Karakterbok 3/08: RBK-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglemann
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2007
    • 183

    #21
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Tror vi kan finne 3 stk som går rett inn på midtbanen.
    midtbane? hva er det? hehe

    Kommentar

    • Fuglemann
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2007
      • 183

      #22
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      To tomler opp og 10/10 for Kanarifansens innsats. Kjempebra jobba! Fantastiske i motgang!

      Synes du tar for hardt i når du gir Myklebust og Occean 1 poeng. Jeg har sett spillere i eliteserien spille mer elendig, faktisk.
      husker han stabæk spillern på åråsen for noen år siden...han var bittelitt dårligere enn gutta idag.. men han hadde brekt beinet til hans forsvar..

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Fantastisk å se at du har trukket fram stolpene, trigz, spesielt på Myklebust. Det har jeg savnet. Synes forøvrig du er for snill med Bjørkøy, han burde også hatt en. Occean var tragedie idag, riktignok fordi alle spillerne våre samla seg i midten rett rundt han, men forsøkene hans var mildt sagt håpløst tafatte. Jeg merker i Occean at vi definitivt mangler en mann på topp, som feks. Helstad eller Nannskog som kan skape noe på egenhånd. Occean kan ikke skape noe på egenhånd. Han er god i boksen på innlegg, og han har svær pikk, det skal han riktignok ha.

        Hele laget idag er griseræva, med unntak av Riseth som du nevner. Eneste måten å skille enkelte på er gjennom forsøk og innsats. Synes ingen av spillerne våre klarte å være tidlig nok oppe i presset, så her må man belønne de som var nærmest osv. Litt barnehageaktig, vi skal belønne for forsøkene, prestasjonene vil komme etter hvert. Spillerne må ta ansvar, ellers mener jeg de må ut før trenern, for dette var skandale.

        KFL var fantastisk bra, det er sjelden man hører "bli med i gjengen" på bortebane, men den runga på Tv2 idag. Total dominans, eneste gangen man hørte Kjernen var da de dro i gang "Riseth er ræva" på PA-anlegget sitt. Skjønner ikke riktig hvorfor de er så hissig på en spiller som ble dumpa av sin egen klubb og som ønsket å spille fotball på høyeste nivå i noen år til. Skulle han blitt værende på andrelaget, eventuelt venta i en liten evighet før noen skulle vise interesse? Nei, er du en pikk som Bergdølmo har du lov til å pipe, eller Gylfi som forsvant når han endelig ble god. Menmen, dem om det.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #24
          Du er for strengt Trigz. Trøndera scorer fire mål på fem sjanser, aberet er at LSK vel ikke skaper en eneste kvalifisert sjanse.

          Mykle og Occeann er ikke banens beste, langt i fra, men å gi dem stolpe vitner om historieløshet. Vi som så Stian Thomassen live i Tromsø i 1999 vet hva stolpe betyr og Occean og Mykle var på et mye høyere nivå.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • alvar
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Dec 2005
            • 100

            #25
            det er en ting jeg lurer på: hvor mange kamper skal det gå før tom nordli skal skjønne at med despillerne vi har utpå der ikke går å spille 4 3 3. vi mangler jo totalt gode vinger. misbruk å bruke sundgodt og oliver på kanten.
            nei jeg tror nok tom er ferdig snart, virker som han er rådløs om hvordan han skal snu dette, ikke noe som virker.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #26
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Pascal Simpson?
              ... det er snakk om stolper... ikke smultringer.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1174

                #27
                herregud, vi er nå i TOTUSENOGÅTTE hvem bryr seg om hva som skjedde i 99 og snøen som falte da. jeg driter i hva alle mener men min mening er at occean er VEIK og er en flopp. myklebust kommer aldri i verden til å bli noe som helst. så sier alle: "ja mykle kommer bare vent" i lsk skal man ikke bli kjøpt inn som et "talent" som man må vente i 10 år på at skal slå ut.
                Last edited by kimmern; 17.05.2008, 02:49.

                Kommentar

                • Kjello
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Mar 2008
                  • 15

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Arind
                  Vi hørte kanaris gjennom hele kampen, så innsatsen fra fansen var klart det beste fra LSK i dag - 7
                  Ut over det tar jeg med ikke bryet med individuel karaktersetting - det var jevnt over for svakt, uinspirert og fomlete....med unntakt av Riseth som var trygg bak, kjempa og sloss til en 6-er. Han alene vinner ingen kamp som ellers får karakter 2 jevnt over.....
                  Otto kan kan dog ikke klandres for tapet.....
                  Ikke for å rakke ned på Kanarifansen, for dere var fantastiske. Men på Lerkendal plasseres mikrofoner av TV 2 foran bortefansen, og ikke foran Kjernenfeltet. Dette gir et enormt feil bilde av stemningen på Lerkendal. Et eksempel er RBK - Brann i fjor. Brannfans som såg kampen på TV gikk ut på diverse debattforum og slaktet RBK-fansen for elendig stemning. Derimot gikk Brannfans som faktisk var på Lerkendal ut og sa at de knapt hadde opplevd så god stemning på en norsk arena.

                  Fra min posisjon som ligger sånn ca like langt fra Kjernen og bortefeltet så var det eneste jeg hørte tromma og av og til antydninger til melodi. Alikevell skal Kanarifansen ha kudos for innsatsen, spesielt etter 3-0.

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Kjello
                    Ikke for å rakke ned på Kanarifansen, for dere var fantastiske. Men på Lerkendal plasseres mikrofoner av TV 2 foran bortefansen, og ikke foran Kjernenfeltet.
                    TV2 7: TV2 som får mye pepper av oss, selvsagt fortjent, vil jeg gi ros for god jobb med tv-lyden.

                    Til Nordlies forsvar: LSK varierer spilleformasjon under kampen og spiller ikke kun 4-3-3 som enkelte hevder.
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #30
                      Pussig. Gisehyla fra PA anlegget høres jo ut som om man var på slakteriet in vivo og så endresens baller bli skjært over, men "ropene" fra kjernen er like høylytte som et dopa ekorns parringshyl. Alt kjernen duger til er å søle maling, dere burde vel vise litt ære og vaske etter dere før dere skryter på dere volum uten knapp
                      Last edited by reka; 17.05.2008, 08:00.

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #31
                        Ok Da Er Det Bunn Kamp, På Tide å Brette Opp Ermene Og Ta Med Krigere I Kampen, Søgaard, Kippe, Sundgot, Occean, Khaled, Riseth.... Benken Venter På Bjørknes Og Pedersen, SyltetøYspillere....

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Ok Da Er Det Bunn Kamp, På Tide å Brette Opp Ermene Og Ta Med Krigere I Kampen, Søgaard, kippe, Sundgot, Occean, Khaled, Riseth.... Benken Venter På Bjørknes Og Pedersen, SyltetøYspillere....
                          Enig i prinsippet, men hvorfor nevnes Mouelhi i denne sammenhengen? Han kan være svært god i enkelte kamper, som mot Lyn i fjor og Viking i år. Men betegnelsen "kriger" har han slettes ikke gjort seg fortjent til. Han er heller en spiller for kamper i solskinn mot lite aggressive lag med dårlig press på ballfører.

                          Hvis man ser bort fra Riseth, har Lillestrøm de seneste årene kun hatt èn kriger å snakke om på sentral midtbane. Han forlot klubben mot sin egen vilje og er nå kaptein for topplaget Fredrikstad.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #33
                            Synes som flere at det er litt hard karaktersetting av noen spillere. Karakterboka reflekterer at det ble tap og en taktisk kollektiv svikt mer enn de individuelle prestasjonene. Men sånn er det gjerne med spillerbørser; bra når man vinner, dårlig når man taper. Det var flere enn Vidar som kom seg greit ut av det: Otto sto bra, Andresen blant våre beste, Occean gjorde mye i forhold til hva han fikk å jobbe med, Kiko var tidvis god i første, Sundgot spilte til godkjent til tross for et par situasjoner der han ikke hadde full kontroll. Den største skuffelsen er at vi tydeligvis ikke har skjønt at vi aldri spiller godt når vi nesten kun slår langt mot tungskystet, pluss Bjørkøy som virker å være langt unna formen og må ta seg sammen. Vi gjorde den feilen som går igjen i alle kampene vi ikke får spillet til å sitte, og gjorde oss selv dårligere enn vi hadde trengt å være mot et RBK-lag som også har hanglet og ikke spilte opp mot sitt aller beste foruten de kontringene vi forærte dem.

                            Jeg er glad vi har Vidar i stallen, forresten. Slike typer er kanskje ikke så betydningsfulle når en klubb har fremgang, men derimot veldig viktig når en klubb havner i trøbbel.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Canário
                              Jeg er glad vi har Vidar i stallen, forresten. Slike typer er kanskje ikke så betydningsfulle når en klubb har fremgang, men derimot veldig viktig når en klubb havner i trøbbel.
                              Jeg skjønner ikke denne hyllesten til Riseth. Selv om han fremstår som en av våre bedre spillere, hjelper det fint lite når han som kaptein og krumtapp i forsvaret ikke klarer å forhindre fire baklengsmål og et nytt tap. Hvis han er så veldig viktig for en klubb i trøbbel, hvorfor ser vi ikke andre resultater? Fireren han fikk på RB-børsen er nærmere sannheten enn trigz' sjuer.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7100

                                #35
                                Tre av måla kom jo på kontringer. Det er litt vel strengt å skylde på midtstopperne når midtbanen ikke gidder å ta returløpene sine.

                                Synes både Riseth og PSA var mer enn solide mot Rosenborg. Kanskje en sekser ville vært bedre for Riseth, men fire? Nei.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Tre av måla kom jo på kontringer. Det er litt vel strengt å skylde på midtstopperne når midtbanen ikke gidder å ta returløpene sine.
                                  Kunne kapteinen anmodet midtbanespillerne sine om å jobbe hjemover?

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Tre av måla kom jo på kontringer. Det er litt vel strengt å skylde på midtstopperne når midtbanen ikke gidder å ta returløpene sine.
                                    Hadde vi spilt like kynisk som RBK, ved å klippe ned ballfører for å unngå kontringer imot og plassere to spillere ved ballen slik at frisparket ikke kan tas hurtig, ville midtbanen fått en mye enklere jobb. Så lenge dommerstanden tillater dette usportslige spillet til RBK, hvorfor ikke selv spille på samme måte? Dette er en spillestil som RBK har drevet med siden Ørjan Berg spilte sentralt på midtbanen.
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Så lenge dommerstanden tillater dette usportslige spillet til RBK, hvorfor ikke selv spille på samme måte?
                                      Fordi våre spillere får gult kort med påfølgende karanteneproblemer?
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        Fordi våre spillere får gult kort med påfølgende karanteneproblemer?
                                        Jeg vil heller ha noen kort og spillerkarantener på sikt enn 0-4 på bortebane. Hvor var alle de tøffe duellene LSK er kjent for? Nordlie er visst enig:

                                        Opprinnelig skrevet av rb.no
                                        Kampen inneholdt null kort, og enda verre, ingen taklinger, sier Nordlie.
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Jeg skjønner ikke denne hyllesten til Riseth. Selv om han fremstår som en av våre bedre spillere, hjelper det fint lite når han som kaptein og krumtapp i forsvaret ikke klarer å forhindre fire baklengsmål og et nytt tap. Hvis han er så veldig viktig for en klubb i trøbbel, hvorfor ser vi ikke andre resultater?
                                          Det handler ikke om hva Riseth presterer, men hva laget presterer. Fordi han er kaptein skal han forhindre baklengsmålene, uten å se på de bakenforliggende grunnene til flere av scoringene og spillet? Det gikk bra mot Viking, dårlig mot RBK. Sånn er det bare; man vinner noen og taper noen, og det skyldes sjelden én spiller. Etter min mening er han som spillertype veldig viktig i den posisjonen vi befinner oss i nå. En som er mentalt rustet for å brette opp ermene og gjøre jobben som skal til for å dra i land dette! En som veit hva det vil si å være best, jobbe under press og levere resultater. I motgang er det viktig med en vinnerskalle som er toneangivende og har et rutinert knep eller to på lager, og prater mye og er tydelig i spillet. Tror ikke det bare er meg som synes at Andresen har løftet spillet sitt ved siden av Riseth. Det er etter min mening også avgjørende med en midtstopper som er bedre med ball og utfyller Andresen og Kippe på en beste mulig måte. Så får vi håpe at midtbanen bedrer valgene og kvaliteten på pasningene framover, samtidig som Bjørkøy går ut og Midttun Lie opp på vingen igjen.

                                          Kommentar

                                          Working...