Hvor arrogant kan Fjørtoft bli?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dommeren
    -AaFK-supporter-
    Bøffelpromp
    • May 2008
    • 15

Opprinnelig skrevet av reka
    Da håper jeg du er fullstendig enig i Esthen O's kommentar omn Aafk-Start hvor han mente at dommeren var korrupt og faktisk gav vegvesenet seieren? Det er en lang tråd om ham på deres eget debattforum hvor han blir kalt både det ene og det andre. Allikevel kommer du trekkende med ham inn her? Er du helt sveiseblind?

Vi har ellers nok av folk som er usaklige her inne, får passet påskrevet og deretter kommer med masse fjas om at de er seriøse og oppegående for å legitimere sin egen kverulering. Til og med et "Lykke til" har du fått ned. Jeg tar med det som beholdningen av smøreriene dine her inne, og ønsker fortsatt seriøse debattanter fra ulike supportergrupperinger velkommen.
    Denne 4-5 kampen mellom Start og AaFK så jeg ikke, ikke var jeg medlem av SC den gangen heller, men husker artikkeln i Dagbladet og syntes den gangen at den var helt grei.

Det er synd at dere blir så provoserte, det er ikke min mening å provosere, og skjønner ikke hvorfor dere blir det.

Er det usaklig å hevde at Jan Åge Fjørtoft er arrogant? Han har jo vært det hele livet, også før han kom til LSK, så det burde jo ikke sjokkere noen at man hevder.

Nordlie saken opprører meg, derfor har jeg meninger om det som har skjedd. At mine meninger avviker det store flertallet gjør ikke mine meninger mindre verd.

Eller er dere så opphengte i å ta mannen framfor ballen (person angrep framfor saksinnhold) at dere ikke engang reflekterer rundt egne elsklingsideer?

(Den siste setningen er provokativ).
    AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

Kommentar

• Thomas fugl
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Nov 2003
      • 137

Jeg tror LSK hadde vært tjent med å ansette Bjarmann. En mann med hjerte for klubben, uttaler seg ryddig og sympatisk og ikke stikker fram nesa si i tide og utide. Istedenfor lar vi en glitrende mann gå til lyn og ansetter fjørtoft:???:
      - Venter på en ny storhetstid

Kommentar

• Dommeren
        -AaFK-supporter-
        Bøffelpromp
        • May 2008
        • 15

Opprinnelig skrevet av KristofferØ
        Kjære vene, du bruker jo 4 sider i diskusjonen Kanari-Fansen har om Jan Åge Fjørtoft. Det eneste jeg kan se av relevanse av det for deg er at han er sunnmøring. Dette er det nærmeste KFL kommer en intern fora. Hvorfor skal du sammenligne klubber, snakke om ytringsfriet og i det hele tatt blande deg inn i dette? VG debatt er noe for deg.
        Er ikke takhøyden større enn dette her på KFL? *sjokk*

Ja da skal jeg trekke meg stille ut dørene, men dele ut bøtte og spade, så dere kan leke i fred her i sandkassa deres. Tydeligvis ikke et sted for tolerante mannfolk som tåler uenighet. Ikke rart Tom Nordlie valgte å gå, om det er kultur på at man ikke tolererer uenighet og differanserte synspunkter.
        AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Opprinnelig skrevet av Dommeren

Ja da skal jeg trekke meg stille ut dørene, men dele ut bøtte og spade, så dere kan leke i fred her i sandkassa deres. Tydeligvis ikke et sted for tolerante mannfolk som tåler uenighet. Ikke rart Tom Nordlie valgte å gå, om det er kultur på at man ikke tolererer uenighet og differanserte synspunkter.
          (Om du lusker ut døra med halen mellom beina er det liten tvil om hvem som ikke er mannfolk... Om du er redd for manglende takhøyde her foreslår jeg at du leser gjenneom tråder fra tiden da Uwe ble sparket eller da Pål Strand ble tuppa ut.)

Er det ett sted i Norge som er kjent for stor takhøyde og profesjonalitet er nettopp Åråsen - noe som bevises ved at tidligere trenere av Eliteserielag nå jobber i trenerteamet under hovedtrener på Åråsen.
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Thomas fugl
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2003
            • 137

takhøyden bør være høyere, du får vise deg som en større mann og la være og dra diskusjonen lenger. Bare hyggelig med synspunkter så lenge de er ryddige og saklige.

Kommentar

• Dommeren
              -AaFK-supporter-
              Bøffelpromp
              • May 2008
              • 15

Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
              takhøyden bør være høyere, du får vise deg som en større mann og la være og dra diskusjonen lenger. Bare hyggelig med synspunkter så lenge de er ryddige og saklige.
              Takk, det var det jeg mente. jeg har dog sagt mitt i denne tråden. Hvor hovedinnholdet mitt går på at det er flere som burde vurdert sin stilling i denne saken (Fjøra), og at det generelt er en uting i fotballnorge å gjøre trenere til syndebukker når det butter imot.

Det butter imot hos oss også, og det eneste som nytter er å jobbe-jobbe-jobbe, så kommer vi ut av uføret til slutt.

Vi får strides videre til debatt om en ukes tid i kamptåden når LSK skal møte AaFK.

Kommentar

• Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1453

Ja da skal jeg trekke meg stille ut dørene
                Vil savne all faktainformasjonen din som er feil, den usaklige personhetsen mot Fjørtoft, din manglende evne til å la fakta gå innover deg, ditt svada ala livet går opp og ned som forklaring på LSKs nedtur og til sist hyggelige slengkommentarer som lykke til i Adeccioligaen.

Vi trenger debbattanter som deg for å komme opp fra nivået din helt Esten O Sæther kritiserer!
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7134

Vi får strides videre til debatt om en ukes tid i kamptåden når LSK skal møte AaFK.
                  Nei takk. Hold deg til VG Debatt eller et annet sted som passer nivået ditt bedre i stedet, det er til alles felles beste.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2602

For det første synes jeg folk skal la være å kaste granater etter motstandersupportere som kommer med saklige innlegg, noe Dommeren åpenbart gjør (i denne tråden...jeg har ikke lest alt han har skrevet, så hvis hissigheten er berettiget, så kan dere bare glemme dette poenget), selv om jeg ikke er enig med han (og jeg gidder ikke engang å lese Esten O-s artikkel da jeg ikke har noe lyst til å gi den et ekstra klikk. Han er en elendig sportssynser).

Dommeren på sin side peker i hovedsak på arroganse og peker på Fjøras mediaopptreden, og behov for å forsvare seg, som grunnlag for at manageren bør vurdere å trekke seg. Selv om jeg synes Fjøra burde hatt bedre impulskontroll i forhold til media, synes jeg det burde være HELT andre aspekter som legges til grunn i vurderingen av jobben han gjør. Media er viktig, men ikke viktigere enn arbeidsoppgavene hans fra dag til dag. Disse har jeg ikke funnet grunn til å betvile, og har ikke hørt noen komme med tungtveiende kritikk i forhold til dette. At han er en smule arrogant, kan uttrykke seg klønete (og sliter litt med rettskriving), er ikke noe hinder for at han kan gjøre en veldig god jobb, noe jeg faktisk tror han gjør.

Fjørtoft, som Nordlie, har visjoner, men jeg er ikke sikker på at Nordlie behandler folkene rundt seg bedre enn Fjøra. I forhold til media setter sistnevnte heller på seg den profesjonelle maska, der Nordlie pøser av sine emosjoner. Fjøra blir kald og hard i møte med kritikk og motgang. Nordlie blir sint eller lei seg. Når folk åpent viser følelser vekkes sympatien, mens en med en mer lukket holdning lett anklages for å være ufølsomt og arrogant.

Fjøras evne til å samle seg og staheten i måten han opptrer, viser i mine øyne at han klarer å fokusere mens det stormer rundt han. Å klare å holde fokus forbi uværet, heller enn å begynne å bakse og kave i det, er en egenskap som, i mine øyne, gjør deg bedre rustet til å takle arbeidsoppgavene dine. Dette er mye viktigere for meg enn at han skal gå ut og rose Nordlie for cupgullet. Det som har vært har vært. Det som er viktig er veien fremover.

Redigert til Dommeren:

Ikke skriv tøysete ting som "lykke til i Adeccoligaen" inne på andres forum. Da mister du all godvilje. Takhøyden er naturligvis lavere for deg enn andre her inne.
                    Last edited by Kimito; 30.05.2008, 12:56.
                    Ferdigskåra

Kommentar

• Liquidgum
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Sep 2007
                      • 3

Jeg tror LSK hadde vært tjent med å ansette Bjarmann. En mann med hjerte for klubben, uttaler seg ryddig og sympatisk og ikke stikker fram nesa si i tide og utide. Istedenfor lar vi en glitrende mann gå til lyn og ansetter fjørtoft:???:
                      Kunne ikke vært mer enig. Jeg fatter ikke hvorfor ikke bjarmann er i LSK i dag.

Kommentar

• Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2602

Opprinnelig skrevet av Liquidgum
                        Kunne ikke vært mer enig. Jeg fatter ikke hvorfor ikke bjarmann er i LSK i dag.
                        GAAAAHD! Jeg er så lei av den sutringa der! Bjarmann hadde IKKE lyst på en rolle tilsvarende Fjøra. Selv om jeg elsket Bjarmann som stopperbauta i Sportsklubben, er jeg på langt nær sikker på at han hadde vært riktig mann til å løfte klubben mot toppen.

Gi i det minste ett argument for at han skulle ha gjort en bedre jobb. Et som er basert på jobben han har gjort i Lyn, ikke fordi han har et behagelig vesen.
                        Ferdigskåra

Kommentar

• KristofferØ
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 587

Takhøyden i KFL er særdeles høy. Vi har aldri hatt store problemer i diskusjoner med utenforstående såvidt jeg vet, men her må du kikke litt på hva du driver med Dommeren.

Ønsker du å snakke om "ytringsfriet", sunnmørsfotball eller tempelriddere for den saks skyld bør du ikke gjøre det i tråden om Jan Åge Fjørtoft. La oss drite i hvem som er Sunnmøringer. Irving er fra Tromsø, det er mye verre (sorry kompis.. det bare er sånn)

Jan Åge Fjørtoft har definitivt sikret flere store ting og gjort en god jobb i LSK. I fjor! Det samme gjorde Tom Nordlie. Men som trener veier det ikke tungt nok å ha gjort gode ting før - selvfølgelig. Det gjelder stort sett alle jobber i hele verden. Derfor synes jeg det er tragisk at en "manager", jeg velger å kalle det sportsdirektør, men samme det, omtrent MÅ være sykmeldt i 4 mnd før det blir aktuelt å snakke om jobben.

Sportslig utvalg må stå sammen og ta støyten for dette. Fjøra har etter min mening brukt all sin mediakløkt og lagt vekt på at "Nordlie har snudd dette til en sak mot meg", mens det egentlig er han selv som snor seg unna.

Media er faenmeg det verste spetakkelet jeg vet om. VG, Blabladet, 2 (kaller det faen ikke TV.. Fotball skal ikke sendes på samme kanal som "Home and Away", ferdig med det) har - som så mange ganger før - vist sin egen inkompetanse ved å lage en krise.

Det selger aviser idag, men gleder meg til å se hva som skjer hvis verden noengang skulle bli frigjort fra den helvetes mediahypnosen..

Jeg er så inn i helvete flau over måten dette har blitt gjort på!!!!
                          I år så tar vi ostepop
                          Vi elsker Lillestrøm
                          HEI!

Kommentar

• maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1289

Har noen her i det hele tatt tenk tanken på hva som kommer til å skje hvis vi taper mot Glimt og f.eks spiller uavgjort mot Ålesund. Pressen kommer til å jage i samlet flokk mot JÅF og vi er like langt med sportslig krise og negative presseoppslag.
                            Selvsagt håper jeg at vi vinner mye fremover men LSK som klubb må foreta en konsekvens-vurdering av hva som kan bli resultatet av seier/tap fremover. Nå satses alle kort på at det snur fort men hva blir konsekvensene hvis elendigheten fortsetter? Det kan det se ut som LSK ikke har tenkt på.

Kommentar

• CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              Helt enig. Fjørtoft opptrer saklig og korrekt. De fleste som er ute etter å kritisere han nå, er typisk de som aldri har likt han. Nå har de sjansen.

Heldigvis har mannen en nokså sterk psyke. Det er også derfor han er leder.
                              :o

Opprinnelig skrevet av iL
                              Når det gjelder å være arrogant er Nordlie kongen av det. Han formelig latterligjør spørsmåls stillere, og setter de oppe på veggen. Det så vi i KFL allmanna møtet som vi hadde. Har aldri likt fyren, og er glad vi ble kvitt ham.

I denne prossessen har derimot JÅF opptrett korrekt som mange påpeker.
                              De som har kritisert Nordlie på grunn av ting de tror de veit har ikke vært noe særlig bedre akkurat.

Kommentar

• Thomas fugl
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2003
                                • 137

Opprinnelig skrevet av Kimito
                                GAAAAHD! Jeg er så lei av den sutringa der! Bjarmann hadde IKKE lyst på en rolle tilsvarende Fjøra. Selv om jeg elsket Bjarmann som stopperbauta i Sportsklubben, er jeg på langt nær sikker på at han hadde vært riktig mann til å løfte klubben mot toppen.

Gi i det minste ett argument for at han skulle ha gjort en bedre jobb. Et som er basert på jobben han har gjort i Lyn, ikke fordi han har et behagelig vesen.
                                og argumentet for at fjørtoft er riktig mann venter vi fortsatt på....

Kommentar

• Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2602

og argumentet for at fjørtoft er riktig mann venter vi fortsatt på....
                                  Nei, det trenger jeg ikke å komme med, for det er du som argumenterte for at Bjarmann er bedre enn Fjørtoft. Bevisbyrden ligger godt plantet i dine armer.

Jeg skrev at jeg på langt nær var sikker på at Bjarmann ville gjort en bedre jobb, men utelukker det ikke kategorisk. Jeg har ikke sett noe som tyder på det, men hvis du ønsker å påstå det, så kan du vær så god gi en begrunnelse. Jeg er lei argumentet fordi jeg ikke skjønner hvor det kommer fra, annet enn gammel heltestatus.

Hvis du vil noe sterkt (noe som utsagnet ditt tydet på), så bør det vel være en grunn til det? Så forklar meg gjerne hvorfor klubben skulle skreddersy en mindre omfattende stilling til Bjarmann, og dermed tilpasse klubbstrukturen til stopperkjempens behov.
                                  Ferdigskåra

Kommentar

• Kanaris93
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Nov 2007
                                    • 232

Det er helt på trynet at ikke Fjørtoft ikke har fått sparken enda, en stor feil og sparke Tom og ikke Jan Åge, han har ingenting og gjøre her i LSK! FÅ han bort snarest, sånne som han samler vi ikke på her i LSK!
                                    I med og motgang <3

Kommentar

• arni
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2007
                                      • 109

Opprinnelig skrevet av Kanaris93
                                      Det er helt på trynet at ikke Fjørtoft ikke har fått sparken enda, en stor feil og sparke Tom og ikke Jan Åge, han har ingenting og gjøre her i LSK! FÅ han bort snarest, sånne som han samler vi ikke på her i LSK!
                                      Endelig en som har skjønt det Få han på hode og rævva ut!

Kommentar

• Liquidgum
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Sep 2007
                                        • 3

Opprinnelig skrevet av Kimito
                                        Nei, det trenger jeg ikke å komme med, for det er du som argumenterte for at Bjarmann er bedre enn Fjørtoft. Bevisbyrden ligger godt plantet i dine armer.

Jeg skrev at jeg på langt nær var sikker på at Bjarmann ville gjort en bedre jobb, men utelukker det ikke kategorisk. Jeg har ikke sett noe som tyder på det, men hvis du ønsker å påstå det, så kan du vær så god gi en begrunnelse. Jeg er lei argumentet fordi jeg ikke skjønner hvor det kommer fra, annet enn gammel heltestatus.

Hvis du vil noe sterkt (noe som utsagnet ditt tydet på), så bør det vel være en grunn til det? Så forklar meg gjerne hvorfor klubben skulle skreddersy en mindre omfattende stilling til Bjarmann, og dermed tilpasse klubbstrukturen til stopperkjempens behov.
                                        Jeg er ikke sikker på om Bjarmann ville gjort en så fantastisk jobb i LSK. Men måten Jan åge Fjørtoft opptrer på skaper så mye styr. Hvorfor er han med i TV3 som programeder i Champions League sendingene? Helt idiotisk å bruke energi på sånne ting. Alle som snakker med meg som ikke er LSK-fans spør meg hvorfor JÅF fortsatt er, eller hvorfor han er der i det hele tatt. Jeg kan ikke gi noe svar på det.

Kommentar

• ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2509

Opprinnelig skrevet av Liquidgum
                                          Jeg er ikke sikker på om Bjarmann ville gjort en så fantastisk jobb i LSK. Men måten Jan åge Fjørtoft opptrer på skaper så mye styr.
                                          Noen ville ikke kalle det styr, men blest eller oppmerksomhet. Ikke nødvendigvis en dårlig ting for en kommersiell fotballklubb i dagens medieverden. Han er et takknemlig intervjuobjekt som blant annet tok vekk mye oppmerksomhet fra spillerne da de trengte ro til å forberede seg til cupfinalen. (Sammen med Tom Nordlie, men akkurat nå jeg trenger ikke forsvare hans evne til å skape styr.)
                                          Hvorfor er han med i TV3 som programeder i Champions League sendingene?
                                          Fordi han er flink til det, og fordi det ikke går ut over jobben hans i LSK. Omtrent som hvorfor Per Svendsen er materialforvalter for landslaget.
                                          Helt idiotisk å bruke energi på sånne ting.
                                          Det er din mening, som du ikke begrunner. Jeg tror ikke det er så dumt å vedlikeholde et kontaktnett eller skaffe seg nye impulser i en jobb som den Fjørtoft har i LSK.
                                          Alle som snakker med meg som ikke er LSK-fans spør meg hvorfor JÅF fortsatt er, eller hvorfor han er der i det hele tatt. Jeg kan ikke gi noe svar på det.
                                          Hvilke av de 18 andre som står som ansatte i LSKs administrasjon kan du gi noe svar om? Hvorfor hakker du spesielt på Fjørtoft?
                                          Fordi du ikke kjenner til Fjøras arbeidsoppgaver eller hvordan han løser dem, mener du at Bjarmann burde vært der i stedet? Høres tynt ut for meg. De som har ansatt Fjørtoft mener at han gjør en bra nok jobb til å fortsette. Det teller mer for meg enn at du blir svar skyldig når kompisene dine spør.

Kommentar

Working...