Medlemsmøte Onsdag 14/5 Kl 1930 På Martin’s

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LilleKne
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2006
    • 59

    Opprinnelig skrevet av CocaJerry

    Før var og ville Lillestrøm være en klubb som elsket å være hatet, nå er styret i KFL og ikke minst LSK blitt utvanna av en haug med pingler som har nesa si så langt inn i lovens lange rasshøl og resten av regelboka at de ikke skjønner hva de driver med.
    Jeg vil ha meg frabedt på dette om at "har nesen si så langt inn i lovens....." Og utvannet av Pingler, der snakker vi iallefall om å ta alle under en kam. Kan ikke huske at du og jeg har kommet i noen konfrontasjon enda hvor jeg har mulighet til å vise hva jeg er..

    Sier dette bare for å kommentere at det kan fort smelle tilbake på egen ord!
    Last edited by LilleKne; 15.05.2008, 23:46. Begrunnelse: Skrivefeil
    Marie Knedal

    "Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm." - Uwe Røsler om Lillestrøm

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4384

      Opprinnelig skrevet av seniorfugl
      Jeg skjønner først og fremst ikke hvorfor det skal være så vanskelig å reise i regi av Kanari-Fansen. Bussene holder høy kvalitet, prisene er akseptable, vi har verter,vakter og et spikra opplegg i forhold til avgang, ankomst og parkering. I tillegg kan vi tilrettelegg hvis en større eller mindre gruppe vil være på samme buss.
      Vel, mulig du ikke skjønner det. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man ikke kan arrangere bussturer på egenhånd. Det er det mest latterlige jeg har hørt noensinne tror jeg, og det må da være eneste supportklubb i verden som ønsker færre supportere på stadion, for å sette det litt på spissen. Men for å svare på spørsmålet ditt; Trenger jeg egentlig å si mer enn bussturen til Bergen? Skandale! Jeg var ikke på bussen, og det er jeg også vanvittig glad for! Man må respektere at ikke alle ønsker å sitte 20 timer på en buss hvor unge fans ønsker å oppleve russetida på nytt, eller eldre folk endelig får sliti seg vekk fra unger og kjerring og da selfølgelig benytter anledningen til å ta en aldri så liten feiring av nettopp det. Jeg har det så jævlig mye mer behagelig på tur med de som mer eller mindre reiser av samme grunn som meg, være mest mulig opplagt til selve kampen, og oppfører seg i nogenlunde samme grad som meg.
      ..................

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        Opprinnelig skrevet av Storgata
        Rart at alle de sterke røstene som bruker 24/7 foran tastaturet var på jobb etc i går.

        Manifestet leve. En klack - et lag - en fremtid!
        Kan ikke svare for alle, men jeg var på jobb og gjorde det en ærlig innsats og da syns jeg at kommentarer som tar sikte på å ødelegge troverdigheten min er over grensen. Spesielt din siste kommentar der du siterer meg, og hvor du indirekte prøver å fremstille meg som løgner og at jobb er løgnen jeg brukte. Bare fordi jeg ikke møtte opp i går så teller tidligere oppmøte på martins,kamper borte og hjemme, tidligere allmøte intet?

        En klack-en sauegjeng- Lsk`s sauegjeng- null fremtid!
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • Yellowman
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2005
          • 191

          Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
          Den er ikke til stede, eller muligens litt i form av å skyve ting under teppe.
          Ting begynner faktisk å bli for drøyt nå, blir regler opp i mente.
          KFL går fra rimelig høyt under taket, til å bli en supporterklubb for dverger.

          Ting er for drøyt.og fra stor tak høyde og til en supporter klubb for dverger.

          Bra skrivi.

          Kommentar

          • Yellowman
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2005
            • 191

            Eller er det bare vi som har blitt store og vokst opp under en ny tid med nye normer og de gammle som ikke har hengt med?

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4384

              Opprinnelig skrevet av Yellowman
              Eller er det bare vi som har blitt store og vokst opp under en ny tid med nye normer og de gammle som ikke har hengt med?
              der traff du spikern på hodet
              ..................

              Kommentar

              • S.Skywalker
                Medlem
                Møteplager
                • Oct 2007
                • 79

                Virkelig synd å se hva KFL har blitt. Vi var Norges beste supportergruppering for ikke lenge siden, hva er vi nå??? Dilter etter Styret i LSK og NFF.
                Blir nok sitta på meg framover

                Kommentar

                • Per Arne
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2347

                  Bare så det er sagt, styret bestrider ikke at undergruppene er en del av et "rikt og mangfoldig" supporterkultur og har sågar forsvart, og forsvarer UFC og MB i mange sammenhenger overfor utenforstående, sålenge de har eksistert i KFL. Dvs siden 2005.

                  Seinest i tida etter 6. april (Stabæk-LSK) hvor LSK skulle utestenge hele grupperingene UFC og MB. Noe vi sto hardt i mot. Noen mener dét er det dummeste vi har gjort, mens CocaJerry mener "å utestenge undergrupper er det dummeste vi (KFL) har gjort." Det siste er da heller ikke tilfelle. Vi har ikke utestengt noen.

                  Når det gjelder borteturer ser vi at det alltid skjer episoder ifm UFC-/ultrasbusser. Selvforskyldt eller ikke, det er episoder som vi ikke er tjent med. Derfor burde det ikke være overraskende at vi i styret ønsker å gjøre noe for å bedre forholdene for alle de positive kreftene vi har i KFL, derav et (godt) møte med de som satte opp buss nå til Sandar, hvor vi alle var enige om at det innad i organisasjonen må det samarbeides om å tilrettelegge for et best mulig opplegg for alle så vi slipper mere dritt.

                  God tur til Trondheim og syng trøndra hjem i pausen.
                  Last edited by Per Arne; 16.05.2008, 06:53. Begrunnelse: trykkleif
                  Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av gj
                    Denne sytingen fra ultras-fraksjonen i KFL blir smått påtatt, spør du meg.

                    Sånn jeg ser det er det ikke tvil om at ultras-fraksjonen har hatt sine støttespillere i komitéen som utarbeidet forslaget til manifest for KFL.

                    1. Ultras-fraksjonen har i forslaget fått full støtte for fri meningsytring fra tribunen.
                    2. Ultras-fraksjonen har vunnet en enda større seier i formuleringen om at KFL "jobber for å bevare fotballens sjel og tradisjoner." Omskrevet kan man rett ut si at KFL skal jobbe "mot den moderne fotballen".

                    DETTE er politikk på høyt plan. Her tar faktisk KFL et skritt bort fra formålspargrafen om å skulle støtte LSK. Nå skal ikke KFL lenger bare støtte LSK. Dersom denne formuleringen går gjennom blir KFL også en INTERESSEORGANISASJON for å jobbe for "fotballens sjel og tradisjoner" hva enn det måtte bety.

                    Gjennom diskusjonen i går forstod jeg likevel intensjonene fra komitéen (hvem er det som ikke er mot "Red Bull Linz" (eller-hva-det-var), Mykle?). Dette punktet er likevel RADIKALT sånn jeg tolker det. Uten å definere hva "fotballens sjel og tradisjoner" er, syns jeg forslaget til manifest tar dette for langt.

                    Dersom KFL skal "jobbe mot den moderne fotballen", uten å definere dette nøyere, vet jeg ikke om KFL lenger er en organisasjon for meg.

                    Jeg er først og fremst medlem av KFL for å uttrykke min supportermessige støtte for LSK. Ikke fordi jeg er "mot den moderne fotballen".
                    Her tror jeg du tolker manifestutkastet lenger enn hva vi i manifestgruppa tenkte det. Det er mulig vi har uttrykt oss uklart, men jeg oppfatter din bekymring som unødvendig i forhold til manifestets intensjon.

                    Det er dog mulig at vi kunne og burde uttrykt oss bedre, men vi setter også pris på innspill.

                    Espen.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                      Dette er delvis feil. Både medlemmer av UFC og MB benytter seg av KFL sine busser til Trondheim imorgen. På kamp er det ett bortefelt, der kommer vi selvfølgelig til å stå.

                      Sandar kampen var 1.runde i cupen. Der var det bare fest, moro, vafler og engangsgriller med løvbiff. Den kan ikke sammenlignes med en bortekamp i Tippeliagen, selvfølgelig står vi på bortefeltet da.
                      Jeg skal moderere meg litt, jeg overdrev nok litt i hetens øyeblikk, da jeg hørte at dere valgte å stå for dere selv.

                      Uansett, håper jeg at KFL klarer å enes med UFC og MB om fremtiden. Det vil alle tjene på.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Dandy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 346

                        vi også håper på en løsning i fremtiden som alle er tjent med, såklart
                        UFC 05!

                        Kommentar

                        • CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

                          Opprinnelig skrevet av LilleKne
                          Jeg vil ha meg frabedt på dette om at "har nesen si så langt inn i lovens....." Og utvannet av Pingler, der snakker vi iallefall om å ta alle under en kam. Kan ikke huske at du og jeg har kommet i noen konfrontasjon enda hvor jeg har mulighet til å vise hva jeg er..

                          Sier dette bare for å kommentere at det kan fort smelle tilbake på egen ord!
                          konfrontasjon, smelle, jente, hallo.
                          Last edited by CocaJerry; 22.05.2008, 21:51. Begrunnelse: heh det var en jente

                          Kommentar

                          • Arind
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2006
                            • 459

                            Nå har jeg ikke kommentert noe som helst om KFL og tribunekultur på lenge, men nå må jeg komme med et spørsmål:
                            Hvor er uenigheten her inne egentlig? Vi er ett lag, en supporterklubb og vi støtter laget vårt. Dernest er vi enige om at tribunebråk og faenskap skal helt vekk fra alle våre kamper!
                            Så hvorfor i helvete snakker vi da nyanser, ytringsfrihet og hvor grensene går for hva som er akseptabel opptreden???
                            Uakseptabel opptreden er når det egges til bråk og uro, slossing, bluss og slike ting som åpenbart ikke har noe som helst med det sportslige å gjøre.
                            Ingen nevnt og ingen glemt.....vi skal ikke ha no mer kødd blant kanarifansen!
                            Kan det værra så jævli vanskelig da??
                            Last edited by Arind; 16.05.2008, 21:48. Begrunnelse: skriveleif
                            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                            Kommentar

                            Working...