RBK - LSK, Fredag 16. mai kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #61
    Jeg forventer ikke seier på Lerkendal. Derimot så forventer jeg at man i løpet av 90 minutter klarer å skape minst et par målsjanser.

    Det er tydelig at hele laget mangler tro på seg selv, og det er direkte flaut å se de spille. Også i lyseblått da..
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3404

      #62
      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Vil nesten snu på det. Hvis man ikke er negativ slik LSK spiller om dagen må man enten være blind eller ha et svært lavt engasjement for Sportsklubben. Vi andre er frustrerte og har all mulig grunn til å være det.
      Jeg mener det blir feil å beskylde folk som ikke maler fanden på veggen for blinde eller uengasjerte. Det er vel ingen supportere som er fornøyd med dagens situasjon, men å velge å kun se det negative bringer ikke med seg noen løsninger. At noen forsøker å se noe positivt er ikke mangel på engasjement, men heller et annet syn på løsningen.

      Opprinnelig skrevet av SirBusby
      Nei, dette er jo tross alt bare gleden det vi ser om dagen! Hvis ikke du ser at vi har et alvorlig problem så fatter ikke jeg. Støtt meg her, støtt meg der. Er det ikke det vi har gjort hele sesongen!? Og hva er det vi får i belløning? Jeg regner med at du vet svaret.

      Nå begynner jeg å bli piss lei folk her inne som hele tiden snakker om at vi ikke må være så negative. Du må forstå at dette IKKE lenger holder. Ting må gjøres på Åråsen - og det fort.

      Takk for meg og god 17.mai.
      Er løsningen så enkel at vi sparker både Fjøra og Nordlie siden vi ikke vet hvem som har skylda, og så legger vi om til 4-4-2 og tar begge gullene i år?

      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Sjansestatistikk 6-2 i favør Rosenborg.
      RBK fikk unormalt godt betalt på fredag. Utifra 'normal' sjanseuttelling burde nok resultatet vært 2-0. Vi taper fortjent, men jeg mener det ikke var så helsvart som 4-0 tilsier.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2122

        #63
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Er løsningen så enkel at vi sparker både Fjøra og Nordlie siden vi ikke vet hvem som har skylda, og så legger vi om til 4-4-2 og tar begge gullene i år?
        Selvfølgelig, i alle fall fram til søndag kl. 8. Da er krisen over igjen.....
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          #64
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Jeg mener det blir feil å beskylde folk som ikke maler fanden på veggen for blinde eller uengasjerte. Det er vel ingen supportere som er fornøyd med dagens situasjon, men å velge å kun se det negative bringer ikke med seg noen løsninger. At noen forsøker å se noe positivt er ikke mangel på engasjement, men heller et annet syn på løsningen.
          Bare å slå fast at jeg er negativ til LSKs spill, mens du ikke er fornøyd med dagens situasjon. Førstnevnte variant er da å male fanden på veggens, mens sistnevnte er for de som ikke bare ser negativt? Ordkløyveri kaller jeg det.

          Kanskje er jeg pessimist, kanskje er jeg alt for negativ, men selv mener jeg at jeg er litt for realistisk til å tro at den sportslige krisen til LSK vil snu hvis vi bare skaper litt bedre stemning på Åråsen. Skulle gjerne ønske det var der foten trykket (siden jeg da kanskje kunne hjulpet til litt), men har ikke den helt store troen.

          Jeg mener fortsatt at man er blind eller uengasjert hvis man ikke er negativ (ikke fornøyd om du vil) til LSKs spill. Før man ser etter løsninger er det vel vanlig å innrømme at man har et problem?
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7056

            #65
            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Spør Arsenal fansen om de kjennte igjen klubben da Tony Adams, Ray Parlour m.fl fikk fyken og en franskmann tok over som trener. Hvem savner "boring" Arsenal i 2008?
            Uten sammenligning forøvrig så er det mye av de samme utfordringene LSK står overfor i disse dager når en skal få ledere, eksperter av ymse slag, spillere og oss fans til å dra i samme retning.
            Siden du bruker Wenger og Arsenal som eksempel: Den åpenbare forskjellen på Wenger og Nordlie er vel at Wenger aldri har ligget sist på Premier League-tabellen, og for det andre at Arsenal, da han tok over i 1996, var på vei nedover, og ikke oppover.

            Wenger overtok Arsenal etter Bruce Rioch. Rioch hadde fått den umulige jobben med å ta over etter "Boring" George, og ledet Arsenal til en elendig femteplass i PL i 1995/96 (og ble slått ut av FA-cupen i 3. runde, av Sheffield United, attpåtil) før han fikk fyken. Wenger ble nummer tre i sin første sesong (mistet andreplassen på målforskjell) og vant The Double året etter.

            Poenget mitt med dette? Jo, for det første: Sammenlikningen er meningsløs. For det andre: Med resultater å vise til er det ikke særlig vanskelig å få goodwill. Da Wenger noen år senere byttet ut gamlisforsvaret til Arsenal, hadde han allerede såpass med titler i beltet at han slapp forståsegpåere med lange pekefingre.

            LSK har tre strake fjerdeplasser i Tippeligaen, og ligger nå sist på tabellen idet vi snart har spilt 1/3 av sesongen. Det kan ikke kalles framgang. Da får man heller ikke goodwill. Sånn er det jo.

            Da LSK sist lå under streken, i 2002, innså man etter hvert at stallen kort og godt ikke var god nok, og hentet inn aldrende, men gode kort i bl.a. Halle, Rösler og Dadason i løpet av sommeren. Jeg håper LSK klarer å utvise liknende resolusjon hvis tabellen ser ut omtrent som den gjør nå 1. juli. Er vi for gode til å rykke ned? Nei, det er vi ikke. I øyeblikket viser fasiten at vi er det nest dårligste laget i Tippeligaen.

            (Apropos det du mener er ditt "såkalte" Rösler-hat: Da Rösler ble avsatt, husker jeg meget tydelig at du i mange måneder hadde æreskjelt ham på forumet, nærmest daglig. Det var ikke mye "såkalt" over det.)
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3404

              #66
              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Jeg mener fortsatt at man er blind eller uengasjert hvis man ikke er negativ (ikke fornøyd om du vil) til LSKs spill. Før man ser etter løsninger er det vel vanlig å innrømme at man har et problem?
              At LSK har et problem tror jeg de fleste ser. Uenigheten er vel hvem som har ansvaret for problemet: Nordlie, Fjøra, sportslig utvalg, Per og/eller Per, eller spillerne.

              Følelsen jeg sitter med etter Lerkendal er at RBK var ikke så mye bedre enn oss, men fikk veldig godt betalt. At vi ikke skapte mer er skuffende, men selv har jeg tro på at dette skal snu.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              Working...