Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

Opprinnelig skrevet av kimmern
    kanskje.. men nå regner jeg riise's sesong som over, så får han en ny pre-season med normale treningsmengder og en friperiode, så er jeg bombesikker på at han kommer tilbake for fullt neste sesong.
    mulig du har helt rett, blir jo kun spekulasjoner fra min side.
    Men Riise er nå livredd for sin fremtid, sin karriere som proffspiller.
    Det som bekymrer han mest nå er ikke LSK tror jeg, men hvordan han som ung fremmadstormende klassespiller ( i norsk målestokk i alle fall) kan klare å berge stumpene nå.
    Det kan gå begge veier...... for å bli sett på som god nok til å komme til en stor klubb må du prestere, det kan jo få han til å kjøre full guffe for å vise verden hvor god han er.
    I motsatt tilfelle blir han redd for å skade seg igjen, da vil han ikke tørre å spille sin knallharde stil fullt ut og bli en feig spiller. hvis han blir skada med enda flere strekkskader da tror jeg han vil få store problemer med sin karriere, foppallklubber følger sikkert litt med og vil ikke ha en spiller som tidligere har vært skadeforfulgt gjennom hele sesonger, i alle fall ikke 2 på rad, eneste klubben som kjøper skadede og tidligere skadeforfulgte spillere er jo LSK

Jeg åper inderlig at Riise er ferdig med sine skader nå når han er ferdig med den har fikk nå.
    Jeg synes det er meget betenkelig at han pådrar seg strekk etter strekk både på trening og i kamp, jeg tror selv den lokale glassmesteren her i Tromsø ikka hadde turt å ta i Riise nå om dagen i redsel for at han skal bli ødelagt.
    Noe må nesten være galt når han pådrar seg så mye strekk, jeg nekter å tro at han pådrar seg alt dette hvis alt er ved det normale med kroppen hans!

Men alldri så vondt at det ikke er godt for noe, LSK kan nå stille eget lag til paralympics i beijing. Riise, Kisen og MJ er utgjør jo en god rekke i det laget!:twisted:
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

Kommentar

• Eriksve
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 885

Akkurat intervju med Riise på TV2-sporten.

Han a skylden for skadene på Nordlie og det råkjøret han hadde gjennomført...

Kommentar

• Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

-NORDLIE HAR ØDELAGT MEG

Svar fra Nordlie

(står mer i nyhetstråden)

Kommentar

• KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

Opprinnelig skrevet av KFL41
          Får håpe vi snart kan være ferdig med Nordlie-regimet. Dette er vel ettervirkninger av rovdriften på ham i fjor høst og i vår?
          Riise var rimelig klar på at dette er Nordlies skyld. Nordlie hevder at han kun har trent Riise i to og en halv uke siden cupfinalen og at han ikke har ansvar for det som har skjedd etter at han ga seg. Han ga faktisk skylda på Sloksvik som har hatt ansvar for Riise under opptreningen. Dette er vel en typisk Nordlie-manøver hvor han bortforklarer det meste. Han er vel uoffisiell NM-mester i dette. Det vil være rart om ikke Sloksvik har fått noen direktiver fra Nordlie?

Kommentar

• Arind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2006
            • 459

Opprinnelig skrevet av KFL41
            Riise var rimelig klar på at dette er Nordlies skyld. Nordlie hevder at han kun har trent Riise i to og en halv uke siden cupfinalen og at han ikke har ansvar for det som har skjedd etter at han ga seg. Han ga faktisk skylda på Sloksvik som har hatt ansvar for Riise under opptreningen. Dette er vel en typisk Nordlie-manøver hvor han bortforklarer det meste. Han er vel uoffisiell NM-mester i dette. Det vil være rart om ikke Sloksvik har fått noen direktiver fra Nordlie?
            Nå prata de vel litt rundt hverandre på disse intervjuene. Riise på pekte råkjøret i fjor som årsak til skadene, mens Tom svarte med å si at han ikke hadde hatt mye å gjøre med opptrening i vinter - det blir liksom to helt forslkjellige ting det......
            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• haak
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2007
              • 141

Må sitere en av Ivar Hoffs mange meniger: "Tom Nordlie er en mann som kan snakke seg ut av en konsentrasjonleir"

Kommentar

• BlodigHøne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 729

Historien til Riise er nesten for god til å være sann.
                Han etterlyser mangel på styrketrening; når man ser på størrelsen på låra hans, ser det ut som det heller har blitt for mye av det.

Hvis treningsopplegget til Nordlie var så høl i hue som Riise sier, tror jeg nok flere spillere hadde sagt i fra også.
                Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                That went wherever I... did go!

Kommentar

• Arind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2006
                  • 459

Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                  Historien til Riise er nesten for god til å være sann.
                  Han etterlyser mangel på styrketrening; når man ser på størrelsen på låra hans, ser det ut som det heller har blitt for mye av det.

Hvis treningsopplegget til Nordlie var så høl i hue som Riise sier, tror jeg nok flere spillere hadde sagt i fra også.
                  Godt poeng, men at han hadde en tøff høst-sesong er det vel ingen tvil om, men mange kamper, cup, serie og landskamper. Dette snakka Tom om den gangen også, at han var bekymra og at Riise trengte hvile.
                  Derfor føler jeg at det blir litt skivebom å henge Tom for skadene.....
                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1308

Den eneste Riise kan skylde på når det gjelder rovdrift er seg selv.
                    Til og med utenfra har det vært lett å se at BHR har trippet som en utålmodig unge etter å trene og spille kamp.
                    Som trener er det helt naturlig å friskmelde spillere som melder seg klare til kamp og det har BHR gjort uke etter uke etter uke i hele fjorårssesongen.

Kommentar

• Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

I en nyhetssak fra september i fjor tok Riise et større ansvar selv. Han sa blant annet:
                      – Jeg kan ikke forvente at trenerne ser alt, derfor må jeg bli flinkere til å styre ting selv, sier Bjørn Helge Riise.

Les hele saken her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3006501.ece

Kommentar

• Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

Det er mye mulig at Bjørn Helge burde tatt større ansvar og satt klarer grenser selv, men alle som har fulgt med på Nordlies lag de siste årene har sett det samme. Masse skader og spillere som klager på altfor hard trening. Det er klart det ligger noe i det, det går ikke an å være så naiv at man tror noe annet.
                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• BlodigHøne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 729

At Nordlie har kjørt spillerne for hardt er det vel liten tvil om, men at han skal ha skylda for Riises skader blir for drøyt.

Dette blir bare pinlig fra Riise, ikke minst når morra igjen trer fram i lyset og sier Nordlie er en fare for norske talenter.
                          Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                          That went wherever I... did go!

Kommentar

• gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                            At Nordlie har kjørt spillerne for hardt er det vel liten tvil om, men at han skal ha skylda for Riises skader blir for drøyt.

Dette blir bare pinlig fra Riise, ikke minst når morra igjen trer fram i lyset og sier Nordlie er en fare for norske talenter.

Veldig enig!
                            Det er synd på Bjørn Helge, men det er også ekstremt synd at han nå velger en konfrontasjonslinje og skaper nye, negative bølger rundt klubben vår. Og det i en periode hvor vi akkurat var på vei opp i knestående igjen.
                            Og ekstra ille blir det når en viss mamma trer inn i manesjen igjen. For alle tror vel at hun er objektiv i denne saken...
                            Hvorfor er det blitt så populært i alle sammenhenger og ikke ta noe som helst selvkritikk..?

Mvh
                            Gammer´n (Per T)
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Og ekstra ille blir det når en viss mamma trer inn i manesjen igjen. For alle tror vel at hun er objektiv i denne saken...
                              Jeg hadde blitt rimelig flau hvis moren min skulle rykke ut i mediene for å fronte min sak hele tida. Hun får jo Bjørn Helge til å virke som en uselvstendig guttunge.

Kommentar

• maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1308

Jeg lurer på motivet til familien Riise for å gjøre dette. I forrigeskade periode truet jo mor med å finne sønnen en ny klubb hvis LSK ikke fikk rettet opp i problemet. Høyst sannsynlig ble det fra Riise klanen den gang stillt ultimatum om at Nordli måtte vekk.
                                Alle vet jo om VIF og interessen derfra og det skulle ikke forundre meg om dette er neste skritt fra Riise klanen for å gjøre veien til klubbskifte så lett som mulig. Det hjelper klubben særdeles lite med nok en langvarig diskusjon om Nordli vs. røkkla i en uke som vi hadde alle muligheter til å legge Tom Nordli perioden i LSK bak oss.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Tillegger du ikke familien Riise litt for mye konspiratorisk kompetanse nå? Har inntrykk av at de fleste forsøk de har gjort på å manøvrere mellom pengebunker og mikrofoner har endt rett i fjellveggen.

Kommentar

• MedlemNR35
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 905

Kjenner jeg blir flau når Berit Riise åpner kjeften på tv. Lurer på hvilken kompetanse innenfor fysisk trening hun har for å kunne uttale seg så kraftig.

Joda, Bjørn Helge kan nok ha et lite poeng men å legge over all skyld på Tom blir feil. Bjørn Helge har sikkert ikke tålt kjøret på treningsfeltet, landskamper og klubbkamper i 2007 og får betale for det nå.

Det viktigste er at klubben og Riise er tolmodige nå. Ta en telefon til Ole Gunnar Solskjær, han sitter nok på kunnskap som kan hjelpe Bjørn Helge nå.

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7154

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Alle vet jo om VIF og interessen derfra og det skulle ikke forundre meg om dette er neste skritt fra Riise klanen for å gjøre veien til klubbskifte så lett som mulig.
                                      Jaså, mener du at Bjørn Helge skadet seg med vilje, sånn at mor Riise skulle syte på TV 2, og guttungen bli solgt til VIF på slutten av sesongen med begrunnelsen at den nå for lengst sparkede treneren var en kødd? Spennende teori.

Enig i at Berit Riise bør få munnkurv i julegave, men jeg skjønner Bjørn Helges bitterhet godt. Det er lett å si at han burde ha tatt ansvar for egen fysiske tilstand selv; prøv å si "nei, jeg kan ikke spille, jeg merker strekken i låret" når Tom Mengele Nordlie brøler inn i trynet ditt. Det hadde i hvert fall ikkke jeg turt.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• mr.sandass
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2005
                                        • 972

Tom Nordli er en trener for utlandet, ikke Norge. I Norge har vi en vinter pause som varer nesten 5 måneder og jeg trur han godeste Nordli har kjørt spillerne en smule for hardt.

Nordli ga oss et cupgull med god fotball og med en flott mentalitet som desverre ikke funket i sportsklubben. Så han nekter jeg og kritisere.

Berit Riise. Vel vel. Hu kan fremstå som ganske digg....
                                        www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• heidar
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2131

Denne tråden burde vel være klistret????

Denne gangen virket det som om både Bjørn Helge og klubben tok det litt mer med ro med tanke på få han tilbake på banen igjen, og allikevel skjer dette. Om dette kan skyldes et dårlig grunnlag, liten evne til å lytte til kroppens signaler eller Murphys lov, vet jeg ikke. Det overlater jeg til forumets fysiologiske eksperter. Uansett er det unødvendig av Riise å gi TV2 en spiker å koke enda mer skandalesuppe på.
                                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

Working...