Tilskuerkrise - hva kan vi gjør ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Tilskuerkrise - hva kan vi gjør ?

    RB har i dag en lengre artikkel under tittelen "LSK har mistet draget".
    Går på skuffende tall mot Lyn, under 6000 solgte mot RBK og generelt få sesongkort.
    Petter O uttaler seg også i saken:


    Foreslår at vi bruker denne tråden til å komme med forslag om hvordan vi kan få fart i salget. Det er tydelig at Lauritsen, Fjørtoft, Grøna & Co har tankene sine andre steder !

    Er det for vanskelig å få tak i billetter?
    Annonseres det for dårlig på forhånd?
    Osv.

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Do'h
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 1891

    #2
    1 grunn kan være at dem har økt bilettprisene med 10/20 kroner
    1 grunn kan være at LSK presterte ræva i 1. serierunde

    Man kan jo sende såkalte "rabattpris på billetter" brev til alle på romerike.(til en "dårlig" kamp såklart)

    Eller få en reklame på Tv-Romerike :shock:
    LSK FOR GULL 2006

    Kommentar

    • nateh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 264

      #3
      Husker jeg feil eller var det dårlig med annonsering ang salg av sesongkort før det stoppet opp. Jeg fikk brev i posten men måtte purre flere ganger selv etter at jeg hdde bestilt to kort. Årsaken der er selvfølgelig at min plass i fjor er blitt ståplass i år så jeg måtte flyttes på.
      Hvordan er det med annonsering i Lillestrøm ellers jeg bor i Oslo å må selv lete fram til når kampen går. Hva med å reklamere mer i aviser og kanskje spotter på radio. Annonser på internett i aviser er kanskje en mulighet. Litt positiv omtale er vel også en fordel. Det var snakk om å kanskje starte en innsamling til hjertestartere. Hvis hele LSK står bak dette så kunne det kanskje gi litt ekstra blest. Til syvende og sist så må spillerne levere på banen ellers kommer bare de som alltid er der. For å få med flere må man underholde eller i hvertfall skaffe seg 3-poengere.

      I tillegg får vi som skal på kamp prøve å dra med oss noen venner og kjente.

      Vet ikke om detter er helt på vidda men det er ihverfall noe.
      Mvh Renate
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        #4
        Jeg kjenner folk som hadde sesongkort i fjor, men som ikke fikk tilbud om å kjøpe nytt kort i år. (Alle med litt peiling på salg, vet at det viktigste og enkleste er å holde på gamle kunder.)

        Jeg vet at folk har tilbudt seg å selge sesongkort gratis for Sportsklubben, men fått avslag.

        Samtidig vil jeg påpeke at Stabæk og Lyn begge har solgt flere sesongkort enn Sportsklubben i år.

        Ble det ikke "ansatt" en fyr med ansvar for privatmarkedet? På tide å slutte å klø seg i nesa og begynne å jobbe kanskje?

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 720

          #5
          Dette er skuffende - lag som Start og Aalesund trekker langt flere tilskuere enn oss. Tipper det sitter mange klansskaller og ler av oppmøtet på Åråsen.

          Håper på 8000 men tror også det blir vanskelig ut i fra hva RB skriver idag. Hva blir det neste at Bodø Glimt trekker flere enn oss ?
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • VallerudKanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 308

            #6
            Det er ufattelig skuffende å se det trege billettsalget for Åråsen når nesten samtlige andre tippeligaklubber trekker fler, til tross for enkeltes sportslige motgang. Jeg mener helt klart at noe av årsaken ligger hos Sportsklubbens markedsavdeling, er vel et "stort" budsjett å ta av...

            For min del er jeg nå bosatt i Oslo, ikke spesiellt langt unna Engen hvilket bare blusser opp diskusjonene på de nærmeste pøbbene (ikke vertshuset!), og krever ikke særlig større annonsering eller markedsopplegg her. Men, familiemedlemmer bosatt på Romerike føler at informasjon, opplegg og annonser rundt matcher og arrangementer HAR blitt mindre synlig de siste åra... Godt jeg kan informere noen ganger og sliter med å få dem med på matcher... Selv har jeg selvsagt sesongkort men kjøp av enkeltbilletter virker vanskeligere å få gjort nå enn tidligere...

            Men står på- tross hånlatter i nabolaget...
            Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

            Kommentar

            • scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

              #7
              Hva med å plassere ut flere billett automater rundt omkring, og ikke bare i Lillestrøm. Alle kjøpesentra på hele romerike burde ha automater (Jessheim, Vormsund, Strømmen,Lørenskog, Eidsvoll, Nannestad osv osv)
              Mange fans bor utenfor Lillestrøm, og for mange er det tungvint å måtte kjøre et par - tre- fire- fem, mil for å få tak i billetter.

              Ser fram til kampen mot bart i morgen, men er redd formen kan bli noe redusert etter jentebursdags kalas i kveld
              FORZA FUGLA!

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #8
                Nå har jeg gjort mitt, min søster og mor kommer! (de er nesten aldri på kamper)

                Spre ordet til de du kjenner! Få med folk.
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Smukken
                  Dette er skuffende - lag som Start og Aalesund trekker langt flere tilskuere enn oss. Tipper det sitter mange klansskaller og ler av oppmøtet på Åråsen.

                  Håper på 8000 men tror også det blir vanskelig ut i fra hva RB skriver idag. Hva blir det neste at Bodø Glimt trekker flere enn oss ?
                  At Start og Ålesund trekker flere tilskurere har noe med at de kommer fra større byer, at de akkurat ha rykka opp og at de har hatt en pangstart på sesongen.

                  Det blir nok 8000 idag.

                  Hadde nok ikke vært dumt å satt ut flere automater, men om alle som er på stadion sørger for å gjøre sitt ytterste for at Åråsen er det beste stedet å se fotball kamper vil det også hjelpe en god del.

                  Kommentar

                  • Do'h
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 1891

                    #10
                    Idag? Tipper på en 10 000
                    LSK FOR GULL 2006

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      Som sagt tidligere - jeg er en av de som meldte meg frivillig til å spasere rundt og selge billetter. Jeg skulle til Lillestrøm etter jobb og kjøpe billett for en kompiss. Jeg leita i 20 minutter, for så å spørre en i gult/sort om hvor jeg fikk tak i en bilett. Det var veldig mye enklere før. De hat t.o.m stoppet salget på effect på Åråsen?!?! Hvorfor

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        #12
                        Noen som vet hvor mange billetter Nordea sitter på?Og vet hva de gjør for å få folk på kamp?Regner med at de disponerer noen..
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Smukken
                          Tipper det sitter mange klansskaller og ler av oppmøtet på Åråsen.
                          Hva de jævla apene tenker og tror om oss er vel egentlig ikke så forbanna interessant, eller hva?

                          Det viktige i denne debatten er å finne frem til hva som må gjøres. Billetter MÅ bli lettere tilgjengelig for folk, og ikke minst må det brukes mer ressurser på annonsering av kampene. LSK og Kanarifansen som merkevare må bygges opp rundt omkring på Romerike. En ting som er viktig er å kapre unger. De er fremtiden! Sjarmoffensiver på skoler og evt. barnehager på Romerike burde settes inn. (Er litt usikker på barnehager, det kan kanskje være litt i tidligste laget?) Unger som vil på kamp drar jo også ofte med seg venner og foreldre. Men det viktigste her er at man sikrer seg en ny generasjon av kommende Kanarifans.
                          Spillera burde få noen oppdrag i å representere klubben med jevne mellomrom. Hva er vel bedre for unger og unge enn at de får treffe spillera?? Del også ut litt "goodies" til dem. Signerte lagbilder, enkle supportereffekter o.l. Arrangere fotballskoler der noen av spillera deltar kan også være positivt (men uten at skolen har en blodpris).
                          En annen viktig ting er at vi som allerede er innbitte LSK supportere maser på folk rundt oss. Få med nølere eller hjemmesittere (treiginger) på kamper! Snakk alltid positivt om LSK, og vær stolt av å være LSK supporter.

                          Kommentar

                          • bøllefrø
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2004
                            • 462

                            #14
                            Er det flere enn meg som synes Billettluka er ræva? Jeg bor jo i Oslo, og da er dette kjekt. Til matchen i dag har jeg prøvd i en uke å bestille billetter, og 4-5 ganger har jeg fått opp beskjeden om at "tjenesten er ikke tilgjengelig". I går funka det endelig

                            Jeg tror imidlertid ikke at alle er like standhaftige som meg, og mange som bare er litt motivert, kanskje bare fikk en innskytelse om å gå på kamp, de vil prøve og ikke prøve igjen.

                            Så er det jo klart at LSK ikke har verdens beste rykte, og RBs sterke negative fokus det siste året har nok ikke hjulpet på folks inntrykk av at det er rot og dårlig underholdning på Åråsen. Det er nok bare sånne som oss som retter sinnet mot Torvik & co, de aller fleste "vanlige" mennesker tar det som står i avisen for god fisk.

                            Det er greit å ha en markedsstrategi og en markedsavdeling, men det er ikke nok sålenge man ikke klarer å styre PR på en effektiv måte.

                            Når det er sagt høres historiene om sesongkortene helt hårreisende ut. Selvsagt skal tidligere innehavere få et ekstra god tilbud på forhånd!

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #15
                              En viktig ting glemte jeg, billettsalget på internett MÅ forbedres!
                              For det første kan linken på LSK´s hjemmesider gjøres enda mer tydelig. LSK´s samarbeidspartnere på nettet burde ha link til bestilling, slik som f.eks. KFL.no, Fugla.com, RB.

                              Men det viktigste av alt er å forbedre tilbudet fra leverandøren av nestillingene, "billettluka.no" (eller evt. bytte leverandør).
                              Det er mange som har problemer med å bestille der. Selv skulle jeg bestille billetter på "Strømmen Storsenter" tribunen (for et jævlig navn!), men "alt" var utsolgt, var bare drittplasser igjen helt nede ved banen. Dette kunne jo ikke stemme, og riktignok fikk vi bedre billetter ved å kjøpe på Effect. Utrolig latterlig, ettersom ikke alle har mulighet til å dra selv eller få bekjente til å dra fysisk innom Effect for å kjøpe billetter.

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #16
                                Du kom meg i forkjøpet, bøllefrø! :wink:

                                Kommentar

                                • veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                                  Så er det jo klart at LSK ikke har verdens beste rykte, og RBs sterke negative fokus det siste året har nok ikke hjulpet på folks inntrykk av at det er rot og dårlig underholdning på Åråsen.
                                  Ja, de har hjulpet LSK bra med positiv omtale i flere anledninger...
                                  Og i tillegg maler de et bilde av supporterne som alkoholiserte bøller. Sikker en del bekymrede mødre som ikke ville slippe avgårde poden sin på Åråsen etter det oppslaget...

                                  Takk RB, tuuuuuusen takk!

                                  Kommentar

                                  • ketil
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Feb 2004
                                    • 246

                                    #18
                                    Start og Ålesund trekker flere tilskurere har noe med at de kommer fra større byer,

                                    Nå er vel Romerike ganske stort befolkningsmessig, det burde ikke være så bekymringsfullt?

                                    En ting som jeg derimot synes er bekymringsfullt er billettkøene. Burde vært den enkleste sak i verden å satt opp noen automater litt her og der. Eksempelvis på Togstasjonen, på parkeringsplassene og lignende steder- kanksje også i Oslo? For egen del er det ikke så vanskelig, jeg kan gjerne vente en time i kø- venner og familie ser det ikke helt likt, har jeg først dratt de med på Åråsen er det greit å gi de minner utover kø...

                                    For egen regning synes jeg det er provoserende å betale noe særlig over 100 kroner for å se forholdsvis dårlige utøvere tjene doble industrilønner. Vet ikke om det hadde kommet fler hvis billettene var billigere? 3 x 180, 3 x pølse og brus, bil opp og ned- gjør det kanskje sofavalget litt enkelt?

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #19
                                      En billettautomat dere man kan hente sine bestilte billetter burde også vært plassert på Åråsen. Og for å ta det enda lenger, hva med et par automater der du kan kjøpe billetter også (der man får oversikt over tribunene og hva som er ledig)? Så blir det mindre press på de manuelle lukene.

                                      Og prisen burde kunne senkes litt ja. Jeg tror LSK tjener inn det de taper på det ved at det kommer fler folk. Den kan selvfølgelig ikke senkes for mye, men litt burde gå ann.

                                      Kommentar

                                      • ketil
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2004
                                        • 246

                                        #20
                                        En billettautomat dere man kan hente sine bestilte billetter burde også vært plassert på Åråsen

                                        Helt klart!! Tross alt er de som går ti minutter før og kommer for seint som utgjør 2000+ på kampene, "vi" andre er jo der uansett om det regner eller ikke har kommet noen pokaler i skapet på en stund.

                                        Kommentar

                                        Working...