Johnsen, Slokvik og styret må gå!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Johnsen, Slokvik og styret må gå!

    Fy f*** for en match. Og for noen taktiske "disposisjoner". Jeg nevner, rangert etter skandalefaktor:

    * Karim på ving. VENSTREving.
    * Pedersen på venstreback. At han er i troppen i det hele tatt er ufattelig. Snakk om å være et dårlig omen.
    * Brenne på høyreving. Så og si ingen positive involveringer.
    * PSA på høyreback. Grei bakover, ræva fremover.
    * Biffen inn for å "trygge" 0-1 tap.
    * TAG på banen etter pause.
    * Joooooon.

    Snakk om å åpne elendig. Det er greit at mye av skylden for den elendige stallen er TN sin, men andre her er medskyldige. Slokvik har vært med på rovdriften i vinter og skapt skader. Johnsen er ingen taktiker. Styret. Hva har de bidratt med egentlig?

    Noen vil sikkert si at de skal få en sjanse til, men nei takk. Dette er en prestasjon som er ufattelig dårlig. Jeg vil sammeligne det med å klare å lure med en fin dame hjem, og så ikke klare å lage en halvkram en engang. Da vanker det ikke noen sjanse nummer to.

    Nei, her må det opprenskning til. Selvsagt ryker også Pedersen, Jooon, TAG, Karim, Bjørkøy med flere ut døra i sommer. Nedrykk koster langt mer enn disse utskiftningene. Neste kamp ledes av Fjørtoft, som jeg hadde håpet (og spådd) at skulle lede denne.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Styret kan vi frede synes jeg. Det er verre med sportslig utvalg, det er de som er ansvarlig for alle som har måttet gå og alle som har blitt ansatt.

    Petter

    Kommentar

    • plern
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2005
      • 51

      #3
      si meg åssen laget skulle sett ut hvis du ikke vil ha de eneste backene på laget, uten jon og brenne? er enig med at karim, biffen og TAG ikke er riktige valg som du sier men hvem vil du ha på laget? med alle du vil ha ut så må vi jo snart hente inn noen junior spillere

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1267

        #4
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Neste kamp ledes av Fjørtoft, som jeg hadde håpet (og spådd) at skulle lede denne.
        ...og du tror ikke JÅF hadde en finger med i spillet med dagens laguttak og taktikk? Hvorfor i h..... skulle han ellers bli knyttet nærmere laget. Faktum er at det er Fjørtoft som drar i de fleste tråder på Åråsen om dagen men han er bare for feig til å ta konsekvensene hvis han må sitte på benken.
        Mitt råd til Per Berg er å lukke pengesekken og åpne den igjen når Fjøroft er vekk og ny trener for fremiden er på plass.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #5
          Opprinnelig skrevet av plern
          si meg åssen laget skulle sett ut hvis du ikke vil ha de eneste backene på laget, uten jon og brenne? er enig med at karim, biffen og TAG ikke er riktige valg som du sier men hvem vil du ha på laget? med alle du vil ha ut så må vi jo snart hente inn noen junior spillere
          Jeg foreslo tidlig denne uken 3-5-2, med trebackslinje bestående av PSA, Riseth og Kippe. http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...4&postcount=13

          Husar og Fallos på hver sin kant, inntil overgangsvinduet åpner. Brenne som indreløper, den eneste rollen han behersker.

          Meter'n og Sundgot på topp. Det er ikke pent, men kan gi scoring etter "møljespill".

          Sorte drakter er påkrevd. De lyseblå er bad luck.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            #6
            "Ifølge Johnsen er det et ikke-tema å kjøpe seg ut av krisen i sommer."

            Vil det si at de ikke har planer om å hente forsterkninger? Hva skal de gjøre da? Trene seg ut av krisen?

            BODØ (VG Nett) (Glimt - Lillestrøm 1-0) Trond Olsen senket gamle lagkamerater med volleyperle - men tror kriserammede LSK reiser seg etter fotballferien.

            Kommentar

            • MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

              #7
              Har mine tvil til skiskytter guruen Slokvik. Nå skal ikke jeg påstå at han trener LSK som han trener Ole Einar Bjørndalen for det gjør han helt sikkert ikke men likevel føler jeg noe er feil der. Tror jeg aldri har sett spillere så tunge og slitne før som nå.

              At spillerutvikler Erland Johnsen må gå fordi han gjorde noen feil i sin første kamp i et vikariat er jeg derimot veldig uenig i.

              Om styret bør gå og eller hvem i styret som har ansvar for dette og bør gå er så og si umulig for de fleste av oss å vite. Jeg har ikke så godt innsyn i hvilke rollefordelinger styret har på diverse saker til at jeg føler jeg kan kreve hoder på et fat. Da ville jeg snakket om ting jeg ikke har peil på.

              Kommentar

              • haak
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2007
                • 141

                #8
                Vi må forsterke i sommer!!! Vi har ikke backer som holder tippeliganivå, det er helt forferdelig å se på. Espen Ruud for Fugla! Bytt han mot steinar pedersen

                Kommentar

                • Storgata
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2008
                  • 122

                  #9
                  Da fikk tydeligvis hylekoret vann på mølla. At LSK tapte mot Bodø/Glimt som per dags dato ligger på andreplass i eliteserien, og holdt vif til 0-0 borte og Stabæk til 1-1 hjemme er jo helt forferdelig (les: ironi).

                  Bodø/Glimts kamper i år:
                  30/3-08 (1. runde): BODØ/GLIMT - HamKam 2-0
                  6/4-08 (2. runde): Lyn - BODØ/GLIMT 3-1
                  13/4-08 (3. runde): BODØ/GLIMT - Stabæk 1-1
                  21/4-08 (4. runde): Fredrikstad - BODØ/GLIMT 2-0
                  27/4-08 (5. runde): BODØ/GLIMT - Aalesund 2-1
                  4/5-08 (6. runde): Strømsgodset - BODØ/GLIMT 1-2
                  16/5-08 (7. runde): BODØ/GLIMT - Tromsø 2-0
                  25/5-08 (8. runde): Vålerenga - BODØ/GLIMT 0-0
                  2/6-08 (9. runde): BODØ/GLIMT - Lillestrøm 1-0

                  Vi snakker om et lag i kjempeflyt. Trodde virkelig alle at Erland Johnsen og Frode Grodås skulle trekke den største kaninen noen har sett opp av hatten etter at man har hatt den verste serieåpningen på evigheter?

                  Gi nå Johnsen og Grodås arbeidsro i alle fall til sommeren før noen begynner å skrike. To kamper igjen til pausen. Det er nå det er på tide å stå sammen!
                  *Jacta est alea*

                  Kommentar

                  • skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Fy f*** for en match. Og for noen taktiske "disposisjoner". Jeg nevner, rangert etter skandalefaktor:

                    * Karim på ving. VENSTREving.
                    * Pedersen på venstreback. At han er i troppen i det hele tatt er ufattelig. Snakk om å være et dårlig omen.
                    * Brenne på høyreving. Så og si ingen positive involveringer.
                    * PSA på høyreback. Grei bakover, ræva fremover.
                    * Joooooon.
                    Jed så ingen av disse "skandalefaktorene" nevnt fra trådstarter i førkampstråden etter at lagoppstillingen ble offentliggjort. Innlegget faller på sin egen useriøsitet og urimelighet med all sin etterpåklokskap.

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av skotten
                      Jed så ingen av disse "skandalefaktorene" nevnt fra trådstarter i førkampstråden etter at lagoppstillingen ble offentliggjort. Innlegget faller på sin egen useriøsitet og urimelighet med all sin etterpåklokskap.
                      Dårlig med forumtilgjengelighet på Waldemars beklageligvis, men tro meg, disse "disposisjonene" ble flittig diskutert.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • Islandstone
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jun 2006
                        • 19

                        #12
                        Jeg ser det er mange som var uenige i Johnsens/Grodås' taktiske disposisjoner i gårsdagens kamp, som Karim på v.kant, Bertheussen inn, osv. Jeg er enig i at Karim trolig er best på høyre, og at vi kanskje burde satset offensivt og drylt Mykle innpå, istedeet for Bertheussen.



                        Men det stopper der. I åpningsinnlegget stiller vedkommende blant annet spm til Pedersen på v.back og PSA motsatt. Men var det egentlig så dumt? Jeg mener å ha sett flere innlegg her inne der folk foreslo det alternativet, hovedsakelig pga Trond Olsens fart. Greit at backene ikke storspilte, men synes ikke det var taktisk galt å starte slik vi gjorde. Synest faktisk vi startet slik jeg og en del andre hadde håpet på:
                        • Vi omstilte til klassisk 4-4-2 formasjon.
                        • Backene skiftet plass.
                        • TAG fikk sjansen fra start
                        Har merket at få har påpekt det faktum at trenerne faktisk gjorde en fornufti vurdering ang. startoppstilling/formasjon.

                        Kreditt til Johnsen/Grodås for startoppstillingen, den var ialfall jeg enig i...

                        Kommentar

                        • KimFL
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1410

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Fy f*** for en match. Og for noen taktiske "disposisjoner". Jeg nevner, rangert etter skandalefaktor:

                          * Karim på ving. VENSTREving.
                          * Pedersen på venstreback. At han er i troppen i det hele tatt er ufattelig. Snakk om å være et dårlig omen.
                          * Brenne på høyreving. Så og si ingen positive involveringer.
                          * PSA på høyreback. Grei bakover, ræva fremover.
                          * Biffen inn for å "trygge" 0-1 tap.
                          * TAG på banen etter pause.
                          * Joooooon.

                          Hvis Karim starta på venstre ving og Brenne på høyre, så er vel det kanskje en "skandale". Så lang er jeg enig.

                          -men PSA har jo spilt på venstrebacken i det siste, i mangel på alternativer på denne plassen. At Husar ikke er i troppen, tyder vel på at han rett og slett ikke er bedre egnet.

                          -At Biffen kom inn som innbytter mot slutten, kan jo kanskje ha noe med skader å gjøre. Han kom vel aldri innpå for å trgge noe som helst. Ser i dagens RB at PSA fikk en lyskestrekk mot slutten, og det er vel muligens grunnen til byttet.

                          At TAG spiller så lenge som ha gjør....ja, hvorfor ikke. Hva har de andre spissene våres vist i det siste, som tilsier at de skulle ha spilt i stedenfor?
                          Langt i fra noen skandale at han spiller ihvertfall.

                          Så ikke kampen, så jeg kan ikke kommentere JML. Men kan han ha vært så mye verre en de andre der framme?

                          Forøvrig synes jeg det er ganske teit å kreve avgangen til Johnsen, Slokvik og styret nå, nå som du endelig har fått viljen din ang. Nordlie. Når vi veit hvor møkk laget har vært hittil i serien, så er det kanskje litt mye forlangt at vi skal fremstå som et superlag umiddelbart etter Tom. Selv ville jeg kanskje heller forlangt noen spillersalg...siden det er åpenbart at det finnes enkelte spillere i troppen, som rett og slett ikke er gode nok for klubben.


                          KimFL

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            #14
                            Karim kom inn for Jon, og burde vært satt på høyrekanten, og brenne mere en "fri rolle"!

                            Ellers syns jeg det var verdt et forsøk å ha PSA på høyrebacken for å matche farta til Olsen. Lett å være etterpåklok når man ser det ikke funka, men ser ingen andre gode nok der! Og ang 3-5-2 så tenkte de vel at vingspillet til B/G var såpass farlig at de ikke tok sjansen med 3 forsvarere?

                            TAG burde vært tatt ut lenge fær, HELT ENIG!!!
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Taktikk i etterpåklokskapens lys:

                              Oppstillinga med PSA på høyre er helt greit pga. Olsen. Pedersen må da bli venstre siden Husar ikke er med.

                              TAG burde blitt bytta med Mykle ganske tidlig i annen omg. Da B/G ligger såpass høyt hadde det vært smart å ha en som kan true rommet bak B/G forsvaret.

                              Essediri inn for JML skjønner jeg ikke. Han burde blitt bytta med Brenne og dermed spilt på høyre, Brenne var ikke til noen nytte allikevel.

                              Eirik inn i midten når PSA griner er greit nok, VR er bedre på kanten enn Eirik. Spørmålet blir vel om det er litt feigt bytte istedenfor å sjanse med 3 bak, med det spørsmålet har ikke noe klart svar.

                              Forøvrig litt tidlig å mase om trenera's avgang etter 3 dager og 1 kamp i stolen, en del folk her skriver vel før dem tenker.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Oppstillinga med PSA på høyre er helt greit pga. Olsen. Pedersen må da bli venstre siden Husar ikke er med.
                                PSA på back bør debatteres. Jeg er enig i at han bør være der for å demme opp for Olsen, men jeg tror han kunne gjort dette bedre i en trebackslinje i 3-5-2. Som back er han tydelig ukomfortabel, og bidrar ikke fremover, noe som gjør at B/G presser oss bakover. Olsen hadde ikke akuratt behov for mange returløp, noe som gjorde at han kunne bruke alt av krefter fremover. Merkelig at PSA som en gammel spiss med fart skal velge å "stå back". Når vi i tillegg har Pedersen som en fastmurt back på andre siden, da blir skaden komplett. Vi er latterlig forutsigbare. Hvis noen skulle blitt hjemme var det Pedersen. Helst burde han ha vært skippet til Pellerud.

                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Essediri inn for JML skjønner jeg ikke. Han burde blitt bytta med Brenne og dermed spilt på høyre, Brenne var ikke til noen nytte allikevel.
                                Enig dette. Alternativt kunne selvsagt Brenne ha byttet side. Han funket ikke uansett. Våre "strateger" gjorde det dårligste av tre mulige valg her.

                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Eirik inn i midten når PSA griner er greit nok, VR er bedre på kanten enn Eirik. Spørmålet blir vel om det er litt feigt bytte istedenfor å sjanse med 3 bak, med det spørsmålet har ikke noe klart svar.
                                Om vi taper 0-2 eller 0-3 betyr lite. I den situasjonen der er det bedre å satse fremover. Myklebust hadde dessuten varmet opp og var klart for innhopp. Dette bekrefter det flere på forumet har skrevet basert på Johnsens prestasjoner i Follo: han har ikke peiling på offensivt spill.

                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Forøvrig litt tidlig å mase om trenera's avgang etter 3 dager og 1 kamp i stolen, en del folk her skriver vel før dem tenker.
                                Nei. Om noe så er det for sent. Hva Slokvik gjør i klubben fortsatt aner jeg ikke. Jeg holder han, som fysisk trener, personlig ansvalig for alle skadene og overtreningen i år. Jeg har villet hatt han ut lenge. At han nå forfremmes er komplett uforståelig.

                                Johnsen er selvsagt også delvis ansvarlig for de elendige prestasjonene før i år. Som viktig del av trenerteamet kan han ikke hjemme seg bak Tom. Forøvrig har han ingenting å vise til som trener fra Follo. Kampen mot B/G var bare bekreftelsen jeg trengte.

                                Grodås er den eneste som for bli, som keepertrener. Der har han gjort en grei jobb.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  #17
                                  Det er klart når spissene var så gode som mot glimt var det viktig å vente til 70 min med å bytte. Måtte jo for all del ikke gi noen andre sjansen før det!

                                  I grunnen rart at ikke Occean ble byttet ut isteden.

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Svein Skoglunn, Odd Iver Pellfoch, Ivar Hoff og Einar Krokan.
                                    Hva gjør disse lederne nå ? Ivar Hoff vet vi jo, men de andre?
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Kristiansen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 1332

                                      #19
                                      Er det de i styret og sportselige utvalg som spiller ræva? Nei, det trur jeg ikke, det er spillerne som spiller ræva, de i styret kan ikke noe for at spillerne ikke gjør det de for beskjed om. Kan heller evaluere litt seinere hva som må skje...

                                      Kommentar

                                      • sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Svein Skoglunn, Odd Iver Pellfoch, Ivar Hoff og Einar Krokan.
                                        Hva gjør disse lederne nå ? Ivar Hoff vet vi jo, men de andre?
                                        Pellfoch jobber i ICAs hovedkontor på Sinsen.

                                        Petter

                                        Kommentar

                                        Working...