Medlemsmøte Onsdag 14/5 Kl 1930 På Martin’s

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Prinsipielt er dette forslaget om alternative turmåter langt på vei kontroversielt, i praksis betyr dette lite for sesongen 2008.

Ultrasbussen har vært den eneste som har skjedd utenfor regi av Kanari-Fansen. De som velger den turbussen har selv valgt å ikke være en del av KFL. De ønsker ikke å være med KFL på puben, de ønsker ikke å reise sammen med Kanari-Fansen, de har sågar valgt å plassere seg på andre tribunedeler enn KFL på kamp.

Hva er problemet?

En utfordring for KFL (og LSK) er jo om man organiserer turer på egen hånd og reiser under "KFL-flagg". KFL har ingen turverter på disse bussene og kan heller ikke risikere å stå til ansvar for eventuelle hendelser tilknyttet de som reiser uorganisert.

Om det er det som er grunnen til dette snevre vedtaket skal jeg dog ikke påstå.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• ketil
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Feb 2004
      • 246

Det kan vel diskuteres om 6 000 er et riktig tall. Når det reiser 500 for å se Lillestrøm spille mot Stabæk eller 1 500 (!) for å se Sportsklubben spille mot VIF fotball. I alle tilfelle er vel dette mer et spørsmål om prinsipper og hvilke krefter som skal få styre KFL?

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Opprinnelig skrevet av ketil
        I alle tilfelle er vel dette mer et spørsmål om prinsipper og hvilke krefter som skal få styre KFL?
        Hvilke krefter som skal styre KFL??
        Det er jo for lengst avklart; Det er et lovlig valgt styre.
        Punktum!

Mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Prinsipielt er dette forslaget om alternative turmåter langt på vei kontroversielt, i praksis betyr dette lite for sesongen 2008.

Ultrasbussen har vært den eneste som har skjedd utenfor regi av Kanari-Fansen. De som velger den turbussen har selv valgt å ikke være en del av KFL. De ønsker ikke å være med KFL på puben, de ønsker ikke å reise sammen med Kanari-Fansen, de har sågar valgt å plassere seg på andre tribunedeler enn KFL på kamp.

Hva er problemet?

En utfordring for KFL (og LSK) er jo om man organiserer turer på egen hånd og reiser under "KFL-flagg". KFL har ingen turverter på disse bussene og kan heller ikke risikere å stå til ansvar for eventuelle hendelser tilknyttet de som reiser uorganisert.

Om det er det som er grunnen til dette snevre vedtaket skal jeg dog ikke påstå.
          Dette er delvis feil. Både medlemmer av UFC og MB benytter seg av KFL sine busser til Trondheim imorgen. På kamp er det ett bortefelt, der kommer vi selvfølgelig til å stå.

Sandar kampen var 1.runde i cupen. Der var det bare fest, moro, vafler og engangsgriller med løvbiff. Den kan ikke sammenlignes med en bortekamp i Tippeliagen, selvfølgelig står vi på bortefeltet da.
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• ketil
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Feb 2004
            • 246

Så styret innehar til enhver tid den riktige lesningen? Det er ganske stor forskjell på at det KFL jeg meldte meg inn for elleve år siden, og det KFL fremstår som nå - på aksen en selvstendig supportergruppering/en supportergruppering styrt av LSK.

Kommentar

• Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

Så styret innehar til enhver tid den riktige lesningen? Det er ganske stor forskjell på at det KFL jeg meldte meg inn for elleve år siden, og det KFL fremstår som nå - på aksen en selvstendig supportergruppering/en supportergruppering styrt av LSK.
              Et lovlig valgt styre har vel pr definisjon den riktige lesningen, uansett!
              I det minste frem til neste valg. Og når det i tillegg arrangeres medlemsmøter hvor ALLE ikke bare har mulighet, men oppfordres på det sterkeste til å møte opp og uttrykke sin mening, så må man bruke den muligheten. Det er på medlemsmøter avgjørelsen tas, og ikke på dette forumet. Det er skrevet så mange ganger at man skulle tro at folk hadde fått det med seg.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt man nå styrer etter, men jeg hadde ikke mulighet til å være på møtet i går. Dermed må jeg godta at et flertall av de fremmøtte har kommet til en konklusjon.

Det er demokrati i praksis.
              Knurr...

Kommentar

• gorken
                Administrator
                • May 2006
                • 1483

Opprinnelig skrevet av Simeone
                Det er garantert flere som ikke hadde dratt på kampen mot Sandar på mandag hvis medlemmer i UFC og MB ikke hadde pushet folk på bussen vår.
                Trenger man en egen buss for å kunne pushe kompiser med på tur?
                Hva er forskjellen på å pushe folk til KFLs buss kontra en egen buss?
                Hvis man ønsker en egen buss på grunn av at man ikke liker opplegget til KFLs buss, (tidligere avreise, flere pissepauser, middag på veien etc.) hvorfor engasjerer man seg da ikke i turgruppa for å få inflytelse til å påvirke opplegget?
                I have this condition.

Kommentar

• Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvordan man kom seg til og fra kamp, det jeg bryr meg om er hvordan man oppfører seg på kamp, og i forbindelse med kamp.

Kommentar

• TwentyThirteen
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Oct 2007
                    • 49

Mye av poenget i denne diskusjonen er vel det at det begynner å bli forbud mot så jævlig mye. Er det fordi KFL går glipp av pengene når folk reiser på egenhånd? Poenget er vel det at hvis jeg har øyst til å leie en buss sammen med 40 kompiser fordi vi skal innom baltazar på veien, så må vel vi få lov til det. tror ikke det hjelper at jeg melder meg inn i tur gruppa og fremmer dette. Så da skal vi bli utestengt fra bortefeltet, kfl feltet og pøbben?

Kommentar

• Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

Endring med medfølgende presisering:

Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                      Referat om diskusjonen rundt manifestet kommer etterhvert.

Punkt nr 1 på møtet:
                      Informasjon fra Kanari-Fansen
                      Kanari-Fansen har vært gjennom en turbulent periode denne våren. Etter hard og målretta jobbing har vi kommet oss gjennom ”stormen” på en veldig bra måte. KFL er på rett vei, den positive trenden MÅ fortsette. Styret i KFL ønsker å presisere følgende:
                      -KUN personer som følger retningslinjene til KFL(LSK) og som ikke setter seg selv over dette, er velkommen i KFL. KFL er en ENHET.
                      -Man SKAL følge tribunereglene til KFL/LSK.
                      -KUN KFL(LSK) skal sette opp kommersiell transport til bortekamper i serie, cup, e-cup m.m resten av sesongen 2008.
                      Personer som ikke følger dette er fra dags dato IKKE velkommen som medlem i KFL. Dette får følger som bl.a at man IKKE kommer inn på Kanari-Feltet/Åråsen/Martin’s kampdager etc. LSK er inneforstått med dette og støtter oss 100%.
                      KFL jobber nå knallhardt for å fortsatt være den BESTE fanklubben i Norge. Vi må da ha folk på lag MED oss, ikke mot oss. Vi godtar fra nå av ingen forsøk på å omgå disse reglene. Du kan sende evt spørsmål om dette til styret. Info om hvordan dette skal gjøres kommer på kfl.no imorgen eller så fort det lar seg gjøre.
                      Det med at man blir utestengt fra Martins er feil. Beklager at dette har kommet med, det skulle aldri ha stått og det strykes herved fra det opprinlige innlegget.
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2509

Det er ganske stor forskjell på at det KFL jeg meldte meg inn for elleve år siden, og det KFL fremstår som nå - på aksen en selvstendig supportergruppering/en supportergruppering styrt av LSK.
                        For akkurat elleve år siden var styringen vel så hard som i dag:

Date: Tue, 22 Apr 1997 17:54:16
                        Nettavisen i dag:

Kanari-fansen rydder opp
                        Lederen for de etterhvert så beryktede Lillestrøm-supporterne satt mandag kveld i et over to timer langt møte med styret i LSK. Møtet resulterte i løfter fra fansen om å rydde opp i egne rekker. Innrømmelsen fra supporterne betyr langt på vei at Nils Arne Eggen har lykkes i sitt korstog mot tilskuernes oppførsel på Åråsen sist lørdag.
                        Kastet mynter
                        Kanarifansens leder Asbjørn Jensrud har blitt enige med klubben om hva som må bort: Personhets og bruk av skjellsord, klatring på gjerdet og klasting av gjenstander.

Jeg tror den største forskjellen er at Kanari-Fansen i dag samarbeider mye bedre med LSK-styret enn de gjorde den gangen.

Kommentar

• Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          For akkurat elleve år siden var styringen vel så hard som i dag:
                          Nja,det er vel en sannhet med modifikasjoner

Det tror jeg alle som var med på den tiden vet.Selvfølgelig lovte man at man skulle skjerpe seg på slike møter.Hva som ble gjort på tribunen er en annen sak.

Men at samarbeidet er mye bedre idag stemmer nok.

Kommentar

• Felt C
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 776

Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                            Det med at man blir utestengt fra Martins er feil. Beklager at dette har kommet med, det skulle aldri ha stått og det strykes herved fra det opprinlige innlegget.
                            Har styret i KFL eller enkeltpersoner i styret gjort et forsøk på å få til nettopp dette?

Kommentar

• Dandy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 346

Opprinnelig skrevet av Felt C
                              Har styret i KFL eller enkeltpersoner i styret gjort et forsøk på å få til nettopp dette?

Det spørsmålet stilte jeg meg også!?
                              UFC 05!

Kommentar

• Frode Thai
                                KFL styremedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 380

Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                Vil ikke legge ut om dette her, så du kan evt kontakte Jan Jensen eller Frode! Okei?

Kanari-Fansen, representert ved Jan, Per Arne og Frode hadde på tirsdag et møte med 3 av KFL`s medlemmer.

Temaet for møtet var samarbeide.

Tonen var fin og man vil bygge videre på hvordan man skal få flest mulig til å trives under KFL`s paraply.
                                Her er alle klar over at man må ta litt, gi litt og akseptere litt.
                                Noe vi alle er enige om.

Når man møtes og kan snakke sammen i rolige omgivelser, opplever man som oftest at uenigheten man tror man har ikke alltid er tilstede allikevel, samtidig som man har tid til å høre og lytte hva den andre har å si med både en to ot tre argumentasjoner.

Man har avtalt å møtes igjen, for å spille videre på det positive man har startet på og ikke minst det man har avtalt.

Dette til orientering.

Frode Johansen

frodethai
                                Frode Johansen
                                styremedlem KFL

Kommentar

• iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                                  Mye av poenget i denne diskusjonen er vel det at det begynner å bli forbud mot så jævlig mye. Er det fordi KFL går glipp av pengene når folk reiser på egenhånd? Poenget er vel det at hvis jeg har øyst til å leie en buss sammen med 40 kompiser fordi vi skal innom baltazar på veien, så må vel vi få lov til det. tror ikke det hjelper at jeg melder meg inn i tur gruppa og fremmer dette. Så da skal vi bli utestengt fra bortefeltet, kfl feltet og pøbben?
                                  Der tror jeg du tar veldig feil.

Man ser jo at det er behov for flere turalternativer, rølpebuss, stillebuss, bestefarbuss osv.

Er ikke verre en at dere arrangerer buss(er) under KFL paraplyen, får med dere noen turansvarlig, så blir alt så kos og gammen atte :twisted:
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

det må vel i så fall være prøvd med tanke på KFL sine arrangemanger og ikke utenom det? det ville vel neppe Martins satt pris på
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                                      Mye av poenget i denne diskusjonen er vel det at det begynner å bli forbud mot så jævlig mye.

Her synes jeg du overdriver voldsomt.
                                      Det eneste som er "vedtatt", og som egentlig alltid har ligget der, er at man forventer at alle som representerer LSK oppfører seg som folk!
                                      Og så lenge enkelte ikke klarer å håndheve dette på egenhånd, så må styret i KFL ta en del kontrollgrep. Det er ledelsen i en så stor organisasjon nødt for å gjøre. Ett grep de mener er riktig er å få flest mulig til å reise organisert til bortekampene i regi av KFL.

Mvh
                                      Gammer`n (Per T)
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• TwentyThirteen
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Oct 2007
                                        • 49

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Ett grep de mener er riktig er å få flest mulig til å reise organisert til bortekampene i regi av KFL.

Mvh
                                        Gammer`n (Per T)
                                        Greit at de setter opp busser, men å "straffe" folk som lager et eget opplegg er jo etter min mening litt for drastisk.
                                        Jeg syntes det begynner å bli litt sånn reis med oss eller hold deg hjemme mentalitet. Trekk det litt lenger da, noen bestiller gruppe billett til stavanger med fly, er det også ulovlig? Må de ha med seg en tur vert? Kfl har jo satt opp buss..
                                        Går grensen over en personbil? Mulig jeg stiller dumme spørsmål, men syntes å hindre folk i å reise utenom er litt drøyt. De som arrangerer turene utenom er jo kompis gjenger...
                                        Last edited by TwentyThirteen; 15.05.2008, 14:05. Begrunnelse: leif

Kommentar

• fuglungen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2004
                                          • 195

En høstdag i 2005 stod vi en god gjeng samlet i vg svingen på ullevåll. Vi pisset på klanen til de grader, mens diskusjonene i Norges land gikk på at klanen storthetstid var over. Klanen var nemlig blitt såpass splittet at de ikke greide å samarbeide om tribunestemningen. Unge enga hadde oppstått noe "gamle" kara på vestbredden likte svært dårlig. Ledelsen i Klanen gikk raskt ut å fordømte denne gruppa.

Året er 2008 og kfl har nå ringt på den samme døra og det er snart noen som åpner den opp. Splittelsen i fansen er farlig nær, og det er nok bare et spørsmål om tid før mange mennesker ikke gidder å stå under kfl paraplyen som Frodethai omtaler den som. Dette skjedde i Bergen for en del år siden, da de endte med 2 forskjellige supporter grupperingen. Mange her på forumet mener det ikke har noen ting å si om 200 mann flytter seg over til RB og fortsetter sin støtte av laget der, "Vi er jo tross alt 6000 medlemmer" Men hvor er disse 6000 medlemmene?? Feltet tar vel ca 2000, og borte mot enga ifjor var vi fattige 1500!

Mitt røde kort går desverre til KFL sitt styre, da det virker på meg som om de er veldig redd for å miste sin maktposisjon og herredømme over mange individuelle supportere. Klart det er viktig å ha et sammarbeid med klubben, men vi trenger da ikke å bøye oss over for å bli pult i ræva hele tiden. Stå opp for medsupportere alle sammen!

PS. Savner deg i styret Petter! En mer sympatisk leder skal vi leite lenge etter!

Kommentar

Working...