Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3564

Opprinnelig skrevet av mooph
    Summa summarum;
    Det er kun BHR selv og det medisinske personellet i LSK som vet risikoen med at gutten drar på landsen samling. Gjør han dette mot råd fra andre og egen følelse av kroppen prestanda er han mildt sagt dum.
    Med tanke på Riises skadesituasjon, og at han ikke spilte i går bør han ikke spille for landslaget før sesongen er over. Når det er sagt så er vel ikke ikke familien Riise kjent som de største tenkerne igjennom tidene. Det er ikke mange ukene siden han skulle asksøke LSK for å ødelegge karrieren hans...
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

Dersom det var vanlig serierunde til helga istedenfor landsen samlinga, ville da BHR spilt seriekampen ?

Dersom nei pga skaden;
      Du har da noen poeng i ditt inlegg.

Dersom ja;
      Da burde også BHR kunne dra på landskamp samlinga og kjefting på Riise blir en smule feil.

Disse landskampene er aller mest en sosial event hvor treningene nærmest er en vits. Kampene kan imidlertid føre til skade (som enhver annen kamp), men det er jo ikke sikkert at BHR faktisk er tenkt en plass blant de 11 som stiller.

Summa summarum;
      Det er kun BHR selv og det medisinske personellet i LSK som vet risikoen med at gutten drar på landsen samling. Gjør han dette mot råd fra andre og egen følelse av kroppen prestanda er han mildt sagt dum.
      DERSOM det var vanlig serierunde til helga, det er det ikke og derfor blir det bare synsing. Skal bare holde ræva i ro og sørge for å holde seg på beina resten av sesonge i stedet.
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

Kommentar

• mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
        DERSOM det var vanlig serierunde til helga, det er det ikke og derfor blir det bare synsing.
        Nei.
        Det er dette BHR (og med. teamet) må gå ut i fra;
        Dersom han ville vært klar for seriespill til helga kan han også dra på landsen. Ville han trukket seg til helga skal han heller ikke på landsen.

Skal bare holde ræva i ro og sørge for å holde seg på beina resten av sesonge i stedet.
        Så friske spillere skal ikke dra på landsen samlinger ? Vi kan da droppe alle landslags turneringer.
        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3564

Det er forskjell på friske spillere og Riise som har vært skadet store deler av sesongen, og som senest lørdag fikk føling med skaden og stod over kampen i går. Da mener jeg spilleren skal være lojal ovenfor klubb og melde forfall.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1453

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            "Sparte" han seg i går slik at han skulle klare å være med på landslaget?
            Kunne han spilt i går og kanskje bidratt til å redde ett poeng eller tre, men droppet dette i frykt for at landskampene kunne ryke..?
            Antar at han sparte seg av frykt for å slå opp skaden nok en gang. Tidligere har han blitt kritisert for å ikke være forsiktig nok, nå blir han kritisert for å være for forsiktig. Sjansen for startplass på landslaget ville også vært betydelig større om han hadde gjennomført en god kamp mot FFK.

At Riise står over en kamp dagen etter at han måtte avbryte treningen med krampe synes jeg er klokt. Så lenge han ville gjort det samme på landslaget, noe jeg tror han ville, ser jeg ikke problemet.

Så får dere andre male fanden på veggen og komme med håpløse utspill som at vi skal nekte våre spillere å dra på landslagssamling. Akkurat som om det ville ført til noe positivt.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

Nei.

Så friske spillere skal ikke dra på landsen samlinger ? Vi kan da droppe alle landslags turneringer.
              Riktig:-)
              hadde det vært opp til meg hadde våre spillere konsentrert seg 100% om klubben og gitt faen i det elendige landslaget, tror ikke landslaget er med på å gjøre spillerne våre noe bedre
              DØ FOR FUGLA!!!
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

Kommentar

• mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

Dersom Riise selv og det medisinske teamet i LSK mener at gutten er klar til kamp kommende helg spiller det liten rolle om dette er landskamp eller seriekamp.
                Riise selv skal selvfølgelig ikke (bør ikke) overprøve klubbens medisinmenn, dvs. dra avgårde til Åge & Co dersom han blir erklært sjuk. Dersom dette er tilfelle er det all grunn til å hakke løs på kyllingen.

Opprinnelig skrevet av MortenA
                Det er forskjell på friske spillere og Riise som har vært skadet store deler av sesongen, og som senest lørdag fikk føling med skaden og stod over kampen i går.
                Medisingutta i klubben tar selvfølgelig hensyn til skadehistorikken til BHR før de presenterer sin konklusjon.
                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

hadde det vært opp til meg hadde våre spillere konsentrert seg 100% om klubben og gitt faen i det elendige landslaget
                  He, he.. Det at Riise skal bli værende i Lillestrøm fordi en ønsker å unngå mental besudling og medfølgende dårlig selvtillit er et greit nok synspunkt, men har ikke noe direkte å gjøre med BHR's skadesituasjon. Desverre.
                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    At Riise står over en kamp dagen etter at han måtte avbryte treningen med krampe synes jeg er klokt. Så lenge han ville gjort det samme på landslaget, noe jeg tror han ville, ser jeg ikke problemet.
                    Så får dere andre male fanden på veggen og komme med håpløse utspill som at vi skal nekte våre spillere å dra på landslagssamling. Akkurat som om det ville ført til noe positivt.
                    Du hopper vel kanskje over noen nyanser i saken nå? Blant de spørsmålene som er blitt stilt rundt hans skade er f eks:
                    Sto han over i går fordi han fryktet at landslagsplassen skulle ryke?
                    Underforstått: Kunne kan spilt, nå som det er 15 dager å "hvile på" til neste seriekamp, eller hadde han ikke det tidsperspektivet da han vurderte sin situasjon? Var det landskampene som var tidsperspektivet?

At noen av oss synes det hadde vært ok å få vite "sannheten" om skaden kan vel neppe kalles "å male fanden på veggen"?
                    Og dette handler ikke om å kritisere BHR eller noen andre. Det handler bare om litt mer åpenhet overfor mange, desperate mennesker som lider hvert minutt, hver time og hvert døgn fordi Fugla kan rykke ned...
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1453

Du hopper vel kanskje over noen nyanser i saken nå? Blant de spørsmålene som er blitt stilt rundt hans skade er f eks:
                      Sto han over i går fordi han fryktet at landslagsplassen skulle ryke?
                      Underforstått: Kunne kan spilt, nå som det er 15 dager å "hvile på" til neste seriekamp, eller hadde han ikke det tidsperspektivet da han vurderte sin situasjon? Var det landskampene som var tidsperspektivet?
                      Tro meg, jeg er blant de lidende. Slik jeg oppfatter saken virker det bare ganske opplagt at det er en ny strekk Riise er livredd for og i det perspektivet ville vi vært like skadelidende som landslaget.

Hvis det derimot er slik at Riise trenger lenger restitusjonstid mellom kampene slik at man kunne mistenke han for å stå over FFK-kampen på grunn av en prioritering av landslaget skjønner jeg mistenksomheten. Men i utgangspunktet var det vel tenkt at han skulle spille mot FFK før han pådro seg en krampe og jeg synes det blir litt drøyt å mistenke han for å fake skadet.

Kommentar

• gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                        Men i utgangspunktet var det vel tenkt at han skulle spille mot FFK før han pådro seg en krampe og jeg synes det blir litt drøyt å mistenke han for å fake skadet.
                        Det har jeg heller ikke gjort, langt der i fra.
                        Jeg har hele tiden tatt forbehold om at vi ikke sitter på nok info. Og det er bare fakta og info jeg etterlyser, ikke noe annet.
                        Å påstå at jeg beskylder ham for å fake er i beste fall uskalig.
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1453

Å påstå at jeg beskylder ham for å fake er i beste fall uskalig.
                          Mulig det kom ut feil, var overhodet ikke meningen å beskylde deg for det. Prøvde å få fram at siden Riise i utgangspunktet skulle spille FFK-kampen så virket det ikke som noe bevisst valg at han sto over, men som en konsekvens av at han kjente at det lugget litt i låret.

For hvis det skulle vært noe bevisst valg så måtte han nødvendigvis faket skaden.

Kommentar

• skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

Når jeg leser i nyhetstråden, dog bare med Nettavisen som kilde, at BHR er klar for landslagstrening på tirsdag, så får jeg noen rare tanker i mitt konspiratoriske hode...
                            "Sparte" han seg i går slik at han skulle klare å være med på landslaget?
                            Kunne han spilt i går og kanskje bidratt til å redde ett poeng eller tre, men droppet dette i frykt for at landskampene kunne ryke..?

Kanskje urettferdig mot BHR dette, og jeg tar alle mulige forbehold om at vi vanlige, dødlige ikke sitter med nok informasjon.
                            Men uansett synes jeg vi har krav på å få svar på disse spørsmålene, så angstfylt som vår tilværelse er nå. Ikke minst fordi BHR og hans støttespillere mer enn tydelig har signalisert at "utstillingsvinduer" med tanke på den videre karriereren er veldig viktig nå.

Vi andre er på vår side naturlig nok mest opptatt av hvordan arbeidsgiveren hans skal komme seg ut av den kanskje verste krisen på 35 år...
                            Kanskje litt OT flisespikkeri fra min side, men av hensyn til de yngre forumbrukerne vil jeg vel si den verste krisen på 18 år. I 1990 spilte Sportsklubben kvalik mot Bryne for å overleve. Skulle det gå enda verre, er jeg dog med på at vi må minst 35 år tilbake for å finne lignende sportslig krise. Forøvrig tommel opp til resten av innlegget.

Kommentar

• gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

Opprinnelig skrevet av skotten
                              Kanskje litt OT flisespikkeri fra min side, men av hensyn til de yngre forumbrukerne vil jeg vel si den verste krisen på 18 år. I 1990 spilte Sportsklubben kvalik mot Bryne for å overleve. Skulle det gå enda verre, er jeg dog med på at vi må minst 35 år tilbake for å finne lignende sportslig krise. Forøvrig tommel opp til resten av innlegget.
                              Jo, jo - jeg hadde ikke glemt kvalikken mot Bryne...
                              Men jeg tror konsekvensene ved et evt nedrykk er langt mer dramatisk denne gangen, ikke minst økonomisk...
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

Jeg tror vi kan glemme Riise resten av denne sesongen. Jeg har iallefall ingen forventninger til han i de siste kampene. Skulle han av en eller annen mystisk årsak plutselig bli helt skadefri og i god form så er jeg glad jeg. Men ser det som lite sannsynlig etter alt han har slitt med. Lykke til med forberedelsene til neste år Bjørn Helge!

Kommentar

• KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

Ifølge Dagbladet akkurat nå, så virker det som at Riise er uaktuell for landskampene. Like greit, kanskje, så får han heller bli bra til neste seriekamp.

KimFL

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

Etter å ha sett sporten på nrk akkuratt nå, så ser jeg det helt klart at Riise setter seg selv forran klubben, han driter i om vi rykker ned, han vil bort...

Faen jeg er skuffet..
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

Her var det ikke noe snakk om skaden som holdt han utenfor kampen mot FFK, her skulle ha gi alt på trening osv. Gjør han det bra i de to kommende landskampene, så skulle man ikke se bort fra at han kom til en større klubb, for han hadde nådd sitt maksimale nivå i Norge. Rune Hauge agentselskap skal kobles inn. Godt han har lang kontrakt da, denne gutten skal ikke selges for småpenger.

Kjenner jeg er litt irritert nå, men er vel ikke annet å forvente.

Petter

Kommentar

• rEPPA
                                        *****istrator
                                        • Nov 2003
                                        • 3933

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                        Etter å ha sett sporten på nrk akkuratt nå, så ser jeg det helt klart at Riise setter seg selv forran klubben, han driter i om vi rykker ned, han vil bort...

Faen jeg er skuffet..
                                        At fotballspellere ALDRI lærer? Kan man ikke holde kjeft hvis man vil bort fra en klubb? I stedet for å skuffe mange fans, så tar man opp dette med agenten sin og klubbledelsen. Man må ikke stikke trynet i kameraet til NRK eller TVmongo hvis man vil noe.
                                        www.kfl.no/debatt

Kommentar

• Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

kjenner at min respekt og den beundring jeg måtte ha for Riise forsvant totalt, er lei den forbanna familien der nå.
                                          Selg han dyrt og skaff nytt, samma faen hvor god han er så er han ikke LSK, han setter seg selv over alt på denne jord.
                                          Dette pisset om at han ikke kan spille mot FFK men stille opp på landslaget er noe dritt.
                                          han spara seg i en klubbkamp for å kunne gi alt på landslaget, det er DET han gjorde! ut me`n
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

Kommentar

Working...