LSK-Ålesund, søndag 8. juni kl. 16, Åråsen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rabbi
    Medlem
    Møteplager
    • Mar 2004
    • 78

    #21
    Opprinnelig skrevet av Dommeren
    Ny dyst!
    Dust!
    Opprinnelig skrevet av Dommeren
    Skal LSK knuse oss som de gjorde i fjor, eller blir årets oppgjør på CLS et jevnt oppgjør?
    LSK som kvittet seg med syndebukken Tom Nordlie opplevde ikke noe Eureka når de fikk gjester fra nordnorge i runde 9. Vil det løsne for LSK på Sunnmøre? Eller sparket de sin beste ressurs så laget forblir nede i gjørma?
    Som flere har påpekt går kampen mod vegvesenet på Åråsen. Forøvrig gikk Bodø/Glimt - LSK på Aspmyra. LSK fikk altså ikke GJESTER fra nordnorge. De GJESTET Aspmyra. Vi har vel hørt nok fra din kant nå tenker jeg.

    Mitt tips er forøvrig en kjedelig 1-1 kamp, der vegvesenet scorer på en billig straffe.

    Kommentar

    • Dommeren
      -AaFK-supporter-
      Bøffelpromp
      • May 2008
      • 15

      #22
      Ja, dere har lest riktig, så om jeg er en suppegjør fordi jeg tipper

      LSK - AaFK 3-2

      så kan jeg leve med å være en suppegjøk, og det er vel det nærmeste jeg kommer en kanarifuggel i denne omgang.
      AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

      Kommentar

      • kinstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2007
        • 406

        #23
        3-2

        3-2, ha ha ha. Den var god. Hvis du ikke har fått det med deg så blir det ikke mange mål for LSK om dagen. Det hadde vært noe og scoret tre. Det er nesten halvparten av det vi har puttet i nettet på ni kamper. Neida, det blir en sjansefattig kamp der det ene målet avgjør.
        ________
        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

        Kommentar

        • tilt
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2007
          • 813

          #24
          phu...
          Blir tøft det her. Tror Aalesund vil gi oss tøff match. Blir nok mye pumping begge veier og lite severdig. 0-0, 0-1 eller 1-1.

          Håper på en 4-4-2 som ser omtrent slik ut.

          ------------------Otto--------------------

          Rånern/SP ---Kippe - Riseth --- Husar

          Essidiri --- Kiko --- Bjørkøy/RÅnern ---- JML

          -------OO--------Mykle/Sundgodt----------


          Nå skal det jo sies at Bjørkøy har vært katastrofal så langt, og at Rånern er langt unna formen. Dog synes jeg Steinar P fortjener en tur på benken etter innsatsen mot B/G, eventuellt kan man jo sette han på høyrebacken og Rånern inn for Bjørkøy. Grunnen til at jeg ønsker dette laget er for å ha VENSTREbeinte spillere på VENSTREkanten og HØYRE(Les dette Erland Johnsen og Grode Frodås)beinte på HØYREkant. Da er nok potensialet for å klare ihvertfall et eller to innlegg fra kant i løpet av matchen litt større.

          Mykle har jo sugd pungrotte ei god stønn han også men har littegranne fart som gjør at man ihvertfall kan variere litt i angrepspillet, og sende avgårde en og annen bakromspasning som triller inn til keeper.

          Sundgot får eventuelt komme innpå på 0-1 sånn at vi kan pumpe opp om mot han Occean og Kippe i sluttminuttene.

          Phu. Prøvde å være konstruktiv her men jaggu ikke lett. Må si jeg gruer meg til match. Gutta trenger nok mangfoldige uker med paintball og skitur for å få opp humøret. En ide burde jo være å arrangere paintball mellom spillere og fans. Så kan de merke hvor høyt de står i kurs om dagen : )

          Dog hjelper det ikke noe å deppe: Sola skinner. (helt uavhengig av om LSk vinner) Det er snart EM - sommerferie, og damene går rundt i lekre sommerkjoler. Ikke gi opp folkens. Ses på søndag.

          Forza Fugla !
          livet er en gamp for de som ikke kan si k
          https://twitter.com/#!/KjetiI

          Kommentar

          • general
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 1150

            #25
            Muligens årets viktigste kamp så langt i 08.

            Samling i bånn av alle mann som får tillit. 3 poeng er must, men kan bli vanskelig. Grunnen til dette er at 3 av 4 spisser aka "betalt for å putte", ikke har prestert norsk 2-3 div nivå. Eneste som har krabbet seg til godkjent stallplass er Sundgot (mye av grunnen til godkjent kan være det at vi rett å slett ikke har sett han nok på banen, men så for være så) Og dette er muligens det største prob LSK har per dags dato. Mange vil nok være uenige med meg i dette.

            I teorien er forsvaret og midtbanens jobb å bringe ballen frem til spissene slik at de kan score mål. Men det blir litt vanskelig nå samtlige av våre spisser har mottak som ingen har sett maken til, vi klarer aldri å holde på ball og da får vi heller aldri tid til å komme etter slik at vi kan etablere press. Dette må spesielt OO bli bedre på. Ingen av de posisjonerer seg slik at de skaper rom for medspillere, ingen tar løpene for å variere littt, ingen viser glød og spilleglede og ingen evner å sette seg selv i scoringsposisjon. Da blir det slik som vi så mot Bodø, lange baller hele tiden. Dette er enkelt for motstanderen å se slik at de demmer opp for våre angrep. Og da begynner vår midtbane å strø rundt seg altfor kreative = upresise pasninger som igjen gjør vår midtbane til muligens den midtbanen i TL som taper mest baller i overgangsfasen og etablert angrep. Vi er TL`s mest forutsigbare lag det enkleste å forsvare seg mot.

            I tillegg er vår stjerne spiss altfor stasjonær, uengasjert og når han faktisk får ballen så bruker han så lang tid på å gi fra seg kula at hele 2 motstandere får mulighet til å løpe han opp. 8 millioner var han aldri verdt! TAG er en spennede unggutt, men holder ikke start 11 nivå. Mykle har for meg vært årets skuffelse, han er ikke i nærheten av noe som helst, verken ferdighetsmessig, med hensyn til spilleforståelse osv. For min del er kanskje den dårligste vi har per dags dato og det har han vært siden midtsommers 2007 (god vårsesong men etter det, nada). Jeg ser at han er rask, men når han da presser nesa i gresset og virkelig ikke besitter teknikk til å gjøre noe med den ballen han løper igjen så blir det tynt for min del. Hvis hurtighet er alt som skal til for å spille for fugla, ja da blir vi på 13.plass.
            Sundgot vet vi jo alle hva vi får med- samme prestasjonsnivå i 10 år. Bra nok for TL.

            Fremover mot Aafk kampen håper jeg det blir satt fokus på det offensive og så får vi bygge trygghet fra øverste ledd, slik at hele laget vet at dersom baklengs kommer så kan vi fortsatt snu det ved at vi er et lag som har mulighet til å score. Hittil har det blitt fokusert på defensiv trygghet og det har ikke fungert i og med at vi alltid slipper inn og aldri klarer å score.

            Så får vi håpe for fremtiden at vi får inn noen nye friske spisser som har flere strenger å spille på. På denne måten kan det lette litt av byrden til midtbanen og gjøre det enklere for de også. Og da begynner vi å ligne et fotballag.
            Seriegull 2016!!!

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #26
              Opprinnelig skrevet av Dommeren
              Ja, dere har lest riktig, så om jeg er en suppegjør fordi jeg tipper

              LSK - AaFK 3-2

              så kan jeg leve med å være en suppegjøk, og det er vel det nærmeste jeg kommer en kanarifuggel i denne omgang.
              Nå er det vel heller lite sannsynlig at LSK scorer 3 i en og samme kamp.
              Dommerne blåser jo oss av i 2 av 3 angrep og det tredje angrepet, der skyter vi ut til innkast eller snubler og gir fra oss ballen til kontring med de spillerne vi har i dag.

              Men skal det skje at vi scorer 3 mot noen, så må det være mot Aalesund.
              Og da scorer Sundgot 2 av de.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6081

                #27
                Er ikke helt sikker på hvilken lagoppstilling jeg vil se mot aalesund.

                Essediri har spilt venstre ving i 433 både på andrelaget og førstelaget med noe hell tidligere. Når han kommer så høyt i banen som en 433-kantspiller kan han vende inn i banen og legge inn uten å havne for langt bak på banen. I 442 kan han ikke gjøre det på samme måte. Det er stor forskjell på å spille med en høyrebent venstrekant i 442 og 433, hadde håpet trenerene våre var klar over dette.

                Brenne er ingen høyreving, men burde uansett få tilsendt et eksemplar av treneroppgaven til Deila. Vi hadde mye rom på høyrekanten et par ganger. Dette rommet kunne essediri utnytta fremfor at Brenne stoppa og la ballen inn forran mål hver gang.

                Kunne tenkt meg brenne sentralt i neste mach, men siden han er skada kan vi enten benytte Søgård eller Sundgot ved siden av mouelhi. Bjørkøy kan spille høyreback om Søgård spiller på midten.

                Jeg foretrekker Husar som venstre ving når vi spiller 442. Midtun Lie passer bedre som ving i 433 enn husar, men i 442 tror jeg husar kan gjøre en like god jobb.

                Om vi spiller med sundgot i midten er vi avhengig av vinger for at det ikek skal bli for statisk og trangt. Om Sundgot får vinkla ballen ut til disse kan vi få noe bredde i spillet og komme til innlegg.


                Dette kan være en mulighet, men da er vi avhengige av at husar og essediri jobber godt defensivt. På Åråsen bør vi kunne være litt offensive.

                Otto Fredrikson
                Espen Søgård Pål Steffen Andresen Frode Kippe Jon Midtun Lie
                Kahled Mouelhi
                Karim Essediri......................Martin Husar
                Arild Sundgot
                Oliver Occean Magnus Myklebust

                Kommentar

                • Andreasso
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Oct 2007
                  • 109

                  #28
                  Håper på dette laget:


                  Otto
                  Søgård - PSA - Kippe - Husar
                  Essediri - Kiko - Riseth - JML
                  Myklebust - Sundgot

                  Kommentar

                  • Aamodta
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Jun 2008
                    • 33

                    #29
                    PSA er skadet, forhåpentligvis forblir han det frem til ferien, slik at Bertheussen endelig får starte en kamp. Han har den gutsen og selvsikkerheten som vi trenger i laget. PSA har spilt som en livredd kattunge hele vårsesongen.
                    Håper på:

                    Otto
                    Søgård - Biffen - Kippe - Husar
                    Essediri - Kiko - Riseth -JML
                    Occean - Sundgot

                    Kommentar

                    • wænk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 2244

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av veiron
                      Ja, det er nå man ser hvem som er LSK-supportere. Dritten blir hjemme. (jada, noen har selvfølgelig gyldig grunn til å ikke komme)
                      Jeg er på kanotur. Blir forferdelig å gå glipp av årets andre 3-poenger, og siste kamp før jeg blir borte i utlandet 2 mnd
                      Godt jeg har sesongkort og støtter LSK litt (bitte bitte litt) alikevel.

                      Tillater meg å mimre litt samtidig:

                      If you're not living on the edge, you take up too much room!

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7091

                        #31
                        I et satansk sammenfall av ondsinnet skjebne og dårlig timing befinner jeg meg på et fly i retning Rimini når kampen sparkes i gang.

                        Mister derfor kampen, og noen andre må overta karakterboka til helga. GrusomB, tar du jobben?
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          I et satansk sammenfall av ondsinnet skjebne og dårlig timing befinner jeg meg på et fly i retning Rimini når kampen sparkes i gang.

                          Mister derfor kampen, og noen andre må overta karakterboka til helga. GrusomB, tar du jobben?
                          Det er jo ikke noe vanskelig. Stolpe til hele gjengen utenom Otto/Kippe tipper jeg.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            #33
                            0 - 1. Aarøy etter corner, hvor han river Riseth så kraftig i trøya at den revner. Riseth får gult kort da det ikke er lov å rive av seg trøya ved målfeiring.
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • caLitri
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 634

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av veiron
                              Myklebust??? Ikke faen! Han kan spille seg opp på rekruttlaget en stund fremover. Hva har han vist i år??
                              Myklebust sier selv han er best i 4-4-2 som hurtig bakroms spiss sammen en svær gubbe.
                              gi han et forsøk til å vise det da...

                              Går vi for gunders da eller? Eller kanskje occean og sungot som ikke får innlegg fra kantene?
                              Gi alt, stå på LSK

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                #35
                                4-1-2-1-2 Diamat

                                --------------Otto-------------

                                Pedersen-Biffen-Kippe-Husar/PSA

                                -------------Riseth-------------

                                Karim/Espen-----------------JML

                                -------------Brenne-------------

                                ---Fellus/Mykle/Ciise---Gilbert---

                                Benken:Moldskred, Husar/PSA, Kiko, OO, Mykle/Felles/Ciise
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av erlando
                                  0 - 1. Aarøy etter corner, hvor han river Riseth så kraftig i trøya at den revner. Riseth får gult kort da det ikke er lov å rive av seg trøya ved målfeiring.
                                  Ha ha ha. Vittig men også sant. Det er faktisk slik dommerne dømmer LSK nå om dagen. Ref Biffen landing på kjeven fra 10.000 fot med påfølgende frispark imot. Og Sundgots gule kort mot Bodø. Der og da tenkte jeg: hvorfor faen sender man i det hele tatt en NFF-dommer utpå banen, hvorfor ikke like gjerne la en supporter fra motstanderlaget fløyte kampen, så sparer man reisekostnadene? NFF er jo glad i penger.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av caLitri
                                    Myklebust sier selv han er best i 4-4-2 som hurtig bakroms spiss sammen en svær gubbe.
                                    gi han et forsøk til å vise det da...

                                    Går vi for gunders da eller? Eller kanskje occean og sungot som ikke får innlegg fra kantene?
                                    Gundersen sendte en såpass solid benkeplass-søknad på mandag at han bør få det innvilget asap. La Sundgot starte som hengende spiss i diamant med Myklebust og Occean på topp. Og det er et krav!

                                    Biffen bør få teame opp med Klippen bak, så Aarøy ikke får vist seg frem.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Kjelstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 352

                                      #38
                                      Håper: 3-5-2

                                      Otto
                                      PSA-Kippe-Riseth
                                      Søgård-Kiko
                                      Essediri-Brenne-JML
                                      Mykle-Sundgot

                                      Tror: 4-4-2
                                      Pedersen-Kippe-Risethh-PSA
                                      Søgård-Kiko-Brenne-JML
                                      Mykle-OO
                                      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #39
                                        4-1-2-1-2 Diamant, innbyttere i parentes

                                        --------------Otto------------- (Moldskred)

                                        Søgård-Biffen-Kippe-PSA (Pedersen)

                                        -------------Riseth-------------

                                        Essediri-----------------Mouelhi (Brenne, Midthun Lie)

                                        -------------Sundgot -------------

                                        ---Mykle-------------Occean--- (Fellus)

                                        Gi hele laget hver sin Red Bull før hver omgang så de ikke sovner inn utpå banen.
                                        De siste 9 omgangene + treningskampene er det stort sett bare keeper Otto som ikke har gått rundt i halvsøvne.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • Stabellmaster
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • May 2008
                                          • 112

                                          #40
                                          Håper på litt liverpool stil nå, med 4 som alltid skal være med offesivt. og resten med klare defesive ansvar.

                                          ------OTTO---------
                                          SP--Biffen--Frode--Husar

                                          -----KIKO---Riseth------
                                          ===================

                                          Essediri----------- Jon
                                          --------Sundgot-------

                                          --------Magnus--------

                                          Kommentar

                                          Working...