Karakterboka; Bodø/Glimt-Norges dårligste lag

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #21
    Opprinnelig skrevet av eidurgud
    Kanarifansen som kom på Myra skal ha honnør, de hørtes mye bedre enn det isberget gjorde, og isbjørnene var mange, mange fler enn KFL.
    Regner med du er glimt fan?

    Men dette sier litt om TV lyd jug. Etter ca 10 minutt ble Glimt fansen's lydnivå dobblet, til alles glede! Så gøy med trommesolo "sanger" og klappere lyd. Fantastiskt.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Rabbi
      Medlem
      Møteplager
      • Mar 2004
      • 78

      #22
      Tragisk kamp i går. Mine karakterer:

      Otto: 7. Gjør ingen feil og redder et par mål. Etter min mening vår beste

      PSA: 4. Gjør egentlig en grei jobb tatt i betraktning at han ikke er back. Bidrar selvfølgelig lite offensivt, men gjør Olsen (som jeg har banna over at vi mista siden dag 1) MYE mindre farlig enn han pleier å være mot andre lag.
      Riseth: 2. Gjør 3 store tabber, og er ikke veldig god ellers heller. Redder seg unna stolpen ved at han er den eneste bak der som tør å holde i ballen.
      Kippe: 6. Solid som alltid.
      Steinar P. : 1. Rundingsbøye som minnet om Dan Antons glansdager på høyre back. Bidrar null offensivt (mest fordi han spiller venstre og ikke høyre back).

      Brenne 1 : Gjør mye dumt, som når han holder alt for lenge og pådrar seg gult kort. Går ikke bredt nok til å kunne komme til innlegg. Roter med ballen i beina, og gir akkurat noen prosent for lite på de defensive løpene til at han gjør jobben der også.
      Moehli: 3. Prøver i hvertfall offensivt, men går for lenge med ball. Sinker også alle overgangsmulighetene i stedet for å sette fart. Hadde flere muligheter til å kunne utfordre med fart for så å spille fri LSK spillere når forsvaret til B/G til slutt hadde måttet støte på ham, men siden han stopper opp i stedet dør overgangen hen.
      Søgård: 4. Skal ha stort pluss for at han markerer Runar Berg ut av kampen. Minus for at han ikke bidrar med noe offensivt.
      JML: 1. Skal du spille på kanten, så må du prøve å gjøre deg spillbar langs kanten. Trekker for mye inn i banen. Med Occean i midten (og senere sundgot også) MÅ vi komme til flere innlegg!

      Occean: 3. Stor framgang for Occean fra de tidligere kampene, uten at det gjør ham til noen stjerne i denne kampen. Framgangen ligger i at han nå faktisk LØPER til tider i stedet for å bare jogge/dasse rundt. Trekk for å redde skuddet fra JML, selv om det er mest uflaks.
      Gundus: 2. Dårlig innsats, men pluss for at han kommer seg til vår største sjanse. Virker uinspirert og har touch som en middels myk ambolt.

      subs:
      Sundgot: 2. Etter min mening vår beste spiss, men han må bli brukt riktig. Når skal noen i LSKs trener apparat forstå at vi trenger INNLEGG mot de hodesterke spissene våre? Når han i tillegg får gult kort og frispark imot i en situasjon han skulle hatt straffe (B/G spilleren holder rundt ham med begge armene og drar ham bakover) forstår man at dette ikke var hans dag.
      Essediri: 1. Men ikke hans skyld. Her har vi mannen som kan fore Occean og Sundgot med KVALITETSINNLEGG! Men så setter vi ham på VENSTRE kant! Blir som å sette Kippe på høyre kant og fore ham med pasninger i bakrom! HÅPLØST fra trenersiden!
      Biffen: - Spilte for lite, men gjorde en grei figur.

      Trenera: 2. Skal ha for å prøve noe nytt. Trekket med PSA i stedet for Pedersen mot Olsen tror jeg hindret kalassifre til B/G. Men det må da gå an å fortelle folket på midtbanen at vi trenger bredde i spillet for å få slått innlegg mot Occean/Gundus/Sundgot? Feige når de ikke dytter inn Mykle på slutten for en skadd PSA.

      Svein-Erik E.: 0. Håpløs TV2-basert dømming. B/G stoppera dytter våre spisser i ryggen på alle oppspill uten å lage frispark. Vi får frispark imot dersom vi vinner en duell uansett hvordan det skjer. Kortene til Sundgot og Gundus er helt på trynet. Sundgot også snytt for straffe (særlig etter den linja Edvardsen har lagt seg på med holding i feltet tidligere i sesongen!).

      TV2: 0. Makan til skandaløs sjikanering av LSK som TV2 driver med om dagen skal man leite lenge etter. Greit at vi spiller dårlig fotball, men å framstille Gundus som en seriemorder fordi B/G spilleren blør litt neseblod blir for dumt.

      Kommentar

      • Gildeskål
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Jun 2008
        • 1

        #23
        Ultra

        Jeg trodde jeg skulle slippe å se effekter fra UFC på LSK-kamper nå jeg. Men neida, på tvskjermen står maskerte UFCs med langfingern i været i Bodø. Lite er tydeligvis forandret...

        Kommentar

        • UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

          #24
          Opprinnelig skrevet av Gildeskål
          Jeg trodde jeg skulle slippe å se effekter fra UFC på LSK-kamper nå jeg. Men neida, på tvskjermen står maskerte UFCs med langfingern i været i Bodø. Lite er tydeligvis forandret...
          Hva folk går i av klær og effekter på bortebane og om de drar fingeren til motstandere eller dommer etc. er vell ett fett? du har sikkert lempa opp fingern i frustrasjon før selv?
          Minste problem om dagen er vell hva folk går i? Og maskerte? satt selv hjemme å så kampen, og de var ingen maskerte der, noen emd hette på ja, men var drit kaldt der så skjønner dem godt.. OG DE VAR I DET MINSTE DER Å STØTTA LAGET DA.. var du??
          UFC ~ Gulsvarte Brødre

          Kommentar

          • Dandy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 346

            #25
            Opprinnelig skrevet av Gildeskål
            Jeg trodde jeg skulle slippe å se effekter fra UFC på LSK-kamper nå jeg. Men neida, på tvskjermen står maskerte UFCs med langfingern i været i Bodø. Lite er tydeligvis forandret...

            du.. syntes du det er viktig å ta opp nå? sytnes du virklig vi skal ta den debatten der igjen. i såfall, la oss ta den utenfor forumet, for jeg bare hisser meg opp over sånne som deg og blir bannet, er ikke keen på det igjen!

            konsentrer deg om å støtt laget du. Nå vet ikke jeg hvem du er, men du er sikkert sånn sofaronker som mange av de andre her inne! Begyn å dra på borteturer å still deg langt unna ultras, så slipper du å se oss på tv! tulling!
            UFC 05!

            Kommentar

            • Pingla
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 374

              #26
              pinglebørsen

              Folk er vel dritlei karakterbøker her nå, men åkke som...
              Here's my two cents worth :

              Otto 5, Tar det han skal ta, aggressiv i feltet, ikke skyld i baklengs

              PSA 3, Gjør jobben bakover mot T.O. fra start, sliter noe mer utover i kampen. Ikke med fremover (med få unntak).
              Riseth 3, Ustødig start på kampen, et par skikkelige jallafeil. Pleier å være den i forsvarsfirern med mest konstruktiv bruk av kula, men var denne gangen uvanlig treg og keitete med ballen i beina.
              Kippe 5, Gjør det han skal. Vinner dueller, roter det ikke tell.
              Steinar 3, Holder Derek relativt stille i 1.omg, svimmel som få i 2.omg. Ingen bidrag fremover.

              Brenne 2, Mulig han hadde like svake kamper ifjor vår, men da har jeg i tilfelle fortrengt det. Ikke med i 1.omg, virka oppgitt og gretten i 2.omg.
              Søgård 3, Begynner bra (relativt sett), dekker stort areal og hindrer B/G tid og rom. Selv i form er touchen noe "dodgy", nå er den ennå mer rusten.
              Får ikke til å være hurtig nok oppi i 2.omg, og blir løpende uten mål og mening.
              Kiko 4, Klart best på vår midtbane, klarer å holde ballinnehav og vri spillet (spes i 1.omg). Desverre litt nølende med å sette fart rettvendt ved overgangsmuligheter. Blir i likhet med Søgård løpende i ingenmannsland etter pause.
              JML 3, Grei start på kampen, og er med sin jobb hjemover en viktig årsak til at Derek ikke er spesielt synlig. Kommer til et par tilløp fremover.

              Occean 4, Gjør en brukbar kamp etter min mening, og skaper litt hodebry for B/G til tross for lite hjelp og utakknemlige baller å jobbe med (type langkuler aleine mot et kobbel motspillere, uten løp rundt seg).
              TAG 2, Virker lysten på å vise seg frem, men får til lite.
              Hardere mottak enn skudd. Nervøsitet eller laber teknikk? Tiden vil vel vise..
              For treg/nølende i situasjoner hvor han kan dra av en mann/dra seg fri, og ender som oftest på ra-ta-ta'n

              Essediri 2/3, Får en sjanse, men får ikke vist stort. Laget var på nedadgående når han kom inn, og han bidro ikke til å snu tendensen.
              Sundgot 3, Gjør det han skal. Kan holde oppe kula, og legge igjen eller tre baller ut bredt. Problemet er at ballen ikke kommer inn igjen i feltet - noe som er tilfellet i de kampene Sundgot virkelig markerer seg.
              Biffen, For lite tid til å markere seg.

              Med tanke på årets "form" sålangt, kan kanskje 1.omgang defineres som godkjent. Om vi ikke får til det helt store fremover, så fremstår vi i det minste mye tryggere bakover på banen.
              Andreomgang blir som så ofte før i år. Vi sliter med å få til eget spill, og ender opp i 9 av 10 tilfeller å mæle en ball opp mot en ensom stakkar - eller å spille på oss en overgang. Masse strekk i laget, som gir B/G plenty av muligheter til å spille oss i trøbbel. Forsvaret blir enten blottet totalt, ved at leddet foran er MIA (på godt norsk "ikke tilstedeværende"), eller får hele midtbanen ryggende inn i seg, slik at det B/G kan spille ball 25 meter fra målet vårt.

              Trekket med å sette inn en ving på "feil" side har jo fungert tidligere (ref. påsan, som hadde gode kamper på høyreving i Arne E sine dager), men når vi nå mot hadde en sentral midtbanemann på høyre side - og et skrikende behov etter bredde og gode innlegg... Vel, forstå det den som kan...

              Det kan virke som om Pedersen og JML har blitt de offisielle "skyld-i-alt-som-går-gærnt" spillerne blant oss fansen (tett fulgt av Kiko og Occean), noe jeg synes blir litt i overkant. Greit nok at de førstnevnte ikke har vært noen positiv sensasjon, men de har ikke aleine skyld i uføret vi har havnet i (som det nærmest virker på enkelte). Menmen, nå sklir jeg vel ut i en annen diskusjon...
              De to sistnevnte synes jeg ihvertfall var av de bedre spillerne våre denne kampen (etter Otto og Kippe).

              Vi kommer sterkere tilbake mot AaFK! Jeg nekter å "gi opp" håpet, som den ukuelige optimist jeg er (henger vel igjen fra tiden med Even P. i førersetet... )
              ¯\_(ツ)_/¯

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #27
                Alex og UltraFO: hvorfor bare ignorer dere ikke slike gjøker? Det er åpenbart ett troll: 1 innlegg og bare for å provosere.
                IKKE MAT TROLLET!
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • AspmyraBodø
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Jun 2008
                  • 10

                  #28
                  Første omgang var for oss Bodøværinger et gjesp som varte i 46 minutter.
                  Andre omgang var bedre fra Glimts side. Lillestrøm kom ut i andre på samme måte som i første. Det ser litt ut som at LSK gjør det for vanskelig for seg selv. Occean vant stort sett alt av dueller, men fikk aldri avsluttet.

                  At Bodø/Glimt jukser stiller jeg meg helt uforståelig til?

                  I første omgang dømmer Edvardsen veldig mye mot Glimt, slik jeg ser det.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #29
                    Edvardsen dømte MOT glimt??? Er du drita? Frisparstatistikken viste 8-25 i frispark!!! Vi får dobbelt opp med frispark mot hver jævla kamp bare fordi vi heter Lillestrøm! Det er skandale, men ingen gidder å ta det opp siden ingen utenfor Romerike har noe til overs for klubben.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Vi får dobbelt opp med frispark mot hver jævla kamp bare fordi vi heter Lillestrøm!
                      Mye kommer vel av den nå generelt aksepterte Kippe regelen:
                      Når noen faller og Kippe er i nærheten skal det blåses frispark mot Kippe. Det skal også gis gult kort til Kippe dersom det faktisk var noen form for fysisk kontakt mellom den fallende spiller og Kippe.

                      Forøvrig var det Eirik som hadde den morsomste i går. Han går opp og får en B/G spiller ryggende inn under seg hvorpå Eirik på snørra så det synger. Det er ganske fantastisk at det går an å blåse mot EB på den, en feilavblåsning helt på høyde med det berømte straffesparket på Lærkendal.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av AspmyraBodø
                        Første omgang var for oss Bodøværinger et gjesp som varte i 46 minutter.
                        Andre omgang var bedre fra Glimts side. Lillestrøm kom ut i andre på samme måte som i første. Det ser litt ut som at LSK gjør det for vanskelig for seg selv. Occean vant stort sett alt av dueller, men fikk aldri avsluttet.

                        At Bodø/Glimt jukser stiller jeg meg helt uforståelig til?

                        I første omgang dømmer Edvardsen veldig mye mot Glimt, slik jeg ser det.
                        Sagt på nord-Norsk, slik at du kanskje skjønner et: nå må du faen mæ se å gje dæ og holde kakeholet ditt lukka, gutt.

                        I enhver duelle ikampen ble det blåst mot LSK. Selv da Sundgot ble hold solig grep rundt i feltet og dratt ned, får B/G frispark og Sundgot kort og det er illustrerende for kampbildet.

                        Selv en av de 2 (!) nordlendingene som fikk være med av TV2 å snakke shit om LSK, innrømmet av dommeren hadde vært helt på trynet på slutten av kampen.

                        Vi som vet hva ishockey er, vet også at denne dommeren heller burde vært hjemme og socket kua for langst, i begge idretter.

                        I likhet med alle andre norske dommeren yter han LSK ingen hjelp, og heller ingen nøytralitet.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av mooph
                          Mye kommer vel av den nå generelt aksepterte Kippe regelen:
                          Når noen faller og Kippe er i nærheten skal det blåses frispark mot Kippe. Det skal også gis gult kort til Kippe dersom det faktisk var noen form for fysisk kontakt mellom den fallende spiller og Kippe.

                          Forøvrig var det Eirik som hadde den morsomste i går. Han går opp og får en B/G spiller ryggende inn under seg hvorpå Eirik på snørra så det synger. Det er ganske fantastisk at det går an å blåse mot EB på den, en feilavblåsning helt på høyde med det berømte straffesparket på Lærkendal.
                          Denne regelen ble vel i sin tid stiftet av en liten skarrende KYLLING som heter Alsaker, og som tror han kan et døtt om fotball ? Senere ble den adoptert av en samlet dommerstand og dommerkomite.

                          Den har i senere tid også fått virkning for andre LSK spillere, som vi nå ser prakteksempler på som du nevner her. Bertheussen kan gjerne få knekke nakken han, så lenge B/G får frisparket er alt i henhold.

                          Herrejemini. La oss få none utenlandske dommere til Norge, som ikke forstår Bergensk og som ikke har forutinntatte meninger om lag og spillere.

                          Er det så mye å forlange? For de norske dommerne er ikke bare svake, de er fremfor alt partiske. Da er det lite håp igjen.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • eidurgud
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • May 2008
                            • 8

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                            I enhver duelle ikampen ble det blåst mot LSK. Selv da Sundgot ble hold solig grep rundt i feltet og dratt ned, får B/G frispark og Sundgot kort og det er illustrerende for kampbildet.
                            Jeg har ikke sett tvbilder fra kampen i går (rakk å se reportasjen etter kampen), men kommenterte det under kampen, at vi fikk endel billige frispark. Når det gjelder situasjonen med Sundgot, så står jeg altfor langt unna til å se hva som faktisk skjer, bare registrerte at Sundgot fikk gult.

                            Skjønner meget godt at dere er oppgitte over måten tv2 fremtiller LSK på! Uansett hva som skjer, så blir det vinklet til noe negativt.

                            Og, ja - jeg er Glimtsupporter (til den som lurte).

                            Forøvrig, så syns jeg ikke det Kanarifansen gjorde etter kampen, når tv2 stakk et kamera i fjeset på dem, var så ille. Har full forståelse for frustasjonen deres.

                            EDIT: at dem dekorerer toalettene på Burger King med sine tegninger med sprittusj, derimot..
                            Last edited by eidurgud; 03.06.2008, 17:56.

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av eidurgud
                              Jeg har ikke sett tvbilder fra kampen i går (rakk å se reportasjen etter kampen), men kommenterte det under kampen, at vi fikk endel billige frispark. Når det gjelder situasjonen med Sundgot, så står jeg altfor langt unna til å se hva som faktisk skjer, bare registrerte at Sundgot fikk gult.

                              Skjønner meget godt at dere er oppgitte over måten tv2 fremtiller LSK på! Uansett hva som skjer, så blir det vinklet til noe negativt.

                              Og, ja - jeg er Glimtsupporter (til den som lurte).

                              Forøvrig, så syns jeg ikke det Kanarifansen gjorde etter kampen, når tv2 stakk et kamera i fjeset på dem, var så ille. Har full forståelse for frustasjonen deres.

                              EDIT: at dem dekorerer toalettene på Burger King med sine tegninger med sprittusj, derimot..
                              Takk for støtte. At selv hjemmesupportere bemerker at det dømmes lite LSKs vei, bør vel være et tankekors for noen hver og ikke minst Rune Pedersen og hans "band of fools"...

                              Til slutt: veldig moro at B/G ligger på en hyggelig andre plass foran klubber som får så innmari mye gratis; i første rekke tenker jeg da på Brann og RBK som har midlene, mediadrahjelpen og dommerhjelpen på sin side.

                              Det viser jo at man kan komme nokså langt med tradisjon, entusiasme, troen på egne ferdigheter og tom peng pung. Vi har sett det før også; i klubber som Bryne og Sogndal.

                              Nyt plasseringen, den er fortjent.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              Working...