Kan vi kalle det krise nå?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #21
    Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
    For å si det enklest mulig: Alt og alle i LSK mangler guts!
    For å si det som det er:
    Guts (helhjertet innsats) krever at du tror på det du gjør.

    Dersom du ikke har tro på at du gjør rette tingene vil du heller ikke "gi alt" i forsøket på å utføre oppgavene.

    Læreregel:
    Det er bedre å gjøre 2 ting riktig og 1 ting feil enn å aldri få gjort noenting.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #22
      Jeg er av den oppfatning at LSK mangler én eneste liten, men akk så vesentlig ting: selvtillit!

      Og den blir ikke akkurat bygget opp av medier og debattanter på dette forumet.

      Hallo! Er det virkelig noen som i sine villeste drømmer helt ærlig hadde trodd at alt ville snu over natten bare vi ble kvitt TN?
      Som BennyLem og enkelte andre har påpekt i mange måneder så har kurven vært for nedadgående lenge; det vil ta noe tid å snu trenden. La oss supportere gjøre det vi kan best: støtte laget. Og la så de som nå har fått ansvaret kastet i fanget få litt mer enn fire dager på seg. Det tar tid å snu en oljetanker på Leira!
      Knurr...

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #23
        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
        La oss supportere gjøre det vi kan best: støtte laget.
        Enig. Selv om vi har klare mangler i stallen, bl.a. kantspillere, ligger prestasjonene og resultatene hittil i år langt under det kvaliteten i spillerstallen skulle tilsi. Nerver og svikt i selvtillit ligger tjukt utenpå gutta - og de bommer på elementære ting. Det er etter min mening ikke innsatsen det står på.

        Om det så skulle stå 0-0 mot Aalesund etter 60, 70, 80 minutter på søndag, må vi støtte gutta - det der det eneste (og det er ikke så lite) vi kan gjøre. Piping/negativitet mot våre egne vi ikke føre noe med seg.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #24
          Opprinnelig skrevet av hoyt
          Hadde vært gøy å sett en samlet sjansestatistikk for alle lagene hittil i serien. Tror vi ligger helt på bunnen der også. Skaper jo ingenting, og jeg kan ikke huske en eneste kamp i år der vi har hatt mange sjanser. Til og med mot Viking der vi vant 2-0 skapte vi ikke mange sjanser.
          Viser seg at jeg hadde rett i mine antagelser.
          Dagens papir-VG opererer med følgende sjansestatistikk:

          LSK - Færrest skapte sjanser på 9 kamper, med 24 målsjanser, noe som tilsier et snitt på 2.6 sjanser pr. kamp.

          2.6 sjanser i snitt pr kamp!

          Det laget med nest minst skapte sjanser, Hamkam, har skapt 5 sjanser mer enn LSK, og det med en kamp mindre spilt!

          Jeg hadde mine mistanker om at vi skapte lite sjanser, men at det er såpass forskjell fra LSK og lagene foran, det trodde jeg ikke.

          Konklusjon: JA, det er krise.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Hoho
            -Engasupporter-
            Forumsadist
            • Oct 2006
            • 140

            #25
            Får vel litt hets for å skrive dette som enga supporter, men til dere som har tenkt å komme med sånne kommentarer, les mine andre innlegg først.

            Har flere ganger skrevet at jeg tror dette går over snart osv osv, og det tror jeg fortsatt. Men taper dere mot Aafk så ser det rett og slett jævlig ut.

            Virker som spillerne ikke tørr å gi en skikkelig innsats fremover på banen. Ser ut som laget har en "det nytter ikke uansett" holdning, og det er det ingen andre enn spillerne selv som kan gjøre noe med. Kippe, Andresen, Riseth, Brenne, Occean, Riise, Søgaard, Bjørkøy, Sundgodt osv er ikke dårlige spillere, og er mer enn gode nok til å slå lag som MFK, BG, og andre drittlag. Når de slår lag som Viking midt oppi alt dette her, så tyder det hvertfall på at de KAN på en god dag. De har jo vært "der oppe" lenge nå, og vunnet cupen ifjor så at de kan spille fotball er det ikke tvil om. Merkelig å se ett lag kolapse så totalt som det LSK har gjort.

            Som jeg skriver lenger oppe, så tror jeg ikke det er noen andre enn spillerne selv som kan gjøre noe med dette. Spillere som Riise, Søgaard og kanskje Kippe er spillere jeg ser for meg har personligheten til å brette opp arma litt for hele laget og si at NÅ TAR VI DEM!! Det er viktig å ha noen sånne i laget, og det er bare for deres del å håpe at noen tar tak i det her før dere ender i adecco.
            Hvem trener dere får inn kan så klart ha en påvirkning, men ett lag i god flyt trenger ikke en trener på samme måten. Så jeg tror at om de bare får igang spillet sitt og får tilbake litt selvtillit, så kan godt Frodås og Erland Johnsen trene laget ut sesongen.

            Så kan man kalle det en krise? JA det kan man. Når ett lag som sparka trenern fordi han "bare" fikk 4.plasser ligger ann til å rykke ned etter 9 kamper så er det krise. I mine andre innlegg har jeg sagt at alle kan få en dårlig start og det snur sikkert snart. Men nå er starten på sesongen forbi og man nærmer seg halvveis. Ikke noe godt utgangspunkt for en sommerferie. Men en ferie og ett lite avbrekk fra alt sammen kan kanskje være akkuratt hva de trenger. Få det hele litt på avstand og glemme litt presset fra media osv.

            At noen supportere vurderer aksjoner som å gå midt i kampen, bannere osv osv mot egne spillere håper jeg virkelig ikke er noe de får gjennomslag for. Supportere... det ligger i ordet, support, ikke en gjeng som står å slenger dritt.

            Dere synger noe sånt som:
            Fort åråsen
            det er vårt hjem
            med tro og håp vi følger dem
            kom å bli med
            og skap suksess
            for lillestrøm fortjener det.....

            Noen som faktisk mener det de synger? "med tro og håp vi følger dem"... Ganske sentral settning dette her. I med og motgang..
            Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

            JA, det er det

            *Hoho er en skapfugl*

            Kommentar

            • Kjelstad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 352

              #26
              For engangs skyld er jeg enig med en engasupporter!

              Vi bør stå frem både under Turn - kampen og mot Aafk som supportere som støtter klubben: I med- og i motgang, vi er Lillestrøm.

              Og kutte ut piping/buing som noen i KFL gjorde under HamKam matchen.
              -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #27
                Krisen er større enn folk tror

                Selv om flere og flere begynner å bli bekymret nå, så er det fortsatt en del folk som avviser krisen. Jeg vil argumentere for at krisen faktisk er større enn det de fleste pessimistene (undertegnede inkludert) tidligere har advart om.

                1. Vi ligger, moralsk og sportslig sett, på direkte nedrykk. At serien skal utvides er det eneste som "redder oss" nå. Vi er faktisk nummer to fra bunnen. Ham-Kam har som kjent også en kamp mindre spilt. Vinner de den...

                2. Vi skaper desidert færrest sjanser (ref. oversikt noen postet i går)

                3. Vi spiller totalt ræva og fantasiløst. Tidligere lag som har rykket ned, som Sandfjord og B/G har tildels fremstått som sjarmerende og imponert i enkeltkamper. Vi fremstår som en variant av Ham-Kam. En dårlig sådan.

                4. Vi har, og har hatt, enorme skadeproblemer. Selv om de fleste kommer tilbake, noe jeg forøvrig ikke tror, så tar det tid før de finner formen, og ikke minst før samspillet sitter.

                5. Vi har ingen enkeltspillere som kan snu eller avgjøre kamper. Tidligere har det alltid vært en Diallo, Kristinsson, Zana, Koren eller Mifsud. Med Toms gråsteinsprofil ble det slutt på slike innkjøp.

                6. Vi har en stall hvor noen spillere (spesielt midtbanen) passer i 4-3-3, mens angrepsspillere stort sett trives i 4-4-2. Forsvaret vårt (Kippe, Riseth og PSA er de eneste akseptable) ser jeg helst i 3-5-2.

                7. Vi har en ledelse, fra trenere, via Sportslig utvalg (som Petter påpeker) og opp til styret, som totalt virker å ha mistet grepet om fotball.

                8. Speidernettverket vårt, som tidligere var bra, synes å være ikke-eksisterende. Jeg tviler på om vi drar en Uwe opp av sekken i sommer.

                9. Økonomien synes å skrante. Det benyttes alt for mye på lønninger til spillere, spesielt sett opp mot hvor dårlige de er.

                10. Henger sammen med punkt 9. Vi har ingen spillere som kan bringe inn verdier ved salg i overskuelig fremtid. Riise hadde potensial, men det er nok kun LSK som er dumme nok til å hamstre skadede spillere.

                Denne listen er på ingen måter uttømmende. Det finnes mange andre punkter. Klubben har på rekordtid blitt kjørt i grøfta. Krisen er her!
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1820

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                  Forslag til ny start elver:

                  Drin Shala
                  Sparby - Singh - Bogen - Husar
                  Gulbrandsen - Gjersvoll -? - Preststulen
                  Fellus - ?

                  Har en åpen plass på sentralmidtbane og om spiss.
                  Løper du 60 metern på under 10 kan du være spissen, bare rekk opp hånden! Kan du dempe en ball og vinne en duell i blant er det en midtbane plass ledig til deg!
                  Etter dine beregninger er jeg da god nok til å både spille på midtbanen og som spiss!

                  Kommentar

                  • Kjelstad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 352

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                    Etter dine beregninger er jeg da god nok til å både spille på midtbanen og som spiss!
                    Kan du det, blir du også kaptein!
                    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                    Kommentar

                    • sigurdsen
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 1820

                      #30
                      Det er faktisk ikke krise lenger i LSK, det er blitt katastrofe nå etter BG matchen. Ingen tar ansvar og går foran med et godt eksempel. Nordlie har trykka inn 15 "prikk like" spillere i et lag, det funker sjelden. Og når Brenne og mykle ikke presterer og BHR er skadet går det dårlig. Vi trenger noen med litt uforutsigbarhet, fart og en lur fotballhjerne. Stabek har et lag fullt av slike spillere, RBK har en del av dem sapara, traore, konan osv. Brann har solli, vaagan moen, helstad, viking har Fillo, Gaarde, Ødegård ++. Med 3-4 slike spillere pluss spillere med guts, vilje og tæl, typer som Søgård, Demidov osv. så blir det er meget godt lag. Vi har ingen slike spillere, utenom Riise. Vi mistet Koren som var tippeligaens beste spillere og brenne skulle ta over, men har floppet. Mykle skulle ta over for mifsud, men har floppet i høst sesongen i fjor og i år. Når alle jogger samme vei og ikke gidder er det ikke rart vi ligger der vi ligger. Alle andre tippeligalag har en målgarantist og en Koren type.

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        #31
                        Løsningen!

                        Jeg tar den beskjedne rollen som redningsmann for LSK, siden jeg vet hva som er løsningen:

                        - Vi har gjennom 4 år kun kjøpt dødkjøtt, elendige gamle spillere uten spisskompentanse. Disse må bort fra klubben. Det vil koste oss ca. 10 mill å løse Bjørkøy, Pedersen, Midttun, Riseth og Husar fra kontrakt, men det tror jeg det er verdt.

                        Også må vi kjøpe nytt. Vi må hente inn unge europeiske spilllere som tørster etter å spille. Gutter som ikke er redd for å tape.

                        I tillegg må vi kjøpe inn en superstjerne, som vi gjorde sist vi lå langt nede. (Uwe) Da kan det gå. Hvis vi ikke gjør disse grepene så rykker vi ned.

                        Kommentar

                        • SurFaen
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jun 2008
                          • 40

                          #32
                          Så du mener klubben skal bruke ti millioner kroner på å avbryte kontrakter? At en spiller som kom til LSK rett før sesongen som sikkert kostet flerfoldige millioner noen måneder skal få fallskjerm og gå ut portene på Åråsen med en stinknde stor sluttpakke?

                          Nei. De spillerne som er der må blø for drakta, og supporterne må si klart i fra hvor skapet står.
                          Bare SurFaen!

                          - 4 5 6 - bokstavkjeks! -

                          Kommentar

                          • OJ
                            Medlem
                            Bøffel
                            • May 2005
                            • 31

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Jeg tar den beskjedne rollen som redningsmann for LSK, siden jeg vet hva som er løsningen:

                            - Vi har gjennom 4 år kun kjøpt dødkjøtt, elendige gamle spillere uten spisskompentanse. Disse må bort fra klubben. Det vil koste oss ca. 10 mill å løse Bjørkøy, Pedersen, Midttun, Riseth og Husar fra kontrakt, men det tror jeg det er verdt.

                            Også må vi kjøpe nytt. Vi må hente inn unge europeiske spilllere som tørster etter å spille. Gutter som ikke er redd for å tape.

                            I tillegg må vi kjøpe inn en superstjerne, som vi gjorde sist vi lå langt nede. (Uwe) Da kan det gå. Hvis vi ikke gjør disse grepene så rykker vi ned.

                            Nesten enig.. Men spar pengene på Riseth, han er gammel og legger snar topp uansett. Menn få bort pedersen og midttun lie , og ikke minst stutttjukke Bjørkøy..

                            Kommentar

                            • rugbar
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Apr 2007
                              • 152

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Jeg tar den beskjedne rollen som redningsmann for LSK, siden jeg vet hva som er løsningen:

                              - Vi har gjennom 4 år kun kjøpt dødkjøtt, elendige gamle spillere uten spisskompentanse. Disse må bort fra klubben. Det vil koste oss ca. 10 mill å løse Bjørkøy, Pedersen, Midttun, Riseth og Husar fra kontrakt, men det tror jeg det er verdt.

                              Også må vi kjøpe nytt. Vi må hente inn unge europeiske spilllere som tørster etter å spille. Gutter som ikke er redd for å tape.

                              I tillegg må vi kjøpe inn en superstjerne, som vi gjorde sist vi lå langt nede. (Uwe) Da kan det gå. Hvis vi ikke gjør disse grepene så rykker vi ned.

                              Hvem sin lommebok har du tenkt til å bruke?? Sharif må nok selge en del dekk for å betale lønna til "superstjerna" de... Hva var det ronaldo fikk tilbud om 850 mil. over 5 år?

                              De pengene klubben råder over nå bør helst brukes på en trener som kan få entusiasmen tilbake i laget, slik at vi kan få en flytbølge etter sommerferien og forhåpentligvis havne på rundt 5. plass (selv om det heller ikke er bra nok for en klubb som LSK).

                              (Jeg gidder ikke ta opp diskusjonen på om spillere er dårlig eller ikke, men Husar og midttun Lie er i allefall ikke gamle spillere i fotballsammenheng).

                              Kommentar

                              • sten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 873

                                #35
                                Får virkelig håpe ikke LSK spillerne er inne her å leser.syns det er veldig mye unødvendig drittslenging.

                                Kommentar

                                • morten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2156

                                  #36
                                  Støtte,støtte,støtte,støtte!
                                  Badekar
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                  Kommentar

                                  • bingolfs
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Apr 2006
                                    • 36

                                    #37
                                    Unødvendig og unødvendig. Den linjen med å si at vi alle må stå sammen og ingen må for all den del klage slik at noen kanskje blir lei seg ser ikke ut til å få spillerne til å yte en dritt mer enn de gjorde mot Tromsø i 1. serierunde. På tide med å prøve en annen løsning?

                                    Klubben har neppe råd til å dele ut fete sluttpakker. Derfor la Pedersen, Occean og Riseth spille 2. eller 3. divisjonsfotball for det er så de knapt yter på det nivået (ref Eidsvoll / Turn). Der kan også trygt Brenne og Bjørkøy plasseres. Der bør de spille inntil de igjen viser at de i det hele tatt bryr seg om noen annet enn å motta feite månedslønner for å yte nada tilbake. I en hvilken som helst annen bedrift ville man fått sparken for å gi så f.. i jobben.

                                    Inn skal unge lovende LSK unggutter fra rekruttstallen som ønsker å bli heltids proffe spillere og ønsker å vise seg frem og ikke minst bryr seg om klubbens navn og rykte.

                                    Med Fredriksson unggutt på høyreback - Kippe - PSA - Johnsen, ungutt på midtbanen Søgård - Mouheli - Riise (måtte han snart bli skadefri), Sungodt - Myklebust burde det være mulig å berge plassen i TL.

                                    Som sagt på høy tid at dette får konsekvenser for de som faktisk er ansatt for å gjøre en jobb. På høy tid at noen forteller dem sannheten i stedet for å lulle dem inn i mammas trygge favn og si at de egentlig er dritgode.

                                    Men jeg kommer fremdeles til å stille på Åråsen på feltet, jeg vil fremdeles synge for å heie frem klubben uavhengig av om noen av de giddeslause spillerne er utpå der, jeg er ingen medgangssupporter.

                                    Inn med Ivar Hoff så blir det slutt på sying av puter under armene på mennesker som absolutt ikke fortjener det.

                                    Kommentar

                                    • kinstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2007
                                      • 406

                                      #38
                                      Interessant

                                      Det er et interessant regnestykke per berg jr har tatt for seg her.

                                      "6000 fans med 500 kr hver som gir 3 millioner"

                                      Selvfølgelig så vil ikke 6000 personer gidde å stille med noe penger utover det de betaler i inngangsbillett på åråsen, men for de som kan spare en krone eller to i tillegg til sesongkort og tifo som er "vanlige utgifter" er det interessant hva så mange fans kan skape av kroner på kort tid.

                                      Det blir litt "Coop" over det hele med mange eiere, men det handler ikke om å være eier av spillere. Dette er rett og slett å skape verdi som klubben som kan, og jeg sier kan, bruke til disposisjon om vilkårende er de rette. Som for eksempel et tilfelle ved nedrykk, da fansen kan samles om å være enig å la klubben bruke denne kapitalen.

                                      Å skape verdi over tid er enklere med mer kapital som startpunkt, kanskje ikke folk er klare for slikt enda, eller at de er prinsippielt imot det, det respekterer jeg, men om vi kan så mye som å samle 1 million (det vil si at 1000 fans gir 1000 kr, eller 2000 fans gir 500) i året i en 3-5 års periode og sette pengene i trygg forvaring, sørger renter for at vi får et lite bidrag til klubben vi bruker så mye tid og energi på fra før.
                                      Enkel matte påsier at det blir en drøy 50-lapp i måneden. (gjennomsnittet mellom 1000 og 500 kr er 62.45 kr)
                                      ________
                                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                      Kommentar

                                      • Kjelstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 352

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av kinstad
                                        Det er et interessant regnestykke per berg jr har tatt for seg her.

                                        "6000 fans med 500 kr hver som gir 3 millioner"
                                        det jeg tenkte her var 500 i snitt. Finnes vel noen som punger ut med litt mer dersom det vil gå til en ny spiller. 1000 fra en betyr at 1 kan gi 0. dersom KFLs medlemmer i snitt gir 500 har vi 3 mill. Men som sagt tror nok at ikke mer enn 2000-2500 av medlemmene vill støttet dette dersom dette hadde blitt en realitet.
                                        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                        Kommentar

                                        • Yellowman
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2005
                                          • 191

                                          #40
                                          Skulle ikke dekk Shariff spytte inn 10 millioner hvis noe merkbar forandring skjedde?

                                          Kommentar

                                          Working...