Karakterbok 4/08: LSK-Hamkam

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #21
    Opprinnelig skrevet av reka
    Sier det igjen bare for å ha sagt det: JML og SP bør snarest erstattes av eliteseriemateriale.
    Det gjelder Bjørkøy også.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      #22
      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Stikkeren til Brenne i førsteomgang var grusom. Misliker også at Midttun Lie holder bredden og som vår eneste ving tør å utfordre ned mot dødlinja. Foreslår at dere Midtun Lie-"haterne" bare bruker copy+paste og lager en karakterbok for resten av kampene der han får stolpe eller smultring med slike begrunnelser som den du gir her i samtlige runder.
      Den formuleringa var ment mer for å understreke et poeng enn å påpeke at han ikke hadde noen gode involveringer. For det hadde han; en god pasning og en oppløping. Men det var også det. At han var svak i går kan det ikke være tvil om, noe annet vil være en overdramatisering av en temmelig dårlig prestasjon. Det handler snarere om det enn å være "Midttun Lie-hater". Karakter 4 er på ingen måte strengt dømt, etter min mening.

      Han "utfordret" ned mot dødlinja - men hvor ofte ble det egentlig farlig for motstanderen? Han kom ikke til ett eneste innlegg og trakk for mye inn i banen. Når han lå bredt ble det som regel offside eller ballmiss (blant annet en hands i andre omgang). I 90 minutter av kampen var han bedre defensivt enn offensivt - passiv og defensiv mentalitet, med andre ord. Det kler dårlig enn vingspiller. Han prøver dog å være konstruktiv med ball, det er en egenskap som er vel og bra, men i går var han dårlig. Det er tross alt av en ving man skal forvente å bidra offensivt - eller helst: være en trussel. I går var han alt annet. Det blir for lite skaperevne både hos han og i angrepsrekka, og i en angrepstrio der farten er en svakhet, er det som regel et stort problem... Hjørnesparkene holdt også dårlig nivå, dessverre, men har fortsatt tro på at han kan komme opp på bedre nivå når laget fungerer bedre.

      Kommentar

      • Excalibur
        Medlem
        Hoffnarr
        • Sep 2007
        • 67

        #23
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Mener du at vi ikke skal la oss påvirke av spillet, men synge som roboter? Det ville gjort oss unike innen fotballverdenen, i tilfelle. Selv The Kop blir grinete når Liverpool sliter mot Havant & Waterlooville.

        Fotballsupportere er mennesker. At det pipes mot egne spillere er trist, men høyst forståelig.
        Jeg håper og tror at spillerne kjemper videre og ikke slutter å kjempe selv om spillet er dårlig (les; lar seg påvirke av spillet).

        Det er "litt" større forskjell mellom Liverpool og Havant & Waterlooville enn det er mellom Lsk og Kamma, ville vel nesten vært som om LSK skulle tapt mot ett hobbylag fra Luxenburg

        Det er jo kamper som dette hvor vi skal gå foran og vise at vi er best i motgang. Selv om de andre i LSK familien presterer langt under parti betyr ikke det at vi automatisk skal gjøre det samme.

        Jeg forventer ingen halleluja stemning bare så det er sagt, men jeg hadde jo håpet at KFL skulle vært LSKs beste i går.. Vi liker jo å kalle oss Norgesmestere i motgang.. Det kan vi bare glemme etter kampen i går.....

        PS: Hadde vel ikke gjort noe om vi hadde blitt unike i fotballverden på det grunnlaget?

        Kommentar

        • Excalibur
          Medlem
          Hoffnarr
          • Sep 2007
          • 67

          #24
          Opprinnelig skrevet av Storgata
          Enten var du drita eller så var du ikke på kampen. KFL gjorde tilnærmet årsbeste.
          Til informasjon:
          KFL var de gule som stod, ikke de grønne og hvite på sittetribunene..

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7100

            #25
            Opprinnelig skrevet av Excalibur
            JDet er jo kamper som dette hvor vi skal gå foran og vise at vi er best i motgang. Selv om de andre i LSK familien presterer langt under parti betyr ikke det at vi automatisk skal gjøre det samme.
            Greit at KFL skal vise at vi er gode i motgang og alt det der, men det får være grenser.

            Jeg synes det blir håpløst når folk (deg inkludert, selvom du på langt nær er den verste) på dette forumet skjeller ut medsupportere som gir høylytt uttrykk for at det som foregår på matta er uholdbart.

            Det har lenge vært en del folk i KFL som mener at man skal synge og lage liv helt uavhengig av hvordan laget gjør det. De får bare synes det og heller akseptere at mange ikke er enige med dem. Jeg skal gladelig innrømme at jeg har skjelt ut LSK-spillere fra tribunehold ved mange anledninger de siste 18 årene, og hadde noen bedt meg "holde kjeft" og antyda at jeg av den grunn var en skammelig medgangssupporter, ville jeg antakelig ha fortalt dem hvor dem kunne stikke definisjonen sin av patriotisme.

            (Jeg støtter meg til det en annen på dette forumet (hvem husker jeg ikke) sa: Når spillerne ikke ser ut til å gidde, har de ingen rett til å forvente at jeg skal gidde. Folk er folk, ikke trommestyrte roboter, og det synes jeg jaggu er helt i orden.)
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Excalibur
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2007
              • 67

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Greit at KFL skal vise at vi er gode i motgang og alt det der, men det får være grenser.
              Enig at man får legge lista ett sted, men jeg hadde håpet at KFL hadde litt større ambisjoner...

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #27
                Om spillerne presterer ræva så er det greit at de blir pepet på, de er tross alt profesjonelle spillere som så godt som alle tjener over 1 million for å spille for klubben vi elsker.

                Greit at vi skal støtte laget også i motgang, men det blir for dumt å la evighetssangene gå når spillerne underpresterer så jævlig ute på banen som de har gjort til nå i år.

                Jeg er ikke noe mindre supporter fordi jeg engasjerer meg og sier i fra til spillerne når de pisser på klubben vår, de får tåle å høre dritt, slik som de også blir hyllet som guder når de gjør det bra.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #28
                  Jeg er i utgangspunktet enig i at man ikke skal pipe på egne spillere, men det er vesentlig avstand mellom hvordan visse folk definerer dette, og hvordan jeg ser på saken. Jeg er i mot at man piper på enkeltspillere, dette hjelper ikke uansett, og er totalt meningsløst. Som West Ham-supporter vet jeg hva jeg snakker om på dette punket. Derimot mener jeg at det er helt på sin plass å pipe som faen når laget spiller som vi har gjort nå. Hva er vitsen med å støtte laget når de ikke har gjort seg fortjent til støtten? Da blir det jo bare en hvilepute, et anslag av komfort og avslappethet som sniker seg inn i spillernes underbevisthet. Jeg begriper ikke poenget med å synge som om styggen sjøl, denne gangen også med hissig kviseutbrudd, var i hælene på oss, all den tid laget er elendig og ikke presterer i nærheten av hva det går an å forvente. Dette har ingenting som helst med å være medgangsupporter å gjøre, det har med å vise laget hva vi forventer. Sånn det er nå bidrar vi bare til å forlenge den råtne perioden vi er inne i, for spillerne vet uansett hvordan man vender og vrir på det at vi er i ryggen på dem. For all del, brillefint at vi er gode både i med og motgang, men det må være begrensninger.

                  Og forresten, hva er det vi holder på med på sangvalgfronten? Hvor ble det av forza fugla? Plutselig hører jeg vi synger på sanger som ikke når den til knærne engang i flere minutter, og noen ganger blir jeg faktisk irritert. Jeg skjønner godt at andre fans som ser kampene våre på tv nedvurderer oss på grunn av dette, for i går var det faktisk til tider slitsomt å høre på. At noe ikke er nytt lenger betyr ikke at det er blitt dårlig. Vi er da ikke klanen heller, er vi vel?
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #29
                    Jeg innrømmer gladelig at jeg er en robot under kampene. Jeg synger uansett, da jeg er overbevist om at det er mer positivt enn stillhet og kjeft.

                    Jeg møter spillerne etter hver kamp på Åråsen og ser skuffelsen de viser over sine egne prestasjoner på banen. De trenger ikke kjeft, de trenger støtte. Størrelsen på lønnskontoen gjør dem ikke umenneskelige, i den forstand at de er roboter som uansett omgivelser vil prestere bra.

                    De vet så altfor godt selv at det de presterer er ræva og trenger ikke at jeg forteller dem det.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • HotpantsSS
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Feb 2008
                      • 37

                      #30
                      Jeg syns det er helt greit, og forståelig, at mange av supporterne våre uttaler seg negativt om både laget og enkeltspillere. Engasjement kalles det, og engasjementet går ikke kun ut på å synge høyest og best.

                      Vi krever stort sett at alle på vår del av tribunen yter max, da må vi også få lov til å kreve det samme av de 11 som representerer drakta vår ute på banen. Forskjellen ligger i at de 11 ute på banen blir betalt jævli godt for å være med på denne moroa, mens vi som er på tribunen betaler en grei sum i året for å få være med. Og når vi gang etter gang får et produkt som absolutt ikke holder den kvaliteten vi forventer så må det være lov til å si fra.

                      For å sette det i et lite perspektiv: Det er noe som heter at damer kan man skifte når man vil, mens fotball-laget skifter man aldri. De aller fleste mannfolk reagerer jævli sterkt når de blir utsatt for utroskap av kvinnfolket, derfor syns jeg vi virkelig har meget god grunn til å reagere minst like hardt når fotball-laget vårt står for en utroskap som varer over rimelig lang tid og som faan meg stikker hardere enn hvis kvinnfolket holder søndagsåpent.

                      Og jeg mener også at pipinga som kom etter kampslutt mot HamKam absolutt var på sin plass. Jeg er sterkt imot piping så fort de presterer dårlig,men...... . La oss ta med de 15 (?) treningskampene vi spilte mellom cupfinalen og seriestarter, og legge de sammen med de 8 seriekampene vi har spilt hittil. Da har vi spilt 23 kamper og har kun klart å skrape sammen 4 seire pluss sånn cirka 10 uavgjorte. Det tilsvarer 22 poeng. Sesongen har 26 seriematcher, og fortsetter vi med samme bedritne uttelling så rykker vi faktisk ned. Og Lillestrøm skal ALDRI være i nærheten av å rykke ned.
                      Hadde det vært en aktuell problemstilling så hadde jeg stemt FOR en massiv pipekonsert hvis vi ikke vinner neste hjemmekamp mot Aalesund.

                      Kommentar

                      Working...