Medlemsmøte Onsdag 14/5 Kl 1930 På Martin’s

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

Opprinnelig skrevet av Felt C
    Er det virkelig slik at hvis KFL har valget mellom å være 500 i Hamar som reiser på valgfrie måter eller 200 som alle reiser med KFL/egne biler så velger KFL det sistnevnte?
    Nei. Du får lese igjennom det Chrizza skriver.

Er forskjell på om 50 stykk drar med NSB til bortetur, enn om 50 stykk leier ett NSB togsett, reklamerer for det og selger billetter.

Det er det siste man ikke vil ha noe av.
    (litt ekstremt eksempel, men det er det samme om man leier busser)
    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Dandy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 346

Men vi reklamerer da ikke for det? Når vi har kjørt buss nå, har vi kun vært "oss"....
      UFC 05!

Kommentar

• Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

De som faktisk ble informert om reglene dagen før møtet var representanter for "kozehjørnet" som hadde etter de tilbakemeldingene jeg har fått ett positivt møte med to styremedlemmer.

At vi ikke fikk diskutert mer igår synes også jeg er en uting, men det er begrensning for hvor lenge vi kan holde på. Det vil bli lagt ut en epostadresse for henvendelser og innspill innen utløpet av dagen. Ellers skal vi svare så godt vi kan her på forumet når vi er online.

Poenget med bussregelen er at vi må samles som supporterklubb. Hvis vi reiser og står samlet kan ingen fyre av fyrverkeri for så å gjemme seg bak ryggen på noen han vet han ikke vil bli angitt av. Hvordan turene skal foregå og hva slags opplegg det skal være er det ganske lett å påvirke ved å delta i turgruppa. Det ER plass til alle i KFL, det gjelder bare at alle engasjerer seg i de forskjellige gruppene vi har.

Takk for oppmøte igår. Kom gode innspill på manifestet som snart vil være i boks.
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• TwentyThirteen
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2007
          • 49

Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
          Vel, de ber om at andre skal rydde opp i sine "egene" rekker, hvor er indre justisen til KFL? Den dem skryter så fælt av?
          Den er ikke til stede, eller muligens litt i form av å skyve ting under teppe.
          Ting begynner faktisk å bli for drøyt nå, blir regler opp i mente.
          KFL går fra rimelig høyt under taket, til å bli en supporterklubb for dverger.
          Last edited by TwentyThirteen; 15.05.2008, 11:16. Begrunnelse: feil

Kommentar

• Dandy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 346

Nettopp... den er borte!!
            UFC 05!

Kommentar

• Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

Poenget er at når flere mobiliserer med busser og venner så kommer det enda mer supportere på bortekamper og LSK får igjen bedre støtte fra tribunen. Det er vel det viktigste forsatt?
              Det er garantert flere som ikke hadde dratt på kampen mot Sandar på mandag hvis medlemmer i UFC og MB ikke hadde pushet folk på bussen vår.

Det jeg leser at det er viktigere at KFL tjener penger på borteturer, enn at det f.eks kommer en dobbeltdekker med 60-70 flere supportere på kampen.
              Det mener jeg er helt feil, så lenge man holder seg innefor NORSKE LOVER så må man få lov å reise og støtte laget med egen buss.

Istedenfor for å prøve å hindre andre som prøver å støtte LSK ved å sette opp buss bør kanskje turgruppa gå i seg selv og jobbe enda mer få å få til noen enda bedre turer.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Simeone
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 761

Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                De som faktisk ble informert om reglene dagen før møtet var representanter for "kozehjørnet" som hadde etter de tilbakemeldingene jeg har fått ett positivt møte med to styremedlemmer.

At vi ikke fikk diskutert mer igår synes også jeg er en uting, men det er begrensning for hvor lenge vi kan holde på. Det vil bli lagt ut en epostadresse for henvendelser og innspill innen utløpet av dagen. Ellers skal vi svare så godt vi kan her på forumet når vi er online.

Poenget med bussregelen er at vi må samles som supporterklubb. Hvis vi reiser og står samlet kan ingen fyre av fyrverkeri for så å gjemme seg bak ryggen på noen han vet han ikke vil bli angitt av. Hvordan turene skal foregå og hva slags opplegg det skal være er det ganske lett å påvirke ved å delta i turgruppa. Det ER plass til alle i KFL, det gjelder bare at alle engasjerer seg i de forskjellige gruppene vi har.

Takk for oppmøte igår. Kom gode innspill på manifestet som snart vil være i boks.
                Sånn jeg forsto det var de ikke informert om disse nye reglene, derfor et enda mer sjokk.
                para gritarle a la FIFA:

Kommentar

• Dandy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 346

Riktig, jeg var der! Men jeg opplevere veldig mye av det motsatte av det møtet der, og det som blir sagt etter møtet i går!
                  UFC 05!

Kommentar

• Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

Riktig, jeg var der! Men jeg opplevere veldig mye av det motsatte av det møtet der, og det som blir sagt etter møtet i går!
                    Kan ikke du fortelle kort om hva dere kom frem til på deres møte da? Jeg var ikke der til opplysning for andre.
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                      Manifetset er ikke ferdig, dette ble også sagt på møtet igår.
                      Man hadde også muligheten til å kommentere etter hvert avsnitt, noe noen også benyttet seg av.
                      Men ingen kommenterte det som det reageres på her nå, igår.
                      Det er jo ikke manifestet i seg selv jeg reagerer på. Helt greit det, men jeg opplever ikke at KFL selv følger det man fint skriver ned i manifestet.

Manifest: KFL er inkluderende
                      Virkelighet: KFL oppleves av mange som ikke-inkluderende

Manifest: KFL vil ha initiativ
                      Virkelighet: KFL slår ned på initiativ (turer, grupperinger)

Manifest: Frihet til å uttrykke seg (tifo, bannere skjerf)
                      Virkelighet: Folk blir nektet å uttrykke seg (tifo, bannere, skjerf)

PS: Hadde vært fint om noen kunne svart på noen av spørsmålene folk stiller i stedet for å komme med "Det kunne du sagt på møtet".
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Dandy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 346

Kan ikke du fortelle kort om hva dere kom frem til på deres møte da? Jeg var ikke der til opplysning for andre.

Vil ikke legge ut om dette her, så du kan evt kontakte Jan Jensen eller Frode! Okei?
                        UFC 05!

Kommentar

• iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

Men vi reklamerer da ikke for det? Når vi har kjørt buss nå, har vi kun vært "oss"....
                          Javel?

bare ett eksempel.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Simeone
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 761

Det hører til fortiden. Vi har sluttet med det og bruker kun våre sider og våre kanaler.
                            Har full forståelse for at KFL ikke ønsker det her. Det har de også sagt, og det har vi rettet oss etter.
                            para gritarle a la FIFA:

Kommentar

• Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

Et poeng her er jo at det er et mindretall av medlemmene som faktisk er "rammet".

MB/UFC teller ca 60 mann (ikke arrester meg på det tallet)
                              KFL har 6000 medlemmer..

Og her er det altså 1% av medlemmene !? som "blir tråkket på" ?

Jeg bare stiller spørsmålet, jeg syns personlig at mye av de dere står for er MEGET bra.. Men det er faktisk et flertall som bestemmer i et demokrati...
                              Håkon Henriksen
                              -
                              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                              -
                              ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Jaren-kanari
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2004
                                • 185

Utrolig trist slik vi fremstår for tiden. Trodde det meste hadde roet seg, etter den glimrende FELLES innsatsen mot Viking. Tror det er viktig for alle parter å innse at KFL er avhenging av dialog med klubben. Etter Stabæk, måtte visse tiltak gjøres. Syns i grunn ikke tiltakene var så drastiske, og at ting har funket greit til tross for en del sutring fra Ultras og Ordinære supportere og faens oldemor. Når det likevel er på vei til å bli en ny runde med krangling, syns jeg alle parter burde prøve å se seg selv i speilet og tenke hva som vil være best for klubb og oss supportere.

Har sans for mentaliteten Ultras-gjengen viser på kamp og håper virkelig de fortsetter å bidrar sammen med KFL i fremtiden. Har mindre sans for all sutringen og kveruleringen som kommer fram hver bidige gang noe med supporterkultur blir tatt opp.

Tanken med et samlet KFL er god, og jeg skjønner ikke hvorfor det byr på så store problemer for UFC'ere eller Mental-gutter å inkludere seg i dette.
                                JEG drar iallefall til Trondheim med et håp om fullt trøkk på tribunen fra alle parter...

Mvh. Ole Simen Staxrud
                                Jaren-kanari
                                Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• Dandy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 346

Ja, det er greit nok det! men syntes du ikke det er feil måten kfl går frem på ovenfor den 1 % da?

Vi gjør jo ikke noe annet enn å støtte klubben i vårt hjerte!
                                  UFC 05!

Kommentar

• Felt C
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 776

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                    Et poeng her er jo at det er et mindretall av medlemmene som faktisk er "rammet".

MB/UFC teller ca 60 mann (ikke arrester meg på det tallet)
                                    KFL har 6000 medlemmer..

Og her er det altså 1% av medlemmene !? som "blir tråkket på" ?

Jeg bare stiller spørsmålet, jeg syns personlig at mye av de dere står for er MEGET bra.. Men det er faktisk et flertall som bestemmer i et demokrati...
                                    Tror ikke du skal gå utifra at alle som ikke er medlemmer av UFC/MB syns dette er en grei regel.
                                    Jeg har ikke tilknytning noen undergrupperinger og synes regelen er høl i huet.

Kommentar

• Jon André
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Sep 2007
                                      • 60

enkelte personer i styre burde kanskje vurdere sin plass snart?!

Det er det ingen tvil om at noen må....!
                                      Ultras Lillestrøm

Kommentar

• Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1453

Det blir en overforenkling. Det er ikke slik at alle de 6000 medlemmene i KFL som ikke er med i noen undergruppe er enig med styret i KFL i alt.

Tok forresten en titt på linken til iL. Reaksjonene på at UFC satt opp et eget turtilbud til Stavanger var utelukkende positive.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                          Administrator
                                          • Nov 2003
                                          • 6411

Opprinnelig skrevet av Felt C
                                          Tror ikke du skal gå utifra at alle som ikke er medlemmer av UFC/MB syns dette er en grei regel.

Det gjør jeg heller ikke, men det er liksom så få som "har" meninger...
                                          Håkon Henriksen
                                          -
                                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                          -
                                          ALT FOR FUGLA

Kommentar

Working...