Karakterbok 3/08: RBK-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7100

    Karakterbok 3/08: RBK-LSK

    RBK-LSK 4-0 (1-0)
    Sjanser: 6-2
    Cornere: 5-5

    Hadde faktisk troa før denne kampen. Rosenborg har jo vært elendige i år, og LSK fikk den lille oppturen sist mot Viking. Men hva får jeg se? Jo, LSK gjennomfører en kollektiv meltdown. Dette var faktisk årsverste, og det sier en hel del. Jeg tror dette kan ha vært banesåret til Tom Nordlie.

    Otto 4: Kan ikke gjøre altfor mye med noen av måla. Får lite hjelp, og både står og plasserer seg riktig. Men fire baklengs er litt i meste laget uansett.
    Pedersen 3: Ikke så verst i første omgang, mye pga at RBK vinklet det aller meste nedover vår venstreside. Bedrev ballwatching da Tettey fikk motta et innlegg bak ryggen hans og skyte etter 12 minutter. Lite involvert i begge ender. Blir knust i lufta av Koné på 0-4.
    PSA 5: Ikke hans feil. Synes PSA klarte seg brukbart i dag, og ryddet godt opp i lufta og på bakken. En del nervøse klareringer med fot og hode.
    BB Riseth 7: Førsteomgangen sto til 8. Da var han enorm, et godt hode over lagkameratene sine. Andreomgang mer på det jevne. RBKs to kjappe mål tidlig i omgangen gjorde jo også at trønderpakket tok det mer med ro utover i omgangen. Selger seg på Iversens skuddfinte på 0-3, unødvendig.
    Midttun Lie 4: Plassert på backen, uforståelig ettersom han viste, sist, at han er vårt eneste venstrevingemne. Klarte seg greit. Lå for tett innpå stopperne før pause og tvang midtbanen til å skyve over mot hans side. Men ingen tabber, og tok seg av det temmelig mye som kom hans vei uten store problemer. Flott innlegg forut for Bjørkøys sjanse i førsteomgang. Dessverre valgte begge spissene å gå på første stolpe i situasjonen, idiotisk nok.
    Bjørkøy 2: Seig, treig og ræva. Snubler i ballen, somler på oss brudd og er nesten aldri oppe i duellene han forventes å ta. Direkte skyldig i to mål i dag. Jeg forventer at han sliter benken mot Hamkam. Dette var ikke bare ræva, det var rævaræva.
    Kiko 3: Brukbar førsteomgang. Mer ballføring da enn Kiko er vant med, men han løste rollen brukbart. At ingen bevegde seg foran ham kan han knappest lastes for. Forsvant ut av kampen i andre omgang.
    Brenne 2: La spesielt merke til Simens defensive latskap i dag. 0-1 kommer i hans rom, 0-3 det samme. Uoppmerksom når han er feilvendt, og sterkt delaktig i at LSK fikk mange brudd mot seg. Når løpingen hjemover i tillegg er i beste fall halvhjertet, blir det mye å rette på.
    Myklebust 1: Trist å gi stolpe, men jeg har ikke noe annet valg. Han beveger seg feil og leser bevegelsene til lagkameratene feil, nesten konsekvent. Han får like konsekvent aldri opp blikket når han har ballen i beina, og i dag valgte han ditto konsekvent å drible seg bort de gangene han hadde ballen. Direkte destruktiv.
    Sundgot 3: God innledningsvis og i store deler av første omgang, da han vinner mye på hodet og binder opp stopperne. Borte vekk etter pause, og en av de som led mest av at medspillerne hans ikke gadd å bevege seg rundt ham.
    Occean 1: Nok en stolpe, den femte stolpen jeg har gitt på karakterboka noensinne, om jeg husker riktig. Kan faktisk ikke huske at OO gjorde noe bra utpå der idag. Jeg pleier å si at et sikkert tegn på at LSK er i krise, er når OO begynner å drible på tvers, 30 meter fra mål. Det var stort sett det han gjorde i dag, i tillegg til å ødelegge to gode sjanser på grunn av elendige ballmottak og førsteberøringer. Sorry, men jeg ser ingen formildende omstendigheter.

    ->Essediri: La et veldig godt innlegg fra høyre, vårt andre sådanne denne sesongen. Han har stått for begge.
    ->Husár: Anonym, noe som i dag vil si at han var en av våre bedre spillere.
    ->Søgård: Herlig å se Espen på banen igjen. Mer guts og vilje enn hos resten av laget til sammen.

    Kanarifansen: Kan ikke gå god for mikkinga til TV2, men dere hørtes, kampen gjennom, og selveste Petter Myhre så seg nødt til å skamrose dere. Da snakker vi om innsats. LSKs beste i dag.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Arind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2006
    • 459

    #2
    Vi hørte kanaris gjennom hele kampen, så innsatsen fra fansen var klart det beste fra LSK i dag - 7
    Ut over det tar jeg med ikke bryet med individuel karaktersetting - det var jevnt over for svakt, uinspirert og fomlete....med unntakt av Riseth som var trygg bak, kjempa og sloss til en 6-er. Han alene vinner ingen kamp som ellers får karakter 2 jevnt over.....
    Otto kan kan dog ikke klandres for tapet.....
    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

    Kommentar

    • MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

      #3
      Enig med mye, bortsett fra et par justeringer. I sær Myklebust.

      Opprinnelig skrevet av trigz
      RBK-LSK 4-0 (1-0)
      Myklebust 1: Trist å gi stolpe, men jeg har ikke noe annet valg. Han beveger seg feil og leser bevegelsene til lagkameratene feil, nesten konsekvent. Han får like konsekvent aldri opp blikket når han har ballen i beina, og i dag valgte han ditto konsekvent å drible seg bort de gangene han hadde ballen. Direkte destruktiv.
      Isolert sett beveger ikke han seg så veldig feil. Problemet er vel det at hele laget mangler rytme og Myklebust blir et offer for dette på samme linje som angriperene, midtbanespillerene og ikke minst backene som aldri gjør noe riktig i sine offensive bevegelser.

      Det er vel heller ikke veldig enkelt for Myklebust å lese lagkameratenes bevegelser når de stort sett beveger seg en og en og ikke er i nærheten av å bevege seg i et bestemt angrepsmønster. Det blir ekstremt få spillalternativet pga elendig bevegelse som stort sett går i hytt og gevær.

      Han sliter litt med overblikket, jeg er enig med deg i det men likevel er Myklebust den eneste som virker kreativ framme der. Han prøver ikke på det samme hele tiden og er mindre forutsigbar. Dessuten er det stort sett på høyre det skjer, det vi med andre ord si at han er delaktig i det meste vi skaper framover.

      Nei, ett poeng til Myklebust er altfor strengt. Iallefall med tanke på at du gir Pedersen og Sundgot 3 poeng. For meg er Pedersen en klar 1 poenger i dag. Myklebust får 3 poeng.

      Kommentar

      • SirBusby
        Medlem
        Møteplager
        • Sep 2006
        • 88

        #4
        Eneste gleden i dag er Søgård!

        Kommentar

        • Kanaris93
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2007
          • 232

          #5
          Værste jeg har sett av LSK på år og dag, tragisk kamp..
          I med og motgang <3

          Kommentar

          • Fuglemann
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2007
            • 183

            #6
            syns hele laget fortjener smekk idag. især backene som er helt fullstendig vaksinert mot å legge ett skikkelig innlegg, noe vi har sett i hele år. klarer ikke de gutta å løfte ballen ihvertfall in ærheten av mål får de byttes ut. Midtbanen var også så tafatt at det gjorde vondt å se...bare kiko som i det minste prøver å spille. Foran trenger man jo ikke si noe, Myklebust var ynkelig og mista ballen hele tida da han kunne spilt. Nitrist forestilling...

            Kommentar

            • Larsabal
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Oct 2005
              • 23

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Bjørkøy 2: Seig, treig og ræva. Snubler i ballen, somler på oss brudd og er nesten aldri oppe i duellene han forventes å ta. Direkte skyldig i to mål i dag. Jeg forventer at han sliter benken mot Hamkam. Dette var ikke bare ræva, det var rævaræva.

              Brenne 2: La spesielt merke til Simens defensive latskap i dag. 0-1 kommer i hans rom, 0-3 det samme. Uoppmerksom når han er feilvendt, og sterkt delaktig i at LSK fikk mange brudd mot seg. Når løpingen hjemover i tillegg er i beste fall halvhjertet, blir det mye å rette på.
              Jeg er ikke enig i at Brenne og Bjørkøy skal ha lik karakter. Brenne viser i hvert fall i første omgang vilje og innsats. Han jobber til seg flere baller og setter fart fremover, i hvert fall med intensjon om å skape noe. At spissrekka er ute og kjøper pølse og ikke følger med er ikke hans feil.

              Bjørkøy derimot… han ser ut som en bedriftsspiller som har vunnet en plass på laget i dag etter loddtrekning. Jeg har sjelden, eller kanskje aldri!, sett en så fantastisk ræva spiller i LSK-drakt. Ikke en passning satt, kløner seg til å tryne, uten å være presset, legger til rette for utallige brudd/kontringer for RBK. Skulle faenmeg tro han var bestukket av bartene i dag!

              Jeg sier 3 til Brenne og 1 til Bjørkøy. Jeg foreslår Bjørkøy på 2. laget frem til sommerferien er ferdig og håper i det lengste at han skjønner alvoret og viser hvorfor LSK donerte penger til FFK for denne overgangen.

              Kommentar

              • brisbane-kanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2006
                • 595

                #8
                Dette er vel en av de mest bedritne kampene jeg noen sinne har sett Fugla spille.

                Jeg fatter ikke at det er mulig. Aldri før har vi brukt så mye penger på spillere, og aldri før har vi hatt total mangel på struktur, mental styrke, spillemønster og disiplin blant spillerene.

                Det eneste vi har vært stabile på i år er å være ræva.

                Neste kamp kan vi like gjerne ha en startellever bestående av 11 kjegler. It won't make a bloody difference.

                Kommentar

                • Fuglemann
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2007
                  • 183

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Larsabal
                  Jeg er ikke enig i at Brenne og Bjørkøy skal ha lik karakter. Brenne viser i hvert fall i første omgang vilje og innsats. Han jobber til seg flere baller og setter fart fremover, i hvert fall med intensjon om å skape noe. At spissrekka er ute og kjøper pølse og ikke følger med er ikke hans feil.

                  Bjørkøy derimot… han ser ut som en bedriftsspiller som har vunnet en plass på laget i dag etter loddtrekning. Jeg har sjelden, eller kanskje aldri!, sett en så fantastisk ræva spiller i LSK-drakt. Ikke en passning satt, kløner seg til å tryne, uten å være presset, legger til rette for utallige brudd/kontringer for RBK. Skulle faenmeg tro han var bestukket av bartene i dag!

                  Jeg sier 3 til Brenne og 1 til Bjørkøy. Jeg foreslår Bjørkøy på 2. laget frem til sommerferien er ferdig og håper i det lengste at han skjønner alvoret og viser hvorfor LSK donerte penger til FFK for denne overgangen.
                  det er temmelig vanskelig å forstå hvordan man kunne selge Wehrman og kjøpe Bjørkøy ja...noe mer tafatt midtbanespiller har vel ikke LSK hatt siden han drukkenbolten fra Bulgaria..og han hadde i det minste en par glimt av fotball i seg før han fikk fyken...

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Bjørkøy får en stolpe fra meg altså en 1,jeg har campingvogn på Larkollen og det er en del ffk folk der som faktisk bare ler av at vi kjøpte han. Nå er vi nødt til å legge om til 442 vi blir jo løpt gjennom hele tiden. Hvis Tom ikke vill legge om så tror jeg at det bare er et tids spørsmål før han må pakke bagen sin.

                    Kommentar

                    • Fuglemann
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2007
                      • 183

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Bjørkøy får en stolpe fra meg altså en 1,jeg har campingvogn på Larkollen og det er en del ffk folk der som faktisk bare ler av at vi kjøpte han. Nå er vi nødt til å legge om til 442 vi blir jo løpt gjennom hele tiden. Hvis Tom ikke vill legge om så tror jeg at det bare er et tids spørsmål før han må pakke bagen sin.
                      jeg foreslår vi stiller med veteranlaget mot hamkam ;-)

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7100

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Larsabal
                        Brenne viser i hvert fall i første omgang vilje og innsats.
                        Det må du ha vært den eneste som la merke til, i så fall. Jeg så at slurvet hans forårsaket, direkte eller indirekte, to scoringer, og så tidlig som i det 7. minutt fikk RBK en potensiell kjempesjanse (ruinert av et elendig innlegg) som følge av at JML er ute og følger vingen, mens Brenne slipper Sapara, som løper i rommet mellom JML og Riseth, og får slått inn. Jeg noterte meg fire-fem eksempler på graverende (og unødvendige) forsvarsfeil fra Brenne i dag.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • krisruds
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 839

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Bjørkøy 2: Seig, treig og ræva. Snubler i ballen, somler på oss brudd og er nesten aldri oppe i duellene han forventes å ta. Direkte skyldig i to mål i dag. Jeg forventer at han sliter benken mot Hamkam. Dette var ikke bare ræva, det var rævaræva.
                          Kiko 3: Brukbar førsteomgang. Mer ballføring da enn Kiko er vant med, men han løste rollen brukbart. At ingen bevegde seg foran ham kan han knappest lastes for. Forsvant ut av kampen i andre omgang.
                          Brenne 2: La spesielt merke til Simens defensive latskap i dag. 0-1 kommer i hans rom, 0-3 det samme. Uoppmerksom når han er feilvendt, og sterkt delaktig i at LSK fikk mange brudd mot seg. Når løpingen hjemover i tillegg er i beste fall halvhjertet, blir det mye å rette på.
                          Av de på midtbanen var Brenne den desidert beste etter min mening.
                          Men han sliter med et problem, det er at han tar alt for mye oppgaver fra de andre på midten som ikke tar seg av sine. Så han blir for mye over alt, men dette er pga han vil så mye mer enn det Bjørkøy og Kiki ville idag.

                          Hvis man ser på Bjørkøy så er han akkurat der Brenne var på¨samme tid når han kom til klubben. Veldig tung i beina, ikke noe sprut. Men dette kommer seg.
                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #14
                            Får jeg lov å være med, buhu grin vræææææl

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              #15
                              Jeg er trolig fortsatt preget av skuffelsen over kveldens fadese, men min karakterbok blir stolpe til hele laget. Jeg kan seriøst ikke huske sist jeg så LSK mer ræva enn i kveld, sist jeg så de like dårlige var mot søpla.

                              Vi har spisser som har ballmotak som legoklosser, ord som plassering og innsats står tydeligvis i fremmedordboka (den som ingen leser), og vi lekker som ei sil bakover. 4 baller i nettet på 4 sjanser sier sitt. Når 10 av 11 spillere nesten til enhver tid står å ser på hva ellevte mann holder på med sier det seg sjøl at vi taper som juling.

                              Shame on alle spillere!

                              Selv stod på øverste del av feltet med kanaris, og synes det var bra trøkk stort sett hele kampen igjennom, men anser meg som inhabil når det kommer til terningkast.

                              Så kort oppsummert, 1 (stolpe) til samtlige på banen. Pinlig. Især med tanke på at mange hadde tatt turen helt opp til bart city i ens ærend, og så leverer de en prestasjon som ikke er et bedriftslag verdig.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                #16
                                To tomler opp og 10/10 for Kanarifansens innsats. Kjempebra jobba! Fantastiske i motgang!

                                Synes du tar for hardt i når du gir Myklebust og Occean 1 poeng. Jeg har sett spillere i eliteserien spille mer elendig, faktisk.
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #17
                                  Kfl får en meget sterk 9 er av meg,tusen takk til alle Dere som var der .Dere var de eneste jeg gledet meg over i 90 minutter med lidelse. Ønsker alle Kanarifans en god 17 mai vi kan i verfall gå med hode hevet ,noe spillerne ikke kan.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                    To tomler opp og 10/10 for Kanarifansens innsats. Kjempebra jobba! Fantastiske i motgang!

                                    Synes du tar for hardt i når du gir Myklebust og Occean 1 poeng. Jeg har sett spillere i eliteserien spille mer elendig, faktisk.
                                    Hvem da?

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Fuglemann
                                      jeg foreslår vi stiller med veteranlaget mot hamkam ;-)
                                      Tror vi kan finne 3 stk som går rett inn på midtbanen.

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Hvem da?
                                        Pascal Simpson?
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        Working...