteserienivået inne.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Det har folk sagt i over et år nå. Jeg synes han snart har fått nok tid.
                          De som sa det for ett år siden, fikk rett ganske umiddelbart. Magnus var strålende i vårsesongen frem til han ble skadet. Jeg har stor tro på at han kommer tilbake på det samme nivået. Han er en spillertype LSK trenger.

                          Kommentar

                          • Vicarious
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 391

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Blogger
                            Bør vi selge Myklebust i sommerpausen for å gjøre plass til nye spillere ?
                            Et rungende JA fra meg!
                            Myklebust har fått alt for mange sjanser, og bør nå ha bevist en gang for alle at han ikke holder nivået. Jeg får seriøst vondt inni meg av å se han spille. Han har jo dårligere mottak og teknikk enn Petter Werni, og ingen andre egenskaper som kan kompensere. Ihvertfall ikke avslutningsevne...

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Vicarious
                              Han har jo dårligere mottak og teknikk enn Petter Werni, og ingen andre egenskaper som kan kompensere. Ihvertfall ikke avslutningsevne...
                              Myklebust er jo kanskje den beste avslutteren vi har. Det er bare manglende flyt og marginer som har gjort at hans to siste forsøk alene med keeper ikke har blitt mål.

                              Kommentar

                              • Vicarious
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 391

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Myklebust er jo kanskje den beste avslutteren vi har. Det er bare manglende flyt og marginer som har gjort at hans to siste forsøk alene med keeper ikke har blitt mål.
                                Ja, ryktet sier så.
                                Den virkelige verden viser noe annet, både da han var alene med keeper mot Brann og i går mot Viking.
                                Myklebust hadde 3-4 bra kamper i starten av fjorårssesongen. Etter det har han vært helt totalt hjelpeløst rævva. Hvor mange sjanser skal en spiller få før han degraderes/selges?
                                Og forøvrig, hvor mange sjanser har Karim Essidiri fått på laget etter at han var vår bestemann mot Vålerenga?

                                Noe er feil her.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #17
                                  Herremin... Gutten var god i vårsesongen frem til skaden i fjor og har ikke klart å komme tilbake i løpet av ni måneder. Da er visst lunta brent ned for folket her inne. Skjønner at den dårlige starten i år gjør folk frustrerte, men det får da være grenser på krava en skal stille til folk.

                                  Et annet spørsmål er hvorvidt en Mykle ute av form skal gis såpass med spilletid som han får på bekostning av Essediri. Noe sier meg at en Essediri med gode dødballer og innlegg er mer nyttig enn Mykle når både Arild og OO er på banen.

                                  Om Mykle skal selges ? Nei.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7100

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    De som sa det for ett år siden, fikk rett ganske umiddelbart. Magnus var strålende i vårsesongen frem til han ble skadet. Jeg har stor tro på at han kommer tilbake på det samme nivået. Han er en spillertype LSK trenger.
                                    Det har, sant å si, blitt sagt i flere sesonger, ikke bare det siste året.

                                    I fjor var Waade god de første fire-fem kampene. Etter det har han ikke vært i nærheten av å prestere. Avslutteregenskapene hans er til de grader snakket opp. Missen mot Brann og den i går er jo bare de siste to eksempelene på det.

                                    Det er greit at han ofte har blitt brukt på flanken, og at det ikke er hans naturlig beste posisjon, men han har etter mitt skjønn fått nok sjanser til å vise at han er en mann for framtida.

                                    Vi kan ikke vente i evigheter heller, slik Liverpool gjorde på at talentet Gary Ablett (fortsatt ung og lovende i en alder av 30 år på åttitallet) skulle blomstre opp. Får vi penger for ham, synes jeg det kan være et smart salg.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      I fjor var Waade god de første fire-fem kampene. Etter det har han ikke vært i nærheten av å prestere. Avslutteregenskapene hans er til de grader snakket opp. Missen mot Brann og den i går er jo bare de siste to eksempelene på det.
                                      Mykle har da aldri vært noen stor avslutter (selv om han er ganske bra når han er i form). Guttens største force er at han er flink til å komme igjennom alene (plasseringsstyrke samt rykk med god fart og timing) når han er i form. Det at han begynner å få disse store sjansene (som han forøvrig lager nesten på egenhånd) er et lite bevis på at han er på vei.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • general
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1150

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Slapp av a. Dette er for drøyt. Mykle er var knappest under pari i går, han hadde en dårlig avsluttning og sleit litt med å markere seg i en tett omgang hvor det meste av spillet foregikk på egen banehalvdel. Han hadde flere fine mottak og trenger bare et mål for å få i gang selvtilliten igjen. Han viste i fjor vår at han holder nivå, så dette handler nok mest om å komme skikkelig igang igjen, ikke at han ikke er bra nok.
                                        Flere fine mottak???? Da så ikke vi samme kamp, er det noe mannen ikke har så er det fine/bra mottak. legger seg vel nærmere håpløst.

                                        I tillegg så blir mykle kledd av alt for ofte. Alle har skjønt at han bare ser rett ned i gresset og tripper. Og han viste heller ikke i fjor at han holder nivå, at du putter noen kamper i starten er ikke å holde nivå. I alle fall ikke for LSK. Nannskog holder nivå. Tok meg selv i og ønske at TN kom til å bruke 1 bytte på å plukke mykle av igjen. Da syns jeg det er dårlig.
                                        Seriegull 2016!!!

                                        Kommentar

                                        Working...