Medlemsmøte Onsdag 14/5 Kl 1930 På Martin’s

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    Fra styret Medlemsmøte Onsdag 14/5 Kl 1930 På Martin’s

    KFL inviterer alle medlemmer til nytt medlemsmøte, dette vil bli gjort jevnlig gjennom sesongen.
    Agenda:
    -Info fra styret
    -Hvordan vil vi at KFL skal være? Manifest for KFL jobbes med av en gruppe nedsatt av styret. Et forslag vil bli lagt ut på nett tirsdag 13.mai og vil bli presentert på medlemsmøtet. Diskusjon og meninger om dette.

    -Gjester fra LSK.

    -Matservering og billig drikke
    -Fri alder
    -KFL stand
    Kun medlemmer kommer inn. Ta med medlemskort og møt opp i god tid.

    HUSK: Det er kun gjennom aktiv deltagelse på medlemsmøter og andre organer i KFL man har reel innflytelse på hva som skjer. Nett, sms og pubprat blir ikke lagt til grunn for noenting. Husk det!

    MØTEPLIKT PÅ MARTIN’S 14/5 kl 1930
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

    #2
    Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
    -Hvordan vil vi at KFL skal være? Manifest for KFL jobbes med av en gruppe nedsatt av styret. Et forslag vil bli lagt ut på nett tirsdag 13.mai og vil bli presentert på medlemsmøtet. Diskusjon og meninger om dette.
    Kommer denne informasjonen ut snart? Greit å vite litt om hva som blir tema når man skal bestemme seg for om det er verdt turen. I tillegg til at diskusjonen nok blir mer fruktbar om folk har fått litt tid til å tenke gjennom forslagene.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      #3
      Forslag til manifest

      Hva er dette manifestet?


      Dette manifestet tar sikte på å utdype hva KFL er og hva KFL står for. Erklæringen skal ligge som et grunnlag for arbeidet i KFL i de kommende år. Det skal også være informativt og bevisstgjørende for medlemmene i forhold til hvilke verdier KFL ønsker å fremme, samtidig som manifestet vil legge føringer for hvordan det valgte styret i KFL skal arbeide.)


      Manifest for Kanari-Fansen Lillestrøm (KFL)


      Kanari-Fansen Lillestrøm er en åpen og inkluderende organisasjon for alle supportere av Lillestrøm Sportsklubb, og er en upolitisk og ikke-religiøs organisasjon som tar avstand fra all trakassering av mennesker på bakgrunn av religion, politisk syn, seksuell legning eller etnisk bakgrunn.


      Kanari-Fansen Lillestrøm er uavhengig av LSK, men vil allikevel samarbeide med LSK for å fremme supporterkulturen på Åråsen og i andre saker for å fremme KFL og LSK i lokalmiljøet.


      KFL arbeider for å fremme atmosfæren og engasjementet på tribunene og legge forholdene til rette for stående, syngende og aktive supportere. Kampen for ståplasser er en fanesak for KFL, det samme er kampen for å kunne uttrykke seg fritt på tribunene gjennom ting som tifo, flagg og bannere. KFL arbeider også for å understreke supporternes viktighet for fotballen, og jobber for å bevare fotballens sjel og tradisjoner.


      KFL ønsker en rik og mangfoldig supporterkultur, og arbeider for å samle ulike mennesker med ulike meninger om supporterkultur under én fane. Med flere tusen medlemmer følger flere tusen ulike oppfatninger av hva som er god supporterkultur, og det at folk er forskjellige sees av KFL på som en styrke og utviklende for organisasjonen.


      KFL ønsker velkommen initiativ til å bedre tribunelivet og støtten til laget, og vil så langt det lar seg gjøre legge til rette for supporteraktiviteter og andre tiltak for å fremme supporterkulturen rundt LSK.


      KFL jobber for å støtte LSK i en så sterk grad som mulig i både med- og motgang.

      Medlemmer i KFL må akseptere at styret i KFL til enhver tid må forholde seg både til medlemmenes ønsker og hva som aksepteres av fotballens styresmakter og samfunnet ellers.


      Som medlem av KFL plikter man å opptre for å bevare KFLs og LSKs rykte og renommé i enhver situasjon som kan knyttes til KFL eller LSK. Det forventes også at KFLs medlemmer gir uttrykk for at ulovlig eller ellers uakseptabel oppførsel ikke godtas – det er lov å si i fra!


      KFL er og skal være en bidragsyter i lokalmiljøet hjemme på Romerike, både alene og sammen med LSK.
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl

        KFL arbeider for å fremme atmosfæren og engasjementet på tribunene og legge forholdene til rette for stående, syngende og aktive supportere. Kampen for ståplasser er en fanesak for KFL, det samme er kampen for å kunne uttrykke seg fritt på tribunene gjennom ting som tifo, flagg og bannere. KFL arbeider også for å understreke supporternes viktighet for fotballen, og jobber for å bevare fotballens sjel og tradisjoner.
        På tide at dette punktet kom ut fra styret. Så håper jeg at det også vil jobbes med dette punktet.

        Ser også at punktet om eget opplegg på borteturer er borte. Bra!

        Får ikke kommet imorra, men dette ser jo lyst ut

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
          KFL arbeider for å fremme atmosfæren og engasjementet på tribunene og legge forholdene til rette for stående, syngende og aktive supportere. Kampen for ståplasser er en fanesak for KFL, det samme er kampen for å kunne uttrykke seg fritt på tribunene gjennom ting som tifo, flagg og bannere. KFL arbeider også for å understreke supporternes viktighet for fotballen, og jobber for å bevare fotballens sjel og tradisjoner.

          Enig med Tony om at dette avsnittet er viktig.
          Men samtidig er det så rundt formulert at man nesten skulle mistenke at en statlig ansatt byråkrat hadde vært med på det..
          Det blir tolkningen av det som står her som blir viktig. Slik det nå står tror jeg alle "grupperinger" kan ta formuleringene til inntekt for sitt syn.
          Og hvor mye lenger er vi kommet da?

          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #6
            Opprinnelig skrevet av Tony
            Ser også at punktet om eget opplegg på borteturer er borte. Bra!
            Hvordan borteturer blir organisert har ikke noe i ett manifest om hva KFL er for noe å gjøre.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Jeg anbefaler alle som skal på medlemsmøtet å stikke innom utstillinga i Lillestrøm Kultursenter først. "Vi er Fugla, Sportsklubben i bilder" åpner kl. 18.00. Det er fantastisk mange flotte bilder der. Det beste er at du kan kjøpe med deg yndlingsbildene og henge dem opp hjemme eller på kontoret.

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                Hvordan borteturer blir organisert har ikke noe i ett manifest om hva KFL er for noe å gjøre.
                Det er riktig og det skal ikke være noe regel på hvordan folk kommer seg til kampa.

                Men dere la det ut på de første før forrige medlemsmøte, derfor jeg poengterte det

                Kommentar

                • Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Det er riktig og det skal ikke være noe regel på hvordan folk kommer seg til kampa.

                  Men dere la det ut på de første før forrige medlemsmøte, derfor jeg poengterte det
                  Skjønner den Det vil bli åpent for diskusjon for også det ikveld. Håper det kommer folk med meninger både for og imot så vi kan samle alle argumentene. Dette gjelder forøvrig alle temaer. Ingenting løser en diskusjon fortere enn fakta på bordet og meningsutvekslig ansikt til ansikt. Synd du og flere ikke har mulighet til å komme ikveld. Håper så mange som mulig tar seg tid til å komme.
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Tony
                    Det er riktig og det skal ikke være noe regel på hvordan folk kommer seg til kampa.

                    Men dere la det ut på de første før forrige medlemsmøte, derfor jeg poengterte det
                    Hele poenget var vel at det skal ikke være noe konkurerende bortetur opplegg mot KFL, som tar fra KFL inntekter.

                    Om du og 3 kompiser tar tog/buss/sparksykkel er ikke pointet her.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Hele poenget var vel at det skal ikke være noe konkurerende bortetur opplegg mot KFL, som tar fra KFL inntekter
                      Hadde det vært kun det så hadde det vært bra og det er jeg enig i. Og hensikten med at kompiser setter opp egne busser er ikke for å konkurere mot KFL.

                      Men når man setter opp egne busser på eget tidspunkt og til andre priser og det fortsatt ikke blir godtatt. Da er det feil et sted.

                      Det med at 3 stk. kommer seg på egenmåte til kamp er et ikketema med det jeg skal frem til.

                      Men nå er jo ikke dette noe tema lenger da det ikke er med på programmet for i kveld
                      Last edited by Tony; 14.05.2008, 12:24.

                      Kommentar

                      • Franken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1036

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Jeg anbefaler alle som skal på medlemsmøtet å stikke innom utstillinga i Lillestrøm Kultursenter først. "Vi er Fugla, Sportsklubben i bilder" åpner kl. 18.00. Det er fantastisk mange flotte bilder der. Det beste er at du kan kjøpe med deg yndlingsbildene og henge dem opp hjemme eller på kontoret.
                        Finnes det noen oversikt over bildene som kan kjøpes der? Kunne selv tenkt meg å kjøpe Fuglabilder å pyntet opp med på loftet.
                        Fra Baillsund

                        Kommentar

                        • morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Franken
                          Finnes det noen oversikt over bildene som kan kjøpes der? Kunne selv tenkt meg å kjøpe Fuglabilder å pyntet opp med på loftet.
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #14
                            Er det noen som kan komme med litt info om hva som ble tatt opp i dag?

                            Kommentar

                            • Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

                              #15
                              Referat om diskusjonen rundt manifestet kommer etterhvert.

                              Punkt nr 1 på møtet:
                              Informasjon fra Kanari-Fansen
                              Kanari-Fansen har vært gjennom en turbulent periode denne våren. Etter hard og målretta jobbing har vi kommet oss gjennom ”stormen” på en veldig bra måte. KFL er på rett vei, den positive trenden MÅ fortsette. Styret i KFL ønsker å presisere følgende:
                              -KUN personer som følger retningslinjene til KFL(LSK) og som ikke setter seg selv over dette, er velkommen i KFL. KFL er en ENHET.
                              -Man SKAL følge tribunereglene til KFL/LSK.
                              -KUN KFL(LSK) skal sette opp kommersiell transport til bortekamper i serie, cup, e-cup m.m resten av sesongen 2008.
                              Personer som ikke følger dette er fra dags dato IKKE velkommen som medlem i KFL. Dette får følger som bl.a at man IKKE kommer inn på Kanari-Feltet/Åråsen. LSK er inneforstått med dette og støtter oss 100%.
                              KFL jobber nå knallhardt for å fortsatt være den BESTE fanklubben i Norge. Vi må da ha folk på lag MED oss, ikke mot oss. Vi godtar fra nå av ingen forsøk på å omgå disse reglene. Du kan sende evt spørsmål om dette til styret. Info om hvordan dette skal gjøres kommer på kfl.no imorgen eller så fort det lar seg gjøre.
                              Last edited by Petter Ø; 15.05.2008, 13:33. Begrunnelse: http://www.kanari-fansen.no/debatt/showpost.php?p=262495&postcount=110
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                              Kommentar

                              • general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

                                #16
                                Jeg syns at jo mer tid vi bruker på dette, jo harderer knytes sekken igjen. med overvåkende øyner følges vi, akkurat som noen bare venter på å få tatt meg/deg/oss.

                                Spesielt reagerte jeg på mulig utestengelse fra martins. Kommer aldri til å bryte reglene så er da ikke redd for dette, men syns slike ting er over grensen. KFL samt forum og alt dette drar med seg er for mange en hobby, mulig en overdreven interresse, men KFL har ingen verdens ting med om jeg går på martins på en søndag, selv om jeg bryter noen indre regler ved et uhell (så lenge jeg ikke bryter lover og paragrafer du finner igjen i en tykk rød bok). Blir litt som å nekte noen å gå ned alex kielland på kampdag. Dette igjen vil bli diskriminering og da er vi tilbake til start.

                                Nå tenker de fleste at ja, hvis du ikke skal bryte reglene så hvorfor messer du om det? Jeg er redd denne prosessen. Jeg er redd at i det vi er ferdige med alt så er vår individuelle frihet borte og vi er en gruppe som står slavisk til LSK. Vi som masse rir på en bølge og en giv om at nå skal det bli stuerent her, og så er det ingen som kommer på besøk lenger.
                                Seriegull 2016!!!

                                Kommentar

                                • KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                                  Punkt nr 1 på møtet:
                                  Informasjon fra Kanari-Fansen
                                  Denne informasjonen, som reelt sett var det eneste på møtet som kunne oppfattes som kontroversielt, ble ikke tatt opp til debatt.

                                  Jeg har en viss forståelse for beslutningen da programmet for møtet var stramt nok, og det var forslag til manifest man ønsket tilbakemelding om.

                                  Diskusjonen rundt manifestet var pen og pyntelig, og min personlige oppfatning er at de som var skeptiske til et par av punktene trodde at manifestet skulle forstås som en type nye tribuneregler.

                                  Tom Nordlies informasjon til møtet rundt skadesituasjon og treningsmengder og -metoder var for meg det mest interessante i del 2.

                                  For øvrig blei vi oppfordra til å tørre å stå for meningene våre på nett med fullt navn. Vel, jeg er vant med å stå fram - så greit!
                                  Last edited by KFL109; 15.05.2008, 06:01.
                                  Vidar Evje

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #18
                                    Synes det bare er rett og rimelig at når man er frekk nok til å sette opp en busstur for å få flest mulig folk til å reise for å støtte fugla så må man få en straff for det!
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • Jon André
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Sep 2007
                                      • 60

                                      #19
                                      Helt enig Raymond... KFL kan da ikke straffe folk hvis de ønsker å dra samlet med egen buss til en kamp! Vi lever i et fritt land, og jeg syntes at folk kan få velge transport til kamper selv.
                                      Ultras Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Dandy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 346

                                        #20
                                        Enig! Dette syntes jeg begynner å bli latterlig! Om en kompis gjeng vil dra dagen før....? hva skjer da? Får man da heller ikke lov å sette opp egen buss?

                                        Hva med tog? Blir man straffet om en gjeng på 50 stk tar toget til drammen f.eks.?

                                        Husk at folk som kommer seg på kamper på egen måte, drar dit kun med samme hensikt som alle dere andre! Syntes det faktisk er "helt på tryne" at dere truer med utestengelse osv. HEIA Beijing IL!
                                        UFC 05!

                                        Kommentar

                                        Working...