SPISS-KRISE ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    SPISS-KRISE ?

    Vi har scoret fattige fire mål på fire kamper. Bare i går hadde vi 7 målsjanser.
    Så lenge vi fortsetter å bare score ett mål pr kamp så blir det ikke mange tre-poengere.

    Mifsud har satt fart i angrepsspillet. Men han er veldig dårlig til å vurdere om han har medspillere i bedre posisjon. Ved to anledninger i går kunne han servert mål til medspillere. Verst var det i første omgang da han gik forbi to RBKere ved dødlinja og avslutta hardt med venstre en meter over mål - fra svært skapr vinkel. 45 grader ut sto Koren helt uten markering. Han kunne bare bredsidet ballen i mål.

    Myklebust er mer intelligent på den måten, men trolig litt for fersk ennå.

    Gilbert har jeg alltid forsvart, men nå kan han godt få hvile. Han er ikke på hugget, taper eller går ikke skikkelig inn i duellene, og to og med spesial-volleyen sitter ikke. Etter pause i går fikk han en gyllen mulighet på volley som ikke ble hardere enn et tilbakespill til Johnsen.

    Da Fjørtoft ble ansatt på Åråsen sa han, "jeg skal hente en toppspiss".
    Hvor er han?

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #2
    Utrolig godt poeng. Jeg har også alltid støtta Sundgot men hittil har han vært usynlig. Han er veldig bra når laget er i medgang. Vi trenger virkelig en toppspiss når vinduet åpner igjen... Håper Mifsud virkelig åpner kontoen utover - burde hatt 2 mål foreløpig!

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      Herregud er det krise igjen nå.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Snarere fullstendig katastrofe, skulle man tro... :roll:

        Greit nok, det er et poeng at spissene scorer for lite, men å kalle det krise er vel litt drøyt. Sundgot hadde flere bra muligheter i går. Det var vel kun ett tilfelle hvor han burde ha valgt en annen løsning, nemlig der hvor han prøver å slenge frem et bein på et innlegg, istedetfor å kaste seg frem og heller prøve å bruke hodet.

        Og ikke glem i farten at det var Sundgot som spilte Mifsud fri på 2-0 målet. Glimrende pasning! (Sjanseløs linjemann...)
        Knurr...

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          Er vel ikke krise, men snarere fortvilelse... Men alle er vel enig at vi ikke har hatt noen toppspiss de siste 5 sesongene. Savner Zane og Heidar

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            #6
            Jeg har stor tro på Mifsud og Myklebust, gidder ikke bruke tid på å furte eller dagdrømme om spillere vi har solgt.

            Mifsud putta ett igår også, men det ble annulert. Han er en konstant trussel med farta si. Det er veldig lenge siden jeg har sett en Lillestrøm spiss være så farlig, det å snakke om spisskrise etter en veldig bra kamp mot Rosenborg blir helt fjernt.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Jeg stiller bare spørsmålet, og skriver "krise" med ? bak.
              En debatt om dette synes jeg er på plass. Vår uttellling i forhold til antall sjanser hittil står ikke i stil.

              mvh
              perta
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • MoBee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 958

                #8
                Krise?

                Gi gutta tid, vær så snill. Det er vel ingen krise ennå. to poeng opp til royal. Ting kan snu så jævlig fort nå. Og den første omgangen i går har hvertfall gitt meg troen på at det er noe fett på gang.

                Mifsud, sasa, magnus (eller Eirik som rævenga-avisen dagblaget kalte ham i dag..) Myklebust... Det er mange som må få lov til å vokse seg inn i drakta.

                FORZA!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7097

                  #9
                  Næmmen Perta da, er det Se og Hør du skriver for eller? Jeg er av stikk motsatt oppfatning. Det er lenge siden LSK har hatt så mange bra spisser. Det kommer til å løsne, og da er det muligheter for at det løsner skikkelig. Mifsud, Myklebust og Sundgot (og til en viss grad Powell) er ei gullrekke som svært få andre klubber i Norge kan matche.

                  Se litt bort fra det at vi ikke har fått særlig poengmessig uttelling enda og svar meg på dette: Når var det vi sist har klart å skape en slik panikk i motstandernes forsvar som jeg så store deler av kampen mot Lyn, og i 60 av 90 minutter i går? Variasjonen i oppspill og den taktiske planen gutta spiller etter nå er en helt annen verden enn hva vi har måtte bale med de siste sju åra.

                  Dette blir bra, det er jeg 100% sikker på, og du skal vite at jeg av natur er pessimist på vegne av LSK. Og jeg synes Sundgot spilte en meget god kamp i går som oppspillspunkt (og jeg er aldeles ikke blant Sundgots største supportere heller, for å si det sånn).

                  Så jeg skjønner ikke helt denne "spisskrise"-tanken din. Jeg synes det er en "spunk" i angrepsspillet vårt nå som lover svært godt. Gutta må bare få spilt seg i skikkelig form først og bli 100% komfortable med systemet, så har vi et knallag.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Se litt bort fra det at vi ikke har fått særlig poengmessig uttelling enda og svar meg på dette: Når var det vi sist har klart å skape en slik panikk i motstandernes forsvar som jeg så store deler av kampen mot Lyn, og i 60 av 90 minutter i går?
                    Enig i at vi klarer å skape panikk, i perioder. Men det er utnyttelsen av denne "panikken" jeg stiller spørsmålstegn ved. Foreløpig løper Mifsud litt for mye rett fram, uten å se seg til sidene.
                    Men raske spillere er jo ofte sånn. Husker Vidar Hansen fra gamledager. Kjemperask, men ikke akkurat målfarlig (selv om han scoret to i cupfinalen mot Brann).
                    Han ble kalt for "nære på"...

                    Tror også det blir bra på sikt, men håper "på sikt" inntreffer før usikkerheten brer seg pga for få poeng.

                    mvh
                    perta - med klokketro på Myklebust
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Do'h
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 1891

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                      Er vel ikke krise, men snarere fortvilelse... Men alle er vel enig at vi ikke har hatt noen toppspiss de siste 5 sesongene. Savner Zane og Heidar
                      Zane har nå sagt han vil tilbake til LSK
                      Heidar blir det sikkert ikke umulig å plukke opp om noen år
                      LSK FOR GULL 2006

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7097

                        #12
                        Hvis vi blir kvitt Powell, har vi bruk for Zane. Hvis ikke, ikke.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #13
                          Så lenge Zane vil "hjem" så hvorfor ikke, gi han noen kamper på b-laget så er han tilbake. alle vet hvor god han er - det ville gitt en Ivers effekt over han, der alle lag kjører begge stopperne og gir rom for evnt. Mifsud.
                          Fortsatt ingen krise bare bekrymringsfult :roll:

                          Kommentar

                          • PA
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 500

                            #14
                            trigz Skrevet: 14:17 - Mandag 02 Mai 2005 Tittel:

                            --------------------------------------------------------------------------------

                            Hvis vi blir kvitt Powell, har vi bruk for Zane. Hvis ikke, ikke.

                            Hvis vi blir kvitt Sundgot, så blir vi kvitt en spiss + at han er den med 2 eller 3 største lønna i LSK. Lønningene går mye mer ned med og bli kvitt han en Powell. Men jeg mener ikke vi har et spiss problem. Jeg mener at vi heller skal spille med et nytt spiss par. Mifsud-Mykelbust
                            Vet at ikke Myklebust er den beste spissen vi har sett, men han kan vokse i klubben og han forsterker ihvertfall laget. Da spiller vi ihvertfall med 11 mann, ikke 10.

                            Kommentar

                            • Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

                              #15
                              FAEN, nå må dere sundgot hatere snart gi dere...

                              INGEN i Norge er bedre feilvendt enn han, han passer perfekt sammen med Mifsund / Myklebust !!

                              .
                              Håkon Henriksen
                              -
                              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                              -
                              ALT FOR FUGLA

                              Kommentar

                              • PA
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 500

                                #16
                                men herregud!!!! si 1 ting han kan da????? han gidder jo faen ikke og gå i dueller engang!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Må si meg enig med begge foregående her - men det som er noe dritt med sundgot er at han er enten helt ræva eller veldig god. Jeg har alltid likt Sundgot, men det som plager MEG er at han ikke tør å gå i dueller. Men alle er vel enige at til Sommeren bør vi ha en ny spiss uten å klage for mye over det....

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #18
                                    2 ganger i går vendte han spillet over på andre "sia", raskt, som ble farlige, samtisdig som det er ingen som er bedre med en man i ryggen enn Sundgot.
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • PA
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 500

                                      #19
                                      sorry, tror jeg gikk glipp at han greide og snu 2 ganger på en kamp.
                                      Da er jeg enig, vi burde ikke forvente mer av Sundgot.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7097

                                        #20
                                        Jasså, sier du det? Såvidt meg bekjent drar Powell inn en god million i året, før bonuser.

                                        Hva med å prøve å holde et visst saklighetsnivå? Så du i det hele tatt kampen i går? Sundgot gjorde en svært god kamp i går og er uvurderlig som oppspillspunkt. Forslaget ditt om å ha Myklebust og Mifsud på topp uten en hodesterk spiss å spille opp på tror jeg vi bare later som aldri ble sagt, skal vi det?

                                        Sundgot har scora 54 mål for klubben, mener du det bare har vært en tilfeldighet? Skaff deg nye briller.

                                        Opprinnelig skrevet av PA
                                        Hvis vi blir kvitt Sundgot, så blir vi kvitt en spiss + at han er den med 2 eller 3 største lønna i LSK. Lønningene går mye mer ned med og bli kvitt han en Powell. Men jeg mener ikke vi har et spiss problem. Jeg mener at vi heller skal spille med et nytt spiss par. Mifsud-Mykelbust
                                        Vet at ikke Myklebust er den beste spissen vi har sett, men han kan vokse i klubben og han forsterker ihvertfall laget. Da spiller vi ihvertfall med 11 mann, ikke 10.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...