Gundersens utspill i media

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7135

Det lille jeg har sett av TAG i år har ikke overbevist meg om annet enn at han ikke har noe på førstelaget å gjøre. At han scora et par mål mot et spansk amatørlag i februar har ikke så fryktelig mye å si i sammenhengen.

Denne konflikten han har gått ut med, vedder jeg på at har flere sider.
    TAG farer neppe med løgn, men fremstiller naturlig nok saken fra sin side.

Uansett er han ingen Koren, og vi finner garantert noen bedre. Selg ham til Hønefoss. Eller noe sånt.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

LSK tjener ingenting på å tviholde på spillere som ønsker seg bort, og ikke er det særlig god moral heller. Problemet er spillere som vil vekk. Det virker som klubb og spiller har sammenfallende interesser, og da bør det ikke være noe problem. Å styrke stallen innebærer gjerne å luke vekk de som ikke er gode nok og erstatte dem med noen som forhåpentlig er det. Så får vi jobbe med å finne alternativer, som for eksempel Espen Hoff, eller en svenske, afrikaner eller hva som helst, en som iallfall ikke er grinete og lik andre alternativer til å sitte på benken. Men vi supportere har ofte en "dobbeltmoral": Vi vil ha de unge, lovende i troppen, men vi vil ikke slippe de til på banen, for eksempel Husar eller Myklebust som mange vil ha ut av elleveren. Men synes det virker som om Gundersen nå får en for lang vei til førstelagsfotball, og da er det ikke unaturlig å avslutte kontrakten eller selge. Lån tror jeg ikke har noe for seg, spesielt når han vil vekk, i tillegg som talenter som har stagnert sjelden plutselig blir topp Tippeliga-klasse av noen måneder i en annen klubb...

Kommentar

• CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
        OT har sett på dette bildet nå, der er to som sparker, jeg ser bare en ball som ser ut til å ligge i ro på gresset....... hvor er ballene som dem skyter\skulle skyte :-)

vi er tydelig best uten ball , hehe
        Det skal sies at ballen faktisk beveget seg mot mål og det var god fart på ballen ,men bildet fryste situasjonen (1/1000). Etter det jeg har sett (og hørt) så holder gutten absolutt tippeligamateriale, men det er ikke så enkelt å slå igjennom når man har en 2 målgarantister av Sundgot og Occean sitt kaliber forran seg. Det var flere tilskuere på en 2.lagskamp som var skuffet over innsatsen hans på banen.

Den beste løsningen for TAG slik som situasjonen er nå er nok et utlån til 1.div hvor man kan spille på seg selvtillit og få litt mer trening med ball. Det er bedre å være en profil i 1.div kontra en benkesliter i en "toppklubb"
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

dette går også mye på motivasjonen på spillerne også.
          En spiller som "mener" han "har" en konflikt med Trener vil endre både moral og motivasjon i forhold til laget han spiller på, i alle fall i mange tilfeller.
          Dette er verken trener,laget eller spilleren selv tjent med, jeg mener slike spillere må bort snarest før dem klarer å spre mere eder og galle. Laget over ALLE!
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• MedlemNR35
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 905

Ekstremt dårlig timeing av Gundersen dette her. Slike utspill i den situasjonen vi er i nå vitner om at man tenker først og fremst på seg selv og ikke på laget.

Jeg blir provosert over dette og for min del er det bare å gi opp slike. Selg han til første og beste. Vi har ikke behov for egoister og særlig når egoistene ikke presterer engang når de først få sjansen.

Maken til tulling!!!

Kommentar

• Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

Veldig enig med Eksil-Kanari her. Skjønner ikke hvordan i huleste Gundersen kan sutre på manglende tillt hos trenern når Nordlie åpenbart har rost han i hele vinter. Jeg er enig i at Gundersen kunne fått flere sjanser, gjerne på bekostning at Myklebust som har vært minst like ræva som Gundersen var i serieåpninga. Men det er likevel jævlig latterlig at han skal kreve en fast plass på laget, dette er første vintern hvor han ikke har vært preget av så mye skader, og sa selv at han hadde et mye bedre grunnlag, og lagt opp en mye sunnere livsstil i år enn tidligere. Nå har vi spilt 6 kamper, han har starta 1, med mulighet til å starte flere framover. Så påstår han at han har stanga huet i veggen i flere måneder allerede? Trodde ikke Gundersen var så jævla beinskjør, sammen med laget sitt skal han takle motgang. Hadde troa på gutten, men med de holdningene han viser nå, vil han tvilsomt komme lenger enn Adecco. Lykke til i ny klubb.
              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Kanaris93
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2007
                • 232

Selg den lille sutrekoppen til en annen klubb, sånne sutre gutter sammler vi ikke på er på Åråsen.. Hvis han mener han har et dårlig forhold til Tom, så kan han ta det med Tom. Og ikke med media.. Dette var veldig dumt gjort TAG..
                I med og motgang <3

Kommentar

• ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2509

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                  Maken til tulling!!!
                  Det synes jeg er hardt å si basert på én artikkel.

Det ble tatt opp som et problem på medlemsmøtet i går at mediene bare er ute etter konfliktstoff, at journalistene gjør det de kan for å skape motsetninger. Jeg vet ikke om det er det som har skjedd i denne saken, men artikkelen har i hvert fall fått fram nok innlegg til at det kan lages en ny om at "Supporterne vender Gundersen ryggen."
                  Last edited by ulfpulf; 15.05.2008, 14:14. Begrunnelse: Skrivefeil

Kommentar

• mats
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 621

LEI HAN UT, og få han tilbake om 2 år. Gog å klar for a.laget

Kommentar

• MoBee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 958

Syns det er litt rart med alle som går i strupen på Gunda nå. Han syter jo ikke sånn direkte på lite spillestil, men sier at det er en "konsekvens av forholdet mellom meg og Tom". Jeg tolker det som at han får dårlig selvtillit og klarer ikke jobbe skikkelig pga all hakkingen. Jeg tolker det IKKE til at han syns han selv er god, og sutrer over lite spilletid. Dette stikker dypere enn det og LSK har virkelige problemer hvis dette er slik flere har det.

Jeg syns det er dust å prate med pressen om dette fordi Lsk har nok dritt nå, men jeg tror helt ærlig at Tom Nordlie har et alvorlig kommunikasjonsproblem (les; for aggressiv og veldig sarkastisk). Dette har jeg lagt merke til i situasjoner i nærheten av Nordlie selv (ikke mot meg, men andre) og sett hvordan reaksjonene til de folka er.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Alt dette er basert på EN eneste liten drittartikkel i den lille provinsblekka Østlendingen. Innholdet er i utakt med det TAG har sagt tidligere og er heller ikke kjent i LSK slik artikkelen hevder. Nå må dere roe dere ned litt, da....

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Opprinnelig skrevet av reka
                          Alt dette er basert på EN eneste liten drittartikkel i den lille provinsblekka Østlendingen. ...
                          Som nå er gjengitt i Dagbladet, Adressa, Stavanger Aftenblad, Aftenposten m fl....
                          "Sannheter" sprer seg fort i dagens digitale mediaverden..
                          Og svært få av de som har sitert det Gundersen sier Østledningen har tatt seg bryet å sitere det TomTom sier om saken til samme avis..
                          Så nå oppfattes Nordlie som skurken - igjen..

Mvh
                          Gammer`n (Per T)
                          Last edited by gamle-perta; 15.05.2008, 14:27. Begrunnelse: skrivefeil
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• MedlemNR35
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 905

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                            Det synes jeg er hardt å si basert på én artikkel.

Det ble tatt opp som et problem på medlemsmøtet i går at mediene bare er ute etter konfliktstoff, at journalistene gjør det de kan for å skape motsetninger. Jeg vet ikke om det er det som har skjedd i denne saken, men artikkelen har i hvert fall fått fram nok innlegg til at det kan lages en ny om at "Supporterne vender Gundersen ryggen."
                            Mye mulig at du har rett i det. Men jeg blir så provosert at det ikke er mulig å la LSK gå en dag uten negative oppslag.

Greit nok at media er på fisketur 24 timer i døgnet og om de ikke får noe fisk så løper de på Rema1000 og kjøper den. Deretter forteller de hele Norge at fisken er selvfisket.

Likevel må det være noe som ligger bak dette. Især når ikke hovedpersonen har benektet. Hadde dette vært sludder og vas hadde hovedpersonen benektet dette kun timer etter at det var ute. Noe må derfor ligge bak.

Da synes jeg han kunne ha holdt dette for seg selv. Jobbet knallhardt og iallefall ventet til den sportslige krisen har lagt seg i stedet for å helle bensin på bålet.

Kommentar

• ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2509

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                              Mye mulig at du har rett i det. Men jeg blir så provosert at det ikke er mulig å la LSK gå en dag uten negative oppslag.
                              Det kunne jeg godt tenkt meg å slippe også.
                              Jeg var forresten ikke ute etter å ta deg, det var bare innlegget ditt som var det nærmeste å sitere da jeg begynte å skrive.

Kommentar

• Tough Alliance
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Oct 2007
                                • 67

Nå når vi endelig hadde fått litt ro i mediene.
                                Gleder meg til TV2-Sporten idag... God oppkjøring mot 16.mai kampen. En kamp som virkelig kan være en "være-eller-ikke-være" kamp, selv om det er mange kamper igjen,
                                Faen heller, kunne han ikke holdt kjeft utad! Sutreunge.
                                Litt usikker på å selge han allerede. Lei han ut i høstsesongen, så kan man evaluere han da.

Igjen har klubben kommet i dårlig lys i media. Tidligere har det vært om ledere, trenere og fansen. Nå en spiller. Når tas det grep for å få positive saker om klubben vår?

Kommentar

• ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2509

Opprinnelig skrevet av Tough Alliance
                                  Når tas det grep for å få positive saker om klubben vår?
                                  I går.

Fotoutstillingen "Vi er Fugla - Sportsklubben i bilder" ble åpnet, og alt overskudd vil gå til SOS-barnebyer. Et fantastisk tiltak, synes jeg, men tydeligvis ikke interessant nok for andre enn RB (som er med og arrangerer) og TV Romerike. Riksmedia venter vel til det blir bråk om opphavsrettigheter, eller til en spiller klager over at han ikke er med på noen av bildene.

Kommentar

• gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

Riksmedia venter vel til det blir bråk om opphavsrettigheter, eller til en spiller klager over at han ikke er med på noen av bildene.

Kanskje noe å nevne for Gundersen...

Mvh
                                    Gammer`n (Per T)
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2509

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      Riksmedia venter vel til det blir bråk om opphavsrettigheter, eller til en spiller klager over at han ikke er med på noen av bildene.
                                      Kanskje noe å nevne for Gundersen...
                                      Jeg så en Østlendingenforside i emning, og måtte sjekke. Gundersen er heldigvis med på lagbildet fra cupfinalen.

Kommentar

• 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

Opprinnelig skrevet av haak
                                        Skjønner Gundersen godt! Vi vet at Nordlie har behandlet spillere som ikke er i første elveren dårlig, i flere av klubbene han har hvert i! Det er pinlig hvis Gundersen går!! Trond Olsen fikk ikke en sjanse på første laget en gang, nå herjer han i Blimt. Den største tabben vi har gjort på 10 år og ikke gi han sjansen!
                                        Trond Olsen hadde vært et enda bedre eksempel på Nordlies slette personalbehandling dersom han ikke hadde forlatt LSK et halvt år før Nordlie kom.

Kommentar

• mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

Artikkelen som omhandler Gundersen's utsagn og den som inneholder Tom's svar har såpass med motsetninger at her har minst én av de tre involverte parter (Gundersen, Tom & Journalisten) smørt alvorlig tjukt på.

Antar også at TAG var en av disse SMS'erne fra de berømte "før-Viking-kampen-bli-kvitt-Tom" trådene.

Jeg er også av den oppfattning at det bør innføres en lov som hindrer media og trykke hverandres saker. "Fortell en historie mange nok ganger og den blir sann" heter det seg. Media's lettvindte klipp-og-lim journalistikk med kildehenvisning til hverandre gjør at fort skapes "sannheter" av ingenting. At journalister ikke selv reagerer på dette gjør meg kvalm.

Dere som gidder får følge opp hva som skjer når denne saken når TVBrann's emininte panel for kildeanalyse. Jeg antar at dette er fotballstoff som gleder ekspertene der.
                                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

Working...