Hvor arrogant kan Fjørtoft bli?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

Opprinnelig skrevet av Dommeren
    Les Esten O. Sæter sitt innlegg i Dagbladet - det er ord å bli klok av!
    Derfor gråter klovnen
    En meget bra analyse av situasjonen der hele Lillestrøm apparatet får passet påskrevet, inklusiv Kanarifansen.
    "Men det er ikke sportsredaksjonene som skal bestemme utviklingen i Tippeligaen; like lite som makten skal ligge hos de tilfeldige supporterne som har fløyet inn til medlemskap i Kanarifansen rikt utstyrt med chattesfærens anonyme drittspråk, flokkfolkets mest primitive jaktinstinkter pluss fotballerfaring begrenset til maks to touch i nærmeste skolegård."

Nordlie er flink til å snakke for seg, men noen fotballspiller har han aldri vært. Kanskje noe av problemet ligger akkurat der? At sportsredaksjonene ikke skal bestemme utviklingen i Tippeligaen er Esten O. Sæter neppe rette person til å uttale seg om.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

Nå har vi vel allered mistet én ressursperson for mye. Jeg er fundamentalt uenige med alle som mener at Fjøra også bør ta sin hatt og gå.
      I utgangspunktet ville jeg helst sett at Tom var den som ble igjen, og at Fjøra var den som sa opp i går. Men jeg tror ikke at det vil være særlig sunt for LSK om begge forsvinner i løpet av kort tid.

Folkens: det er vel fortsatt klubben vi er supportere av, og ike enkeltpersoner?
      Knurr...

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Les Esten O. Sæter sitt innlegg i Dagbladet - det er ord å bli klok av!
        Derfor gråter klovnen
        En meget bra analyse av situasjonen der hele Lillestrøm apparatet får passet påskrevet, inklusiv Kanarifansen.
        Om du leser innlegget og ikke bare skummer gjennom det vil du se at fotballsupportere generellt og ikke spesiellt får passet påskrevet.

Det er hyggelig med gjester på forumet, men jeg foreslår at du ikke legger frem forvridde utgaver andres meninger.
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• ketil
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Feb 2004
          • 246

Nordlie er flink til å snakke for seg, men noen fotballspiller har han aldri vært. Kanskje noe av problemet ligger akkurat der?

Men, Esten Sæther snakker om fotballerfaring, og det har vel Tom Nordlie?

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7154

Have you ever danced with a devil in the pale of night?

Tror du en såpass arrogant herremann som Jan Åge Fjørtoft har selvkritikk og selvinnsikt nok, til å vite at sin besøkelsestid er over?
            Hva faen gjør denne klovnen på vårt forum? Du er kroneksempelet på elendig oppførsel på andre lags supporteres debattforum, og er til allmenn irritasjon. Stikk tilbake til sjarken din, din gjøk.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

Når det gjelder å være arrogant er Nordlie kongen av det. Han formelig latterligjør spørsmåls stillere, og setter de oppe på veggen. Det så vi i KFL allmanna møtet som vi hadde. Har aldri likt fyren, og er glad vi ble kvitt ham.

I denne prossessen har derimot JÅF opptrett korrekt som mange påpeker.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1308

De fleste her vet sikkert hva jeg mener om JÅF, men det er for øyeblikket riktig at han er på Åråsen en stund til. Jeg tror at han uansett er på vei ut etter litt tid. LSK er for øyeblikket viktigere enn Fjørtoft, Erland Johnsen og Frode Grodås. Valget av Grodås står jeg 110 % bak men Johnsen er jeg mer usikker på hva kan tilføre. Sammen kan de sikkert fungere bra i en periode.
                Etter de siste måneders hendelser på bakrommet har JÅF uansett en hel del og bevise. Majoriteten i KFL støtter han sikkert, men blant menigmann både på Åråsen og utenfor er tilitten til JÅF meget tynnslitt så han får en tøff tid fremover hvis elendigheten fortsetter.

Kommentar

• erlando
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 858

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Etter de siste måneders hendelser på bakrommet har JÅF uansett en hel del og bevise. Majoriteten i KFL støtter han sikkert, men blant menigmann både på Åråsen og utenfor er tilitten til JÅF meget tynnslitt så han får en tøff tid fremover hvis elendigheten fortsetter.
                  Så fint at du kan gjøre deg til talsmann for hva menigmann mener om JÅF.

Har du sjekket undersøkelsen på forumet om Fjøra bør gå?

I det jeg skriver dette er det 1 ja og 30 nei...

Hva tillitten til JÅF er blant folk som ikke er tilknyttet klubben er vel fullstendig irrelevant.
                  Ja til pause i pausen!

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7154

De fleste her vet sikkert hva jeg mener om JÅF, men det er for øyeblikket riktig at han er på Åråsen en stund til. Jeg tror at han uansett er på vei ut etter litt tid. LSK er for øyeblikket viktigere enn Fjørtoft, Erland Johnsen og Frode Grodås. Valget av Grodås står jeg 110 % bak men Johnsen er jeg mer usikker på hva kan tilføre. Sammen kan de sikkert fungere bra i en periode.
                    Vet ikke hvor tynnslitt den er, jeg. Mange jeg prater med deler mitt syn, dvs. at JÅF skal ha all ære for å ha sagt tydelig ifra oppover i systemet i løpet av vinteren, da Nordlie var opptatt med å trene gørra og livslysten ut av spillerne. At han har en breial personlighet er så sin sak, men hvem i toppfotballbransjen kan man ikke si det om? Meningsmålinga et annet sted på forumet om hvorvidt JÅF må gå, hadde sist jeg sjekket 85 % svart "nei" på, også. Så jeg vet ikke hvor rett du har i påstandene dine.

Grodås' tilnærming til fotball = Krig. Det tror jeg kan passe greit nå. Jeg kjenner indirekte en spiller som trente under Erland da han var i Follo, og han kunne fortelle om at Erland har grisepeil på defensiv orientering, men er ganske sakesløs i fht angrepsstrategier. Uansett tror jeg de kan holde skuta flytende fram til sommerferien.

Kommentar

• maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1308

Opprinnelig skrevet av erlando
                      Så fint at du kan gjøre deg til talsmann for hva menigmann mener om JÅF.

Har du sjekket undersøkelsen på forumet om Fjøra bør gå?

I det jeg skriver dette er det 1 ja og 30 nei...

Hva tillitten til JÅF er blant folk som ikke er tilknyttet klubben er vel fullstendig irrelevant.
                      Som jeg sa støtter majoriteten av KFL Fjørtoft men blant de som sitter ned på Åråsen har tilliten til Fjørtoft vært nedadgående i lang tid.
                      Fortsetter elendigheten en stund til vil nok den tynnslitte tilliten til JÅF spre seg fort til KFL også.
                      At det er irrelevant hva andre som ikke er tilknyttet klubben mener er noe stort tull. Fredrikstad f.eks hadde store problemer da trykket utenfra mot Morgan Andersen ble stort. Det LSK trenger nå er ro og orden og spørsmålet er om JÅF er den mannen som kan samle alle sammen til å trekke i samme retning. Svaret er etter min mening nei.
                      Faktumet er at JÅF blant norske fotballintreserte er den nye riksklovnen. Han var i grunnen det også før de siste ukers hendelser og det er bare å ta en titt på forum og nettavstemninger rundt om i norges land så er det lett å skjønne at det inntrykket bare har forsterket seg.

Kommentar

• Dandy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 346

mitt syn på Fjøra; Heia fjøra! Jeg støtter deg!
                        UFC 05!

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7154

Som jeg sa støtter majoriteten av KFL Fjørtoft men blant de som sitter ned på Åråsen har tilliten til Fjørtoft vært nedadgående i lang tid.
                          Spennende. Har du noen som helst slags form for dokumentasjon på dette, eller er det bare det det ser ut til å være, altså ville spekulasjoner?

Kommentar

• Dommeren
                            -AaFK-supporter-
                            Bøffelpromp
                            • May 2008
                            • 15

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Om du leser innlegget og ikke bare skummer gjennom det vil du se at fotballsupportere generellt og ikke spesiellt får passet påskrevet.

Det er hyggelig med gjester på forumet, men jeg foreslår at du ikke legger frem forvridde utgaver andres meninger.
                            Jeg har nok lest det grundig. Er enig i at dette kan gjelde alle fotballklubber, og alle supporterorganisasjoner, men akkurat i dette tilfelle så nevner Esten kanarifansen:

like lite som makten skal ligge hos de tilfeldige supporterne som har fløyet inn til medlemskap i Kanarifansen rikt utstyrt med chattesfærens anonyme drittspråk, flokkfolkets mest primitive jaktinstinkter pluss fotballerfaring begrenset til maks to touch i nærmeste skolegård.

Men jeg vil tilføye noe som går på oss alle supportere uansett hvilket lag vi er tilknyttet. Vi lever oss slik inn i fotballsværen, elsker våre lag så høyt, at vi ofte blender oss selv. Vi vil jo så mye for laget vårt. Vil det beste, håper det beste, ønsker det beste osv..
                            DA, er det lett å miste realismen opp i det hele. Bli navlebeskuere, ja kanskje aller mest at vi blir innad i vår supportergruppe - en gruppe med ukritisk beundring.
                            Vi gjør samme feilen i AaFK, og jeg er sikker på at samme feil gjøres i alle andre klubber: Vi forventer oss for mye. Ofte forventer vi oss det umulige, og er med på å øke forventningspresset på våre repektive klubbers spillere.

Med realisme innebords og med samsvarende forventninger til realistiske mål klubben setter seg, så legger man lista for seg selv som supportere og til spillerne på riktig høyde.

Kontinuitet i en lagledelse hvor man setter seg langsiktige mål over flere år, løses ikke ved at man spenner ben under den som skal sørge for kontinuiteten underveis.

Vi (AaFK) hadde en værre oppstart ifjor enn i år. Etter 6 ligarunder var det nærmest lynsjestemning balnt oss supporterne og vi krevde hoderulling grand mall. Vi mistet fokus. Skuffede over skyhøye forventninger, og med en intoleranse til tidsperspektiver. Tålmodigheten i år er større - vi lærte noe. For vi så at poengene plutselig begynte å strømme inn på høstsesongen, slik det ofte gjør for vestlandslagene.

Jeg forstår Nordlies bitterhet når han nå forlater klubben i sitt hjerte. Og jeg forstår godt at det er samarbeidsproblemer med Fjøra som er hovedgrunnen til hans avgang. Den sunnmørske staheten skal man være uhyre sterk til for å utfordre og evt. bekjempe.

Jeg forstår også Fjørtoft skuffelser over ressultatmangelen (i likhet med kanarifansen). Men jeg forstår ikke hvorfor han ilegger det trenerens ansvar, før man har analysert og gransket hele klubbdynamikken, der han inkluderer og evaluerer sin egen rolle.

En god leder ville tenkt (før han evt. sparker noen); Er det meg svakheten ligger hos, er jeg den som bør gå?

Nordlie ville bygge et lag over tid, selv om han også var frustert over den dårlige seriestarten, så så han ikke det som en krise annet enn i nuet, en floke som ville kunne løse seg om han fikk arbeidsro og fikk laget inn i et nytt spor. Det gjelder å se de store linjene, og ikke person for person. Feilen ligger ikke i at den spilleren, og den spilleren, og kanskje den spilleren ble hentet inn i laget etc.. Men feilen ligger i hele dynamikken i LSK, fra ledelsen, via trenerteam og til spillerne.

Og på den andre siden sitter tilhengerne og supporterne poengkåte som ei gra katte under løpetiden. (Og her er vi alle supportere rundt om i landet mer eller mindre like sprengt).

Esten O. Sæther mener kort og godt at man må gå hele LSK organisasjonen i sømmene, og ikke overføre alle problem til ett menneske - treneren - men at alle i organisasjonen tar ansvar og også vurderer sine oppgaver og sin stilling.

PS! Jeg er generelt glad i fotball, er et organisasjonsmenneske, og bryr meg generelt om hele fotball norge, og mener med mine innlegg og være velmenende og ikke kritisk til LSK. hadde det siste vært tilfelle så hadde jeg ikke brydd meg med å skrive her, men sittet her på kysten og godtet meg. Jeg synes derfor det er trist det som skjer og har skjedd med et flott lag som LSK - jeg håper bare at dere får skuta på rett kjøl igjen. Det er hele fotballnorge tjent med! LYKKE TIL!
                            Last edited by Dommeren; 30.05.2008, 11:04. Begrunnelse: sprøkvask
                            AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

Kommentar

• ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2511

At det er irrelevant hva andre som ikke er tilknyttet klubben mener er noe stort tull. Fredrikstad f.eks hadde store problemer da trykket utenfra mot Morgan Andersen ble stort.
                              Ikke verdens beste eksempel.
                              En del av trykket utenfra på Morgan Andersen kom fra rettsvesenet.
                              Det meste av det andre kom fra sponsorer og samarbeidspartnere - altså folk tilknyttet klubben - som mente det ikke var en god idé at han satt som direktør mens han var tiltalt for dokumentfalsk.

Jeg vet at endel Fjørtofthatere mener Fjøra er kriminelt pratsom og selvhevdende, men å sammenligne med asfaltert-fra-kragebeinet-og-opp Andersen blir drøyt.

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

blablabla
                                Jeg ga opp i det du begynte å sammenligne LSK med Aalesund, og hva slags forventinger vi skal ha til vår klubb i forhold til hva slags forventninger dere skal ha til reflex-klubben. Jeg håper du skjønner at den sammenligninga blir som om å sammeligne Liverpool med Bolton.

Jeg skjønner ikke hvorfor, og hvordan supportere fra andre klubber kommer her og og skal fortelle oss om hva som skjer i klubben vår. De "vet" tydligvis mer om hvem som gjør en god jobb og hvem som ikke gjør det.

Og hva Esten skriver bryr jeg meg fint lite om. Vi har vel en egen Esten-tråd ett eller annet sted i backstage, så kan du jo kose deg med lesing der.

Kommentar

• Dommeren
                                  -AaFK-supporter-
                                  Bøffelpromp
                                  • May 2008
                                  • 15

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Hva faen gjør denne klovnen på vårt forum? Du er kroneksempelet på elendig oppførsel på andre lags supporteres debattforum, og er til allmenn irritasjon. Stikk tilbake til sjarken din, din gjøk.
                                  Vel Trigz, jeg bedriver ihvertfall ikke personangrep i mine innlegg, ikke skjeller jeg ut andre forumister, mengår på sak. Det er mer enn man kan si om deg i det siterte innlegget.

Og så lenge man ikke må ha medlemskort i Kanarifansen for å skrive i forumet her, påberoper jeg meg rettet til meningsutveksling på lik linje med alle andre her. Du kan kreve eierrettigheter over kanarifansens forum den dagen ytringsfriheten innskrenkes i dette land.

Om du irriterer deg over mine innlegg, fordi jeg utfordrer andres elsklingsideer, så er det deg som har et problem og ikke meg.

Som jeg skrev i et innlegg over her, så er ikke mine intensjoner å skape hverken splid eller irritasjon, men man må tåle at andre har andre synspunkter enn seg selv. Nå har jeg ikke for vane å sitere meg selv, men gjør det nå som et enkelttilfelle:

PS! Jeg er generelt glad i fotball, er et organisasjonsmenneske, og bryr meg generelt om hele fotball norge, og mener med mine innlegg og være velmenende og ikke kritisk til LSK. hadde det siste vært tilfelle så hadde jeg ikke brydd meg med å skrive her, men sittet her på kysten og godtet meg. Jeg synes derfor det er trist det som skjer og har skjedd med et flott lag som LSK - jeg håper bare at dere får skuta på rett kjøl igjen. Det er hele fotballnorge tjent med! LYKKE TIL!
                                  AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

Kommentar

• Dommeren
                                    -AaFK-supporter-
                                    Bøffelpromp
                                    • May 2008
                                    • 15

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                    Jeg ga opp i det du begynte å sammenligne LSK med Aalesund, og hva slags forventinger vi skal ha til vår klubb i forhold til hva slags forventninger dere skal ha til reflex-klubben. Jeg håper du skjønner at den sammenligninga blir som om å sammeligne Liverpool med Bolton.

Jeg skjønner ikke hvorfor, og hvordan supportere fra andre klubber kommer her og og skal fortelle oss om hva som skjer i klubben vår. De "vet" tydligvis mer om hvem som gjør en god jobb og hvem som ikke gjør det.

Og hva Esten skriver bryr jeg meg fint lite om. Vi har vel en egen Esten-tråd ett eller annet sted i backstage, så kan du jo kose deg med lesing der.
                                    Jeg har ikke sammenlignet AaFK md LSK, men brukte AaFK som eksempel. Forøvrig reflekter jeg jo bare mine synspunkter fra mitt ståsted. Jeg synes det har utviklet seg en feil kultur i hele fotballnorge når trenerne hele veien gjørs til syndebukker, hvor også andre siter med ansvar.

Om du føler dette er å legge seg borti ved at man har meninger, så er det synd, jeg anser ikke fotballforumene rundt om som en lekekasse for innviede personer, men som et sted med ytringsfrihet.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Jeg har nok lest det grundig. Er enig i at dette kan gjelde alle fotballklubber, og alle supporterorganisasjoner, men akkurat i dette tilfelle så nevner Esten kanarifansen:
                                      Da håper jeg du er fullstendig enig i Esthen O's kommentar omn Aafk-Start hvor han mente at dommeren var korrupt og faktisk gav vegvesenet seieren? Det er en lang tråd om ham på deres eget debattforum hvor han blir kalt både det ene og det andre. Allikevel kommer du trekkende med ham inn her? Er du helt sveiseblind?

Vi har ellers nok av folk som er usaklige her inne, får passet påskrevet og deretter kommer med masse fjas om at de er seriøse og oppegående for å legitimere sin egen kverulering. Til og med et "Lykke til" har du fått ned. Jeg tar med det som beholdningen av smøreriene dine her inne, og ønsker fortsatt seriøse debattanter fra ulike supportergrupperinger velkommen.

Kommentar

• forzafugla!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 461

Selv syns jeg fjøra er en av de som gjør fotballen morsom med sine utspill. Han kan si litt mye dumt av og til, men det er noe jeg kan leve med.. I forhold til en del andre managere/sportsledere i Norge, er han en av de med mest mulige internationale kontakter. Disse tror jeg vi kan få utnytta bedre hvis vi legger fra oss det at vi skal satse på norske spillere.. Er ikke fan av å a ha 100% utenlanske spillere, men jeg mener vi har handla inn alt for mye gråstein i det siste, til alt for høye priser.

Så fjøra bli, å skaff oss en ny utenlansk klassespiller asap!! (Og kanskje en god trener )

Kommentar

• KristofferØ
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 587

Jeg har ikke sammenlignet AaFK md LSK, men brukte AaFK som eksempel. Forøvrig reflekter jeg jo bare mine synspunkter fra mitt ståsted. Jeg synes det har utviklet seg en feil kultur i hele fotballnorge når trenerne hele veien gjørs til syndebukker, hvor også andre siter med ansvar.

Om du føler dette er å legge seg borti ved at man har meninger, så er det synd, jeg anser ikke fotballforumene rundt om som en lekekasse for innviede personer, men som et sted med ytringsfrihet.
                                          Kjære vene, du bruker jo 4 sider i diskusjonen Kanari-Fansen har om Jan Åge Fjørtoft. Det eneste jeg kan se av relevanse av det for deg er at han er sunnmøring. Dette er det nærmeste KFL kommer en intern fora. Hvorfor skal du sammenligne klubber, snakke om ytringsfriet og i det hele tatt blande deg inn i dette? VG debatt er noe for deg.

Jeg har bodd i Ålesund i et år, og AaFK-"supportere" er en egen rase. Bare dere er i Tippeligaen og ikke ryker i cupen mot Hødd er alt rosenrødt. Flesteparten av dere anså det som en "spennende hendelse" da Per Joar Hansen tok hatten og gikk, fordi dere fikk plass i avisa. Herlig!

Her er min mening om Fjørtoft: Dra til plastikklubben på Sunnmøre.

"HUSK DAGENS HJEMMEKAMP" i storgata? Jeg ler enda...
                                          I år så tar vi ostepop
                                          Vi elsker Lillestrøm
                                          HEI!

Kommentar

Working...