Gundersens utspill i media

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    Gundersens utspill i media

    Opprinnelig skrevet av holmiz
    GÅR IKKE OVERENS MED NORDLIE: Tore Andreas Gundersen sier det dårlige forholdet til Tom Nordlie tærer på ham, og 22-åringen ønsker seg vekk fra Åråsen.
    Foto: SCANPIX
    LSK-spiss innrømmer Nordlie-konflikt





    -
    Vårt forhold er ikke bra.


    (Dagbladet.no): Tore Andreas Gundersen (22) har ikke vært noen hit på Åråsen. Nå ønsker han seg vekk fra Lillestrøm - først og fremst på grunn av et kjølig forhold til trener Tom Nordlie.



    - Vårt forhold er ikke bra. Det er grunnen til at jeg vil bort. Dette begynner å tære på meg, sier han til Østlendingen.

    Spisstalentet kom fra Kongsvinger før fjorårssesongen, og vraket blant annet Viking til fordel for Lillestrøm. Mye av æren for klubbvalget tilskrev han Tom Nordlies 4-3-3-formasjon.
    - Tom Nordlies 4-3-3-formasjon passer meg veldig godt, absolutt. Jeg er en spillertype som liker å trykke litt til i duellene, og jeg scorer mange mål med hodet. Da er det fint med innlegg fra kantene, sa han til Dagbladet.no.

    Mange mål har det definitivt ikke blitt.

    Denne sesongen startet Gundersen i seriepremieren mot Tromsø, men ble byttet ut med Arild Sundgot drøye 20 minutter før slutt. Han fikk også 20 minutter som innbytter mot Molde, men utover det har han ikke vært involvert.
    Gundersen mener det ikke bare er sportslige hensyn som ligger bak.

    - Lite spilletid kommer som en konsekvens av forholdet mellom meg og Tom, mener han.


    Ifølge Østlendingen skal Nordlie til stadighet ha hakket på Gundersen på treningsfeltet. I slutten av april skrev Nettavisen at tilliten til treneren var tynnslitt i spillergruppa, noe som ble avvist av kaptein Frode Kippe.
    - Saken om spillernes kritikk er oppspinn fra A til Å, sa Nordlie selv til Dagbladet.no.

    Gundersen sier han har fått forsikringer om at klubben vil la ham gå, dersom noen vil kjøpe ham ut av kontrakten. 22-åringen ser ikke på Åråsen som et blivende sted.


    - Jeg sliter med motivasjonen og hodet mitt er ikke med. Jeg har stanget i veggen i noen måneder, sier han til Østlendingen.
    Tom Nordlie har ikke besvart henvendelsene fra Dagbladet.no

    http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/15/535287.html
    Jeg lurer veldig på om det ligger noe i dette utspillet eller om han bare bruker det som en unnskyldning siden han får lite spilletid? at han ikke liker Nordlie fordi han selv mener han er god nok for laget, mens Nordlie ikke mener det.
    Han sier at Nordlie til stadighet har "hakket" på han under treningene.
    Nordlie er vel av den typen som hakker på alle om man ikke gjør ting bra nok eller slik han vil?
    Dette vil jo bare få media til igjen å blusse opp saken om at spillerne viser Nordlie misstillit.
    Last edited by Rovfugl; 15.05.2008, 11:47.
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud
  • Gullars
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 355

    #2
    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
    Jeg lurer veldig på om det ligger noe i dette utspillet eller om han bare bruker det som en unnskyldning siden han får lite spilletid? at han ikke liker Nordlie fordi han selv mener han er god nok for laget, mens Nordlie ikke mener det.
    Han sier at Nordlie til stadighet har "hakket" på han under treningene.
    Nordlie er vel av den typen som hakker på alle om man ikke gjør ting bra nok eller slik han vil?
    Dette vil jo bare få media til igjen å blusse opp saken om at spillerne viser Nordlie misstillit.
    Han er vel ikke den første spilleren som mener at konsekvensene ikke er av sportslig karakter (ref: Strand og Danton) og at det er flere av spillerne som ikke er fornøyd med nordli som trener, og måten han behandler spillerne på begynner å bli tydligere og tydligere, skulle ikke overaske meg om det kommer mer om dette framover....

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
      Jeg lurer veldig på om det ligger noe i dette utspillet eller om han bare bruker det som en unnskyldning siden han får lite spilletid? at han ikke liker Nordlie fordi han selv mener han er god nok for laget, mens Nordlie ikke mener det.
      Han sier at Nordlie til stadighet har "hakket" på han under treningene.
      Nordlie er vel av den typen som hakker på alle om man ikke gjør ting bra nok eller slik han vil?
      Dette vil jo bare få media til igjen å blusse opp saken om at spillerne viser Nordlie misstillit.
      Et annet spørsmål er om det kan ha vært han som gikk ut i media å sa at spillerne ikke har tillit til Nordlie. Han har bevist at han uttaler seg i media vis han profiterer på det selv noe som kan ha vært et motiv tidligere.

      Uansett. Få han ut av klubben. Dette trenger vi ikke.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Robiwan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 603

        #4
        Enig i Kjell T. Ring her, få han ut. Ikke no å spare på med sånne uttalelser. Hva er det han egentlig forventer når han må konkurere med Ocean og Sundgot om plassen?
        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2601

          #5
          Takk for veldig lite TAG. Skal han tvinges til å bevise noe, eller bør han selges hvis man får noen gode bud? Med de holdningene han viser, kommer han neppe til å bli mer enn middels på et lag som gidder å spille han hele tiden. Frøys litt på ryggen over primadonnanykkene han viste under den kontroversielle overgangen til oss. Nå har han begynt å sutre fordi han ikke får spilletid, til tross for at han spilte de siste kampene i oppkjøringen og startet i serieåpningen.

          Har hørt fra Vinger-folk at familien Gundersen har høye tanker om seg selv. Her kommer bekreftelsen. Jeg har ikke noe vanskelig for å se for meg at slike spillere har problemer med Nordlies trenerstil, men jeg heller mot at det er spillerens problem i dette tilfellet. Så lenge Nordlie ikke engang hadde fått med seg at fyren hadde problemer med han sier det litt om graden av feighet, at du heller prøver å rømme vekk fra klubben gjennom media, heller enn å be om et møte.
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • haak
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2007
            • 141

            #6
            Skjønner Gundersen godt! Vi vet at Nordlie har behandlet spillere som ikke er i første elveren dårlig, i flere av klubbene han har hvert i! Det er pinlig hvis Gundersen går!! Trond Olsen fikk ikke en sjanse på første laget en gang, nå herjer han i Blimt. Den største tabben vi har gjort på 10 år og ikke gi han sjansen!
            Nå har vi også Bertheusen. Han har vist at han holder nivået, vi må gi han spileltid. Tviler på at han gidder å spille 2.div mye lenger! Vi kan eventuelt leie han ut.
            I Sandar kampen i cupen brukte vi verken Gudersen eller Bertheusen, slik kan det ikke fortsette!!! VI må bruke de talentene vi får hvis nen skal slå igjennom!

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #7
              Selg fyren for første og beste tilbud.
              Vi trenger ikke folk som går ut på denne måten og viser sin misnøye, det kan være greit å vise misnøye. Men hvis det er riktig som Nordlie sier at han ikke viste om dette burde den godeste Gundersen snakke med Nordlie først, og ikke bare springe til avisene.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                Ikke helt lett å vite hvordan dette henger sammen. Til Østlendingen sier Nordlie:
                Han sier at det er helt ukjent for ham at Gundersen ønsker seg vekk fra klubben.
                – Jeg har snakket både med Jan Åge (Fjørtoft) og de andre trenerne i klubben. Den eneste jeg ikke har fått tak i er spillerutvikleren. De har ikke hørt noe om saken, sier Lillestrøm-treneren når han ringer opp igjen til Østlendingen.
                TAG sier derimot følgende til samme avis:
                Sine tanker har han også gitt ledelsen i klubben klar beskjed om.
                – De vet at jeg vil bort og de har sagt at hvis jeg finner meg en klubb som vil kjøpe meg ut, så får jeg gå.

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Hverken LSK og spesielt Nordie er kjent for å satse på talenter. Personlig er jeg blant dem som mener at LSK forvalter talentene sine dårlig, og jeg tror en spillere som TAG og Husar kunne slått gjennom med tillit. Dessverre er det slik i LSK i dag at gammel, trygg gråstein går foran unge spennende talenter.

                  Forøvrig mener jeg at det var unødvendig av TAG å gå ut i media som dette...

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2601

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Hverken LSK og spesielt Nordie er kjent for å satse på talenter. Personlig er jeg blant dem som mener at LSK forvalter talentene sine dårlig, og jeg tror en spillere som TAG og Husar kunne slåt gjennom med tillit. Dessverre er det slik i LSK i dag at gammel, trygg gråstein går foran unge spennende talenter.

                    Forøvrig mener jeg at det var unødvendig av TAG å gå ut i media som dette...
                    Satse på talenter er én ting, men skulle vi ha fortsatt å spille med en småsjuk Gundersen i den grufulle starten av denne sesongen? Da er jeg sikker på at enda flere folk ville ropt på Nordlies hode. Jeg har enda ikke sett noe som har overbevist meg om at Gundersen burde få forrang foran de andre. Når det gjelder Husár er jeg mer enig, spesielt siden vi har slitt på venstrebacken (men dette blir fort OT).
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #11
                      Tar alt med en stooor klype salt inntil vi faktisk får høre dette fra en annen kilde enn Østlendingen. Ikke akkurat avisen å gå ut i hvis man først skal sutre og bli hørt, virker mer som bygdepreik og overivrig journalist. Mulig gundersen har beklaget seg over en øl til en kompis, det er han i sin fulle rett til og jeg tror de fleste spillere av og til føler seg litt utafor og mislikt. At ingen av mediene som med stor iver har trykt saken på nytt har fått en bekreftelse fra gundas egen munn er en god indikasjon på at de også skjønner at dette ikke holder vann.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #12


                        Kommer dog til å savne avslutningene hans. Her et stilbilde som viser god grunnteknikk, perfekt tyngdeoverføring, målrettet blikk og god balanse. Som dere ser går ballen i perfekt bue mot krysset.

                        Se også spilleren forran som hermer etter teknikken til sitt store forbilde Tore Andreas.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                          Satse på talenter er én ting, men skulle vi ha fortsatt å spille med en småsjuk Gundersen i den grufulle starten av denne sesongen? Da er jeg sikker på at enda flere folk ville ropt på Nordlies hode. Jeg har enda ikke sett noe som har overbevist meg om at Gundersen burde få forrang foran de andre.
                          Tja, han fikk neste en match og siden det har han vel ikke vært i nærheten av laget. Og for å si det slik har ikke akkurat de andre spissene imponert meg noe de heller. Det er nå en gang slik med talenter at man må gi dem tillit for at de skal blomstre og slå gjennom. Og når de andre spissene våre ikke fungerer syns jeg det kan være et fint tidspunkt og gi dem en kamp eller en omgang litt mer regelmessig enn en gang i kvartalet.

                          Det er jo selvfølgelig taleter som slår til med en gang, som Moa i Vålerenga. Mistenker at han ikke fikk komme til oss da han ikke klarte de påkrevde 30 rundene på gampe-testen til Nordlie.

                          Mer: siste avsnitt er et uttrykk for frustrasjon og er ikke nødvendigvis korrekt (selv om det ikke hadde overrasket meg et sekund).

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring


                            Kommer dog til å savne avslutningene hans. Her et stilbilde som viser god grunnteknikk, perfekt tyngdeoverføring, målrettet blikk og god balanse. Som dere ser går ballen i perfekt bue mot krysset.

                            Se også spilleren forran som hermer etter teknikken til sitt store forbilde Tore Andreas.
                            OT har sett på dette bildet nå, der er to som sparker, jeg ser bare en ball som ser ut til å ligge i ro på gresset....... hvor er ballene som dem skyter\skulle skyte :-)

                            vi er tydelig best uten ball , hehe
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • erlando
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 858

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              Tja, han fikk neste en match og siden det har han vel ikke vært i nærheten av laget. Og for å si det slik har ikke akkurat de andre spissene imponert meg noe de heller. Det er nå en gang slik med talenter at man må gi dem tillit for at de skal blomstre og slå gjennom. Og når de andre spissene våre ikke fungerer syns jeg det kan være et fint tidspunkt og gi dem en kamp eller en omgang litt mer regelmessig enn en gang i kvartalet.
                              Med fare for å avspore for mye - jeg vil si meg sterkt uenig i at det var spissene i seg selv som ikke fungerte i sesongstarten. Spissene fikk ingenting å jobbe med og var regelrett sjanseløse til å få utrettet noe slik som LSK framsto som lag.

                              Det er ikke det rette tidspunktet å slippe til en ung spiller. Skal en uprøvd spiller få en positiv opplevelse må laget være i flyt - man kan ikke kaste en spiller uten erfaring inn til den utakknemlige oppgaven å skulle skape noe av ingenting, med mer eller mindre forventninger om å være redningsmann.

                              Resultatet av det var veldig tydelig mot Tromsø. De gangene Gundersen fikk ballen var han helt isolert og måtte finne på noe helt på egenhånd. Det endte dermed stort sett opp med at han snubla inn i nærmeste TIL-spiller. Jeg tviler på om han utvikla seg en millimeter den kampen.
                              Ja til pause i pausen!

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av erlando
                                Med fare for å avspore for mye - jeg vil si meg sterkt uenig i at det var spissene i seg selv som ikke fungerte i sesongstarten.
                                Jeg vil gjerne få presisere at jeg ikke prøvde å legge skylden på spissene alene. Hele laget var ræva, spissene inkludert.

                                Kommentar

                                • Fetsundramp
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2006
                                  • 111

                                  #17
                                  Gundersen har da ærlig talt ikke vist noen ting som tilsier at han kan ta opp kampen med OO og Gilbert (eller Myklebust/Essediri/Riise om en vingplass for den saks skyld). Jeg blir så utrolig provosert av folk som mener "unggutta" fortjener flere sjanser og påstår at Nordlie gjør en dårlig jobb som velger å satse på trygge, relativt gode spillere (les Occean, Sundgot, Riseth, Pedersen og Midthun Lie) fremfor "talentene" Gundersen, Bertheussen og Husàr. Av disse tre er det kun Bertheussen som har vist snev av talent (men han er dessverre alt for primitiv i spillestilen til å bli en ruvende midtstopper i LSKs historiebøker, men det er en annen debatt).

                                  Jeg tør påstå at 100 av 100 trenere hadde gjort akkurat det samme som Nordlie om de hadde vært i hans sko.

                                  Om det er slik at Gundersen går rundt og sutrer (forbehold om at artikkelen er riktig) så betal han ut av kontrakten og send han til en hvilken som helst annen klubb. Slike sutrekopper er det siste vi trenger nå!!
                                  2009 - Året det skal skje!

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    #18
                                    La denne spilleren gå nå, evt. leie han ut. Kan ikke ha spillere som syter fordi de ikke får spille, særlig ikke når man ikke er god nok. Det jeg har sett i år av Gundersen har vært meget svakt. Virker puslete, nærmest juniorspilleraktig.

                                    Jeg er sikker på at dersom Gundersen hadde imponert på trening hadde han fått spilletid, men i stedet for å gå i seg sjøl velger han å sutre. Ja han har vel gode tanker om seg sjøl, kanskje han skal innse at han ikke er en toppspiller og gi seg på høyt nivå.

                                    Kanskje du skal proritere poker og nettstedet ditt?

                                    Sutreunge!

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #19
                                      Jeg forstår ærlig talt ikke Gundersen. I et eller annet medium ble trenerne spurt før sesongen startet om hvem han mente ville bli den største overraskelsen i Tippeligaen i år. Tom Nordlies tips da var Tore A. Gundersen. Et særlig større tillitsutspill kan vel neppe forekomme?
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • Geirfugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 561

                                        #20
                                        Hvis du vinner litt penger på pokerspillinga di, Gundersen, så kan du kjøpe deg ut av kontrakten selv. Lykke til! Etterpå kan du ringe Runar Normann, dere blir nok gode venner..

                                        Kommentar

                                        Working...