Jeg kan bare svare for de som jeg kjenner, men ta deg en titt rundt på Åråsen på neste kamp, så vil du se at det sitter mange av Kanarifansens medlemer på RB-, Strømmen Storsenter- og Notartribunen. Vi er medlemer av Kanarifansen, mer for å støtte den utrolige jobben dere gjør for LSK, enn å selv delta aktivt på feltet....
Medlemsmøte Onsdag 14/5 Kl 1930 På Martin’s
Collapse
X
-
-
Trenger man en egen buss for å kunne pushe kompiser med på tur?
Hva er forskjellen på å pushe folk til KFLs buss kontra en egen buss?
Hvis man ønsker en egen buss på grunn av at man ikke liker opplegget til KFLs buss, (tidligere avreise, flere pissepauser, middag på veien etc.) hvorfor engasjerer man seg da ikke i turgruppa for å få inflytelse til å påvirke opplegget?
Ergo, man trenger ikke en egen buss for å pushe kompiser på tur..
Vi har ikke lyst til å engasjere oss i KFL som det fremstår nå, skjønner virkelig ikke at folk fatter det snart.
Synes det er en utrolig tåpelig diskusjon, i mitt hode burde det være en selvfølge at så lenge folk oppfører seg normalt så kan de komme seg til bortebane som de vil.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Jeg kan bare svare for de som jeg kjenner, men ta deg en titt rundt på Åråsen på neste kamp, så vil du se at det sitter mange av Kanarifansens medlemer på RB-, Strømmen Storsenter- og Notartribunen. Vi er medlemer av Kanarifansen, mer for å støtte den utrolige jobben dere gjør for LSK, enn å selv delta aktivt på feltet....Kommentar
-
Kommentar
-
Et poeng her er jo at det er et mindretall av medlemmene som faktisk er "rammet".
MB/UFC teller ca 60 mann (ikke arrester meg på det tallet)
KFL har 6000 medlemmer..
Og her er det altså 1% av medlemmene !? som "blir tråkket på" ?
Jeg bare stiller spørsmålet, jeg syns personlig at mye av de dere står for er MEGET bra.. Men det er faktisk et flertall som bestemmer i et demokrati...Lauken er vår venn!Kommentar
-
Kommentar
-
Greit at de setter opp busser, men å "straffe" folk som lager et eget opplegg er jo etter min mening litt for drastisk.
Jeg syntes det begynner å bli litt sånn reis med oss eller hold deg hjemme mentalitet. Trekk det litt lenger da, noen bestiller gruppe billett til stavanger med fly, er det også ulovlig? Må de ha med seg en tur vert? Kfl har jo satt opp buss..
Går grensen over en personbil? Mulig jeg stiller dumme spørsmål, men syntes å hindre folk i å reise utenom er litt drøyt. De som arrangerer turene utenom er jo kompis gjenger...Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
En høstdag i 2005 stod vi en god gjeng samlet i vg svingen på ullevåll. Vi pisset på klanen til de grader, mens diskusjonene i Norges land gikk på at klanen storthetstid var over. Klanen var nemlig blitt såpass splittet at de ikke greide å samarbeide om tribunestemningen. Unge enga hadde oppstått noe "gamle" kara på vestbredden likte svært dårlig. Ledelsen i Klanen gikk raskt ut å fordømte denne gruppa.
Året er 2008 og kfl har nå ringt på den samme døra og det er snart noen som åpner den opp. Splittelsen i fansen er farlig nær, og det er nok bare et spørsmål om tid før mange mennesker ikke gidder å stå under kfl paraplyen som Frodethai omtaler den som. Dette skjedde i Bergen for en del år siden, da de endte med 2 forskjellige supporter grupperingen. Mange her på forumet mener det ikke har noen ting å si om 200 mann flytter seg over til RB og fortsetter sin støtte av laget der, "Vi er jo tross alt 6000 medlemmer" Men hvor er disse 6000 medlemmene?? Feltet tar vel ca 2000, og borte mot enga ifjor var vi fattige 1500!
Mitt røde kort går desverre til KFL sitt styre, da det virker på meg som om de er veldig redd for å miste sin maktposisjon og herredømme over mange individuelle supportere. Klart det er viktig å ha et sammarbeid med klubben, men vi trenger da ikke å bøye oss over for å bli pult i ræva hele tiden. Stå opp for medsupportere alle sammen!
PS. Savner deg i styret Petter! En mer sympatisk leder skal vi leite lenge etter!
Veldig bra skrevet *klapp klapp*UFC 05!Kommentar
-
Kommentar
-
Stasi styret svarer
Ser at de som av forskjellige grunner ikke var på møtet i går er de mest ivrige på denne tråden. Forøvrig tar jeg beskyldningen om Stasi styret med knusende ro. Jeg todde det var tvert i mot, hvis et styre som skal representere det store flertallet av medlemmene lar et mindretall få sette premissene for hvordan organisasjonen skal fremstå. Når det gjelder turer er det jo selvfølgelig noen som leser regler og manifest som fanden leser bibelen.Jeg trodde de fleste skjønte at vi ikke blander oss bort i de som flyr, tar tog eller hva vet jeg. Jeg skjønner først og fremst ikke hvorfor det skal være så vanskelig å reise i regi av Kanari-Fansen. Bussene holder høy kvalitet, prisene er akseptable, vi har verter,vakter og et spikra opplegg i forhold til avgang, ankomst og parkering. I tillegg kan vi tilrettelegg hvis en større eller mindre gruppe vil være på samme buss. Hvis man mener at alle kriterier for medlemskap, som felles tur, ett felt - hjemme /borte og andre ting KFL arrangerer ikke er godt nok må man jo jobbe inn mot organisasjonen på demokratisk vis for å endre dette. Personlig hadde jeg ikke vært medlem i en organisasjon hvor jeg stort sett var uenig i alt.
Jeg er medlem av Kanari-Fansen av en hovedgrunn og det er å støtte laget uansett, i med eller motgang.
Hittil i år har de forskjellige styremedlemmer brukt timesvis på "brannslukking" i møter og massivt mas fra pressen. De som mener denne jobben ikke er bra nok utført, og ikke har forståelse for at enkelte grep må tas, står fritt til å velge et annet styre neste år. Det kalles demokrati og IKKE Stasi styreKommentar
-
Ser at de som av forskjellige grunner ikke var på møtet i går er de mest ivrige på denne tråden. Forøvrig tar jeg beskyldningen om Stasi styret med knusende ro. Jeg todde det var tvert i mot, hvis et styre som skal representere det store flertallet av medlemmene lar et mindretall få sette premissene for hvordan organisasjonen skal fremstå. Når det gjelder turer er det jo selvfølgelig noen som leser regler og manifest som fanden leser bibelen.Jeg trodde de fleste skjønte at vi ikke blander oss bort i de som flyr, tar tog eller hva vet jeg. Jeg skjønner først og fremst ikke hvorfor det skal være så vanskelig å reise i regi av Kanari-Fansen. Bussene holder høy kvalitet, prisene er akseptable, vi har verter,vakter og et spikra opplegg i forhold til avgang, ankomst og parkering. I tillegg kan vi tilrettelegg hvis en større eller mindre gruppe vil være på samme buss. Hvis man mener at alle kriterier for medlemskap, som felles tur, ett felt - hjemme /borte og andre ting KFL arrangerer ikke er godt nok må man jo jobbe inn mot organisasjonen på demokratisk vis for å endre dette. Personlig hadde jeg ikke vært medlem i en organisasjon hvor jeg stort sett var uenig i alt.
Jeg er medlem av Kanari-Fansen av en hovedgrunn og det er å støtte laget uansett, i med eller motgang.
Hittil i år har de forskjellige styremedlemmer brukt timesvis på "brannslukking" i møter og massivt mas fra pressen. De som mener denne jobben ikke er bra nok utført, og ikke har forståelse for at enkelte grep må tas, står fritt til å velge et annet styre neste år. Det kalles demokrati og IKKE Stasi styre
Forøvrig forstår jeg ikke dette stasi-regimet vi nærmer oss, mangfoldet er i ferd med å glippe...
Stasi-styre er det ikke (har jeg heller aldri sagt, så vær vennlig å ikke krediter meg for det.), det jeg er redd for, er at prinsippielle vedtak kan kvele mangfoldet jeg så desperat søker. Er dette buss-forbudet bare starten på noe? Ikke vet jeg I andre land så er det vel bare den offisielle supporterklubben med utstedte reisepass som får reise på bortekamp, og der er det ikke mye kultur igjen.
Holder folk seg til lovene satt i et demokratisk og fritt Norge (17. mai snart jo), så skal ikke dette by på noen problemer.
PetterKommentar
-
Som jeg snakket med en annen mod om i dag: I løpet av de 4 årene jeg var mod hopplevde vi aldri noe slikt, og har ei heller noe mistanke om slikt i dag. De fleste som oppretter tråder er kjente navn, og de som bare kverrulerer og skriver negativt oppgulp ble og blir rimelig fort gjennomskuet (egentlig er jeg en journalist, derav alt det negative oppgulpet mitt i 9 av 10 innlegg).
Mods: Hva er deres offisielle mening om dette?
PetterKommentar
-
Denne sytingen fra ultras-fraksjonen i KFL blir smått påtatt, spør du meg.
Sånn jeg ser det er det ikke tvil om at ultras-fraksjonen har hatt sine støttespillere i komitéen som utarbeidet forslaget til manifest for KFL.
1. Ultras-fraksjonen har i forslaget fått full støtte for fri meningsytring fra tribunen.
2. Ultras-fraksjonen har vunnet en enda større seier i formuleringen om at KFL "jobber for å bevare fotballens sjel og tradisjoner." Omskrevet kan man rett ut si at KFL skal jobbe "mot den moderne fotballen".
DETTE er politikk på høyt plan. Her tar faktisk KFL et skritt bort fra formålspargrafen om å skulle støtte LSK. Nå skal ikke KFL lenger bare støtte LSK. Dersom denne formuleringen går gjennom blir KFL også en INTERESSEORGANISASJON for å jobbe for "fotballens sjel og tradisjoner" hva enn det måtte bety.
Gjennom diskusjonen i går forstod jeg likevel intensjonene fra komitéen (hvem er det som ikke er mot "Red Bull Linz" (eller-hva-det-var), Mykle?). Dette punktet er likevel RADIKALT sånn jeg tolker det. Uten å definere hva "fotballens sjel og tradisjoner" er, syns jeg forslaget til manifest tar dette for langt.
Dersom KFL skal "jobbe mot den moderne fotballen", uten å definere dette nøyere, vet jeg ikke om KFL lenger er en organisasjon for meg.
Jeg er først og fremst medlem av KFL for å uttrykke min supportermessige støtte for LSK. Ikke fordi jeg er "mot den moderne fotballen".Last edited by gj; 15.05.2008, 22:17.Kommentar
-
Nei!!! til å dømme alle over en kam.
Å utestenge alle undergrupperinger er det dummeste KFL og LSK har gjort noensinne. Ødelegge den interne konkuransen fordi at Politiet som faktisk har det hele og fulle ansvar når det gjelder å pågripe og straffe kriminelle... av en eller annen grunn ikke klarer å ta de som de mener gjorde noe galt, så velger LSK og KFL pga mediekjør og enkelte andre dømmende mennesker bl.a her på forumet å bannlyse all form for undergrupper
Det går an å gi undergrupper rettningslinjer, og sette krav til lederne i dem og gi dem det ansvaret de faktisk har fortjent ved alt det positive de har har bidratt med før man skjærer alle over en kam"
Før var og ville Lillestrøm være en klubb som elsket å være hatet, nå er styret i KFL og ikke minst LSK blitt utvanna av en haug med pingler som har nesa si så langt inn i lovens lange rasshøl og resten av regelboka at de ikke skjønner hva de driver med.
For de som lurer så har jeg aldri vært medlem av noen undergrupper.Kommentar
-
Allikevel kan jeg forstå frustrasjonen til klubbledelsen som oppfatter at "elementer" i noen av undergruppene stadig setter klubben i et dårlig lys. Det er ikke lett og ordne opp utenfra dersom ikke undergruppene selv har sterke nok ledere som kan hindre disse situasjonene ved å påvirke gruppens medlemmer innad.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Kommuniké fra KFL
LSK har for sesongen 2008 bestemt at all ultrasrelatert bekledning, flagg, skjerf, tostangs osv er forbudt.
-KUN personer som følger retningslinjene til KFL(LSK) og som ikke setter seg selv over dette, er velkommen i KFL. KFL er en ENHET.
Formuleringen jobber for å bevare fotballens sjel og tradisjoner er like vag som det meste av det andre som står i manifestet, men hva er det egentlig du frykter?Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Pinlig... Hele norge ler av oss. Grattis til de som er iferd med å kjøre hele KFL rett i dass. Trist utvikling! Hva faen har skjedd de siste årene? De som styrer skuta er jo faen ikke opptatt av annet enn lover å regelverk og at vi skal være godt likt av gud og hvermann.
Før var vi knapt 50 mann i Stavanger på borteturer. Nå skal man straffes fordi man jobber knallhardt med å få med seg ekstra syngende supportere på kampene i form av egne bussturer. Pinlig at KFL/turgruppa(?) straffer de som tar initiativ på egenhånd bare fordi de har større suksess med sine arrangementer! Ta opp kampen og skap konkurranse da for faen! Om å gjøre å pushe flest folk til stadion og støtte Fugla. Det er jo antall syngende på stadion som teller!! Eller hva er egentlig viktigst for dere?..................Kommentar
Kommentar