LSK- Ham Kam 2008
Collapse
X
-
Null baklengs og ingen gule kort! Vi er på gang!Oh, fishy, fishy, fishy fish!
That went wherever I... did go!Kommentar
-
I dag har jeg sett den dårligste kampen jeg noensinne har sett - uansett divisjon! Nei, jeg har ikke glemt marerittet i Luxenburg..dagens klovneshow sugde i samme stil. Tar vi vekk tribunene, storskjermer, maskoter, det meste av publikum og setter en bitteliten pølsebod nede i den ene kroken, hadde jeg lett gått på at det dreide seg om et skikkelig ræva 4.divisjonsoppgjør!
Faktisk hadde jeg vurdert å legge opp hvis jeg spilte med tilsvarende lite glød og entusiasme som de med gul drakt gjorde i dag. Det aller værste er at de får betalt for det! Skamme seg...
Jeg foreslår å sparke Nordlie....snurre han fort rundt 1527 ganger så han glemmer alt som har skjedd- og så ansette han etter EM som redningsmann!Kommentar
-
Hadde jeg fått vært den som skulle ha bestemt i en uke frem i tid i LSK så hadde hele bunten blitt bannlyst fra Åråsen. Ingen trening. Ingen lønn. Jeg ville også ha brukt Juniorlaget til neste kamp bare for å få "A"-lagspillerne forbanna.Kommentar
-
Hvorfor i helvet PRØVER du ikke engang, Nordlie? I det 60ende minutt i dag kunne du f.eks slengt utpå Essediri og Gundersen(ut med Pedersen og Occean) og lagt om til 3-5-2...
Men dette laget er helt blottet for både selvtillit, evne og vilje - så det går til helvete selvfølgelig.
Takk og pris at Ålesund og Kamma er nesten like dårlige nå, slik at vi kan håpe at det snur litt til høsten og at vi klarer oss.Kommentar
-
Og stakkars Gundersen fikk hele 2 minutter på seg. Herlig!
...og med dette gir jeg meg selv karantene resten av kvelden og sturer for meg selv.Kommentar
-
Hvordan kan vi få gule kort når vi ikke går inn i en eneste duell med mål om å vinne dem..?
Dagens dummeste: Kiko som absolutt skulle ned å ta et firspark for oss ved eget cornerflagg (i 2. omgang). Vår "midtbanesjef" befant seg da så langt fra motstanderens mål det var mulig å komme.
Akkurat da ble jeg helt matt, og holdt på å gå hjem..
PS: Generelt synes jeg Kiko ligger alt for langt tilbake, særlig på hjemmebane. Men det er kanskje meningen?
Mvh
Gammer`n (Per T)Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
[quote=Ola;264765]Hvorfor i helvet PRØVER du ikke engang, Nordlie? I det 60ende minutt i dag kunne du f.eks slengt utpå Essediri og Gundersen(ut med Pedersen og Occean) og lagt om til 3-5-2...
Men dette laget er helt blottet for både selvtillit, evne og vilje - så det går til helvete selvfølgelig.
quote]
Jeg er helt og fullstendig overbevist i att Nordlie kan umulig være årsaken til att spillerne ikke klarer en støttepasning på 5 meter uten å gjøre en feil gang på gang.
Så jeg vrir litt på ditt spørsmål: Hvorfor i helvet prøver ikke disse uduglige idioter av overbetalte fotballspillere å sparke ballen til rett person? NB! Rett person er ikke motspiller de av dere idioter av fotballspillere som ikke fatter det. Nordlie kan ikke komme å sparke ballen for dere, og han kan umulig ha gjort det dårligere.Kommentar
-
En drittkamp av to drittlag som kommer til å fortsette å kave nede i sumpa om ikke noe radikalt skjer!
Helt forferdelig å se på hvor dårlige enkelte spillere er og at de bare blir dårligere og dårligere for hver kamp. Brenne klarer ikke å ta i mot en ball, ikke sende en pasning og ikke plassere seg. Hva er det de trener på egentlig? Systemer som funker bra på trening, men som i kamp ikke fungerer i det hele tatt? Er systemet til Nordlie så låst at når en spiller får ballen, ser opp og laget ikke befinner seg i den posisjonen det gjorde på trening så vet ikke spilleren hva han skal gjøre?Kommentar
-
Stusser også litt over at han står etter kampen og sier at problemet var mangel på bredde...
For det første burde det være mulig for han å kunne gjøre noe med dette underveis i kampen ved beskjeder til spillere/eventuelle endringer.
For det andre: Hvis mangel på bredde er problemet blir det litt spesielt og avslutte kampen med tre midtspisser på banen (Myklebust kan til nød telle som ving hvis man er veldig snill...)
At han også sitter på benken stort sett hele den siste halvtimen vitner heller ikke om så stor innlevelse spør du meg. Om han ikke har gitt opp ser det i hvert fall sånn ut.
Skal vel ellers være forsiktig med å kritisere min "sambygding", men maken til tafatt assistentrener har vel ingen lag i tippeligaen, vet ikke hva han skriver jeg, men han gjør da ikke annet!Kommentar
-
Brenne klarer ikke å ta i mot en ball, ikke sende en pasning og ikke plassere seg. Hva er det de trener på egentlig? [/quote]
Hvorfor f.... skal Brenne ta imot en passning med hælspark og alle verdens finesser for??
Ta imot en passning med innsiden av fotbladet og før ballen en meter eller 10......Kommentar
-
Den eneste som var positivt i dag var tilskuertallet (og Søgårds kamp). Bare synd at klubben har tapt mange allerede til neste kamp med den det slette spillet, bomming på fem-meterspasninger og lemping av høye baller foran Ham-Kam-forsvaret; underholdningen i dag er blitt på linje med middelmådig bedriftsfotball. Spillere som faktisk trener hver dag flere timer med ball og hever stor gasje, bør man kunne forvente mye mer av. En spiller som Midttun Lie bør klare å slå dødballer nogenlunde presist, på lik linje med at en tennisspiller klarer å slå serven inn i ruta (Federer hadde sist null servfeil i løpet av to timers spill). Det er noe å tenke på, både når det gjelder evnen og det mentale. Det bor mye mer ferdigheter i LSK-spillerne enn at de skal behøve å spille som 11 stk. Lars Martin Engedal i 90 minutter. Hvor blir det av spillet langs bakken og faktisk bruke de gode midtbanespillerne vi har? I stedet lempes høye baller opp til de to spissene vi mangler, eller riktigere brukes helt feil (og vi bruker altfor langt tid på å spille oss ut fra forsvar til angrep.) Når i tillegg nesten alle forsterkninger er gamle avfallsdeponispillere, lurer jeg på om Nordlie driver klubben for å hente inn sin egen vennekrets eller for å lage god fotball på Åråsen. Hvis det siste er tilfellet har han i hvert fall mislykkes. Hvis det også skulle være en offensiv plan over det som har blitt prestert, har det også mislykkes. Det er mye frustrasjon her i dag, men med god grunn....Kommentar
-
Hva har skjedd med dødballene våre, særlig cornerne?
Vi hadde et sted mellom 5 og 10 cornere i dag. Og ikke på en eneste en av dem truet vi målet.
Av ymse årsaker så satt jeg på RB-tribunen i dag, og jeg fikk derfor sett ekstra nøye på hvordan vi utførte disse dødballen. Spesielt den ene cornervarianet, der nesten alle spillerne starter utenfor 16-meteren og løper i en bue innover, ble helt håpløst utført. Det så ut som våre spillere var mer opptatt av HamKams forsvarere med det resultat at ingen kom i posisjon til å angripe ballen.
Det så ikke bra ut i det hele tatt, sett fra tribunen bak mål.
Mvh
Gammer`n (Per T)Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Det var en kjedelig kamp. Hadde jeg vært nøytral hadde jeg sovna for jeg er attpåtil drit trøtt. Men jeg holder meg våken og ser et pinglete og veikt LSK lag som nesten ikke vil fremover på banen. Hadde vi en ordentlig farlig målsjanse som kunne blitt mål ? Alt gikk så treigt liksom. Også en gang i mellom gikk det litt fort, og så ble det døvt igjen.
Nå MÅ det snart skje noe ! Det kan ikke fortsette slik !! *roper ut*Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltidKommentar
-
Hvor dårlig er det egentlig mulig for et lag som LSK å bli? Er dette bunnivået, eller kan det bli enda verre?
Eneste positive i denne kampen er Otto. Tenk om vi ikke hadde hatt han...
Men for å trekke frem noen elendigheter:
- Dødballene er elendige
- Steffi gjør en ok jobb bakover, tannløs fremover
- Kiko tror han er sweeper. Mannen spiller jo på mindtbanen, men rykker ut fra eget forsvar på linje med stopperne. En begredelig opptreden av han. En utrolig oppskrytt spiller
- Spissene er trege og vinner nesten ikke dueller
- Vingene lukter ikke hvor nedfallsfrukten fra duellene havner. Dårlig fotballforståelse? Her er Myklebust spesielt dårlig.
- Når vi slår i bakrom har vi ført ballen så lang opp i banen at bakrommet er borte. Når Occean taper hodeduellene blir angripsspillet en trist forestilling.
- Byttene kommer for sent. Gundersen får 3 min. Hva tenker Nordlie på?
Vel litt å jobbe med.
Forøvrig mener jeg Nordlie må gå..Kommentar
-
Jeg har gått fast på Åraåsen siden før 1980 og kan aldri huske å ha sett LSK så dårlige. Når man i vet at motstander er det svakeste laget i Tippeligaen blir dette helt uvirkelig, helt hinsides all argumentasjon.
Eneste med æren sån noenlunde i behold er Otto og VR samt Søgård (første halvtimen).
Endringer til neste hjemmekamp;
Sparke hele sportslig utvalg sammen med Grønlund. Ansette Tom og treneraparatet i bilettlukene og A-Laget starter karrierene på nytt som ballgutter. Utvalgte fra Ultra's kan spille så får vi garantert innsats og spillet blir antagelig heller ikke særlig dårligere.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Nordlie sitter jo bare på rævva hele kampen!! i fjor satt han ikke i det hele tatt på en hel sesong. har han litt tendens til å gi litt opp i motgang eller? og hvis det er tilfelle, er det jo nødt til å smitte over på gutta! skjerpings tom! kom deg opp av rævva å begynn å danse på sidelinja så skal man se at det kjapt blir litt endring i holdninger! for faen.....!!!Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :DKommentar
-
Nordlie sitter jo bare på rævva hele kampen!! i fjor satt han ikke i det hele tatt på en hel sesong. har han litt tendens til å gi litt opp i motgang eller? og hvis det er tilfelle, er det jo nødt til å smitte over på gutta! skjerpings tom! kom deg opp av rævva å begynn å danse på sidelinja så skal man se at det kjapt blir litt endring i holdninger! for faen.....!!!Kommentar
Kommentar