Etter LSK-Rævbk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    Etter LSK-Rævbk

    Satt desverre hjemme pga sykdom - men fulgte kampen for hvert sekund. Konklusjonen er grei: Vi skulle og burde vunnet, men på grunn av dommeren så går ikke det.
    Først fikk LSK en scoring annullert for offside etter at Michael Mifsud rundet Espen Johnsen og satte ballen i mål. TV-reprisene viste at linjemannen høyst sannsynlig ikke skulle ha vinket av hurtigtoget.

    * Deretter ville LSK ha straffe etter at Arild Sundgot gikk i bakken i duell med Erik Hoftun.

    * Og seks minutter før full tid unngikk RBK-stopper Erik Hoftun å bli utvist etter å ha felt Magnus Myklebust som bakerste mann. Kommentatoren på tv mente det ikke var rødt fordi han ikke ville vært rask nok til å komme alene igjennom... Vet dere hvem denne lille sprinteren er????

    Kommer til å irritere meg nå i lange uker pga de siste kampene :twisted: :twisted:

    Mifsud og Pål Steffen spillte en bra match, skryt skal også gis til Koren og Shane!!!
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    #2
    Re: Etter LSK-Rævbk

    Opprinnelig skrevet av Paddis
    * Deretter ville LSK ha straffe etter at Arild Sundgot gikk i bakken i duell med Erik Hoftun.
    Kan man tolke det slik at situasjonen ikke var klar ?

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Ut ifra tv bildene så er det ikke straffe men offside! Men Hoftun var innblandet i mye rart så at han ikke fikk rødt er skandale.

      Kommentar

      • theriksen
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2005
        • 123

        #4
        Er helt klart oppgitt over dommers innsats for andre gang på like mange søndager. Mifsuds scoring er helt klart feilaktig annulert og der snøt Brage oss for tre poeng i dag. Straffen er tvilsom og de fleste dommere lar dem gå (satt for øvrig på linje med forseelsen), og i og med at det var offside er det greit å vinke spillet videre.

        Er derimot oppgitt over at NFF ikke kan gjøre målene 4-5 centimeter bredere, da vårt frispark i stolpen ville gått inn dersom dette var et faktum. Målene kunne godt vært litt lavere også, så innlegget som Heinz slo via tverrligger isteden ville gått over og ut til en femmeter. Men, men.

        Underholdningsverdien er god, og dette er tross alt et Lillestrøm-lag uten Kippe og Strand på banen - det forteller sitt. LSK er et lag som absolutt hører med i toppen av norsk fotball. Hadde vi hatt mer flaks med dommerne, så ville vi også vært helt i toppen av norsk fotball. Men, venner, det kommer.
        Tor H. Eriksen
        Sleeping is a form of art,
        hence am I an artist.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Tvunget til TV-overføring selv, og utifra hva jeg så, skal man være bra standhaftig for å påstå at LSK kun spiller lange baller. Kommentatorene Bredeli/Frode Olsen utrykte da også stor beundring, spesielt over at LSK tok over spillet igjen etter at RBK hadde utlignet. De var heller ikke i særlig tvil om at annulering en av målet til Mifsud var feil.

          Når det gjelder straffe til Sundgot, så er det ikke mye vits i å diskutere akkurat det. Han stod i soleklar offside lenge før han ble felt, noe også linjemannen markerte.

          At Hoftun fikk fullføre kampen står for meg som en gåte. At det skulle vært utvisning er mere soleklart enn noen av de omdiskuterte situasjonene fra kampen mot Viking.

          Så nå begynner jeg å bli drit lei dårlig tolking av gjeldende regler. Tabellsituasjonen forklarer selvfølgelig noe av dette. LSK står pr i dag med 4 poeng. Med rettferdig dømming ville det ikke vært usannsynlig med 9, noe som ville ha sprt neglene noe med tanke på hvem LSK skal møte i de neste kampene.
          Knurr...

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Forrige uke var vi i harnisk over at Viking-publikummet pep mot Kippe da han gikk blødende av banen.
            I går var den tidens pipekonsert da Ørjan Berg lå nede med det som så ut som et komplisert armbrudd.
            Vi glemmer fort.....

            Mvh
            perta
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Lørenskog fugl
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Nov 2003
              • 10

              #7
              Det var vel ikke akkurat Ørjan Berg det ble pepet mot, men dommeren som faktisk dømte frispark. Ørjan falt jo før Espen kom frem.......

              Kommentar

              • scages
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1292

                #8
                Det var ikke Ørjan Berg vi pep på!!!!!
                Jeg peip, fordi han RBK spillerne dreiv å gestikulerte og insinuerte at Søgård skulle ha brukt albuen, (var iallefall det jeg tolka) noe han ikke var i nærheten av. Strengt tatt var det Berg selv som tryna.
                At han får albuen ut av ledd er selvsagt trist, men hvordan kunne vi vite det????

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  At han får albuen ut av ledd er selvsagt trist, men hvordan kunne vi vite det????
                  At noe var alvorlig galt med armen kunne man se med egne øyne. Veldig tydelig.

                  mvh
                  perta
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Forrige uke var vi i harnisk over at Viking-publikummet pep mot Kippe da han gikk blødende av banen.
                    I går var den tidens pipekonsert da Ørjan Berg lå nede med det som så ut som et komplisert armbrudd.
                    Vi glemmer fort.....

                    Mvh
                    perta
                    Bra sammenlikning :roll:

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      det var en situasjon jeg ovehodet ikke likte, den var etter kampslutt når alle skulle forlate feltet.... securitas vaktene sperra utgangene...hvem idiot fant på dette.....det kunne blitt livsfarlig....alle bakfra trøkka på ov vi forrerst ble klemt mot gjerdet..... ikke at jeg forventer tragedier på størrelse med Heysel og Hillsborough, men dette kan skape farlige situasjoner, spesielt med tanke på at juniorkanaris er plassert helt forrerst... Og at vi har noen forbanna idioter bakerst i feltet som skal tydeligvis har jævla mye dårligere tid enn alle andre og dermed skal trøkke seg fram og skape en potensielt farlig situasjon.... ellers vil jeg takke laget for en strålende innsats, fortsetter gutta å spille sånn blir det gøy å være på åråsen. Takk til dommeren som nok en gang stjal poeng fra oss...Dommeren var bartenes 12. man idag... og takk til alle som var med å sang... kjempe stemning på feltet, enkelte døde perioder, men veldig bra trøkk og ordentlig gøy å være på stadion i dag.

                      MVH en som gleder seg til å ta imot søppla 22. mai
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av scages
                        Det var ikke Ørjan Berg vi pep på!!!!!
                        Jeg peip, fordi han RBK spillerne dreiv å gestikulerte og insinuerte at Søgård skulle ha brukt albuen, (var iallefall det jeg tolka) noe han ikke var i nærheten av. Strengt tatt var det Berg selv som tryna.
                        At han får albuen ut av ledd er selvsagt trist, men hvordan kunne vi vite det????
                        Nei absolutt ikke, han pekte på armen fordi Berg hadde veldig vondt der. Jeg ble flau over at mange peip pga av dette.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • MoBee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 958

                          #13
                          ...

                          Helt enig, iL! Det var så jævlig lavmål å pipe der.

                          Kommentar

                          • Jumbo
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • May 2004
                            • 66

                            #14
                            At det ble så mye piping mot berg er jo som flere andre har sagt her helt utrolig, absolutt noe vi kunne ha spart oss for.

                            Når det gjelder snyteri fra dommerens side så kan vi syte mye over det, men Lillestrøm kan takke seg selv litt også, de hadde ikke akkurat FÅ sjanser som de burde ha putta på i tilegg til det feil annulerte målet.

                            Det at spissene våre så og si ikke klarer å putte på noen av sjansene de får bekymmrer meg mer enn at dommeren konstant er i mot oss....

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #15
                              klart det, spissa bør snart begynne å score, de har jo ett hav av sjanser. men om dommeren hadde godkjent målet til michael så hadde kampbildet blitt ett helt annet, bartene hadde pressa mere og vi hadde sansyligvis fått flee sjanser og kanskje putta ett mål eller to til....
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                Ørjan er ute i 3 uker:

                                Ørjan Berg må belage seg på en tre uker lang pause etter at han fikk albuen ut av ledd i kampen mot Lillestrøm.



                                Håper alle som peip er skamfulle nå.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Så armen til Berg på tribunen og sånn vil jeg ikke bli sammenlikna med - pipe mot skada spiller ødelegger bare for oss selv(bortsett fra Samerush). Håper vi klarer å holde dette inni oss neste gang!

                                  Kommentar

                                  • general
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 1150

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av iL
                                    Ørjan er ute i 3 uker:

                                    Ørjan Berg må belage seg på en tre uker lang pause etter at han fikk albuen ut av ledd i kampen mot Lillestrøm.



                                    Håper alle som peip er skamfulle nå.
                                    nå vet ikke jeg åssen det er med resten, men jeg pep mot rasshølet Ståle som stod å "frekka" seg mot oss..
                                    Seriegull 2016!!!

                                    Kommentar

                                    • scages
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1292

                                      #19
                                      Ja, enig med general.
                                      Tror mye av pipinga kom som følge av gestikuleringa hans. Som jeg har poengtert tidligere, var det grunnen til at jeg bua. Forstår at jeg misforstod, men der og da tolka jeg det som at Sørgård liksom skulle ha mokka til Berg med albuen, derfor ble jeg litt hissig.
                                      Selvsagt skal vi unnlate å pipe på skade spillere, det er vi nok enige om alle sammen.

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #20
                                        Det er en uting av Ståleogså - det medfører også uro. Han som er såpass gammel og rutinert burde skjønt bedre! :oops:

                                        Kommentar

                                        Working...