Hvordan kan vi redde klubben fra Tom Nordlie?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Spørsmål Hvordan kan vi redde klubben fra Tom Nordlie?

    Hansken er kastet. Dagens "jeg er rett mann" var dråpen som fikk begret til å renne over for meg. Nå holder det ikke med kritske innlegg, her må det aksjoneres.

    Denne tråden er ikke ment å være en diskusjon for/mot Nordlie. Det finnes det mange andre gode tråder for. Jeg mener at "saken mot Tom Nordlie" er så vanntett at vi som ønsker han fjernet bør gå videre med den. Håper denne tråden kan være en diskusjonstråd for hvordan vi som en bekymret for klubben bør gå frem.

    Jeg er klar over at mange på forumet er uenig med meg, og at det finnes folk som ønsker å gi Nordlie mer tid. Undertegnede mener at LSK er på vei mot Adecco, og kanskje et evig liv i skyggenes dal. Logisk sett er det ingenting som tilsier at LSK skal være en toppklubb så lenge som vi har vært det. Vi har, med demografiske utfordringer, vært nødt til å være smartere og bedre enn RBK, VIF, Brann og Viking. Nå er vi dummere og dårligere. Langt dummere og dårligere.

    Derfor. Vi som er bekymret. Hva bør vi gjøre? Som sesonkortinnehavere, medlemmer av LSK, medlemmer av KFL, trofaste Åråsen-vankere og/eller tidligere investorer, hvordan kan vi bidra til å redde klubben på en skikkelig måte?

    Bør vi:
    * Skrive formelle brev til klubben?
    * Ha underskriftskampanjer?
    * Aksjonere på treninger?
    * Ha bannere på kamper?
    * Melde oss ut i protest?
    * Kreve refusjon for sesongkort?
    * Aksjonere med sivil ulydighet?
    * Samle inn penger for å kjøpe ut Tom Nordlie? (undertegnede sponser gjerne 1000 kroner her og nå. Det sesongkortet jeg har kjøpt for 2500 anser jeg som verdiløst med Tom Nordlie som trener)

    Undertegnede ønsker å gjennomføre en redelig aksjon, og tar gjerne en debatt om det her. Jeg skjønner selvsagt at det kan virke pompøst å tro at enkelte av oss her inne kan bidra til å redde klubben, men det er langt bedre å forsøke å gjøre noe enn å sitte på ræva.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Blir det en aksjon med fart i for å betale ut Tom Nordlie er jeg også med å betaler for det.

    Forøvrig skulle jeg gjerne sett et banner på neste hjemmekamp med klar beskjed om at han må gå av, tror ledelsen da ville skjønt stemningen hos supporterne. Underskriftskampanje er jeg også med på. Dog er jeg skeptisk til ting som refusjon av sesongkort som ville gå utover klubbens økonomi. Og denne klubben trenger penger for å kvitte seg med Tom, få inn ny trener og bytte ut gråstein med ordentlige spillere...

    Kommentar

    • Smukken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 720

      #3
      Jeg betaler lett 500-1000 spenn for å bli kvitt han........... Hvor mange gjør det samme ?
      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        #4
        Alternativet?

        Jeg ser bare ikke hvem som skal overta for Tom Nordlie. Kan ikke se at der er mange i Norge som er bedre kvalifisert enn han. Støtter isåfall forslaget til Reka nevnt i en annen tråd om at man kanskje bør tenke nytt og se ut i Europa. Finnes sikkert en trener i junioravdelingen til klubber som PSV, Ajax, Lyon eller lignende som kunne tenke seg hovedtreneransvaret i Lillestrøm, og som kunne utviklet Lillestrøm til å spille en type fotball som ikke andre norske klubber gjør allerede? Vil iallefall ikke kvitte meg med Tom Nordlie for å ansette Tor Thodesen eller Kjetil Rekdal.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #5
          Ser at du mener at LSK fremstår som "langt dummere og dårligere enn før". Dette er jeg helt enig med deg i. Utviklingen har stagnert, endog til gått i feil retning. Jeg er imidlertid uenig med deg i at å sparke tom nordlie er løsningen på alt. Denne "gi x sparken så er problemet løst" er rett og slett litt naivt. Godt mulig TN på et eller annet tidspunkt bør gå, men det vil ikke løse de store utfordringene vi har på leder- og organisasjonssiden i LSK. Vi mangler både en klar målsetning og en klar plan. Som eksempel kan vi jo ta uttalelsen om at vi primært skal satse på norske spillere versus satsing på speiding i MLS. Jeg tror neppe det elendige arbeidet som (ikke?)er lagt ned når det gjelder LSKs fremtid plutselig vil komme på plass om vi sparker treneren. Hvor er Per Berg? Mannen brukte pengene sine for å bestemme over klubben, men nå skal han liksom bare være rådgiver? Slik situasjonen er i dag er det ingen som blir stilt til ansvar for endringene i klubben de siste åra. Veldig uheldig at den personen som har hatt mest å si for LSKs fremtid og hvordan vi ser ut i dag bare kan melde seg ut.

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            (quotinga fungerer ikke på denne maskinen)* Melde oss ut i protest?* Kreve refusjon for sesongkort?--------------------------Uenig i disse, jeg heller for type demonstrasjoner, men det må aldri gå på utover støtten man gir laget under kamp. Under kamp skal laget alltid støttes. RB kan benyttes med leserinnlegg. Underskrifter kan samles inn. Direkte dialog med sterke mennesker innad i klubben kan brukes. Bannere som ikke går utover støtten til laget. Nå var jeg på LSKs sponsorsamling i forrige uke, og jeg traff ikke et eneste menneske som var for å beholde Tom Nordlie, så da vil det si at de mister sine to viktigste støttespillere: Supporterne og sponsorene. Vi er i dyp bæsj!Petter

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #7
              Det kan da ikke være vanskelig å starte en liten aksjon i pressen? Gjerne sammen med noen av spillerene.

              "Kanari-Fansen vil ha ut Nordlie"
              "Nordlie ikke ønsket av fansen"
              "LSK-veteraner ut mot Nordlie"
              "[veteran]frykter TL exit for LSK"
              "Blir Nordlie den første som rykker ned med både VIF og LSK?"
              "KFL planlegger aksjoner mot Tom Nordlie"
              "Nordlie ferdig med tap mot Eidsvoll Turn"

              Det kan da ikke være så vanskelig å legge press på?
              "
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Jeg er fattig som faen, og synes vel uansett ikke det er den beste ideen. Derimot er jeg veldig for å få opp bannere til neste hjemmekamp, da forutsatt at det går så dårlig i Bodø som jeg føler meg rimelig sikker på at det vil gjøre. Uansett, blir det tap i Bodø må han nok gå uansett, jeg kan ikke forestille meg hvordan styret kan fortsette å forsvare ham da.

                Bannere og underkskriftskampanjer, det er i alle fall det jeg ville lagt meg på. En annen ting vi kan gjøre er selvsagt å skrive mail til styret. Jeg tar gjerne på meg å forfatte en fellesmail som kan kopieres ut herfra og sendes til styret. Effekten blir brutal om det plutselig ligger 100 kliss like mailer i kassa til Grønlund eller Mathiesen, eller til og med Fjøra.

                Den kan for eksempel se slik ut:

                Kjære Frank/Per/Fjøra!

                Som mangeårig LSK-supporter med stort hjerte og engasjement for klubben min smerter det meg å se klubbens utvikling over de siste 10 månedene. Vi ble lovet satsing som aldri før og underholdende spill av helt nye dimensjoner. Likefullt sitter vi nå med begge beina solid plantet i nedrykkstriden etter den dårligste seriestarten i klubbens historie.

                i har erstattet etablerte spillere med årrekker av gode prestasjoner for klubben med skadede spillere vi uansett ikke har noen garanti for at vil slå til. De beste eksemplene på dette er Shane Stefanutto mot Marius Johnsen og Kasey Wehrman mot Markus Kiesenebner. Vi har fyllt opp stallen med spillere som ikke har prestert godt nok på Eliteserienivå på flere år, og noen av disse har vi til alt overmål brukt enorme summer på. Vi vil alle at klubbens sjel skal være forankret i norske spillere, men ikke til overpris vi kunne fått tre klassespillere fra utlandet for.

                Den gode fotballen vi har blitt lovet er totalt fraværende. Vi spiller per dags dato den dårligste fotballen i tippeligaen, tilsynelatende uten noen som helst form for offensiv plan eller defensiv organisering. Spillere som i kamp etter kamp har prestert langt under pari får sjansen igjen og igjen, uten å vise det minste tegn til forbedring. Til alt overmål brukes spillere i feil posisjoner i kamp etter kamp, mens vi etterstreber en spillestil som forutsetter raske backer og vinger som faktisk er nettopp vinger.

                Tidligere og nåværende spillere har klaget i media på at treningsmengdene er for store, og når en såpass merittert spiller som Vidar Riseth påpeker at han aldri har trent så hardt i noen klubb som hva man har gjort i LSK i vinter, bør det ringe noen alarmbjeller. Vi har da også sett at spillerne er blytunge i hver eneste kamp, og at det som regel er slutt på kreftene utover i andre omgang. Når lagets viktigste spiller, Bjørn Helge Riise, går så langt som å be om møte fordi han føler at det drives rovdrift på ham, bør de nevnte bjellene kime til øresus.

                Tap mot rivaler som VIF og RBK kan godtas så lenge man ser prov på innsats, men når det blir utklassingsiffre og spillerne ikke en gang ser ut som de prøver, føler jeg, og mange andre med meg, at det må være lov til å stille spørsmål ved vår nåværende treners motivasjonsteknikker. Så langt er det ingenting som tyder på at disse holder mål, og dette har gitt ydmykende resultater mot nevnte erkerivaler.

                Jeg ber derfor om at Tom Nordlie fjernes som hovedtrener i Lillestrøm Sportsklubb med umiddelbar virkning, før årets sesong ender i det mest unødvendige og ydmykende nedrykket i norsk fotballs moderne historie. Det er tidligere sagt at vi ikke samler på fjerdeplasser i Lillestrøm. Hva skal man da si om årets prestasjoner?

                mvh
                Hvem du nå enn er.
                Last edited by Grusom B; 28.05.2008, 11:10.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Hvor er Per Berg? Slik situasjonen er i dag er det ingen som blir stilt til ansvar for endringene i klubben de siste åra. Veldig uheldig at den personen som har hatt mest å si for LSKs fremtid og hvordan vi ser ut i dag bare kan melde seg ut.
                  Det har jeg også lurt på.. etter at nordlie ble ansatt ble det lovet både ditt og datt. Jeg trodde også at godeste berg skulle bidra til å hente de rette spillerne som tom trenger for å spille ordentlig 4-3-3(vinger) siden han var så opptatt av forandringer. Saken gjør det heller ikke bedre at vi nå helst vil hente norskt istedenfor import da norske spillere er minst 4 ganger så dyre.

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Hvor er Per Berg? Mannen brukte pengene sine for å bestemme over klubben, men nå skal han liksom bare være rådgiver? Slik situasjonen er i dag er det ingen som blir stilt til ansvar for endringene i klubben de siste åra. Veldig uheldig at den personen som har hatt mest å si for LSKs fremtid og hvordan vi ser ut i dag bare kan melde seg ut.
                    Det jeg hører er at Per Berg er veldig klar for å bytte trener, så jeg tviler på at det står på han.

                    Kommentar

                    • m_skedsmo
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 212

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Det jeg hører er at Per Berg er veldig klar for å bytte trener, så jeg tviler på at det står på han.
                      Dette var helt nytt for meg, og sikkert for mange andre også. Hvor kommer det fra?

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av petter
                        Nå var jeg på LSKs sponsorsamling i forrige uke, og jeg traff ikke et eneste menneske som var for å beholde Tom Nordlie
                        Jeg synes det er svært useriøst å slenge ut slike påstander på et forum.
                        Hvem var f eks til stede på denne samlingen?
                        Var det de som har bestemt at bedriften skal sponse LSK, eller var det tilfeldig ansatte hos sponsorbedriftene?
                        Det er en ganske stor forskjell på disse to gruppene, og jeg synes du skal vokte deg litt for å indirekte si at Nordea, Peab, Øie, Åkrene Mek osv... vil bli kvitt Nordlie..

                        Mvh
                        Gammer`n (Per T)
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #13
                          Det var snakk om mennesker ansatt i bedrifter som er medlemmer av LSKs sponsorpool. Mennesker som meg og deg, uten innflytelse og makt, men frustrerte og nervøse.

                          Petter

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                            Dette var helt nytt for meg, og sikkert for mange andre også. Hvor kommer det fra?
                            Av naturlige årsaker ønsker jeg ikke å forklare det her, så man får egentlig bare tro eller ikke tro på meg. Evt fjerne kommentaren.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Det kan da ikke være vanskelig å starte en liten aksjon i pressen? Gjerne sammen med noen av spillerene.

                              "Kanari-Fansen vil ha ut Nordlie"
                              "Nordlie ikke ønsket av fansen"
                              "LSK-veteraner ut mot Nordlie"
                              "[veteran]frykter TL exit for LSK"
                              "Blir Nordlie den første som rykker ned med både VIF og LSK?"
                              "KFL planlegger aksjoner mot Tom Nordlie"
                              "Nordlie ferdig med tap mot Eidsvoll Turn"

                              Det kan da ikke være så vanskelig å legge press på?
                              "
                              Den nestsiste der tipper jeg er i produksjon as we speak.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                per@aakrene-mek.no

                                Mailen til Mathiesen, i forbindelse med mailforslaget mitt på første side.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

                                  #17
                                  Jeg har fortsatt is i magen og støtter klubben 100%.Men snart bør det snu.
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                  Kommentar

                                  • glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1252

                                    #18
                                    Markering på treningsfeltet.

                                    Hva med en markering på førstkommende Lørdagstreningen.
                                    Noen forslag til bannere etc.

                                    Kommentar

                                    • sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1823

                                      #19
                                      Det Molde supporterne har gjort opp gjennom årene synes jeg er urespektabelt og flaut. En gang kastet alle supporterne sjerfene sine på banen til motstand mot styret, og får å få bort Stavrum hadde de banneret " Vi blir, andre må gå". Tom Nordli bruker masse av tiden sin og masse krefter på LSK, men resultanene uteblir. Det er ikke godt nok og trener yrket er et riskio yrket der du ikke vet med 100% sikkerhet om du kommer til å ha en jobb i morra. Jeg mener at Nordli bør gå, men vi må vise han respekt og ikke prøve å "drite" han ut eller "mobbe" han ut av klubben. OG å drive å lage bannere mot nordli går bare ut over spillerne, istedet for et banner mot nordli kunne man ha brukt tid og penger på et banner for spillerne, som faktisk øker prestasjonene. De alternativene jeg synes bør brukes er:
                                      - Sende mail til styret
                                      - Ha møte med styret
                                      - Ha et møte med Nordlie der man tar opp spillestilen, de manglende resultanene osv. og hører hva han har å si, han bør få sjansen til å forklare seg.
                                      - Utfordre Nordlie. Komme på trening å prate med han, og kanskje utfordre han til å prøve en ny spillestil/ treningstil eller lignede og om restultanene kommer beholder han den, og hvis ikke så trekker han seg. Mannen bør være MANN nok til å godta en slik utfordring fra fansen, og han bør han tro nok på seg selv og spillerne.

                                      Men skal Nordlie gå, mener jeg Fjørtoft bør følge med ut døra.
                                      Ja til Solbakken og Bjarmann 09 sesongen!

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1252

                                        #20
                                        - Utfordre Nordlie. Komme på trening å prate med han, og kanskje utfordre han til å prøve en ny spillestil/ treningstil eller lignede og om restultanene kommer beholder han den, og hvis ikke så trekker han seg. Mannen bør være MANN nok til å godta en slik utfordring fra fansen, og han bør han tro nok på seg selv og spillerne.

                                        Men skal Nordlie gå, mener jeg Fjørtoft bør følge med ut døra.
                                        Ja til Solbakken og Bjarmann 09 sesongen![/quote]

                                        Den dagen Tom Nordli tar råd fra supporterne og legger om spillerstilen blir jeg overasket.

                                        Kommentar

                                        Working...