Juni 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    RB


    MÅ BEVISE: Simen Brenne er innstilt på at han må bevise at han er god nok for LSK hver eneste dag. Marius Johnsen (t.v.) er på full fart inn i a-lagsdiskusjonen. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

    Revansjlysten

    ÅRÅSEN:
    Noen dager i Barcelona har gjort Simen Brenne godt. Han tørster etter å revansjere en dårlig vårsesong.

    Av Per Kristian Torvik
    Publisert 19.06.2008 - 06:30 Oppdatert 19.06.2008 - 06:58

    Jeg har ikke mistet troen på egne ferdigheter, og håper jeg kan være med på å heve LSK, sier Simen.
    Høsten har ofte vært hans beste tid som spiller. I forfjor ga det cupmesterskap med Fredrikstad, i fjor med LSK. Da spilte han også sine beste kamper for klubben.
    – Når vi slet som vi gjorde i vårsesongen, var det bra at ferien kom så tidlig. En god, lang høstsesong skal vise at vi kan prestere på høyt nivå.
    – Det fortjener supporterne?
    – Er det noen jeg er imponert over er det dem. Kanarifansen har vært fantastiske i motgangen. At så mange har kommet på Åråsen for å støtte oss med det dårlige spillet vi har vist, skal LSK være glade for.

    Hadde tillit
    Simen Brenne er ikke den som unnskylder seg om han spiller dårlig.
    – Jeg har vært altfor svak i år og har langt fra innfridd mine egne forventninger. Derfor har jeg virkelig lyst til å bidra. Får vi i gang spillet vårt, skal vi nok vise at LSK er å regne med.
    – Du hadde stor tillit under Tom Nordlie?
    – Det har jeg i og for seg følt fra alle trenere jeg har hatt. Jeg har lurt på om det kan ha vært en sovepute, at jeg spilte uansett hvordan jeg presterte.
    – Hva var det som gikk galt i vårsesongen?
    – Det er en sak vi er ferdig med. Men generelt mener jeg at det ble for mye snakk om system og spillestil. Det førte til at vi tenkte for mye på det, og glemte at det var oss som var utpå der som måtte ta valgene. De var allerede tatt.

    Utfordrer
    Simen Brenne måtte stå over den siste kampen før ferien mot Aalesund på grunn av karantene for tre gule kort. Sammen med det han betegner som en svak vårsesong, ser han på seg sjøl som utfordrer.
    – Det kan passe meg bra. Jeg må bevise at jeg er god nok for laget. Det er mange som gjerne vil ha en plass på midtbanen. Dessuten må jeg finne min rolle under en ny trener. På mange måter blir det som å starte sesongen på nytt.
    Han tror det blir spennende med Erland Johnsen som sjef.
    – Erland er vel langt på vei Tom Nordlies strake motsetning. Hans holdning er at vi må løse flere av oppgavene og skape noe sjøl, uten for mye regler. Det tror jeg kan passe oss nå. Men pendelen kan ikke svinge for mye. Vi må finne en passende balanse.
    En herlig seier mot Aalesund, ti dagers ferie, skadde spillere tilbake for å kjempe om en plass i startoppstillingen, er noe som skal gi LSK en opptur.
    – For meg mangler det bare å komme i toppform. Jeg har sjelden vært så innstilt på å være med. Gode kamper med positiv fotball fra EM gjør også at jeg blir ekstra tent, sier Simen Brenne.
    Erland Johnsen har en spennende jobb med å få det hele til å fungere.
    – Jeg merker godt at det kribler litt ekstra. Allerede lørdag skal vi møte Kongsvinger i treningskamp, mens rekruttlaget spiller 2. divisjon mot Fana søndag.
    – Hva forventer du der?
    – Vinnervilje og stor innsats fra alle.
    – Hvordan vurderer du Simen Brenne akkurat nå?
    – Når han luker bort de enkle balltapene, er han meget god. For meg starter alle med blanke ark. Det gjør det ekstra spennende for alle sammen, sier Erland Johnsen

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      TV2 Sport



      Riise endelig frisk

      Bjørn Helge Riise erklærer seg kampklar for Lillestrøm.
      - Nå går det veldig bra, så jeg regner med at jeg er klar mot Strømsgodset. Så får treneren bestemme om det blir fra start eller ikke, sier høyrekanten.
      Bjørn Helge Riise var forfulgt av skader i hele vår, og det setter sitt preg.
      - Det ligger alltid i bakhodet når du har slått det opp tre ganger. Det er derfor vi tar det gradvis nå. De andre gangene ble kastet inn i det for fullt. Nå er vi litt smartere, sier Riise.

      Se video her:

      Kommentar

      • Kopperud
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2006
        • 1697

        Nettavisen

        Derfor smiler LSK




        Ny trener, «nye» spillere. Optimismen er kommet tilbake på Åråsen.

        Av Marius Vik

        ÅRÅSEN (Nettavisen): Mandag fikk Erland Johnsen oppgaven med å lede LSK-skuta ut 2008-sesongen, og onsdag var spillerne tilbake på sin første trening etter en drøy uke med sommerferie. Noen blylodd over skuldrene fattigere, etter å ha slått Aalesund før sommerhvilen, og med flere grunner til optimisme:
        * Fast trener på plass
        * Tidligere landslagsback Marius Johnsen tilbake
        * Landslagsspiller og LSK-motor Bjørn Helge Riise tilbake
        Og selv om ingen vil snakke høyt om ambisjonsnivået, så er det ingen tvil om at Lillestrøm-spillerne ser lyst på høstsesongen.
        - Bjørn Helge og Marius er to kvalitetsspillere som vil heve laget, både på kamp og i trening, sier toppscorer Olivier Occean.
        - De vil være utrolige viktige nå som vi skal ut i en lang høstsesong med serie- og Uefacupspill. Det er to meget gode spillere, påpeker Steinar Pedersen.
        (Les videre under bildet)

        TILBAKE: Bjørn Helge Riise. Foto: Scanpix
        Skadeforfulgt duo
        Det er det liten tvil om at den gamle Start-spilleren har rett i. Marius Johnsen (26) fikk sin debut for landslaget i 2005, og står med syv landskamper så langt, den siste i begynnelsen av fjoråret. Bjørn Helge Riise (24) slo igjennom for fullt i fjor, og var fast inventar på Åge Hareides mannskap frem til en skade i begge lyskene ødela – noe som har gjort at Riise ikke har fått så mye som et minutts spilletid i årets serie.
        Fortsatt er man forsiktige med matchingen av de to landslagsspillerne på Åråsen, og Bjørn Helge Riise forlot også onsdagens treningsøkt tidlig, mens Marius Johnsen fortsatt kjenner smerter når han trener for fullt.
        - Det er litt dag for dag. Jeg kjenner smerter når jeg har vanlige fotballøkter, så jeg må være litt forsiktig. Samtidig trener jeg en del ekstra og alternativt for å bli klar, sier Johnsen til Nettavisen.
        Optimistisk LSK-trener
        Navnebror, trener Erland, regner likevel med å ha landslagsduoen snarlig på plass, og mener den vil være en betydelig forsterkning for Åråsen-laget.
        - De er to gode landslagsspillere, og det er klart det vil ha betydning.
        - De vil gi oss enda en dimensjon, både som typer og kvalitetene deres. Det blir moro å få dem tilbake, sier LSK-treneren.
        Like moro synes Lillestrøm-spillerne at det er å få Johnsen på plass som permanent trenerløsning – i alle fall ut sesongen.
        - Det er helt forskjellig her nå, både på trening og i kamp, det er dette vi trengte, sier Olivier Occean, som er spesielt fornøyd med hvordan trenerbyttet har slått ut for hans egen del.
        - Det er mer bevegelse på topp, og vi må lage mer rom for oss selv. Dessuten er det spiss jeg er, og det ser det ut som jeg får spille nå, sier Occean med et lurt smil om munnen.

        LYKKELIG NÅ: Olivier Occean har fått tilbake trua på Lillestrøm.
        Spillerstøtte
        LSKs styreleder Per Mathisen sa mandag til Nettavisen at det var bra for klubben og spillerne at man slapp et trenerbytte til i sesongen. Det er både Occean og Steinar Pedersen helt enige i.
        - Ja, Erland kjenner oss, både personlig og profesjonelt, og det er en fordel, mener duoen.
        - Jeg synes dette ser veldig bra ut, sier en optimistisk Steinar Pedersen.
        Og akkurat spillernes støtte var en av hovedårsakene til at Erland Johnsen valgte å si ja til jobben som LSK-trener.
        - Uten spillerne i ryggen hadde jeg ikke prøvd meg på dette.
        Ultras Felt C 2005x2015

        Lillestrøm & Bajen

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Godset-LSK lørdag 28. juni (dommeroppsett)

          Lillestrøm reiser til Drammen og møtet med Strømsgodset. Mannen i sort til denne kampen er Terje Hauge.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            Hverken Kamma away eller Godset hjemme ble flytta.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              lsk.no



              Riseth gir tips

              Vidar Riseth er tilbake for fullt etter skader og hjerteproblemer. På treningsfeltet er det tips til unggutta som er en del av hverdagen.

              Av: Ole Kristian Bakkene

              Med flere skader bak seg, og ikke minst hjerteproblemene som ble oppdaget litt tidligere i sesongen, gir nå Vidar Riseth alt for at LSK skal klatre på tabellen. På treningsfeltet er han tydelig overfor ungguttene, og gir ofte tips til dem. En del av hverdagen forteller Riseth.
              - Jeg har alltid gjort det samme hvilket lag jeg har spilt for. Det er bare sånn jeg er som person. Jeg må prøve å gi noen tips til de unge gutta. Vi jobber sammen som et lag, og det er riktig å gi råd og bruke hverandre, sier Vidar Riseth til LSK-TV.

              Det har ikke gått helt som Riseth ønsket seg når han signerte for LSK etter at Champions League-spill var avsluttet for Rosenborg i 2007.
              - Jeg har vært litt uheldig med skader, og var ute en lengere periode på grunn av hjertefeilen jeg har. Jeg mistet en del trening så det var ikke optimalt. Nå må jeg komme meg tilbake, sier han.
              - På slutten mot ferien gikk det bedre, og jeg hadde en brukbar kamp mot Hamkam. Nå får vi bare håpe det går bedre i høstsesongen.

              At det ble Erland Johnsen og Frode Grodås som tok over etter at Tom Nordlie og Svein Cato Bakkemo trakk seg er Riseth fornøyd med.
              - Jeg synes det er veldig bra. Det er to veldig erfarne personligheter. Både som spillere, og begge har vært i treneryrket i en tidligere fase. Jeg har veldig god tro på løsningen, og en samordning mellom de to.

              Før høstsesongen starter ser det ut til at både Bjørn Helge Riise og Marius Johnsen er tilbake for fullt. Riseth ser dermed positivt på høstsesongen.
              - Det ser bra ut. Nå er jo Marius Johnsen tilbake. Han kom innpå mot Hamkam, og har vært ute lenge. Bjørn Helge har ikke spilt et eneste minutt ennå, og er nå tilbake, sier Riseth.
              - Vi har bare et par skader nå, og nesten skadefri tropp. Det lover bra for høstsesongen.

              Se intervju med Vidar Riseth her:

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                lsk.no



                En tung vinter og vår

                Marius Johnsen har hatt en tung vinter og vår. Nå er han tilbake for fullt på treningsfeltet.

                Av: Ole Kristian Bakkene

                Venstreback Marius Johnsen fikk innhopp mot Hamkam i siste kamp før ferien. Nå er han tilbake for fullt på treningsfeltet, og gleder seg stort over det.
                - Det er veldig gøy. Det er deilig å få slitt litt ute på banen, og bli litt sliten på en annen måte enn alternativ trening. Jeg har merket kjøret nå til å begynne med, men det er veldig gøy, sier Johnsen til LSK-TV.

                Kneskaden han har hatt begynner å slippe.
                - Jeg kjenner fortsatt litt til det, en det er veldig mye bedre. Nå håper jeg at det skal bli enda bedre med tiden.

                Oppholdet på sidelinjen har vært tungt for Johnsen.
                - Det har vært tøft det. EN tung vinter og vår, men jeg har forsøkt å stå på, og å gjøre den jobben så bra som mulig. Jeg føler at jeg har gjort det, sier han.

                Nå ønsker han å komme i form.
                - Det blir å trå til framover, og komme seg i så bra form fotballmessig så raskt som mulig. Så kan det forhåpentligvis bli bra for min del også.
                - Vi er på vei oppover føler vi, og avsluttet vårsesongen med en fin kamp. Nå har alle gutta gjort en bra i ferien, og det går bare en vei, avslutter Johnsen med et smil.

                Se intervju her:

                Kommentar

                • holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

                  FORSIKTIG: Forsiktig matching fram mot neste lørdag skal få Bjørn Helge Riise spilleklar mot Strømsgodset. FOTO: GEIR EGIL SKOG
                  Sjanser ikke med Riise

                  ÅRÅSEN:
                  Bjørn Helge Riise matches forsiktig fram mot seriekampen mot Strømsgodset lørdag. LSK tar ingen sjanser med lagets beste spiller.

                  Følg Kongsvinger – LSK LIVE fra klokka 16.00!


                  Av Per Kristian Torvik
                  Publisert 21.06.2008 - 11:08 Oppdatert 21.06.2008 - 11:09

                  – Bjørn Helge spiller verken treningskampen mot Kongsvinger lørdag eller 2. divisjonsoppgjøret mot Fana i Bergen søndag, sier trener Erland Johnsen.

                  Men det utelukker ikke at han er på banen som høyrekant i Drammen neste lørdag.

                  – Alt kommer an på hvordan han fungerer på trening den neste uka. Går det bra, er han naturligvis aktuell.

                  Trener med ball
                  I utgangspunktet er Bjørn Helge Riise frisk etter strekkskaden han har hatt på baksiden av begge lårene. Det skulle han også ifølge rapportene vært to ganger tidligere i vårsesongen. Begge gangene slo han opp skaden rett før han var klar for spill.

                  – Det er dette vi vil unngå. Han trener med laget med ball annenhver dag, og gjør alternative ting de to andre dagene.

                  Mens LSK går på gummisåler og gjør alt for å få ham klar, faller en fleip fra hovedpersonen om sin egen tilstand i dårlig jord.

                  – Jeg kjente det rykket litt på baksiden av låret da jeg drev styrketrening, prøvde han seg, men fullførte ikke.

                  – Bare tuller. Jeg er helt ok. Det er bare litt smårusk som gjenstår før jeg er 100 prosent. Derfor synes jeg ikke det var noen vits i å ta sjansen på kondisjonstesten torsdag.

                  BESTEMANN: Hvem bli årets LSK-spiller?


                  To kamper

                  LSK spiller to kamper i helgen. Erland Johnsen sier treningskampen mot Kongsvinger i ettermiddag og 2. divisjonskampen mot Fana er viktige for spillerne. Mot Fana er de spillerne som ikke startet mot Aalesund aktuelle for laget.

                  – Vi skal følge nøye med i begge oppgjørene; hvem som presterer.

                  Også spillerne opplever at kortene er delt ut på nytt, og at de som var langt fra serielaget under Tom Nordlie har fått en ny mulighet nå.


                  Erland Johnsen opplever en ny entusiasme i spillergruppa etter ferien.
                  – Stemningen er bra. Det skulle bare mangle. De har jo verdens flotteste jobb, sier Erland Johnsen.


                  Last edited by holmiz; 21.06.2008, 17:43. Begrunnelse: lesbarhet
                  Hilsen Anders

                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    Fra VG

                    Lillestrøm vant i feriemodus

                    To lag i feriemodus møtte hverandre til treningskamp lørdag. Lillestrøm var sterkest og vant 4-0 over førstedivisjonslaget Kongsvinger.


                    Tomålscorer: Olivier Occean scoret to da Lillestrøm slo Kongsvinger. Foto: Helgesen, Kristian


                    Olivier Occean ble tomålsscorer da Lillestrøm kjørte over KIL. Kampen ble preget av at det ikke var noe å spille for, men Lillestrøm fikk likevel noen svar.

                    Det første svaret kom etter 25 minutter. Dan Alberto Fellus kriget inn 1-0 etter en duell i feltet. Like før hvilen doblet Erik Søgård ledelsen fra kort hold.

                    I pausen ble Olivier Occean byttet inn. Han viste seg å være svært målfarlig og avgjorde kampen med to mål i annen omgang. Karim Essediri var arkitekten bak begge målene.

                    - Vi møtte et lag som lå veldig dypt i dag og det ble litt vanskelig. Vi er veldig fornøyde med spillet og at vi skapte sjanser og scoret fire mål, sa LSK-trener Erland Johnsen til NTB.

                    Dan Alberto Fellus overbeviste i lørdagens kamp. Annetlagsspilleren har trent med A-laget en stund og klubben er i dialog med angriperen om en A-lagskontrakt.

                    - Han er en veldig rask spiller som gjør det godt i bakrommet, sa Johnsen.



                    (© NTB 21.06.08 kl. 18:55, sist oppdatert 21.06.08 kl. 19:18)

                    To lag i feriemodus møtte hverandre til treningskamp lørdag. Lillestrøm var sterkest og vant 4-0 over førstedivisjonslaget Kongsvinger.

                    Kommentar

                    • Kopperud
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2006
                      • 1697

                      Nettavisen

                      Johnsen: - Fikk svar




                      Lillestrøm imponerte i treningskamp mot Kongsvinger lørdag.

                      Av Ole Jonny Eriksrud Hansen

                      KONGSVINGER - LILLESTRØM 0 - 4:
                      Lillestrøm har hatt en trøblete sesong så langt og selv om Kongsvinger i utgangspunktet burde være lett match for romerikslaget, har likevel Erland Johnsens menn mye å bevise før laget kan friskmeldes.
                      Fikk svar
                      Lillestrøm-treneren mener imidlertid at han fikk de svarene han hadde håpet på da Lillestrøm enkelt vant 4-0 på Gjemselunden lørdag.
                      - Vi spilte en bra kamp mot et Kongsvinger-lag som la seg lavt og tett. Vi skapte mange fine sjanser og scoret fire mål og det er jeg veldig fornøyd med.
                      - Kampen ga meg de svarene jeg hadde håpet på i forhold til hvor laget står nå før sesongen starter igjen, sier Johnsen til Nettavisen.
                      To Occean-mål
                      Dan Alberto Fellus scoret kampens første mål da han overlistet Kongsvingers keeper etter drøyt 25 minutter.
                      2-0 kom rett før pause da midtbanesliteren Espen Søgård satte ballen lett i mål fra fem meter, etter et fremspill av Arild Sundgot.
                      Lillestrøm fortsatte å dominere etter hvilen og i det 58. minutt var det duket for en Olivier Occean scoring. Den kanadiske spissen fikk et perfekt innlegg fra Karim Essediri og satte ballen lett i mål.
                      Den samme Occean var også frempå fire minutter før slutt og fastsatte sluttresultatet til 4-0, med en ny god avslutning inne i feltet.
                      Lillestrøm vant kampen fortjent mot et Kongsvinger-lag som fortsatt var i feriemodus.
                      - Trener som vanlig
                      Frem mot bortekampen mot Strømsgodset i Tippeligaen 28. juni skal Lillestrøm nå bare trene som vanlig.
                      - Det vi skal gjøre nå før serien starter igjen blir å trene, samt at det blir rekruttkamp på noen av spillerne i morgen. Tore Andreas Gundersen er blant de som skal i aksjon i da, sier Johnsen etter kampen

                      Ultras Felt C 2005x2015

                      Lillestrøm & Bajen

                      Kommentar

                      • Kopperud
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2006
                        • 1697

                        RB.no

                        MÅLFEST: En god start etter ferien for Espen Søgård, Occean og resten av LSK-spillerne. Occean nettet to, mens Søgård signerte ett mot Kongsvinger. FOTO: GEIR EGIL SKOG
                        – Ser lyst ut

                        LILLESTRØM:
                        Espen Søgård og Erland Johnsen har tro på at LSK skal få en langt mer artig høst enn vår.
                        Vi fulgte kampene live!
                        Av Trine M. Næss
                        Publisert 21.06.2008 - 14:32 Oppdatert 21.06.2008 - 19:23
                        Tips en venn om denne saken
                        Skriv ut denne siden



                        Omtalte lag og spillere


                        Spillere:

                        Espen Søgård, Erland Johnsen, Dan Alberto Fellus
                        Lag:

                        Lillestrøm


                        Espen SøgårdFødt: 10.10.1979
                        Høyde: 183 cm
                        Land: Norge
                        Lag: Lillestrøm
                        Posisjon: MidtbaneLes mer om Espen Søgård



                        – Vi var selvfølgelig spente på hvordan det lå an etter ferien, men jeg synes vi viser at forskjellen er som den skal være mellom et Tippeliga- og Adeccoligalag, sier Søgård til rb.no etter 4-0 seieren.
                        Fellus-scoring

                        Kampen på Gjemselund var det Lillestrøm som hadde i sin hule hånd fra start til slutt.
                        Dan Alberto Fellus fikk en kanondebut på A-laget og takket for tilliten med å åpne scoringsballet.
                        Annetlagsspilleren er i dialog med klubben om en A-lagskontrakt.
                        – Han er en veldig rask spiller som gjør det godt i bakrommet, sier trener Erland Johnsen.
                        Occean skaffet seg også en god dose ny selvtillitt med de to siste målene.
                        – Vi møtte et lag som lå veldig dypt i dag og det ble litt vanskelig. Vi er veldig fornøyde med spillet og at vi skapte sjanser og scoret fire mål, sier Johnsen.
                        Gode perioder

                        I perioder fikk spillerne til mye bra, mener treneren.
                        – Det er en grei kamp, med en del rykk og napp i prestasjonene.
                        – Hvordan ser formen til spillerne ut etter ferien?
                        – Jeg synes det ser lyst ut. Vi har hatt bra trykk på trening og spillerne har holdt seg i god form.
                        Viktig seier

                        Johnsen registrerte at spillerne leverte bra nok til å vinne solid.
                        Espen Søgård minner om at hver eneste seier er til å samle på.
                        – Selv om dette bare var en treningskamp er hver seier like viktig for klubben i den situasjonen vi er i nå.



                        Ultras Felt C 2005x2015

                        Lillestrøm & Bajen

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          RB


                          LSK-JUBEL: Arild Sundgot og Dan Fellus gratulerer Espen Søgård etter hans 2-0-scoring. FOTO: ANDERS LØVSTAD

                          Fortsatt opptur

                          KONGSVINGER:
                          (Kongsvinger - LSK 0-4). Seieren over Aalesund før ferien ga LSK-spillerne en etterlengtet opptur. Treningskampen mot Kongsvinger i går var ett nytt skritt i riktig retning.

                          Av Anders Løvstad
                          Publisert 22.06.2008 - 06:30

                          LSK stilte skjerpet og klare til kamp etter sommerferien, og stilte sitt antatt sterkeste lag. Eneste overraskelsen var at Dan Fellus startet på topp som spissmakker til Arild Sundgot.
                          – Jeg ønsket å se to forskjellige spisspar i løpet av kampen, og jeg ville gi Fellus en sjanse til å vise seg fram fra start, siden han ikke har fått så mange sjanser til nå, sier Erland Johnsen om valget av Fellus på topp.

                          Klar for Tippeligaen
                          20-åringen Fellus tok godt vare på sjansen sin, og ga LSK ledelsen i det 26. minutt. Han stakk i bakrommet, vippet ballen over keeper før han satte den i tomt mål.
                          – En pen scoring. Fellus klarte seg veldig bra, og han er en annerledes type enn de andre spissene vi har. Han er en sterk bakromsspiss, sier Johnsen.
                          – Kan han være en aktuell mann for spill i Tippeligaen utover høsten?
                          – Ja, det kan han helt klart være.
                          – Allerede mot Strømsgodset neste helg?
                          – Ja.
                          Fellus selv var en blid mann etter kampen.
                          – Det var kjempegøy å få starte en A-kamp, og jeg er godt fornøyd med å få en scoring. Skulle jeg få sjansen i Tippeligaen vil jeg bli kjempeglad, sier Dan Fellus.

                          – Bra med konkurranse
                          LSK-manager Jan Åge Fjørtoft kan det med å score mål. Fra sin tribuneplass på Gjemselund i går var han fornøyd med det han så av spissene.
                          – Det er morsomt å se at vi nå har så tøff kamp om plassene på topp. I tillegg til de fire som spilte en omgang mot Kongsvinger, har vi Magnus Myklebust i bakhånd. Når det gjelder Fellus, så kom han til oss etter at A-stallen var full. Vi må nå se på hvilken status han skal ha resten av sesongen, sier Fjørtoft.
                          Fjørtoft var også godt fornøyd med resultatet i går.
                          – Det er viktig at vi vinner kamper. Vi er i slutten på juni, og dette er bare vår andre seier i en treningskamp i år. Den første kom mot et spansk lag vi er usikre på hvilket nivå spiller på. Man ser på spillerne at de får tro på det de gjør etter hvert i dag. De smiler og har det gøy på banen.

                          Divisjonsforskjell
                          Kongsvinger har hatt en tung sesong så langt i Adeccoligaen, og ligger nest sist med sju poeng. LSK hadde full kontroll på dem i går, og 4-0 var ikke i overkant. Det tok blant annet over en time før Kongsvinger skapte en målsjanse, og da var stillingen allerede 0-3.
                          – Vi var selvfølgelig spente før kampen på hvordan vi lå an etter ferien, men vi viste at forskjellen er som den skal være mellom oss og dem, sier Espen Søgård.
                          Trener Erland Johnsen var brukbart fornøyd etter kampen.
                          – Vi gjorde en grei kamp. Spillet var litt i rykk og napp, men vi gjorde nok til å vinne 4-0. Spillerne har holdt seg i god form i ferien.
                          Hva får du ut av treningskamp som dette?
                          – Jeg får sett det offensive spillet mot etablert forsvar, og det er positivt at vi skaper så mye sjanser. Vi fortsetter det gode angrepsspillet fra Aalesund-kampen, sier Erland Johnsen.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            TV2 Sport

                            Karim inn i varmen

                            Karim Essedir var ute i kulden under Tom Nordlie. Mot Kongsvinger var han toneangivende.
                            - Alt handler om tillit. Jeg vil ikke prate om han som var her før, men jeg er glad for situasjonen slik den er nå, sier tuniseren.
                            - Karim er flink til å utfordre og flink til å slå innlegg. Fortsetter han slik, får han spille, sier Erland Johnsen, nybakt LSK-sjef.
                            Kanarifuglene hadde full kontroll på Kongsvinger lørdag, og vant til slutt 4-0 etter to scoringen av Olivier Occean, og en av Espen Søgård og Dan Fellus.

                            TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              2. divisjon: Fana - LSK2 2-2 (2-1)

                              Lillestrøm 2 startet godt og gikk i ledelsen med en scoring av Gundersen på straffe. Men hjemmelaget kom kjapt tilbake og snudde kampen i løpet av sju minutter med to dødballscoringer. En livlig Gundersen sikret poengdeling da han 12 minutter før full tid headet inn en corner fra Simen Brenne.
                              LSK 2 mønstret et lag med blant annet Simen Brenne mot Fana i Bergen.

                              Vi fulgte Fana - LSK 2 direkte her!

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                lsk.no



                                Fotballskolen i gang!

                                Mandag gikk startskuddet for LSKs fotballskole. Dermed er fire dager med fotballmoro i gang.

                                Av: Ole Kristian Bakkene

                                LSK-manager Jan Åge Fjørtoft ønsket alle deltagere velkommen til LSKs fotballskole mandag formiddag, og dermed var fotballskolen i gang. Deretter var det presentasjoner av LSKs spillerstall, og fotballøkter utenfor LSK-hallen.

                                Alle deltagerne er delt inn i forskjellige lag, og blant annet er LSK-spillernes nasjonalitet benyttet. Alle har fått utdelt utstyrspakke med LSK-ball, t-skjørte og drikkeflaske. Stemningen var stor, og med første dag avsluttet gir vi deg bilder og musikk fra LSK-hallen og treningsfeltet.

                                Espen Søgård, som er fotballskolens fadder, ønsket alle velkommen og gledet seg til å komme på treningsfeltet dagene framover. Han fortalte at han håpet at alle ville få en fantastisk uke, og sa han skulle gjøre sitt til at fotballskolen ville bli så bra som mulig



                                [LSKs fotballskole sommeren 2008 er i gang, og jeg synes at det fortjener plass i nyhetstråden.]
                                Last edited by RSP; 23.06.2008, 19:26.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  RB: Ringstad på LSK-trening

                                  ÅRÅSEN: Eidsvold Turns Stian Ringstad er invitert til å trene med LSK de to neste ukene. I går gjennomførte nesbuen sin første økt med LSKs a-lag. - Vi er i en god dialog med Eidsvold Turn, og i første omgang er det snakk om at Stian skal bli kjent med oss og at vi skal bli bedre kjent med ham. Så får vi se hva som skjer videre, sier LSK-formann Per Mathisen. Både Lyn og Vålerengens idrettsforening skal også være interessert i Ringstad, men foreløpig har Eidsvold Turn kun gitt tillatelse til trening med LSK.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    RB: Riise i trening

                                    ÅRÅSEN: Bjørn Helge Riise sto over LSK-kampene i helga, men i går trente han for fullt. Landslagsspilleren er optimistisk med tanke på spill i seriekampen mot Strømsgodset lørdag. - Det kjentes veldig bra ut, og jeg håper å rekke Strømsgodset-kampen, men det kan jo hende jeg starter på benken. Vi får se an noen dager, sier Riise.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      RB: Pedersen hjem til senga

                                      ÅRÅSEN: Steinar Pedersen sliter med forkjølelse og avbrøt LSK-treningen i går formiddag. I lørdagens treningskamp mot Kongsvinger forlot han banen mot slutten fordi han ikke var helt frisk. En dags hvile var ikke nok til å få sykdommen ut av kroppen. Magnus Myklebust og Pål Steffen Andresen deltok heller ikke i spilldelen på mandagens LSK-trening, men strekkskadde Myklebust er optimistisk med tanke på å rekke kampen mot Strømsgodset. - Det kjennes mye bedre ut, og jeg håper å trene med laget igjen snart, sier Myklebust.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        RB: Samler talentene

                                        Dette er avskrift fra en gammel RB-artikkel datert 11.6. Jeg velger å skrive den inn fordi jeg synes den inneholder interessante opplysninger om talentarbeidet i LSK og samarbeidet med Bærum, Skeid og Lørenskog.

                                        Av Fredrik Vestgård

                                        I regi av LSK var det i helga samlet flere store talenter i alderen 13-17 år i LSK-hallen.

                                        Spillerne kom i hovedsak fra LSKs samarbeidsklubber, men noen var også invitert utenfra.
                                        - Vi ønsker å samle de beste spillerne fra samarbeidsklubbene våre, og på den måten danne oss et bilde av hvordan det gror rundt omkring, forteller spillerutvikler Jan Roger Sannerud.
                                        Med to spillerutviklere fra Bærum, samt en fra Skeid og en fra Lørenskog som trenere, ble det gjennomført to økter på lørdag og en på søndag.
                                        - Målet med slike samlinger er naturlig nok å finne typer som på sikt kan bli a-lagsspillere for Lillestrøm, opplyser Sannerud.

                                        På heltid
                                        For å finne disse typene går LSK nå nye veier. Sannerud er en av flere som er ansatt på heltid for å finne og utvikle fotballtalenter.
                                        - Dette er nysatsende fra LSKs side, men det viser virkelig at talenter er noe klubben vil bli gode på, sier han.
                                        Og at ting er på gang, er Sannerud ikke i tvil om.
                                        - Vi har mange spennende typer i klubben nå, vi får blant annet Ruben Gabrielsen, Steffen Hjelmtvedt og Torje Slettli, som alle er G16-landslagsspillere, klare i LSK i løpet av sommeren. Dessuten ser vi mye potensial i flere spillere på slike samlinger som dette, opplyser han.

                                        Attraktive
                                        Med kompetente trenere og strålende treningsmuligheter bør LSK så absolutt være attraktive på markedet for unge spillere. Det ønsker Sannerud å bruke for det det er verdt.
                                        - Først og fremst ønsker vi lokale talenter inn i klubben, da får vi de inn i LSK-systemet, og kan utvikle dem derfra.
                                        Hvorfor bør unge og talentfulle spillere gå til LSK?
                                        - Vi har et meget godt treningstilbud. Det bør nå være et naturlig valg å gå til LSK for unge talenter, fordi det nå brukes mye mer tid og penger enn noen gang tidligere på talentutvikling i LSK, avslutter han.

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          RB: 20 millioner unna balanse

                                          20 millioner unna balanse



                                          ÅRÅSEN:
                                          LSK mangler mer enn poeng. Fram til årsskiftet må Åråsen-klubben hente inn rundt 20 millioner kroner for å unngå underskudd.
                                          Av Morten Svesengen
                                          Publisert 25.06.2008 - 06:30


                                          Foto Geir Egil Skog, Romerikes Blad

                                          Det er kombinasjonen av tapte inntekter og økte utgifter i forhold til klubbens 2008-budsjett som gjør resten av året tøft – også økonomisk.
                                          – Det er viktig å fastslå at det ikke er noen krise. Selv om ikke alt har gått vår vei på den økonomiske siden, så føler vi at vi har rimelig god kontroll på den økonomiske situasjonen. Men vi tar den på alvor og har økt fokuset på hvordan vi skal rette det opp, sier LSK-formann Per Mathisen.

                                          Leter etter "slakk"

                                          LSK vant cupgull og ble nummer fire i serien i 2007. Det la grunnlaget for tidenes økonomiske satsing på Åråsen. Etter et par år med økonomisk balanse eller pluss, var LSK-lederne villig til å satse litt ekstra før 2008.
                                          I budsjettet for 2008 ble det på ingen måte tatt høyde for 12. plass og tidlig exit i cupen.
                                          – Med det som skjedde i 2007 og den satsingen vi gjorde før sesongen, hadde vi regnet med å gjøre det bedre i 2008. Det la vi også opp til i budsjettene våre, sier Mathisen.
                                          Sesongen har 16 seriekamper igjen, og LSK skal ut i UEFA-cupen, og derfor er det langt fra definitivt at LSK vil tape så mye i forhold til budsjettet som RB-sportens regnestykke viser.
                                          – En god høst kan rette opp mye, men vi innser også at vi har påtatt oss for store faste utgifter. Selv om de ikke vil gi resultater på årets regnskap, håper vi at en effektivisering av organisasjonen skal bidra til lavere kostnader i 2009, sier Mathisen.
                                          – Har dere lagt dere til for dyre vaner?
                                          – Vi har i hvert fall vokst fort som organisasjon, og det er også derfor vi må se om vi kan organisere oss annerledes og mer effektivt, sier LSK-formannen.

                                          Trenger millionsalg

                                          LSK-ledelsen følte seg sikre på at en god 2008-sesong ville føre til et spillersalg på over fem millioner kroner. Derfor ble det for første gang på mange år lagt inn spillersalg på inntektssiden i budsjettet.
                                          Klubben fikk et 7-millionersbud på Arild Sundgot fra Molde før seriestart, og kunne allerede vært på pluss-siden når det gjelder spillersalg. Men Sundgot ville ikke gå. For øyeblikket er ingen LSK-spillere linket til andre klubber.
                                          – Vi har budsjettert med spillersalg denne sesongen, bekrefter Mathisen.
                                          Dårlige resultater får store konsekvenser på bunnlinja i regnskapet til en toppklubb. Om LSK skulle ende på 12. plassen de ligger på nå, vil det bety en betydelig svikt på inntektssiden.
                                          – I verste fall kan vi tape 6-8 millioner i forhold til budsjett. Får vi en stigning sportslig og havner rundt midten av tabellen, vil tapet halveres, sier han.
                                          LSK har budsjettert med 9.000 tilskuere i snitt og kan gå på en liten "smell" når det gjelder publikumsinntekter. Cupexiten i 2. runde fører også til tapte inntekter. Men begge disse postene dreier seg om betydelig lavere beløp.

                                          Store ekstrautgifter

                                          På utgiftssiden har det også dukket opp ting i første halvår som LSK-lederne ikke regnet med da de satte opp 2008-budsjettet. John Anders Bjørkøy ble kjøpt fra Fredrikstad for 4 millioner kroner. Foreløpig er kjøpesummen dekket av investorer, men planen er at LSK skal overta eierskapet. I tillegg sto ikke midtbanespilleren på klubbens lønnsbudsjett før sesongen.
                                          Og på lønnsbudsjettet var det fra før lagt opp til reduksjoner. LSK skulle etter planen slanke stallen ved inngangen til 2008-sesongen. Det klarte de først da Dan Anton Johansen og Pål Strand ble kjøpt ut av kontraktene på vårparten. Også det en ekstrautgift i årets regnskap.
                                          Oppå dette kommer de rundt to millioner kronene som Tom Nordlie fikk med seg da han trakk seg fra trenerjobben i mai.
                                          – Hvilke konsekvenser får den økonomiske situasjonen, Per Mathisen?
                                          – Vi går gjennom hele organisasjonen for å finne mulige sparetiltak. Hvilke vi finner, vet jeg ikke nå. Og det positive er at vi fortsatt kan rette opp en del av det økonomiske med sportslig framgang i høst. Det vil bety flere tv-penger og mer publikum på kampene. I tillegg er UEFA-cupen en oppside. Alt vi får av inntekter der vil være pluss. Klok av skade fra i fjor har vi ikke budsjettert med noe der, sier Mathisen med et smil om munnen.
                                          PS! Det er sikkert fattig trøst på Åråsen, men svakere resultater enn forventet betyr også mindre utbetaling av bonus til spillerne.

                                          Kommentar

                                          Working...