Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

Opprinnelig skrevet av Joha
    Slik Riise spilte i går så har han ikke noe og gjøre i en større liga enn tippeligan.Synes Daniel Bråthen var ræva når han kom inn for Bjørn Helge Riise.
    Det er jo ikke annet å vente når Riise har vært så lenge borte. i det hele tatt synes jeg det var merkelig at han skulle starte kampen.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2511

Romerikes Blad klipper og limer

I nyhetstråden er det link til en artikkel i RB i dag om at Bjørn Helge avviser kritikken:
      Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste

Papirutgaven av avisen har også ei faktarute med klipp fra denne tråden. Jeg tenkte det kunne være greit for de som er sitert å vite om det, så jeg laget en egen tråd med sitatene:
      Last edited by ulfpulf; 14.10.2008, 08:22. Begrunnelse: Rettet opp linken til nyhetstråden

Kommentar

• tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

kanskje på tide at sutrepavene holder kjeft og lar legene bestemme hva som er riktig..... Stå på BHR..

Kommentar

• gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

Opprinnelig skrevet av tullebukk
          kanskje på tide at sutrepavene holder kjeft og lar legene bestemme hva som er riktig..... Stå på BHR..
          Vi lever vel fortsatt i et demokrati hvor "sutrepaver" har lov til å ytre seg?
          Eller har jeg gått glipp av noe ?

Dagens artikkel i RB kaster ikke nevneverdig nytt lys over denne saken. At legen og BHR sier det de sier er jo ikke noe nytt. Og at BHR og hans hoff (nå med en ny advokat fra Rune Hauge-systemet inne i bildet - ref artikkelen) fortsatt har svært høy fokus på å komme seg vekk fra LSK, er heller ikke noe nytt.
          Last edited by gamle-perta; 14.10.2008, 07:32.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2511

Papirutgaven av Romerikes Blad i dag har også et lesebrev fra Ivar Hoff, Lillestrøm, under overskriften LOJALITET:

LSK betaler Riises lønn

Hvilken holdning har de som spiller på A-laget til LSK når det gjelder lojalitet til klubben? Klubben er deres arbeidsgiver, og det er LSK som betaler deres lønninger hver uke hele året. Også i de perioder de er med på landslaget.
            Derfor ble jeg skuffet, men ikke overrasket, da Bjørn Helge Riise stod over seriekampen mot Fredrikstad. Dette for å være klar til A-landslagets fremmøte tirsdag (to dager etter FFK-kampen) før kampen mot Skottland.
            Riise har spilt fem kamper fra start og kommet inn i én. Litt over 420 minutter har han levert for LSK i år. Skuffende, javisst, men skader har holdt ham på sidelinjen.
            Når jeg tenker meg om, så ble jeg ikke skuffet over hans mangel på lojalitet til LSK. Jeg ble forbannet.

Ivar Hoff
            Lillestrøm

Kommentar

• iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

La oss holde diskusjonen om RB utenfor denne tråden.

Bjørn Helge er litt forundret over at noen kan tro at han ikke ville spille en kamp han skulle være frisk nok til å delta i. Og han er overrasket over at han ble tatt ut på landslaget i årets første forsøk.

– Jeg vil helst spille hele tida. Men at jeg ble med på laget mot Skottland var mer enn jeg kunne tro. Det er jeg stolt av med det spinkle grunnlaget jeg har i år.
              litt forundret? Hvor blond er du Bjørn Helge? Når du i forkant sier at du vil ut av LSK uten noen som helst nøytrale utsagn, så står over matchen for å være med på landslaget, er det en veldlig lett slutning å dra, at du setter deg selv foran LSK.
              Slike spillere vil vi ikke ha. UT!
              Last edited by iL; 14.10.2008, 08:52.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

Opprinnelig skrevet av iL

litt forundret? Hvor blond er du Bjør Helge? Når du i forkant sier at du vil ut av LSK uten noen som helst nøytrale utsagn, så står over matchen for å være med på landslaget, er det en veldlig lett slutning å dra, at du setter deg selv foran LSK.
                Litt enig her! Nå forventer jeg at han bidrar sterkt til seirer i de siste seriekampene! Blir han skadet igjen så er han ikke noe mer å samle på for oss nå. Da kan han bare reise!!

Kommentar

• Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Dagens artikkel i RB kaster ikke nevneverdig nytt lys over denne saken. At legen og BHR sier det de sier er jo ikke noe nytt.
                  Du var vel en av de som satte fyr på denne tråden ved å etterlyse svar på om BHR kunne spilt mot FFK. Nå sier både Riise selv og landslagslegen at han ikke kunne det, Riise sier også at han gjerne ville ha spilt hvis han kunne.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

For meg er det ganske utrolig hvordan han har klart å prate seg inn på landslaget uten å ha prestert noe som helst i år.

Kommentar

• Bibaboy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 712

Opprinnelig skrevet av Roll75
                      For meg er det ganske utrolig hvordan han har klart å prate seg inn på landslaget uten å ha prestert noe som helst i år.
                      Svaret på dette er ganske enkelt. I Hareides tid som landslagsjef så har brorparten av spillerne hatt klippekort. Eks. Gamst, Andresen m.fl. Bjørn Helge har eller sitt gjennombrudd også hatt dette klippekortet. Eneste grunn til at det ble endel endringer denne gangen er skader på sentrale spillere i Hareides Harem. Når det gjelder BHR`s videre kandidatur som LSK spiller så forundrer det meg at han åpenlyst snakker om å folate LSK til fordel for egne klubb. Men tatt i betraktning at vi faktisk kan få mange millioner for han ved en god vårsesong neste år så synes jeg vi som supportere kanskje burde se det økonomiske i dette kontra det å fordømme han fordi han ikke spilte FFK kampen. Han er trossalt bare et menneske han også som er fryktelig frustrert for å ha vært skadet nesten en hel sesong og det bør han få lov til...
                      Fugla Forever

Kommentar

• heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2131

Opprinnelig skrevet av iL

litt forundret? Hvor blond er du Bjørn Helge? Når du i forkant sier at du vil ut av LSK uten noen som helst nøytrale utsagn, så står over matchen for å være med på landslaget, er det en veldlig lett slutning å dra, at du setter deg selv foran LSK.
                        Jeg syns diskusjonen rundt dette kan bli noe svart-hvit. Faktum er at det ikke er noen som helst tvil om at Riise ònsker seg til en stòrre klubb med tid og stunder. Dette kommer uansett neppe til à skje i januarvinduet: En spiller som har spilt 5 kamper i lòpet av sesongen, skal plutselig vaere ettertraktet av Europeiske toppklubber. Bare Hareide ser ikke dette. Uansett hàper jeg at klubben IKKE selger i lòpet av vinteren, da en spillesugen Riise vil òke sin markedsverdi betraktelig med en god vàrsesong.

Poenget med landslaget er det relevante i denne sammenhengen. Riise spiller ikke mot FFK, men spiller disse hàplòse landskampene. Selv om man i Lillestròm-apparatet tydeligvis har sluttet à drive rovdrift pà BHR, har ikke Hareide skjònt dette. Det beste hadde selvfòlgelig vaert om BHR hadde takket nei til landslaget, og i likhet med Ronaldinho, blitt i klubben for à trene seg opp i stedet.

Hvem kan klandres?? Klubben kan ikke nekte spillere landslagsspill, og kaoset vi hadde i forbindelse med Brenne-saken er heller ikke den oppladningen vi trenger fòr en kamp mot vif. BHR: Vi vet jo at han ònsker à spille mest mulig, og etter en sesong med nesten kun egentrening, mà det vaere fristende à spille viktige kamper for Norge igjen.

Syndebukken er altsà Hareide, som henter inn en halvskadet LSK-spiller og sòrger for at han fàr odelagt serieinnspurten, sannsynligvis pà direkte instruks fra sin overordnede Martine.
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Etter nærmere ettertanke foreslår jeg at vi runder av denne debatten nå. Riises leger sier at han var for skadet til å spille FFK-kampen. Punktum.
                          Det er ikke noe poeng for oss utenforstående å debattere mer rundt akkurat det faktumet.
                          At enkelte av oss ikke liker at Riise stadig snakker om hvor viktig det er å komme videre fra LSK, får vi heller leve med.

Nå gjelder det at vi samler oss bak BHR og alle andre spillere i LSK slik at vi berger plassen.
                          Måtte vi lykkes i det.
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Største problemet her er vel ikke at Riise er skadet eller ikke , største problemet er han DUSTEN som tar ut en spiller som ikke har spilt i år og som er skadet kampen før landslagssamlinga.

Kommentar

• general
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2004
                              • 1150

BHR håper jeg blir solgt kjapt, han er ikke så god at han ikke kan erstattes for en realtivt billig penge. Og så begynner jeg å bli lei av alt fokuset ender på han. Prøver å bli mr Tv-fjes etter brosjan. Det er alltid noe med han, som hans mor muligens ikke sa til han, men vi andre fikk høre når vi sutra; Si meg hvor du ikke har vondt? Har veldig aldri bevisst at han 100% hadde sitt hjerte midlertidig stasjonert i LSK.
                              Last edited by general; 14.10.2008, 19:03. Begrunnelse: Mr.Punglukt sitt innlegg ble heldigvis editet
                              Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Ranakanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 501

Hvorfor sånn bråk fordi BHR spilte landskamp? Jeg kan ikke fatte att dette kan være ett problem? Sesongen til LSK og spillerne har vært ræva, og så er det noen få her inne som klarer å få sin kritikk av BHR til i bli kritikk fra oss alle? Jeg kritiserer ikke BHR og jeg tror det flere føler att det blir feil å si att LSK-supportere kritiserer BHR. Hadde det stått noen få LSK-supportere kritiserer BHR så hadde jeg ikke brydd meg.

Jeg støtter BHR og LSK, att BHR spiller landskamp finner jeg positivt for LSK sin del, da det ikke er ofte vi har en LSK-spiller på landslaget.

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Jeg tror årsaken til at BHR ikke spilte mot FFK ligger i at vi spilte på kunstgress i Tromsø kampen før. Kippe ble jo heller ikke spilleklar til kampen mot FFK. Kippe spilte også en kamp på lørdag for LSK2. Det er altså mulig å ikke være fult ut restituert den ene søndagen for så å være det den neste lørdagen. Riise er vår desidert beste spiller så å miste han vil være et stort tap.

Jeg tror Riise har lyst til å avslutte sesongen med tre seriekamper som lukter svidd. Det mest realistiske er at han tidligst kan bli solgt i sommervinduet 2009.
                                  Last edited by KFL41; 14.10.2008, 21:29.

Kommentar

• Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

Må faktisk si at jeg begynner å bli litt lei alt tullet med Riise! jeg synes han hever seg selv så mye over laget at han til enhver tid nedprioriterer LSK.
                                    Han er skadet i mange kamper, så nærmer det seg landskamp, DA skal han plutselig spille siste kampen før landskampen bare for å komme seg med der, når så landskampene er ferdig så sitter han igjen med småskader som gjør at han ikke spiller på LSK..... småskader jeg er sikker på at han også har før landskampene, men de kampene er så viktig for han at han da stiller uansett, for det er hans vindu utad!
                                    Mulig det bare er jeg som er paraniod, men jeg begynner å bli lei alt småtullet hans, for meg virker det som han prioriterer totalt feil og burde nektes landslagspill før han stiller 100% for fugla!
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

Kommentar

• Hel1017
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Oct 2008
                                      • 196

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                      Må faktisk si at jeg begynner å bli litt lei alt tullet med Riise! jeg synes han hever seg selv så mye over laget at han til enhver tid nedprioriterer LSK.
                                      Han er skadet i mange kamper, så nærmer det seg landskamp, DA skal han plutselig spille siste kampen før landskampen bare for å komme seg med der, når så landskampene er ferdig så sitter han igjen med småskader som gjør at han ikke spiller på LSK..... småskader jeg er sikker på at han også har før landskampene, men de kampene er så viktig for han at han da stiller uansett, for det er hans vindu utad!
                                      Mulig det bare er jeg som er paraniod, men jeg begynner å bli lei alt småtullet hans, for meg virker det som han prioriterer totalt feil og burde nektes landslagspill før han stiller 100% for fugla!
                                      Nå er det vel vanskelig å nekte en spiller å spille for landslaget.

Legg merke til at på mange bilder og intervjuer av storebror, så er lillebror aldri langt unna.
                                      Tenker Riise slekta har lagt strategien for lengst. Men det hele blir for dumt, fordi det er så lett å lese.
                                      Han begynner å bli passelig overkåt på å komme seg vekk fra LSK og ut for å tjene store penger. Fokuset på å bidra for laget er borte for lengst.

Skada eller ikke skada, jeg syns ikke han har bidratt i noe særlig grad i år.
                                      Og tror ikke han vil komme til å bli veldig savna hvis han skulle gå til sommeren. Jeg syns ikke det er noen krise om han må stå over kampen mot FFK til helga.

Noe som jeg ikke har noe særlig trua på.
                                      Mye skada for LSK og kun en til to gode kamper for landslaget er ikke nok til å komme seg ut i europa i dages spillermarked.
                                      Men han og slekta gjør så godt de kan.
                                      Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• caLitri
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 634

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                        Er enig i det du skriver. men nå i år har jo ledelsen gått ut og sakt at det er viktig at BHR spiller på landslaget. siden det er der han får vist seg frem internasjonalt. og at de ønsker og selge han i sommervinduet.

Men på en annen side. hvem i helvete gidder å kjøpe en spiller som skadet 95% av tiden.... Da ville det vært bedre at han i alle fall ga alt for lillestrøm
                                        Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Fikk inntrykk av at ting hadde flasket seg og at han hadde funnet seg iallefall én interessert klubb i det siste intervjuet?

Hva betyr gliset?
                                          Men da Nettavisen spør enda mer konkrete spørsmål om en mulig drømmeovergang utenlands, da blir han mer stum.
                                          - Hvor konkret er interessen utenfra?
                                          Riise gliser bredt.
                                          - Jeg kan ikke si noe.
                                          - Så du er godt oppdatert?
                                          Riise bare gliser bredt igjen.
                                          - Det smilet sier kanskje en del?
                                          - Jeg er en blid gutt, jeg. Jeg spiller fotball og er frisk. Jeg skal ikke klage, sier han - fortsatt med landslagets bredeste glis.
                                          Jeg synes ikke resten er noe problem for oss eller klubben - fyren tør ikke ta sjanser grunnet fjoråret og tenker fremover. I går fikk han en lårhøne og gikk av. Tror neppe Søgård ville gjort det samme, men skjønner at han er forsiktig.

Uansett har han vel lite å "bevise" i LSK? Kjøperne har sett skrytevideoen, landslagsuttakene og snakket med sine kilder. Om han stiller mot Fredrikstad eller Asker er nok uinteressant for dem.

Kommentar

Working...