RBK - LSK, Fredag 16. mai kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #41
    Opprinnelig skrevet av Awfuls
    Hva mener du med diskusjonen etter matchen er ferdig?
    Jeg gjorde en feil. Jeg måtte flytte en del innlegg fra før-kamptråd og dermed ble mitt innlegg liggende nederst med skrivefeil attpåtil.

    Beklager, men jeg har jetlag selv om det bare var fra Trondheim.

    Nok om det.
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • Awfuls
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2006
      • 138

      #42
      ja det er i hvertfall lov etter den oppvisningen
      Fugla forever... eLSKer

      Kommentar

      • Awfuls
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2006
        • 138

        #43
        hmmz en tanke

        Hva med og slege nordli til sandefjord=) og kjøpe uwe=)

        nei da alvorlig ment.
        hvor lenge får nordli lov til og sitte?(og ødelegge den sterke fysiske fotballen vi hadde som kjennemerke)

        hmmz syntes nordlie virker slitten uengasjert og ikke motivert for jobben i det hele tatt.

        skulle ønske jeg kunne se han forbanna etter et tap sånn som før =)

        og hatt full tennings som nils arne eggen hadde i rbk

        tror kanskje vi trenger en trenner som tør og si sin mening uansette setting om tv2 er der eller ikke.

        bye bye nordlie lykke til der du måtte komme men ikke ødelegg mere for oss nå.
        Fugla forever... eLSKer

        Kommentar

        • Fugla
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 1718

          #44
          Jeg sier det igjen:
          Hvorfor ikke sleppe innpå TAG istedetfor OO når han ikke har lyst til å spille (virker sånn)??



          Må være mulig å prøve ut andre spissalternativer!!

          DETTE ER PINLIG!!!

          (Se Trond Olsen for Glimt om dagen... )
          Last edited by Fugla; 17.05.2008, 10:55.
          Homer Simpson.



          www.ultrassarp.no

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #45
            ok DA SNØR DET I OSLO, HIPPHIPPHURRA

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #46
              Var bra liv på tribunen

              Men er påtide å legge om til 4-4-2. Vi har ikke spillere til 4-3-3.

              Og vi ser det igjen som vi har sett i alle kampene, når Essidiri kommer inn mot slutten så får vi de endelig noen innlegg som kommer inn foran mål, er det påtide å starte med denne mannen snart?!?...

              Ut med Nordlie inn med Tom lund, Ut med 4-3-3 inn med 4-2-2. på tide å kjempe for å holde seg i tippeligaen 2008.

              Kommentar

              • Martini
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 294

                #47
                Kunne ikke blitt mye tristere nasjonaldag en idag gitt, kjempekampen igår og shiiiiitvær..:???:

                Men men, er bare å se framover å bygge seg opp mot gutta fra hedmarken...Dem skal synges tilbake til skipet som ligger opp ned oppå hamar!!! vi må bare ta hjem denna matchen, vi må bare...
                FUGLA TIL VI DØR!

                Kommentar

                • Per Arne
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2347

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Hvordan i helvete kan man skylde på Nordlie når Kiko og Bjørkøy står umarkerte og slår ballen rett i føttene til Tettey og Skjelbred som kontrer oss i hjel? Jeg er selvsagt enig i at Nordlie har gjort sine feil, og at dette ikke er bra nok. Men spillerne slipper ALT for lett unna, det er disse som skal prestere utpå banen.
                  Forklaringer må være at det er værre å se forskjell på hvite og lyseblå drakter, enn hvite og kanarigule.
                  Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1267

                    #49
                    De neste kampene er:

                    LSK - Ham Kam
                    Glimt - LSK
                    LSK - Ålesund
                    Godset - LSK
                    LSK - Lyn
                    Fredrikstad - LSK

                    etter dette er serien halvspillt og vi begynner høstsesongen med:

                    LSK - Glimt
                    Ham Kam - LSK
                    LSK - Godset
                    Lyn - LSK

                    ...det vil si at vi har 10 kamper etter hverandre som det skal være mulig å ta godt med poeng i. Poengsankingen skal og må starte søndag 24. mai og vare til 2. november.
                    Lykke til alle sammen.

                    Kommentar

                    • Gardemoen
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Oct 2005
                      • 28

                      #50
                      Manglende resultat er i seg bekymringsfullt, men at de samme spillerne for tillitt kamp etter kamp er mer bekymringsfullt. De spillerne som sitter på benken som har minimalt med spille tid må jo være dårligere enn dem som starter kamp etter kamp. Det å sitte på benken å se at dem som er på banen ikke prestere mens du blir sittende på benken gir deg ikke akkurat selvtillit. [/FONT][/COLOR]

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        #51
                        Sjansestatistikk 6-2 i favør Rosenborg.

                        I 1.omg la jeg merke til en vesentlig forskjell i spillestil mellom lagene. Rosenborg er utrolig dyktige til å drepe enhver anledning til kontringer, ved å gå hardt i duellene og lage frispark til Lillestrøm på LSKs banehalvdel. Når RBK vinner ballen på egen halvdel, er det ingen som stopper kontringen på samme måte. LSK etterlater seg store rom når vi angriper med mange spillere og blir løpende etter på RBKs kontringer.

                        LSK MÅ lære seg å spille mer kynisk. RBK er ikke farlige på samme måte når vi har spillere på riktig side av ballen.

                        Det første målet mener jeg kunne vært unngått hvis Kiko hadde gjort jobben sin som førsteforsvarer når Stoor har ballen. Kiko er alt for lang unna ballfører til å hindre innlegg. En av Kikos svakeste kamper. LSK dårligste i går. Så kan dere andre klage på Occean og Myklebust.
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          #52
                          På tide med det lille morsome som skjedde i går:

                          gårsdagens 20sekundersmann: MartinFO. 20 sekunder holder lenge fo!!
                          gårsdagens Spillersang: JOOOOOOOOOOOOOON (dette svært gledelig for oss i Jon Lie Crew)
                          gårsdagens Mest spilte sang på bussen: Alla som inte dansar är våldtäktsmän (Partybussen)
                          gårsdagens vinner i loddtrekning for fuglatifo: Ann Jeanett som vant 30min med John Ivar. Gratulerer!!
                          gårsdagens dås: Kopperud, dås med nazi bart! (tegnet på mens han sov)

                          Turen opp og ned gikk utrolig bra, ikke for mye fyll ikke for mye dritt som skjedde, god 17mai!
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Ut med Nordlie inn med Tom lund, Ut med 4-3-3 inn med 4-2-2. på tide å kjempe for å holde seg i tippeligaen 2008.
                            For å holde oss i Tippeligaen tror jeg vi bør starte med ti utespillere.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av maxpayne
                              De neste kampene er:

                              LSK - Ham Kam
                              Glimt - LSK
                              LSK - Ålesund
                              Godset - LSK
                              LSK - Lyn
                              Fredrikstad - LSK

                              etter dette er serien halvspillt og vi begynner høstsesongen med:

                              LSK - Glimt
                              Ham Kam - LSK
                              LSK - Godset
                              Lyn - LSK

                              ...det vil si at vi har 10 kamper etter hverandre som det skal være mulig å ta godt med poeng i. Poengsankingen skal og må starte søndag 24. mai og vare til 2. november.
                              Lykke til alle sammen.
                              Ja jöss! Da er alle problemer löst. Etter de 10 kampene da? Når vi får kvalifisert motstand igjen. Jeg håper for guds skyld at du ikke mener vi skal nöye oss med å ta poeng mot mökkalaga..

                              Vi har ressurser og spillerstall til å gjöre langt mer enn det, uheldigvis har vi en trener som er den verste siden Pellerud. Det er åpenbart at det som ble bygd opp på Åråsen frem til desember 06, har blitt brutt effektivt ned under det siste halvannet år.

                              Og la det väre sagt: Vi har hittils i serien ikke vist noe som tyder på at vi er bedre enn lagene vi möter fremover. Jeg har liten tro på at alt skal lösne og at vi skal kjöre over bunnlag fra när og fjern fremover. Tabellen kan i mange tilfeller lyve, her gjör den nok ikke det. Vi spiller dårligst av alle lagene i TL. Punktum.

                              Jeg forstår dog at du er desperat etter å finne lyspunkter. En mer frådende rabiat Rösler-hater skal man lete lenge etter, og det må väre tungt å svelge at det byttet man har skreket om så lenge viser seg å väre den dårligste beslutningen i LSK etter 2000.

                              Men selvfölgelig; det er ikke Nordlies feil. Fjörtoft er den onde hjernen bak alt dette.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                #55
                                Brudd i midtbanen har vært et problem i hele år. Tre av scoringene i går kom som følge av det. Motstanderen kontrer når vi er på vei framover, og det ender til slutt med markeringssvikt. Spillerene våre kommer tilbake i feltet samtidig eller rett før motstanderen. Det blir uoversiktlig, spillerene blir stresset og det glipper i markeringa. Løsning: pasningskvaliteten heves. Det andre problemet er valg og kvalitet på pasningene når vi blir presset høyt. Vi slår ofte på tvers, eller tilbake i rommet der ballen kommer fra. På den måten får vi en tilbakegang i spillet og risikerer brudd imot. Vi har flere ganger denne sesongen sett at spillere med ballen leter etter spillbare alternativer, mens resten av spillerene nærmest står stille og venter på ballen (jf selvtillit under). Presisjonen i de avgjørende pasningene har også av og til vært direkte svake (eksempelvis Bjørkøy). Rytmen i det offensive spillet er følgelig en vits, vi ankommer sjelden i samlet flokk eller i "pressperioder".

                                Løsningen er følgende: avslutt angrepet (skyt heller langt over mål) enn å spille bort ballen når laget er på vei fremover, pasningskvalitet og mer bevegelse uten ball. I denne settingen er selvtillit utrolig viktig: To typiske utslag for mangelfull selvtillit er nettopp feilpasninger og bevegelse uten ball. Spillere med dårlig selvtillit er redd for å gjøre feil - feil som kan lede til scoringer imot, og som derav fører til "spill ballen og gjem deg" på banen. Problemene våre er mange og sammensatte, men mye av segmentet i dette handler om selvtillit og mentale sperrer. I går kunne deler av spillet fra oss supportere oppleves som mangel på innsats og entusiasme, mens det snarere handler om mangel på selvtillit. Derfor har Nordlie en STOR utfordring i å ufarliggjøre frykten for å feile og jobbe mentalt (både på og utenfor fotballbanen).
                                Last edited by Canário; 17.05.2008, 22:28.

                                Kommentar

                                • morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm

                                  Men selvfölgelig; det er ikke Nordlies feil. Fjörtoft er den onde hjernen bak alt dette.
                                  Hva er egentlig meningen med dette utsagnet? Tom er treneren å må få spillerne sine til å spelle fotball.Dere som kapper huet av fjøra er utrolig historieløse!
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av morten
                                    Hva er egentlig meningen med dette utsagnet? Tom er treneren å må få spillerne sine til å spelle fotball.Dere som kapper huet av fjøra er utrolig historieløse!
                                    Beklager om det ble uklart. Burde underströket ironien i dette utsagnet. Det henspilte på Maxpaynes heksejakt på fjöra
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1267

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Beklager om det ble uklart. Burde underströket ironien i dette utsagnet. Det henspilte på Maxpaynes heksejakt på fjöra
                                      Jeg synes mitt såkalte Rösler hat er småtteri i forhold til hva Tom Nordli har måtte utstå i de siste ukene her på forumet.
                                      Rart i grunnen at en trener som har noe å vise til med en pokal i skapet skal bli hundset og latterliggjort.
                                      Hva som skjedde i 2006 er historie for lenge siden og spørsmålet er hva som skjer i LSK her og nå. Status er følgende 18. mai 2008. Tom Nordli er trener og ingen verdens ting kan få Rösler tilbake til klubben.
                                      Slik det også ser ut er Fjørtoft på vei ut og det sier jeg ikke fordi jeg mener LSK er tjent med andre men basert på hva en får inntrykk av i media.
                                      At det skulle være vanskelig for meg å se at Tom Nordli misslykkes har jeg følgende å si. Nordli har aldri vært mitt førstevalg som LSK trener, men når LSK i 2006 gjorde et dristig valg med å avsette Rösler så gjorde de også et veivalg de nå er nødt til å stå for. Spør Arsenal fansen om de kjennte igjen klubben da Tony Adams, Ray Parlour m.fl fikk fyken og en franskmann tok over som trener. Hvem savner "boring" Arsenal i 2008?
                                      Uten sammenligning forøvrig så er det mye av de samme utfordringene LSK står overfor i disse dager når en skal få ledere, eksperter av ymse slag, spillere og oss fans til å dra i samme retning.

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        #59
                                        For meg var denne kampen "dråpen". Synes det blir feil å si at dette var en helt spesiell kamp og at vi bare må se bort fra denne. Jeg mener at alle kamper er spesielle og teller jo like mye. Kan ikke ha unnskyldninger om at kamper var spesielle! Vi taper stort og det er etterhvert blitt lite spesielt. Synes det blir litt å stikke hode i sanden. Vi bør ta denne kampen meget alvorlig, og vi er på ingen måte "friskmeldt".

                                        Heller nå faktisk i den retning at vikingkampen var et blaff. Bedringer ser jeg ikke. Endringer MÅ skje NÅ. Jeg vil ikke at mitt Lillestrøm blir ødelagt!!!

                                        Kommentar

                                        • m_skedsmo
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2006
                                          • 212

                                          #60
                                          viking kampen var klart et blaff. vi var heldige og fikk to tidlige mål. resten av kampen var ikke veldig imponerende, men folk så seg blind på seieren og ikke spillet.

                                          rosenborg kampen var vel for faen ikke noe mer spesiell enn de andre? rosenborg har heller ikke imponert, og hvis vi skal holde tippeligastandard burde de slås på samme måte som alle andre lag nede i gjørma.

                                          at ingen i ledelsen griper inn snart og pælmer tom nordlie ut er for dumt. at han lar occean og bjørkøy få klippekort i hver kamp er for meg en gåte. at det går ubemerket hen er en ennå større gåte. at han har holdt på i snart 18!!! måneder med å "bygge" det nye laget og taper så jævlig mye sier vel også sitt. hvorfor tapte vi ikke alle kampene i fjor våres? jo, fordi gutta fortsatt var riktig trent og hadde "spiriten" uwe piska inn i de. nå etter 18 måneder ser vi resultatet av toms verk. utslitte, demotiverte, usikre spillere.

                                          slutt å vis til at han skaffa oss en pokal som står i skapet. tullepokal. vi slo et dårlig førstedivisjonslag

                                          TA GREP I LEDELSEN FØR DET ER FOR SENT!!!

                                          Kommentar

                                          Working...