Vi rykker IKKE ned!(var NÅR, var hvis, var tidligere når, var enda tidligere hvis)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

4 poeng ned til kvallik. Er selvsagt tryggere nå, med tanke på den fotballen vi har spilt de tre siste kampene, men det må et par seire til før jeg føler meg helt trygg. Vi har tross alt kun 18 poeng og har et relativt tøft program igjen. De tre siste kampene har vi møtt tre rævvalag. Heldigvis har vi mange av de beste motstanderne på hjemmebane. Og Erland Johnsen har skjønt hvordan LSK skal spille. Først nå blir Occean brukt slik han skal. Diamantformasjonen under Rôsler var ikke ideel for ham da vi hadde lave kanter pga Koren. Mye defensivt ansvar hvilte på kantene. I tillegg hadde vi en liten spiss foran, som gjorde at innlegg ikke var så høyt prioritert. Under Nodlie travet OO for det meste langs kanten. Herregud. Er jo helt latterlig å tenke på. Nå blir innlegg fra sidene dyrket, Bjørkøy og Mouelhi på midten utfyller hverandre perfekt. Brenne funker på kanten tilogmed og nå kan vi slå hvem som helst. Til og med FCK kan frykte oss nå. Tror det er et par gullkandidater som frykter å komme til Åråsen...

Men nedrykkspøkelse er ikke blåst riktig enda, selv om det ser lyst ut. Aafk og Hamkam er veldig svake. I tillegg er det et par andre lag som pr nu virker å være dårligere enn oss. Vi bør kunne ta sikte på ta igjen godset og Bodø glimt i hvertfall. Med fler.

Kommentar

• glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1252

Opprinnelig skrevet av KFL41
      4 poeng ned til kvallik. Er selvsagt tryggere nå, med tanke på den fotballen vi har spilt de tre siste kampene, men det må et par seire til før jeg føler meg helt trygg. Vi har tross alt kun 18 poeng og har et relativt tøft program igjen. De tre siste kampene har vi møtt tre rævvalag. Heldigvis har vi mange av de beste motstanderne på hjemmebane. Og Erland Johnsen har skjønt hvordan LSK skal spille. Først nå blir Occean brukt slik han skal. Diamantformasjonen under Rôsler var ikke ideel for ham da vi hadde lave kanter pga Koren. Mye defensivt ansvar hvilte på kantene. I tillegg hadde vi en liten spiss foran, som gjorde at innlegg ikke var så høyt prioritert. Under Nodlie travet OO for det meste langs kanten. Herregud. Er jo helt latterlig å tenke på. Nå blir innlegg fra sidene dyrket, Bjørkøy og Mouelhi på midten utfyller hverandre perfekt. Brenne funker på kanten tilogmed og nå kan vi slå hvem som helst. Til og med FCK kan frykte oss nå. Tror det er et par gullkandidater som frykter å komme til Åråsen...

Men nedrykkspøkelse er ikke blåst riktig enda, selv om det ser lyst ut. Aafk og Hamkam er veldig svake. I tillegg er det et par andre lag som pr nu virker å være dårligere enn oss. Vi bør kunne ta sikte på ta igjen godset og Bodø glimt i hvertfall. Med fler.
      Og Vif er jo bare 4 poeng lenger opp. Hadde smakt og komme forran de. Gjerne på deres Hjemmebane:twisted::twisted::twisted:

Kommentar

• Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

Molde og VIF bør også kunne parkeres. RBK er også ræva i år.
        LSk bør sikte seg inn på 4de plass. Tror vi kan glemme forspranget til Stabæk, FFK og TIL. De tre virker solide.
        LSK Norges beste lag

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7131

Vi har i hvert fall alle tiders muligheter mot Lyn, som mangler både Tommy B og Indy. Etter det møter vi Stabæk hjemme. Fire poeng i de to kampene, og denne tråden kan begraves for godt.

0-0 i Molde var jo også gode nyheter for oss i dag, selv om jeg helst ville sett at Molde hadde vunnet.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Molde og VIF bør også kunne parkeres. RBK er også ræva i år.
            LSk bør sikte seg inn på 4de plass. Tror vi kan glemme forspranget til Stabæk, FFK og TIL. De tre virker solide.
            Fjerdeplass og UEFA-cup bør være en realistisk målsetting. Lyn innehar fjerdeplassen i dag. Slår vi dem, er vi plutselig bare tre poeng bak.

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Opprinnelig skrevet av trigz
              Vi har i hvert fall alle tiders muligheter mot Lyn, som mangler både Tommy B og Indy. Etter det møter vi Stabæk hjemme. Fire poeng i de to kampene, og denne tråden kan begraves for godt.
              Vi skal vel ha Viking borte i mellomtiden.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7131

Vi skal vel ha Viking borte i mellomtiden.
                Ja visst! Gode muligheter der også. Kanskje.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

Jeg tipper det kommer inn et par spillere til, med litt hell er den ene både kant og ung. Bakover og sentralt er vi så godt forspent som jeg trodde før sesongen, og det er tydelig at gutta er kommet i form nå som de har fått en trener som ikke skal ha alt nøyaktig slik han bestemmer seg for der og da. Det kan bli gøy utover sesongen, men jeg tror Lyn-kampen kan være et være eller ikke være for den fabelaktige formen vi har vist de siste tre. Tar vi fire på rad tror jeg det blir en enorm høstsesong hvor vi slår kraftig tilbake, blir det tap kan det fort være at den nyfunnede selvtilliten viser seg for skjør.
                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3490

Personlig ser jeg behovet på backene som størst. Ståle og Steinar blir ikke yngre, og jeg håper vi finner et par som er litt yngre. PSA har vist gode takter på høyrebacken, men jeg er overbevist om at han er bedre som midtstopper.

P.S. Med seier imot Lyn, så endres vel tittelen på tråden til "Hva skjer HVIS ( ) vi skal ut i Europa til neste år og?
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Slik jeg ser det behøver vi en habil venstrekant, og helst en høyreback til i dette vinduet. Da kan vi stille et "komplett" lag. Venstrebacken behøver ikke forsterkes nå ihvertfall, da vi har Ståle og forhåpentligvis MJ etterhvert. Høyrebacken derimot trenger forsterkning. PSA bør spille stopper. Selv om han har gjort det ok som back i det siste, bør vi ha høyere ambisjoner. Det betyr at vi bør kunne stille med en virkelig backtype på både høyre og venstre. SP har forsåvidt begynt å prestere på et bra nivå de siste kampene, men jeg synes uansett vi bør sikte høyere.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• ach
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2008
                        • 229

Hva skjer ved evt nedrykk?

Litt interesant tråd det her som kan diskuteres.

Lurer på hvordan det kommer til å se ut på åråsen om ett år ved evt nedrykk.
                        Hvilke spillere har vi, hvilke har gått.. og hvordan er stemninga på stadion?
                        Kan ikke se for med lag som Sandnes ulf kommer for å spille på åråsen..
                        Kommer vi da å klare å samle oss om ett opprykk igjen? Beholder vi sponsorene?
                        Jeg kommer iallefall til å fortsette å synge helt til siste åndedrag..
                        Lenge leve Fedrelandets LSK..!

Wehrman= den blødende..

Kommentar

• egil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1119

Opprinnelig skrevet av ach
                          Litt interesant tråd det her som kan diskuteres.

Lurer på hvordan det kommer til å se ut på åråsen om ett år ved evt nedrykk.
                          Hvilke spillere har vi, hvilke har gått.. og hvordan er stemninga på stadion?
                          Kan ikke se for med lag som Sandnes ulf kommer for å spille på åråsen..
                          Kommer vi da å klare å samle oss om ett opprykk igjen? Beholder vi sponsorene?
                          Jeg kommer iallefall til å fortsette å synge helt til siste åndedrag..

Jeg kan heller ikke se for meg Sandnes Ulf spille på Åråsen, hvis vi ikke skulle møte dem i cupen, eller de mot formodning skulle bli et tippeligalag. Rykke ned er det bare lag som enga og Brann som gjør, ikke fugla. Sist gang var i 1966, og siden da de to nevnte lag rykka ned et tosifret antall ganger .

Jeg synes forøvrig at du Ach, har veldig mange innlegg hvor du ser for deg hvordan det går med LSK dersom vi mislykkes på en eller annen måte. Er det noen spesiell grunn til det? Du er vel ikke et såkalt "forumtroll"?
                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

• ach
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2008
                            • 229

Heisann..
                            Nei tvert imot. Liker bare å spørre om fremtidsspørsmål.
                            Er jo det vi kan diskutere, kan ikke diskutere ting som har skjedd for det vet vi jo hvordan går/har gått..
                            Siden lillestrøm er i den situasjonen de er nå så blir det jo dette evnet jeg må ta opp.
                            Synes denne tråden passer bedre enn "hva skjer ved evt seriegull".:P

Ser heller ikke grunnen til at vi skal være fornøyde med sesongen på noen som helst måte. Kan ikke bare være likeglad.!
                            Lenge leve Fedrelandets LSK..!

Wehrman= den blødende..

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Opprinnelig skrevet av ach
                              Heisann..
                              Nei tvert imot. Liker bare å spørre om fremtidsspørsmål.
                              Er jo det vi kan diskutere, kan ikke diskutere ting som har skjedd for det vet vi jo hvordan går/har gått..
                              Siden lillestrøm er i den situasjonen de er nå så blir det jo dette evnet jeg må ta opp.
                              Synes denne tråden passer bedre enn "hva skjer ved evt seriegull".:P

Ser heller ikke grunnen til at vi skal være fornøyde med sesongen på noen som helst måte. Kan ikke bare være likeglad.!
                              At man har spørsmål om fremtiden når laget har gjort det så dårlig som i år skjønner jeg.. Men med tanke på hva som har skjedd de siste mnd (med signering av Berg/Bjarmann og det gode spillet som vi ser er på gang), så er det vel liten vits i å sitte å deppe over dersom atte vi rykker ned...
                              LSK RYKKER ALDRI NED!

Kommentar

• Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

Selvfølgelig kan vi rykke ned, men sannsynligheten for at dette skjer de nærmeste 5 årene tror jeg er liten.

En utvidelse av ligaen til 16 får konsekvenser. Kvaliteten på kort sikt blir noe dårligere og "kampen" om å rykke ned vil ikke stå mellom 3-4 lag som har vært vanlig, men mellom 5-6. Lillestrøm Sportsklubb bør og skal ikke være blant disse. Allerede i år(for neste sesong) kan klubber som Hønefoss og Sandefjord rykke opp. Til neste år kan vi få en situasjon der f.eks Notodden og/eller Nybergsund følger årets nedrykkslag opp. Så poenget mitt er at frem til ligaen er nogenlunde stabil igjen, vil det alltid være flere lag som er dårligere enn oss.

Men LSK's ambisjoner bør være way beyond å unngå nedrykk.

Kommentar

• gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Selvfølgelig kan vi rykke ned, men sannsynligheten for at dette skjer de nærmeste 5 årene tror jeg er liten.
                                  Ja, bortsett fra i år....
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Stan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 1094

da er vel denne tråden aktuell igjen...

Kommentar

• Linings
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Aug 2008
                                      • 47

og topic bør kanskje endres tilbake til NÅR igjen?

Kommentar

• sten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2005
                                        • 873

den må ikke det.det har lenge blitt sagt att spillerne må gå i seg selv,men har det blitt gjort?syns ikke det,men nå må dem gjøre det så sant dem ikke vil spille i adeccoligaen neste år

Kommentar

• woody
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 374

Noe har gått fryktelig gæærnt med klubben vår.

Millionene renner ut til trenere som redder andre lag.

Millionene renner ut til pensjonister og uføre.

Landslagsspilleren vår vil helst spare seg til landskampen så han kan vise seg frem for nye arbeidsgivere.

Gode spillere som er kommet til klubben, er blitt middels gode.

Dårlige spillere som er kommet til klubben, er blitt enda dårligere.

Forsvaret lekker. Midtbanen er konstant på etterskudd. Angriperne får frispark mot seg hele tiden. Fintene sitter ikke. Mottakene er som Leca-blokker. Innsatsen er på bånn. Lønningene er på topp. Eneste spenningsmoment er når målet i mot kommer - for det kommer jo . . .

Kanskje det er like greit å ta samling i bånn med et år i Adecco-ligaen. Så kan vi få rensket opp litt, både i holdninger, spillere, organisasjon etc.
                                          woody

Kommentar

Working...