Magnus Myklebust - en legende

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #61
    Han har et kjempebra nivå når han er i form (vår 07). Det skal ikke väre så jävla vanskelig å få ham til å prestere på det nivået i de fleste kampene han spiller. Det tror jeg imidlertid ikke vi oppnår gjennom å gi gutten uendelig med tillitt. Han må jobbe hardt for å komme på laget, og vite at han må prestere for å få spille.
    Sånn som ståa er i dag ser det ut som han får spille uansett. Konkurrentene hans blir jävla demotiverte, da de ikke får spille selv om de gjör det kjempebra på trening. Mykle selv blir demotivert, da han ikke behöver å väre skjerpa og sulten for å få spilletid.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      #62
      Det er viktig å huske på at han langt ifra er den eneste spilleren i LSK som ikke har klart å prestere godt og stabil i år, og i mangel av et rasjonelt argument får jeg helle mot mavefølelsen og mene han fortsatt bør få mer tid. Men at Magnus foreløpig ikke er den spilleren han har potensial til å bli og at forventningene av og til kanskje er litt utover de riktige målene, er ikke så vanskelig å konstatere. Men så er det vel også en grunn til at enkelte ser en fremtidig landslagsspiller i han (jeg er foreløpig ikke blant dem). Selv om han ikke er ordentlig etablert på Tippeliga-nivå, er han heller ingen junior som trenger flere år på seg. Alle spillerne våre har mangler og i motgang har det handla mindre om Myklebust, men hva laget har prestert. Skadeperiodene har også vært et aber for han. "Meldemnr25" snakker om Bratseth og Solskjær, og for å ta en som ligner mye på Myklebust i spillestilen ble heller ikke Veigar Pàll en suksess i Norge fra dag én. Etter mye fram og tilbake brukte han nesten to år på å få sitt gjennombrudd i Stabæk. Da var han 25. Det er klart at selvtillit og spillesystem betyr mye (mener også han er en mer "4-4-2-spiller"). Ferdighetene Myklebust har er akkurat de samme (kun med mer erfaring) som han hadde for ett år siden, bare at de forblir mer eller mindre ubenyttet og sannsynligvis er den som lider mest under at Bjørkøy spiller i stedet for Riise.

      Kommentar

      • Erikk
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2007
        • 204

        #63
        Opprinnelig skrevet av Canário
        "Meldemnr25" snakker om Bratseth og Solskjær, og for å ta en som ligner mye på Myklebust i spillestilen ble heller ikke Veigar Pàll en suksess i Norge fra dag én.
        Ser ikke helt likheten i spillestil mellom Myklebust og Veigar Pàll, mener selv det er veldig store forskjeller her.

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          #64
          De har to helt forskjellig roller, men mente mer fysiske likheter. Bevegelig og kvikk i vendingene som sine forcer, kreativ og temmelig pasningsikker. Begge kom fra en svakere liga (eller divisjon) og hadde åpenbart litt å gå på i grunntreninga i begynnelsen, og selv om de ikke er veldig høye synes jeg heller det ikke kan betegnes som negativt. Det avhenger av hvilken spiss man har bruk for, og synes Myklebust iallfall er viktig som motvekt til Sundgot og Ollie all den tid det ofte er manko på vingalternativer.

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #65
            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Bakgrunnen for at jeg ikke ønsker å selge Myklebust er at jeg tror han vil fungere (mye) bedre i en 4-4-2 formasjon, og jeg tror at vi i løpet av sesongen vil få en ny trener som har det som sitt utgangspunkt.
            Tror også han utvilsomt har størst potensial som angrepsspiller som én av to spisser. Og det spørs hvor lenge Nordlie blir... Vi har en temmelig god "spiss-stall", men hovedutfordringen er å bruke ferdighetene deres riktig og optimalt. Det har mer å si enn hvilket nivå de holder hver for seg. Myklebust hadde et veldig godt samspill med både Sundgot og Occean under Uwe. Han kom nærmere spissen og hadde en mer fri rolle, og det er klart at hva Myklebust får til avhenger i stor grad av fremspillene han får. Det har ikke vært mange av, men de som har kommet har vært gode, og han løper som han pleier, men har slitt med å avgjøre. Det har nok mye med selvtillit å gjøre. Hadde han vært litt mer dyktig og fått ballen forbi Opdal mot Brann og pressa skuddet to meter lenger ned mot Viking hadde fort mange hyllet hans innsats. Verden er veldig svart/hvitt noen ganger... Men han må helt klart bli rårere i valgene sine, mer tøffere og fremoverrettet. Han virket på gang mot Viking. Men jeg tror sesongen 2008 er året da Myklebust ta steget opp og vise at han har den kvaliteten mange mener han har.

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #66
              NEI! Han vil komme, vi må være tålmodig. La han få en omgang nå og da. Til slutt vil han blomstre igjen. Men akkurat nå er han en lidelse å observere!

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #67
                Får håpe han ikke blir som Pål Strand der alle i flere år pratet om den berømte høstsesongen i 2001. Myklebust spilte bra våren 2007 og har siden spilt dårlig.

                I mangel på bedre spillere bør han få 2008 sesongen på å vise hva han er god for, klarer han ikke det bør han selges til en klubb med lavere ambisjoner, for vi kan ikke ha en spiller som ikke presterer, uansett om han har potensiale.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #68
                  Vet ikke hvor lang kontrakten hans er, men mener vi har mer å tjene på å låne/leie ham ut en stund enn å selge dersom han ikke presterer.

                  Vi får uansett ikke mye for ham ved salg, og dersom han slår til kan han hentes tilbake.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #69
                    Vi trenger denne spilletypen i laget. Synes han fungerer best som innbytter hvor han kan gjøre livet surt for mørne motspillere. De to siste kampene har han kommet inn og fått sjanser som han burde utnyttet bedre. Han scoret masse mål i 1 div. så avslutningsegenskaper har han.

                    Kommentar

                    • Awfuls
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Mar 2006
                      • 138

                      #70
                      hmmz

                      Tror han kommer til og bli kjempe bra jeg bare VI git han tilit og tid og ikke begynner og sutre om dårlig prestasjoner. som sagt tidligere da burte vi selge halve lsk som har prestert langt langt under nivået de skal være.

                      nei denne diskjusjonen blir litt merkelig for meg når d er så mange som har prestert ræva. vanskelig og spille bra når de fleste rundt deg spille dårlig og laget hav hatt en nedovergående kurve.

                      sånn som d har vært i det siste så er det kanskje vanskelig og hente motivasjon når du ikke får resultater.

                      nei sier som jeg har sagt før la oss beholde spillere og få de til og funke i dteden for og kjøpe dyrt som ikke funker alikevel
                      Fugla forever... eLSKer

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #71
                        Noen som vil ta en rikerud og spise hatten sin, mon tro?

                        Godt å ha rett. Igjen.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • stian
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Sep 2004
                          • 156

                          #72
                          Nei!

                          Mykles prestasjoner i dag sier vel alt! Han var genial på kant, tørte og utfordre og i tillegg setter han prikken over i'en med årets mål!
                          stian;);)

                          Kommentar

                          • Robiwan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 603

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Mannen er jo på to kjempesjanser på to kamper. At han ikke får ballen i nota har ikke noe med manglende dyktighet å gjøre, han mangler litt på toppformen som skiller en god spiss fra en middelmådig. Før dette var han like r**** som resten av laget. Jeg er overbevist om at han putter mot RBK når de har full fokus på Occean/Sundgot. Jeg vil minne deg på vårsesongen i fjor da den lille mannen nesten egenhendig satte oss på tabelltoppen.
                            Snakk om å være spåkone, når du sier dette allerede i mai, skaff deg hotline og tjen milioner på spåkonetelefon.
                            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Robiwan
                              Snakk om å være spåkone, når du sier dette allerede i mai, skaff deg hotline og tjen milioner på spåkonetelefon.
                              Bare sørg for at en viss eks-AP-politiker får tak i nummeret ditt, så går det fort i svingene.
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                - Magnus Myklebust. Fortell om målet ditt.

                                - Dette er det fineste og det viktigste målet jeg har scoret noen gang. Bjørkøy sa til meg at målet var ferdigscoret utpå banen, men nå har jeg fått sett det i reprise og det var et skikkelig drømmetreff. Jeg håper Kanari-Fansen husker meg for dette målet etter sesongen og ikke for alle bommene mine.
                                Bommer?
                                Dette målet blir du husket for til evig tid.
                                Og du og du som jeg unner deg det.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                  Snakk om å være spåkone, når du sier dette allerede i mai, skaff deg hotline og tjen milioner på spåkonetelefon.
                                  Trenger ikke å være spåkone for å forutsi myklebusts suksess. Så fort den mannen blir skjøvet litt ut på siden hvor han får rom til å komme rettvendt mellom backer og stoppere eller utfordre ned mot dødlinja er han rene blåsyra for motstanderne. At han har blitt putta sentralt i banen hvor midtstopperne kan komme opp i ham før han kan sette fart er en skandale. Touchen, tempoet og teknikken står ikke mye tilbake for riise, gledelig at han nå kanskje får en ny sjanse. Bergs fokus på overgangsspill og bruk av bakrom vil passe ham som hånd i hanske.

                                  Kommentar

                                  • Eikrem
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jun 2004
                                    • 119

                                    #77
                                    skje din vilje, som på åråsen, så og på bortebane
                                    gi oss i dag vårt daglige mål Led oss ikke inn i fristelse,
                                    men frels oss fra det onde.
                                    For riket er ditt
                                    og makten og æren i all evighet.

                                    Forza fugla !

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #78
                                      Å du som metter liten fugl, velsign vår mat O Gud. Amen!!!!

                                      Burde vært en del av målfeiringa!

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7101

                                        #79
                                        Myklebust har blitt en ny mann i løpet av sesongen, og har lagt av seg den blyge, sjenerte ungguttstilen. Tilbake står en mann som ikke er redd for å si det som det er og se alle og enhver i øynene. Jeg har tvilt på ham, men etter det jævla målet der og alt det betydde for oss er han en selvskreven mann i stallen neste år for mitt vedkommende.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • Joha
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 314

                                          #80
                                          Magnus Myklebust passer best som kant spiller da for han utnyttet farten sin.Magnus blir for liten og spe som spiss mot midtstopperene på de motstander lagene.Myklebust bør ren dyrkes som kantspiller

                                          Kommentar

                                          Working...