Hvor arrogant kan Fjørtoft bli?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rabbi
    Medlem
    Møteplager
    • Mar 2004
    • 78

Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Ferie eller ikke, det sender ikke altfor bra signaler inn i spillergruppa at JÅF er på rivieraen og drikker champagne mens resten av LSK må grave møkk mot Eidsvold Turn.
    Jeg trodde JÅF var avholdsmann?

Men jeg er i grunn enig i poenget. Det tar seg ikke ut at en LSK leder driver med sånt sossetull. Enda værre når klubben er i krise. Men nå går det jo så mye bedre, så vi får vente til neste tap med hoderullinga! :-)

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Det skrikes etter forsterkninger og Per M sier man må ha eksterne investorer for å kjøpe; Hvor tror dere de finnes? På Myhrer?
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• egil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1119

Har hørt at banemesteren på Åråsen var på danskebåttur med kona under cupkampen. Utrolig uansvarlig spør du meg, og sikkert den viktigste grunnen til at vi tapte.
        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Det skrikes etter forsterkninger og Per M sier man må ha eksterne investorer for å kjøpe; Hvor tror dere de finnes? På Myhrer?
          Ekstern investor = Sharif? Da kan vi glemme spillerkjøp før en ny investor kommer på banen...
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

Kommentar

• Fæssundrånern
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2007
            • 53

Opprinnelig skrevet av egil
            Har hørt at banemesteren på Åråsen var på danskebåttur med kona under cupkampen. Utrolig uansvarlig spør du meg, og sikkert den viktigste grunnen til at vi tapte.

Godt sagt!

Denne Fjørtoftsaken har gått alt for langt. Nok et eksempel på at folk er mer opptatt av å skape splid og negativitet istedenfor å se på det som faktisk er problemet.
            Synes korstoget mot Fjøra må ta slutt, og at vi kan gi mannen litt arbeidsro så han kan få begynt å gjøre jobben sin; Å gjøre sportsklubben bedre!

Kommentar

• erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

Vil referere til en artikkel fra nyhetstråden for å understreke forrige talers poeng - http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=516282

Grønlund brukte kampprogrammet for å ta Fjørtoft i forsvar, rett og slett fordi det er det eneste mediet hvor det han (og alle andre) sier kan komme uredigert fram slik det er ment uten at det blir forsøkt tatt ut av sammenheng og vridd til en personkonflikt.

...og i ren ryggmargsrefleks understreker vg-journalisten det hele ved den siste setningen i artikklen om at han ikke har klart å få tak i Tom Nordlie.
              Ja til pause i pausen!

Kommentar

• ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2519

Opprinnelig skrevet av erlando
                Grønlund brukte kampprogrammet for å ta Fjørtoft i forsvar, rett og slett fordi det er det eneste mediet hvor det han (og alle andre) sier kan komme uredigert fram slik det er ment uten at det blir forsøkt tatt ut av sammenheng og vridd til en personkonflikt.
                Og bare for å demonstrere hvor rett Grønlund har, leverer Nettavisen denne versjonen:
                Opprinnelig skrevet av RSP
                «Krokodilletårer»
                I stedet ønsker både Grønlund og Mathisen å forsvare sin manager Jan Åge Fjørtoft, som de begge mener har fått gjennomgå urettmessig mye etter treneravgangen, både av Nordlie og media.
                - Jan Åge ble ufortjent gjort til store stygge ulven.
                - Når han svarer direkte og i klare ordelag blir han oppfattet som arrogant og lite ydmyk, men det er en fair måte å svare på i stedet for å si man er lei seg, sier Grønlund til Nettavisen, og skriver i programmet at Nordlie brukte «krokodilletårer» på pressekonferansen «for å vekke sympati».
                Det Grønlund virkelig skrev i programmet var dette:

At Jan Åge Fjørtoft blir presentert som den store, stygge ulven kan ikke bli mer feil. Når han får gjennomgå av Nordlie og i pressen må han få lov til å svare for seg i bestemte vendinger uten å ty til krokodilletårer for å vekke sympati.

Grønlund skrev altså ikke at Nordlie brukte krokodilletårer, som Nettavisen-journalisten hevder.
                Snuskete, Marius Vik.

Kommentar

• andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

Opprinnelig skrevet av ulfpulf

At Jan Åge Fjørtoft blir presentert som den store, stygge ulven kan ikke bli mer feil. Når han får gjennomgå av Nordlie og i pressen må han få lov til å svare for seg i bestemte vendinger uten å ty til krokodilletårer for å vekke sympati.

Grønlund skrev altså ikke at Nordlie brukte krokodilletårer, som Nettavisen-journalisten hevder.
                  Snuskete, Marius Vik.

Flere her inne tok for en måneds tid siden Marius Vik i forsvar, og mente han var stueren og fair.

Ta dere en bolle! Det finnes ikke en ubesudlet sjel i tv2/nettavisen. Tilmärmet ALLE som jobber innom det konsernet er mer interessert i å konstruere konflikter og selge sensasjoner, enn å presentere et objektivt bilde av virkeligheten. God kveld, Norge!
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13280

marius.vik@nettavisen.no
                    vaktsjef@nettavisen.no

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      Og bare for å demonstrere hvor rett Grønlund har, leverer Nettavisen denne versjonen:

Snuskete, Marius Vik.
                      Og det beviser bare at Marius Vik er eid av Nettavisen, som er eid av TVBrann. Og dersom TVBrann får det som de ønsker, så har vi ingen ledere igjen i klubben mer...
                      Lakei. Løpegutt. Pissboy. En som bøyer sannhet. Negativ og useriøs journalistikk har et navn: TV2/Nettavisen. De kan dra til lukt til hælvete, skjønt de er jo der nesten alt. De bor i Bergen og heier på (får skjelven...) Brann. Trolig en av de mest underpresterende fotballklubber gjennom alle tider ikke bare i Norge, men i Europa og verden. 40 år med rævafotball alla Tufte IL må ta på. Skammens fremste fotballklubb, et desperasjones alter. Fotballens bakgård, som har kjøpt seg til en hardt tiltrengt og ytterst sjelden opptur. Endelig er de ute av skyggen til Sogndal IL og nå skal de rakke ned på den smootheste, mest pålitelige maskinen eller motoren om du vil i norsk fotball. Som har ledd av de og pisset på de i så mange år. Jeg skjønner at bitterheten finnes, etter så mye sorg og så mange nederlag, men likevel bør man ikke sparke folk under beltestedet når man for en gang skyld står oppreist selv.
                      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Flere her inne tok for en måneds tid siden Marius Vik i forsvar, og mente han var stueren og fair.
                        Og det viste seg ganske så rett at Marius hadde 100% uttelling når han skrev at det var mange spillere som hadde henvendt seg til ham og sagt at de var drittlei Tom Nordlie.

Det var ikke suppe kokt på en spiker, men en frustrert spillergruppe. Så Marius hadde ordene sine i behold da ja.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13280

Det er det ingen som vet. Artikkelen var nok velkommen for enkelte der og da, men ingenting av det vik har produsert ellers tyder på noe særlig objektivitet.Jeg mistenker iallefall herr vik for å ha tatt en råsjans, men det vil vi aldri få svaret på. Jeg synes det virker svært tvilsomt at Vik skal ha fått førstehånds kjennskap til dette fra spillerne ved at de ghar oppsøkt ham da nettavisen ikke akkurat fremstår som et seriøst organ man henvender seg til hvis man vil ha noe elegant og troverdig lekket ut i det offentlige rom.

Forøvrig venter vi enda på Fjøras oppsigelse som Dagbladets sikre kilder sa ville bli annonsert etter Viking-kampen.

Den slags kildebruk som bl.a. Vik og dagbladet benytter står nokså lavt på den journalistiske rangstigen, for å si det mildt. Ingen seriøs journalist ville i allefall publisert slik søppel når beskyldningene er kategorisk avvist av hovedpersonene. Da må man i tilfelle kunne backe den opp for ikke å skade arbeidsgiverens rennomé. Det var tydeligvis uviktig for arbeidsgiveren i den konkrete saken.

Kommentar

• heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2131

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                            Og det beviser bare at Marius Vik er eid av Nettavisen, som er eid av TVBrann.
                            TV2 har solgt seg ut av Nettavisen, så akkurat det argumentet faller på steingrunn...
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

Moderatormelding:

Jeg ser hvor denne diskusjonen er på vei. Vi har egen tråd om TV2 her. Fjørtoft må inngå i diskusjonen hvis det skal være relevant for denne tråden.
                              Bølerkanaris

Kommentar

• Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2602

Opprinnelig skrevet av heidar
                                TV2 har solgt seg ut av Nettavisen, så akkurat det argumentet faller på steingrunn...
                                Sant. Dessuten ligger (lå) Nettavisen midt på Karl Johan, og stemningen der er en helt annet enn i Sporten på TV2, som har et betydelig innslag av Brann-supportere. Vik er i tillegg den som oftest står bak artikler om LSK, og jeg lurer på om han ikke har sympatier i vår retning. Det hindrer han allikevel ikke i å tabloidisere og vri på artikler slik han har gjort om Fjørtoft i denne saken.

Problemet er at journalistene kollektivt lukter Fjørtoft-blod, og ønsker at denne saken skal rulle, trille og svinse så lenge som overhodet mulig. Såpekonflikter og festing med fiffen som kontrast til den grå miseren i cupen mot Eidsvoll Turn, gir blod på tann for dem som liker livet i svart/hvitt.

For meg er det på grensen til latterlig at det i det hele tatt er en sak, da folk må få ta ferien sin hvor de lyster. Når Fjøra ikke skal ha ferie samtidig som spillerne, må den taes i sesongen. Tre dager ferie i forbindelse med den 2. runden i cupen er ikke et dårlig valg i så måte. Mer trenger man egentlig ikke å si om denne saken.
                                Ferdigskåra

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13280

Jeg må svare i denne tråden: Jeg har hatt en epostutveksling med M Vik som jeg ikke velger å poste her. Jeg håper allikevel at dere kan ta mitt ord for at han er kjemisk og biologisk fri for LSK sympatier og at hans retroikk i denne saken er akkurat så preget av forutinntatte holdninger og generelt fiendtlige subjektive meninger om LSK som artikkelen tilsier. Case closed fra min side.

Kommentar

• Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2602

Opprinnelig skrevet av reka
                                    Jeg må svare i denne tråden: Jeg har hatt en epostutveksling med M Vik som jeg ikke velger å poste her. Jeg håper allikevel at dere kan ta mitt ord for at han er kjemisk og biologisk fri for LSK sympatier og at hans retroikk i denne saken er akkurat så preget av forutinntatte holdninger og generelt fiendtlige subjektive meninger om LSK som artikkelen tilsier. Case closed fra min side.
                                    Den er grei. Stoler på deg når du sier at han ikke har det. Vet at i alle fall én der inne har/hadde LSK-sympatier, og jeg vet også nok til å kunne si at stemningen er helt annerledes enn på TV2 Sporten når det gjelder Brann. At mange hater LSK, og kanskje spesielt Fjørtoft, er vanskelig å snu i en håndvending.
                                    Ferdigskåra

Kommentar

• sigurdsen
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 1827

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Jesus...
                                      Vi skal for faen ikke være avhengig av manageren vår for å vinne mot Eidsvoll Turn. Det hadde ikke gjort noen forskjell om han var her.

Jeg vil faktisk påstå at cupens 2. runde er en ypperlig anledning for en leder å ta to dager fri. De siste månedene har nok Fjøra jobba langt mer overtid enn hva arbeidsmiljøtilsynet anbefaler, og et par dagers avspasering er helt greit.

Jeg tror mannen er mer tilstede og bryr seg mer enn hva som kanskje er sunt, og da er det pinlig å blåse opp en slik bagatell som aldri i livet hadde hatt betydning for utfallet av cupkampen.

Voks opp...
                                      Sannsynligvis hadde det ikke noe å si for utfallet av matchen om fjørtoft var tilstede eller ikke, men det kan vi ikke være 100% sikre på. det er ekstremt mange ting som kan ha innvirkninger på et lag. Men jeg skal ikke gå nærmere inn på selve resultatet, for det var ikke det jeg var ute etter å poengtere. Det at LSK ansikt utad utenfor selve fotballbanen drar bort og etterlater ansvar på en så sårbart tidspunkt, anser jeg som dårlig taktikk og timing. selvfølgelig skal mannen få ha ferie, men bedre om han hadde ventet 2-3 uker til vi hadde fått en trepoenger. Det blir nesten som at en brannsjef skal reise bort når det er en gigantisk skogbrann.

Og jeg er voksen om 2 uker

Kommentar

Working...