Er redd for at spillerne er overtrente, og at det tar lenger tid å snu dette en det man håper på, er man overtrent hjelper det ikke å ha godt humør i spillergruppa!
LSK-HamKam, Åråsen søndag 25. mai kl. 18
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dersom alle skulle hatt et tungt faglig grunnlag samt kontroll på hvordan de ulike spillere gjør det på trening før vi skulle komme med en meningsytring hadde det blitt fint lite meldinger i trådene her inne vil jeg anta.
La gå at husár ikke har gjort allverdens på trening, men det er dog alternativ til venstre beckplass. Et plass på laget hvor ingen andre har overbevist heller akkurat. Dessuten er JML best som ving og da er det jo smått med alternativer igjen.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Jeg er en av de som ønsker Husár inn på laget. Dette baserer jeg, som tidligere nevnt, utelukkende på vinterns treningskamper, samt innhoppene han har hatt så langt i år. Jeg mener Martin var en av våre aller beste i vinter, og at han er en tragedie slik mange vil fremstille det, mener jeg er en myte. Blant annet i LSK-hallen mot Stabæk i vinter var Husár meget bra, da også mot meget habil motstand. Hva han har prestert på trening i det siste vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å tro at han har blitt så jævla mye dårligere.
Man kan snu på spørsmålet. Hvem av de 11 som spilte mot RBK fortjener en plass i startoppstillinga mot Ham-Kam? Ikke fryktelig mange. Den eneste kampen vi kan se tilbake på med stolthet i år, er Viking-matchen. Selv da var vi ikke himla gode. Myklebust sies å være meget god på trening. Det bryr meg ganske langt når han presterer som han gjør i kamper. Det er kampene som teller, sånn vil det alltid være. Winsnes var en fantastisk fyr, nesten alltid den beste på trening, men det ble hylekor hver gang han kom innpå. Det er greit at en spiller skal vurderes etter hvordan han presterer på trening, men det handler også om å ta sjanse, om å se hva som har skjedd i vinterns treningskamper. Det er liten tvil om at Jon er langt bedre på kant, og vi burde derfor prøve å beholde han der. Alternativene på venstreback er da Husár, PSA eller Steinar P. Jeg mener vi for enhver pris burde holde Andresen unna backen, da jeg synes han er en katastrofe som back. Steinar er best på høyresiden, mens Martin får ikke spille. Det kan umulig bli værre enn det er nå, Martin har ikke spilt seg ut av laget gjennom dårlige kamper, og jeg synes det er på tide med utskiftninger. Vi kan ikke akseptere så slett fotball fra gutter som tjener millioner av kroner på hobby'n sin.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Over til kampen; Denne kampen kan bli avgjørende for fornyelse av Tippeligakontrakten både for Lillestrøm og Hamkam sin del. Jeg har ingen fullstendig oversikt over hvor mange dommeravgjørelser og mål i sluttminuttene som Lillestrøm har fått i mot seg i år, men for Hamkam sin del har det blitt en god del. Dette kommer til å bli en sjansefattig kamp hvor finspillet uteblir totalt, det føler jeg meg rimelig sikker på. Det blir krig i 2x45 minutter, og vinneren av krigen er det laget som blør mest.
Håper selvsagt på 3 poeng, men hvis ikke Lillestrøm ødelegger drømmen min føler jeg meg sikker på at dommeren gjør det. :evil:Kommentar
-
Knokkelkamp
Tror det er viktig å tenke på hvilket lag vi møter.
Vi skal møte Ham-Kam. med Erlandsen på benken. Det blir en knokkelkamp, og da spiller det ingen rolle hvem vi setter utpå der hvis ikke viljen til å ta "krigen" er der.
Spillerne må være villige til å ta, og ikke minst gi noen smeller, være tidlig opp i ballfører, stresse Ham-Kam over hele banen, starte bevegelsene helhjertet umiddelbart ved ballerobring.
Dersom ikke innsatsen og viljen ligger i bunn spiller det null og niks rolle om vi spiller 4 3 3 eller 4 4 2.Kommentar
-
Hva med Lasse Bergan-Foss på venstreback? Skal ikke skryte på meg all verdens av peiling på øvrige i stallen som ikke er i rotasjonssystemet, men han er jo på a-laget i sin andre sesong nå. Kan han bare spille stopper? Mener nemlig jeg har sett han har spilt på venstresida før... Hvis han kan bekle en rolle der, vil jo det være korteste vei til tippeliga-fotball for gutten med tanke på konkurranse om plassene i midtforsvaret.Lever etter laga regler hipp som happKommentar
-
Kommentar
-
Nettopp det jeg var usikker på. Håper på å se Husár jeg også. Trur han kan slå til med tillit over tid. Savner Stoffe og Shane... Mener også at Shane er bedre enn MJ.Lever etter laga regler hipp som happKommentar
-
Kommentar
-
Jada, han var på lån i Hamkam, men han tilbringte mer tid utenfor treningsfeltet enn på treningsfeltet, så han har nok ingen særegen kjennskap til våre spillere. Stakkar mann, han var jo så og si skadet under hele oppholdet. Når sant skal sies har jeg sans for deres Husár, men jeg mener at han passer mye bedre på venstrekanten enn på vensterbacken. Nå sliter jo forsvåvidt LSK med både back og kantplassen, i grunn... Fordelen til Husár dersom han plasseres på backen er at han er rimelig sterk og kjapp, så han kan nok klare å nøytralisere skilpaddene som spiller på topp for Hamkam. Tvilen er vel heller hvor godt han klarer å plassere seg som back. Han skal tross alt klare seg mot Adem Güven.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvis det blir 4-3-3
Otto
Pedersen-Biffen-Kippe-PSA
Espen-Riseth-Brenne
Karim-Arild-JML
Jeg vil ha Riseth på midten pga vi trenger en som kan ballansere bedre enn det Kiko har klart til nå, da håper jeg Riseth vil klare den biffen.
Biffen imponerte meg såpass den lille tiden han fikk, at jeg synes han skal få en ny sjanse. Dette er også med på å gjøre stallen bredere enn den er nå.
OO og Mykle har vært to skygger til nå, så bytt dem ut.
jeg veit ikke om Karim vil gjøre biffen på høyere, men et forsøk verdt.
JML imponerte meg veldig på venstre kan, la han få den plassen.
4-4-2
Otto.
Pedersen-Biffen-Kippe-PSA
Espen-Riseth-Kiko-JML
Arild-Brenne
Jeg vil ha Brenne på topp pga vi trenger en med litt fart. Etter hva jeg har sett på trening er han en av de raskeste på laget.krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
-
Kommentar
-
Dette er ikke en kamp for både Occean og Sundgot. Midtforsvaret til Ham-Kam er veldig bra i duellspillet. Vi vinner neppe ved å spille på Ham-Kams premisser, den type fotball er de trolig best på i landet. Et samarbeid opp mot potensialet mellom Midttun Lie, Occean og Myklebust vil nok by Ham-Kam på langt større problemer enn med Occean og Sundgot. Personlig vil jeg se Olivier på søndag, i midtspissrollen, han har løpt som han pleier og gjort den jobben han etter min mening har kunnet gjøre under slike arbeidsforhold som mot RBK, i tillegg som man har en forsvinnende liten forståelse av rollen til Occean hvis man mener han spilte veldig svakt sist.
Myklebust er jeg mer i tvil om, men vil ha han fra start mye på grunn av at fart er et stikkord her (samt backene ikke akkurat er i "øverste sjikt" og vingspillet blir viktig). Det er bedre å angripe med det motstanderen ikke er dyktigst til enn å forsøke å nærme seg deres nivå på deres største styrke (etter det jeg har sett: spille etablert og oppsøke dueller rundt sekstenmeter eller få frispark/dødballer heller enn å frambringe noe selv). Derfor er det også viktig å holde unna Kamma-ledelse og defensivt og kynisk spill.
Søgård kommer inn for Bjørkøy, både fordi han er mer oppofrende og har mer duellstyrke (og følgelig står bedre til Michalsen og Ringberg), og fordi det kan være lurt å legge en "skjermspiller" ved Kiko slik at han tid og rom til å utfolde pasningsspillet sitt. Den rollen (og denne kampen) passer Søgård veldig godt. Midtbanen deres ligger også stort sett litt lavt, og der må vi etter min mening benytte mer mellomrom (Brenne), bakrom (Myklebust) og kanter Midttun Lie/Myklebust (og Pedersen de gangene det gir rom for backen).
Jeg vil ha Andresen på venstreback, bidrag fra han forventer jeg ikke, men på grunn av luftstyrke og det defensive. Det har lite med hvordan vi spiller å gjøre, men hvor Ham-Kam har sine styrker og beste offensive spillerne.Kommentar
-
He, he - antagelig som i NFL, en av dissa gutta som beskytter quarterbacken.
Vel, dette blir årets (første) må vinne batalje. Her er ikke noe annet enn seier egentlig godt nok. Dette baseres med henblikk på tabell posisjonen, vi må slå de andre nedrykkskandidatene på hjemmebane.
Etter den litt tafatte innsatsen mot bartene regner jeg med at alle trår til skikkelig nå. Pusetakter godtas ikke, duellene må vinnes. Kampen må vinnes.Fugla mot nye høyderKommentar
-
En som kan krige, takle og kjempe for å gi ro, tid og rom slik at Kiko får utfolde pasningsspillet sitt mer. Altså en Søgård.
Vi har ofte mista ballen høyt i banen og bruker for lang tid på komme tilbake i posisjon. Jeg skulle gjerne sett at midtbanen sto mer samlet og at vi fikk gjenerobret ballen høyere i banen, og der mener jeg også Søgård med sin arbeidskapasitet er vårt beste våpen.
Også enig i Toro i at innsatsen og viljen må ligge der mer enn hvilken formasjon man spiller osv. Innsats slår ut formasjoner. Hvis man står i formasjoner, betyr ikke formasjonene noen ting hvis ikke innsatsen og spillergleden ligger i bunn. Ingen kamper vinnes med formasjon hvis tælen er borte. Det viktigste nå er å stoppe en trend.Kommentar
-
Når det gjelder kampen mot kamma så kunne det kanskje være fint om vi tapte den kampen, slik at vi blir kvitt Tom Nordli... Man kan si mye om den mannen men han behandler ikke spillerne sine med verdighet på treningsfeltet. Stiller også store spørsmålstegn ved det fysiske opplegget. En gammel O-løper (Slokvik) har vel strengt tatt ikke kvalitetene som skal til for å trene et fotballag... derimot er han nok en meget god trener for idretter med med jevnt høy belastning over tid. Det har jo ikke noe med fotball å gjøre. Jeg tor gutta er fullstendig trent i senk. Hvorfor skulle vi være så mye dårligere fysisk i år enn vi har vært tidligere med fler løpssterke spillere. Ta for eks. Bjørn Helge. Han har nesten ikke vært skadet bortsett fra en liten periode i Brussel. Nå blir han skadet 3 ganger på rad... Sportslig ledelse sier at de skjønner ingen ting av dette. Nettopp derfor er kanskje ikke disse personene de riktige for trening av et fotballag. Nei her bør det rasles med sablene og få ut Nordli snarest. Han har skapt nok problemer for denne klubben nå. Håper også de fysiske trenerne ser at dette ikke fungerer og følger Nordli ut portene på Åråsen... Tror egentlig bare det er Per Berg som står i veien for dette... Men han må nok bite i det sure eplet han også etterhvert.Fugla ForeverKommentar
-
Uansett hvor mye man missliker den ene eller andre så er det hårreisende å håpe på tap for å bli kvitt noen. Da kan du like godt holde deg borte fra Åråsen.Kommentar
Kommentar