Medlemsmøte Onsdag 14/5 Kl 1930 På Martin’s

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Det at enkelte av undergruppemedlemmene ikke kunne komme skjønner jeg godt, men at ingen kunne møte opp tror jeg ikke på.
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
      Jeg håper at folk slutter å være tøffe bak et tastatur, og faktisk møter opp og står for meningene sine på møter der flere deltar.

Og Ja, jeg var på møtet i går....

Ehh,er det kun de som var på møtet igår som kan si sin mening om denne saken på forumet?

Kommentar

• mr.sandass
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 972

Opprinnelig skrevet av ChriZza
        Ytr i vei. En ting som folk også kan huske til en annen gang er at Arild mer enn gjerne stiller spørsmål på vegne av folk som ikke tør, eller har anledning til å stille spørsmål selv.
        På denne måten behøver man ikke være fysisk til stede for å få frem sin mening,
        Og forskjellen er?
        www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
          Og forskjellen er?
          At meningene kommer frem og kan diskuteres på møtet istedenfor på forumet etter møtet.

Kommentar

• Felt C
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 776

Opprinnelig skrevet av ChriZza
            At meningene kommer frem og kan diskuteres på møtet istedenfor på forumet etter møtet.
            Siden jeg ikke alltid er like våken så lurer jeg på om det ble opplyst her eller andre steder at akkurat denne saken skulle tas opp igår?

Kommentar

• ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

Nå er vel medlemsmøtene satt opp for at den almenne supporter skal ha muligheten for tettere dialog med styret og da også gjester fra LSK.
              At man vil ta opp åssen man vil at KFL skal være var et punkt på gårsdagens agend og dette går vel under det?

Du akn jo se første post i denne tråden fo med info..

Kommentar

• KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                Jeg håper at folk slutter å være tøffe bak et tastatur, og faktisk møter opp og står for meningene sine på møter der flere deltar.
                Jeg var til stede og mener at styret ikke inviterte til noen diskusjon rundt informasjonen/retningslinjene. Sitat fra infoen som ble lest opp: "Vi godtar fra nå av ingen forsøk på å omgå disse reglene. Du kan sende evt spørsmål om dette til styret. Info om hvordan dette skal gjøres kommer på kfl.no imorgen eller så fort det lar seg gjøre." Deretter gikk man rett over til å presentere forslag til manifest - et forslag jeg forøvrig mener er svært godt!

Som jeg nevnte i et tidligere innlegg i dag var det dette i møtet (informasjonen) som reelt sett kunne oppfattes som kontroversielt, og det overrasker ikke meg et sekund at det ikke er manifestet forumbrukerne kaster seg over i dag.

Nå mistenker jeg at styret har et godt og solid flertall i sitt syn, men jeg skulle gjerne ha sett at det var rom for å spørre om hvilke vurderinger som er gjort, om henvisningen til "resten av 2008" tilsier at styret ser på dette som en type unntakstilstand, og ikke minst om man har sett dette opp mot vedtektenes § 6 om utestengning.
                Last edited by KFL109; 15.05.2008, 10:41.
                Vidar Evje

Kommentar

• Dandy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 346

Jeg syntes fortsatt dette er utrolig tragisk! Tenk at KFL nekter supportere å dra på kamp om de ikke kjører med dems busser... var forresten på martins i sta, hvem er det som påstår at vi blir nektet adgang der også? tullinger!
                  UFC 05!

Kommentar

• Jon André
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Sep 2007
                    • 60

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Det som av mange oppfattes som ett problem er vel nettopp at enkelte fremstår som en selvstendig demokratisk (?) gruppe men samtidig stiller seg under KFL's fane.

Personlig må man starte så mange supportergrupper man vil, men dersom man ønsker å stå under KFL's fane må man innrette seg etter gjeldende regler.

Det forbauser meg forøvrig at det kommer frem så sterke reaksjoner her inne på forumet, men at ingen sto frem og protesterte i går kveld.

Det er ikke lett å diskutere de nye "reglene" når det ikke ble tatt opp på møtet i går...
                    For meg virket det som de nye "reglene" har kommet for å bli og ferdig med det! Selv er jeg enig i meste parten av de nye "reglene", men at KFL skal ta ifra folk friheten med å velge transport selv er jeg IKKE enig i. Meget dårlig av KFL styret å komme med en slik "regel"!
                    Ultras Lillestrøm

Kommentar

• Dandy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 346

enkelte personer i styre burde kanskje vurdere sin plass snart?!
                      UFC 05!

Kommentar

• Felt C
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2004
                        • 776

Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                        Jeg syntes fortsatt dette er utrolig tragisk! Tenk at KFL nekter supportere å dra på kamp om de ikke kjører med dems busser... var forresten på martins i sta, hvem er det som påstår at vi blir nektet adgang der også? tullinger!
                        At jeg blir kasta ut av KFL hvis jeg reiser utenom deres opplegg er ikke noen stor krise for meg hvis det er slik supporterklubben vil framstå.
                        Men at de kan nekte folk inngang på Martins er en annen ting.Dog tror jeg dette gjelder kun under KFL sine arrangement og det er stort sett når det er kamper.Er det bortekamp så er vel folk på kampen ergo ingen krise.Er det hjemmekamp og jeg har lyst på et par glass med gode venner er det bare å gå andre steder.Republic,Tims,Klimt eller Køh.Ingen krise det heller.
                        Eneste som taper på det er Martins som får mindre omsetning.
                        Man kommer inn der i helgene uansett,akkurat det kan ikke KFL bestemme.
                        Heldigvis.

Kommentar

• superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

Om du mener det foreslår jeg at du møter opp på neste medlemsmøte og på årsmøtet og fremmer forslaget der, heller enn fra skyggesiden av tastaturet.
                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Dandy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 346

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Om du mener det foreslår jeg at du møter opp på neste medlemsmøte og på årsmøtet og fremmer forslaget der, heller enn fra skyggesiden av tastaturet.

Det skal jeg gjøre med glede!
                            UFC 05!

Kommentar

• Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1453

Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl

Manifest for Kanari-Fansen Lillestrøm (KFL)

Kanari-Fansen Lillestrøm er en åpen og inkluderende organisasjon for alle supportere av Lillestrøm Sportsklubb

Inkluderende for hvem? Hva legges i det?
                              Kanari-Fansen Lillestrøm er uavhengig av LSK, men vil allikevel samarbeide med LSK for å fremme supporterkulturen på Åråsen[.]

Hva med saker der KFL og LSK er uenig? Fremmer LSKs forbud mot Ultras-effekter supporterkultur? I så fall, hvem er det som definerer supporterkulturen på Åråsen?

Kampen for ståplasser er en fanesak for KFL, det samme er kampen for å kunne uttrykke seg fritt på tribunene gjennom ting som tifo, flagg og bannere.

Hvem er det som skal kunne uttrykke seg fritt? Gjelder dette bare KFL selv, representert ved tiforgruppa, eller også enkeltpersoner i KFL?
                              KFL ønsker en rik og mangfoldig supporterkultur, og arbeider for å samle ulike mennesker med ulike meninger om supporterkultur under én fane.

Er det viktigste at alle skal samles under KFL-fanen eller at LSK får maksimalt støtte? Ordet samler er farlig nær å kunne blitt skiftet ut med tvinge.

KFL ønsker velkommen initiativ til å bedre tribunelivet og støtten til laget, og vil så langt det lar seg gjøre legge til rette for supporteraktiviteter og andre tiltak for å fremme supporterkulturen rundt LSK.

Vås! Å sette opp egne turtilbud til bortekamper er et fantastisk eksempel på et initiativ til å bedre tribunelivet og støtten til laget og KFL ønsker så absolutt ikke det velkomment.

Medlemmer i KFL må akseptere at styret i KFL til enhver tid må forholde seg både til medlemmenes ønsker [...]
                              Da synes jeg det er litt merkelig at de viktige avgjørelsene ser ut til å bli tatt før medlemsmøtene og ikke etter.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Dandy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 346

Opprinnelig skrevet av Felt C
                                At jeg blir kasta ut av KFL hvis jeg reiser utenom deres opplegg er ikke noen stor krise for meg hvis det er slik supporterklubben vil framstå.
                                Men at de kan nekte folk inngang på Martins er en annen ting.Dog tror jeg dette gjelder kun under KFL sine arrangement og det er stort sett når det er kamper.Er det bortekamp så er vel folk på kampen ergo ingen krise.Er det hjemmekamp og jeg har lyst på et par glass med gode venner er det bare å gå andre steder.Republic,Tims,Klimt eller Køh.Ingen krise det heller.
                                Eneste som taper på det er Martins som får mindre omsetning.
                                Man kommer inn der i helgene uansett,akkurat det kan ikke KFL bestemme.
                                Heldigvis.
                                at folk vil bli nektet adgang på martins er bare bullshit... De kan faktisk ikke gjøre det heller siden det ikke er lukket arrangement. Martins vil heller ikke godta dette. Var å snakket med dem der nede i sta!
                                UFC 05!

Kommentar

• KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

Det er jeg fullstendig uenig i! I en så stor organsisasjon som KFL ville det være rart om absolutt alle medlemmer til enhver tid skulle være fullstendig enig i de beslutningene som tas. Derimot anser jeg det som min soleklare rett å kunne gi uttrykk for at jeg er uenig med enkelte av styrets beslutninger og eventuelt forsøke å få de endret eller revurdert.

Jeg mener at Kanari-Fansen har et meget kompetent styre. De er lovlig valgt, og de som har tiltrådt underveis har fått sitt verv i henhold til KFLs vedtekter.

Medlemmer som ønsker en annen sammensetning av styret bør i god tid før neste årsmøte gi valgkomitéen innspill på villige, kompetente personer som kan vurderes til verv i KFL. Deretter vil det være et demokratisk valg på årsmøtet som forhåpentligvis nok en gang gir oss et styre som er villig til å jobbe gratis i timesvis for fellesskapets beste.
                                  Vidar Evje

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

at folk vil bli nektet adgang på martins er bare bullshit... De kan faktisk ikke gjøre det heller siden det ikke er lukket arrangement. Martins vil heller ikke godta dette. Var å snakket med dem der nede i sta!
                                    Det er godt gjort, Martins er ikke åpna enda.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Dandy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 346

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                      Det er jeg fullstendig uenig i! I en så stor organsisasjon som KFL ville det være rart om absolutt alle medlemmer til enhver tid skulle være fullstendig enig i de beslutningene som tas.

Jeg mener at Kanari-Fansen har et meget kompetent styre. De er lovlig valgt, og de som har tiltrådt underveis har fått sitt verv i henhold til KFLs vedtekter.

Medlemmer som ønsker en annen sammensetning av styret bør i god tid før neste årsmøte gi valgkomitéen innspill på villige, kompetente personer som kan vurderes til verv i KFL. Deretter vil det være et demokratisk valg på årsmøtet som forhåpentligvis nok en gang gir oss et styre som er villig til å jobbe gratis i timesvis for fellesskapets beste.

Vel, de ber om at andre skal rydde opp i sine "egene" rekker, hvor er indre justisen til KFL? Den dem skryter så fælt av?
                                      UFC 05!

Kommentar

• ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

Manifetset er ikke ferdig, dette ble også sagt på møtet igår.
                                        Man hadde også muligheten til å kommentere etter hvert avsnitt, noe noen også benyttet seg av.
                                        Men ingen kommenterte det som det reageres på her nå, igår.

Kommentar

• Dandy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 346

Opprinnelig skrevet av iL
                                          Det er godt gjort, Martins er ikke åpna enda.

Det er jeg også klar over, men så har det seg sånn at jeg kjenner både jan martins og frode og de er på jobb der på denne tiden av døgnet også =) ta deg en tur selv, klovn
                                          UFC 05!

Kommentar

Working...