Vi rykker IKKE ned!(var NÅR, var hvis, var tidligere når, var enda tidligere hvis)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanaris93
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2007
    • 232

Om vi rykker ned, skal vi faen meg stå på Åråsen ( og andre arenaer ) og synge gutta opp i Tippeligaen igjen! Og vise at vi er ekte patrioter!
    I med og motgang <3

Kommentar

• iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

Opprinnelig skrevet av Kanaris93
      Om vi rykker ned, skal vi faen meg stå på Åråsen ( og andre arenaer ) og synge gutta opp i Tippeligaen igjen! Og vise at vi er ekte patrioter!
      Rykker vi ned skal jeg på alle matcher, gitt at jobb/helse/økonomi tillater det.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• AspmyraBodø
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Jun 2008
        • 10

Om Lillestrøm hadde rykka ned, hadde dere vært veldig avhengige av at kvalitetsspillerne beholdes. Når Bodø/Glimt rykket ned, dro de fleste gode.
        Økonomien gjorde at de ikke kunne kjøpe og forbedre slik at nivået ble bedre.
        Den sesongen endte Glimt på 5. plass i Adecco. Rett og rimelig, de var ikke gode nok. Lillestrøm har som Start og Odd, en meget god økonomi.
        Dere kan forsterke om dere trenger. Dermed tror jeg ikke et opprykk ville vært lite sannsynlig, hvis (!) Lillestrøm rykker ned.

Det er værre for Sandefjord i årets Adecco. Svak økonomi og en lite attraktiv klubb gjør at kvaliteten uteblir. De rykker nok ikke opp, og går på samme smellen som Bodø/Glimt, Sogndal, Kongsvinger og Bryne har gjort de siste årene. Kun et av de har klart å komme seg opp fra gjørma.

Kommentar

• Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

Jeg tror ikke vi rykker ned når alt kommer til stykket, men om det skulle skje vil jeg ikke utelukke at vi kan få den samme positive effekten som Stabæk, søpla og Tromsø. Vi vil få vekk litt daukjøtt, og kanskje også få opp noen yngre spillere som kan slå i gjennom på et lavere nivå. Men, som sagt, vi rykker ikke ned. Enten slår vi Ålesund i neste, eller så kommer det ny trener inn i overgangsvinduet. Jeg vil ha Nilsen, men jeg ville satset penger på at det blir Berg.
          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• 100%Lund
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • May 2008
            • 13

katastrofe om vi rykker ned..

Ikke ofte jeg legger igjen noe her men - Å være supporter handler om mer en å sette på seg skylappene. Nedrykk kan bety katastrofe for LSK selvfølgelig. ALLE skal rett opp igjen, MANGE klarer det ikke. Og flere klubber blir på det nærmeste utdradert etterpå - Skeid, Fredrikstad (tok noen år det gitt..) KIL, Moss, Sogndal.. Lista kan gjøres laaang og de fleste er lang større steder en stasjonsbyen. Jeg tror et kritisk syn på dette vitner om at folk bryr seg... Å synge mer når man har rykka ned er bare latterlig. LSK må handle profiler for å komme seg ut av uføre. Kisen, og de andre som kjører fete biler og hever lønn uten å bidra - send dem hjem snarest.

Kommentar

• gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

Opprinnelig skrevet av 100%Lund
              Nedrykk kan bety katastrofe for LSK selvfølgelig. ALLE skal rett opp igjen, MANGE klarer det ikke.
              Her har du et par poenger.
              Jeg tror ikke LSK er i stand til å gå rett opp igjen, og vi kan komme til å lide samme skjebne som en del andre som forsvinner fra fotballkartet, som Sogndal, Kongsvinger osv...

Hvorfor?
              * For det første at klubben og organisasjonen er totalt uforberedt på nedrykk. Vi har en svindyr drift, mange ansatte og i det hele tatt et stort apparat som kun er tilpasset et liv i Tippeligaen.
              * Vi har en spillerstamme som garantert vil smuldre bort fordi vi ikke kan gi de samme lønnsbetingelser som i dag.
              * Vi hører til i et geografisk område hvor både etablerte spillere og lovende talenter har mange andre alternativer enn LSK.
              * Sponsormarkedet vil bli mye tøffere. LSK har hittil, tror jeg, fått utrolig bra uttelling fra sponsorer fordi vi alltid markerer oss, alltid er i vinden - til tross for at vi sjelden vinner noe og dessuten kommer fra et relativt lite sted. Dette vil forandre seg dramatisk dersom vi havner på nest øverste nivået. Da vil fokuset fra media minske dramatisk, og ditto sponsorene.

Jeg tror det er så dramatisk at hele LSKs framtid står på å klore seg fast i Tippeligaen. Jeg frykter vi ikke tåler et nedrykk.

Mvh
              Gammer`n (Per T)
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7154

Fjørtofts uttalelser i RB skremmer vannet av meg (de skal selge, ikke kjøpe i sommer.)

Investorene og ledelsen i klubben må innse at stallen vi har nå, ikke er jevnt over god nok til å holde plassen, legge pengene på bordet og se i øynene at det vil være mye dyrere for LSK å rykke ned å legge ut 10 millioner ekstra i løpet av sommeren for å forsterke stallen på de mest prekære plassene.

Apropos 10 millioner: Tommy Sharif, put your money where your mouth is. Klubben har vist handlekraft - bla opp!
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Fjørtofts uttalelser i RB skremmer vannet av meg (de skal selge, ikke kjøpe i sommer.)

Investorene og ledelsen i klubben må innse at stallen vi har nå, ikke er jevnt over god nok til å holde plassen, legge pengene på bordet og se i øynene at det vil være mye dyrere for LSK å rykke ned å legge ut 10 millioner ekstra i løpet av sommeren for å forsterke stallen på de mest prekære plassene.

Apropos 10 millioner: Tommy Sharif, put your money where your mouth is. Klubben har vist handlekraft - bla opp!
                  Vi må gjøre det enkelt. Gi bort spillerne som ble hentet i år, kanskje bortsett fra Riseth. Det gir oss ikke penger ved salg, men det sparer lønnsutgifter. Mulig vi må betale noe mellomlegg, men det er alt for dyre folk å ha på tribunen og benken. Samme skjebne lider Husar og Essidiri. Dette er dyre spillere som bare spiller 2.-div.

Vi må imidlertid gjøre dette på en skikkelig måte, ikke en ny Påsan/Danton-sak. Det er sikkert klubber i Adecco som kan være interessert. Moss for eksempel. La oss håpe på teorien om "a bigger fool..."

Disse spillerne erstattes av andre fra 2.-laget som stallfyll. Dette grepet, med å frigjøre lønnsmidler, vil sammen med kanskje noen investorpenger, gi oss råd til én god spiller. En som kan heve laget, gjøre ting på egenhånd, heve de andre, og bidra til at vi berger plassen vår.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

Herregud! Med 17 kamper igjen og 1 seier unna sikker plass er det bare tull å planlegge for livet etter nedrykk. Det betyr ikke at det skal tas for gitt at LSK holder plassen og at alle skal late som om alt går bra, men det får da være grenser til pessimisme. LSK er mer enn gode nok til å holde plassen om de bare får ned skuldrene og starter å jobbe sammen. Pes helt fra starten av sesongen om nedrykk, hvor elendige de er osv, osv, selv fra klubbens mer trofaste tilhengere bidrar ikke positivt.
                    Med nytt trenerblod er det ihvertfall håp om en nystart. Trofaste tilhengere bør da være konstruktive og støtte, ikke dra klubben lenger ned i hølet den befinner seg i for øyeblikket.

Skjerpings!

Kommentar

• kinstad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2007
                      • 406

Rykker vi ned (noe som jeg tror vi ikke gjør) så tror jeg vi ikke kommer til å ha for store problemer med å ta tilbake plassen i TL.
                      Som det har blitt sagt så har vi mye kostnader rundt spillerne, men er ikke det en god ting?
                      Jeg tror ikke støtteapparatet er der ene og alene for at vi kan ha råd til det. De har nok sin funksjon, noe som vil sikre at vi fortsatt er på topp i det området selv om vi ikke er i TL. Og med en ny hall og 2 nye baner så stiller vi ikke så aldeles dårlig.
                      Sponsorene har vel også en kontrakt å forholde seg til og kan ikke bare trekke seg ut på grunn at de føler for det. Med den rammen som har blitt skapt på og rundt åråsen så er det helt klart at vi skal ha en plass i toppen.

Husker jeg riktig er det flere spillere som har utalt seg om hvor profft alt er i LSK i forhold til deres gamle klubb.
                      ________
                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Oddær
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Jun 2008
                        • 1

Da jeg var liten (og Odd var godt nede i divisjonene, sammen med andre Skienslag), var Lillestrøm på mange måter "mitt" lag, så jeg føler virkelig med dere nå, og jeg vet akkurat hvordan det er når alt går imot deg (selv om vi kom langt i cupen i fjor). Men jeg tror ikke dere bør være redd for ikke å rykke opp igjen om dere skulle rykke ned (noe som neppe skjer uansett, all den tid kun ett rykker rett ned). Som sagt, Odd var akkurat der dere er i fjor, men ruler Adeccoligaen, med tilsvarende optimisme og flere tilskuere enn noen gang tidligere. Det som skiller Odd (og Stabæk, Start, Molde etc.) fra Sandefjord, Kongsvinger og de andre dere nevner, er at Odd har ressurser til å sikre opprykk, og det vil også LSK ha.

På mange måter er jeg glad at Odd gikk ned, det er mye morsommere enn å slite i bunn av Tippeligaen, og vi har jo tilfeller av lag som har hatt meget godt av en sesong eller to nede, se på Start, Stabæk og Glimt - de brukte Adeccoen til å få inn nødvendig positivitet (selv om Start mistet den ganske raskt). Det samme tror jeg vil skje med Odd, og LSK om dere, mot formodning, skulle måtte ta den lange veien ned.

Kommentar

• sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

Kan noen endre tittel på tråden fra hvis til når

Kommentar

• Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

Trodde aldri jeg ville si det men takk Gud for Vålerenga seier i kveld...

Kommentar

• m_skedsmo
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 212

Hvis vi rykker ned tror jeg det kan bli tøft å komme seg opp igjen. Særlig med den stallen vi har i dag.

Hvis vi rykker ned er jeg også sikker på at Fjøra går til en annen klubb. Ser ikke for meg han som en fyr som blir med ned. Det er kanskje bra.

Jeg ser det som en utopi at mange spillere forsvinner til eliteserieklubber. Sånn som de er nå er de ikke gode nok.

Da sitter vi igjen uten manager og med en gjeng med gråstein.

Og hvem vil trene oss da? Hvem vil sponse oss? Hvor mange ansatte må gå siden vi ikke har budsjett til å lønne de?

Jeg håper for guds skyld at vi ikke rykker ned. Jeg er sjeleglad det bare er ett lag som skal ned i år, vi hadde ikke greid oss ellers.

Kommentar

• antikris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 520

Kanskje vi trenger et nedrykk?

Kanskje klubben trenger en "forfriskning"? Vi har jo sett tilfeller der klubber har hatt godt av litt fred og ro i Adecco (f eks Stabæk) der man kan "finne seg sjæl".

Jeg håper ikke det, men det ser da ganske mørkt ut nå. Jeg mener, vi sliter med å komme til sjangser mot et 2. div lag, never mind å ta poeng i TL da.

Hva tror folket?

Kommentar

• Spiri
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Apr 2006
                                  • 200

Akkurat nå, tror jeg faktisk jeg er litt enig med deg!

Kommentar

• hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

Opprinnelig skrevet av petter
                                    Kan noen endre tittel på tråden fra hvis til når
                                    Herregud, skjerp deg. Det siste vi trenger nå er en "gi opp-holdning". Har forståelse for at du er oppgitt, men dette hjelper ingenting.

Nå må det gå en faen i alle som har med LSK å gjøre, for dette kan vi ikke være bekjent av.

Sammen skal vi snu dette!
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

Kommentar

• SirBusby
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Sep 2006
                                      • 88

For det første så sleit vi ikke med å skape sjanser mot Turn. Kun en god Aksnes hindret at vi fikk hull på byllen.

Om vi har godt av et nedrykk? Tja - så får vi se hvem som har mot og klubbfølelsen igjen til å føre laget opp igjen. Samtidig får vi en idikasjon på hvem som kun er ute etter status, penger og damer. Tipper en spiller som Bjørkøy forsvinner - ikke meg i mot. Sats heller på unggutta - de kan da umulig være noe dårligere.

Kommentar

• sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

Opprinnelig skrevet av hoyt
                                        Herregud, skjerp deg. Det siste vi trenger nå er en "gi opp-holdning". Har forståelse for at du er oppgitt, men dette hjelper ingenting.

Nå må det gå en faen i alle som har med LSK å gjøre, for dette kan vi ikke være bekjent av.

Sammen skal vi snu dette!
                                        Ikke engang håpet har jeg nå. Da er det ille da.

Kommentar

• Fritz
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2004
                                          • 1033

Selv om jeg hadde ment det, hadde jeg aldri sagt at Lillestrøm "trenger" et nedrykk - litt stolthet skal man ha.

Ikke dermed sagt at jeg ikke ser at vi pr. d.d. er Toppseriens klart dårligste lag, men som sagt: å begynne og snakke om at det er bra å mislykkes, er ikke helt stilen til Romerikinger.

Kommentar

Working...