Gundersens utspill i media

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    #41
    Gundersen burde kanskje score 10-20 mål for laget sitt før han begynner å tjate om tillit og spiletid.

    Spiller du bra nok så er det ingen trener i verden som kan nekte deg plass på laget.

    Har du 0 mål for laget så holder du kjeft og kniper tenna sammen og jobber hardere, for laget. Du går ikke ut i media, for svarte.

    Amatørmessig av Gundersen. Samtidig må klubben lære seg å gi talenter mer spilletid.
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • Jan Banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 809

      #42
      Opprinnelig skrevet av mooph

      Jeg er også av den oppfattning at det bør innføres en lov som hindrer media og trykke hverandres saker.
      Dette faller på sin egen urimelighet. Så du mener at dersom Aftenposten melder at Espen Hoff er klar for Lillestrøm, så skal ikke NRK, TV 2, VG eller Dagbladet kunne si noe som helst om det uten å få tak i personer som kan fortelle dem akkurat det samme?

      Tviler på om du vet så mye om å jobbe i media, og hvor vanskelig enkelte er å få tak i.
      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

      Stuart Baxter har forstått det.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #43
        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
        Dette faller på sin egen urimelighet. Så du mener at dersom Aftenposten melder at Espen Hoff er klar for Lillestrøm, så skal ikke NRK, TV 2, VG eller Dagbladet kunne si noe som helst om det uten å få tak i personer som kan fortelle dem akkurat det samme?
        Ja, enhver som offentlig publiserer noe bør selv ta ansvaret for at innholdet er korrekt. En kommentar til en annens artikkel går greit dersom siteringen kommer klart frem, men ikke en lett klippet/omskrevet versjon av hva andre har publisert tidligere. Dette gir inntrykk av at saken kan bekreftes av flere.

        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
        Tviler på om du vet så mye om å jobbe i media, og hvor vanskelig enkelte er å få tak i.
        Aha, så at folk er vansklige å få tak i er altså god nok unnskyldning for å skrive hva som helst. Kjekk moral.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • alvar
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2005
          • 100

          #44
          at han går ut i media som han gjør synes jeg bare blir barnslig, det som jeg finner mere urovekkende er sportsklubbens manglende evne til å gi unge spillere sjangsen over lengere tid, gjelder både tom og owe( når han var sjef).
          forstår jævla godt at unge spillere ikke vil til oss, når de ser hvordan vi behandler talenter. desverre

          Kommentar

          • norskpoker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 399

            #45
            Opprinnelig skrevet av alvar
            at han går ut i media som han gjør synes jeg bare blir barnslig, det som jeg finner mere urovekkende er sportsklubbens manglende evne til å gi unge spillere sjangsen over lengere tid, gjelder både tom og owe( når han var sjef).
            forstår jævla godt at unge spillere ikke vil til oss, når de ser hvordan vi behandler talenter. desverre
            Det TAG har vist så langt i kamper for LSK og for U21-landslaget viser at han ikke er god nok for et lag som kjemper i toppen av Tippeligaen. Derfor får han ikke spille, enkelt og greit. Når det gjelder vår såkalte mangel på satsing på talenter, så må jeg nesten spørre om hvilke store talenter vi har hatt i klubben de siste årene? Trond Olsen slo ikke gjennom fordi vi spillte 4-4-2. Magnus Myklebust har jo vært mer eller mindre fast på laget siden sitt andre år i klubben. David Vidarsson slet dessverre altfor mye med skader. Diomande fikk vi aldri. Til dere som påstår at vi er så sinnsykt dårlige med talenter, hvor mange spillere har virkelig slått gjennom etter å ha forlatt oss?

            Kommentar

            • Jan Banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 809

              #46
              Opprinnelig skrevet av mooph
              Ja, enhver som offentlig publiserer noe bør selv ta ansvaret for at innholdet er korrekt. En kommentar til en annens artikkel går greit dersom siteringen kommer klart frem, men ikke en lett klippet/omskrevet versjon av hva andre har publisert tidligere. Dette gir inntrykk av at saken kan bekreftes av flere.
              Så lenge det blir henvist til kilden for hvem som har skrevet den opprinnelige artikkelen ser jeg ikke problemet, og det gjør tydeligvis ikke du heller.


              Opprinnelig skrevet av mooph
              Aha, så at folk er vansklige å få tak i er altså god nok unnskyldning for å skrive hva som helst. Kjekk moral.
              Er vel ikke nødvendig å være vanskelig, bare fordi du kan. Tror du skjønner at jeg ikke mente man skal kunne skrive hva som helst uten å henvise til kilder. Poenget er at man kan ikke droppe å skrive om at "President Bush ble skutt og drept" fordi kun Indre Innavl Avis har fått tak i politisjefen i området.
              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

              Stuart Baxter har forstått det.

              Kommentar

              • Storgata
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2008
                • 122

                #47
                Opprinnelig skrevet av alvar
                forstår jævla godt at unge spillere ikke vil til oss, når de ser hvordan vi behandler talenter. desverre
                Tom Nordlie sa vel på medlemsmøtet i går at: "Er de gode nok spiller ikke alderen noen rolle".

                Per Mathisen nevnte vel også at LSK bruker bare i år 5 millioner kroner på talentutvikling både i LSK og i samarbeidsklubbene.

                Gundersen har et stort ego tydeligvis. Han trodde ting skulle gå av seg selv når han kom til klubben. Kanskje han ikke er sulten nok? Han tok også opp kampen mot etablerte spillere som Arild Sundgot og Olivier Occean. Trodde han virkelig at han skulle få plassen bare ved å være der? Jeg savner sultne spillere som presterer i 2. divisjon, og så gjør seg aktuelle for førsteelleveren på den måten. Ikke demotiverte overbetalte unggutter som bare er med på ferden til vestlandet..
                *Jacta est alea*

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1601

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av norskpoker
                  Det TAG har vist så langt i kamper for LSK og for U21-landslaget viser at han ikke er god nok for et lag som kjemper i toppen av Tippeligaen. Derfor får han ikke spille, enkelt og greit.
                  Det er vel litt drøyt å si at vi kjemper i toppen?

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #49
                    østlendingen og Dagbladet

                    Hvis dette er sant så er Gundersen ferdig på Åråsen samme hva.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      Østlendingen er i Hedmark noe á la Romerikes Blad på Romerike (selv om Østlendingen er en mye mindre avis). Men kildene lokalt pleier å være gode, ref. en rekke reportasjer i Østlendingen om TAG siden han kom til LSK (mange er lagt inn i nyhetstråden). Jeg er derfor ikke i særlig tvil om at TAG har uttalt seg til Østlendingen omtrent som sitert, uttalelsene er jo også ganske konkrete. Når det er sagt; jeg liker det ikke. I ekstreme tilfeller kan varsling/negative uttalelser om egen klubb til media være berettiget, men dette fremstår som sutrete. Her er Sundgot et stort forbilde; benkes stadig, kommer alltid igjen, og aldri et negativt ord utad.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3451

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Spiller du bra nok så er det ingen trener i verden som kan nekte deg plass på laget.
                        Jaap Stam og David Beckham er vel kanskje noe uenig, men jeg ser poenget ditt


                        Når det gjelder TAG så synes jeg folk er altfor raskt ute med å korsfeste han. Enn så lenge så er det vel bare Østlendingen som har intervjuet han, og resten har sitert dem. Med vår erfaring med media mener jeg vi kan gi TAG litt tid til å kommentere artikkelen før vi kaster han på dør. Det er godt mulig at han har gitt en lite gjennomtenkt kommentar som avisa har løpt med.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Når det gjelder TAG så synes jeg folk er altfor raskt ute med å korsfeste han. Enn så lenge så er det vel bare Østlendingen som har intervjuet han, og resten har sitert dem. Med vår erfaring med media mener jeg vi kan gi TAG litt tid til å kommentere artikkelen før vi kaster han på dør. Det er godt mulig at han har gitt en lite gjennomtenkt kommentar som avisa har løpt med.
                          Kloke ord, viser det seg. Romerikes Blad inneholder i dag en notis om at Gundersen beklager. Han mente ikke å gi uttrykk for annet enn at han var misfornøyd med ikke å spille mer, og han og Tom hadde allerede i går en oppklarende samtale.

                          MortenA har rett. Det der med å besinne seg kan innimellom ha noe for seg.
                          Last edited by 10.09.50; 16.05.2008, 06:29.

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Kloke ord, viser det seg. Romerikes Blad inneholder i dag en notis om at Gundersen beklager. Han mente ikke å gi uttrykk for annet enn at han var misfornøyd med ikke å spille mer, og han og Tom hadde allerede i går en oppklarende samtale.

                            MortenA har rett. Det der med å besinne seg kan innimellom ha noe for seg.
                            tjaaa.....TAG går ut å beklager, det betyr kanskje at han skjønner at han fucka up.
                            At han ikke mente å gi uttrykk for noe annet enn at han var misfornøyd med spilletiden...... ja det er faen meg noe dem bør tenke på FØR dem uttaler seg til en avis.
                            TAG dreit på draget å det må han tåle å høre, tenk deg om før du springer til avisa neste gang da gutt!
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              tjaaa.....TAG går ut å beklager, det betyr kanskje at han skjønner at han fucka up.
                              At han ikke mente å gi uttrykk for noe annet enn at han var misfornøyd med spilletiden...... ja det er faen meg noe dem bør tenke på FØR dem uttaler seg til en avis.
                              TAG dreit på draget å det må han tåle å høre, tenk deg om før du springer til avisa neste gang da gutt!
                              Enig. Det er dumt å besinne seg. Vi bør fortsette å korsfeste spillerne våre før de får mulighet til å uttale seg. Da vil de tenke seg om før de springer til avisa neste gang. Eller kanskje det er bedre å pælme dem ut av klubben på direkten. Da er vi helt sikre på at de ikke springer til avisa en gang til.

                              Kommentar

                              • Rovfugl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 3672

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                Enig. Det er dumt å besinne seg. Vi bør fortsette å korsfeste spillerne våre før de får mulighet til å uttale seg. Da vil de tenke seg om før de springer til avisa neste gang. Eller kanskje det er bedre å pælme dem ut av klubben på direkten. Da er vi helt sikre på at de ikke springer til avisa en gang til.
                                jeg skjønte hva du mente første gangen, likevel mener jeg TAG angrep dette på feil måte.
                                Dette gjelder ikke bare han, er mange i klubben vår som burde tenke seg om før dem uttaler seg til media. At han i ettertid sier at han beklager, tyder vel kanskje på at han har snakka før han har tenkt. Det er for meg et tegn på at han også skjønner han gjorde feil. var det som var poenget mitt.
                                DØ FOR FUGLA!!!
                                http://www.fluefiskebloggen.no
                                LSK er min religion
                                Ujah er min gud

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  #56
                                  Har aldri skjønt hvorfor det at noe kommer i avisa er et så stort problem. Alle skjønner jo at blant så mange spillere er det alltid noen som misliker treneren el.l. At det en gang i blant også uttales til media og skrives om i avisa er noe en bare må regne med, spesielt med en så autoritær og detalj-fokusert trener som Tom Nordlie. Hvis skriveriene alt har ført til at problemet er tatt opp og løst innad har skriveriene i media faktisk vært et pluss!

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                    Kloke ord, viser det seg. Romerikes Blad inneholder i dag en notis om at Gundersen beklager. Han mente ikke å gi uttrykk for annet enn at han var misfornøyd med ikke å spille mer, og han og Tom hadde allerede i går en oppklarende samtale.

                                    MortenA har rett. Det der med å besinne seg kan innimellom ha noe for seg.
                                    For oss som ikke får Romerikes Blad i posten, hadde du giddi å skrive inn notisen?
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      For oss som ikke får Romerikes Blad i posten, hadde du giddi å skrive inn notisen?
                                      Se nyhetstråden.

                                      Kommentar

                                      • Ghostwriter
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 254

                                        #59
                                        Gundersen har det nok litt som Jesper Mathisen hadde det under Toms tid i Start.

                                        Dette er hentet fra http://fotball.aftenposten.no/forste...icle107858.ece
                                        Han ble tidlig betegnet som et av Norges største talenter, og Tom Nordlie mente en gang at han var et større talent enn John Arne Riise. Men ung og skadefri fikk han aldri sjansen av den tidligere Start-treneren.

                                        - Av han hadde jeg ikke fått spille selv om jeg hadde vært Maradona, sier Mathisen

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Ghostwriter
                                          Gundersen har det nok litt som Jesper Mathisen hadde det under Toms tid i Start.

                                          Dette er hentet fra http://fotball.aftenposten.no/forste...icle107858.ece
                                          Han har vel ikke akkurat blomstret etter at Nordlie forsvant. Har vel spilt i underkant av en håndfull kamper for Start siden Tom forsvant derfra. Men også det er vel Nordlie sin feil.

                                          Kommentar

                                          Working...