Fjørtoft har mandat til å selge én spiller: Hvem bør selges?
Collapse
X
-
Synes vi bør prøve Occean for ca 4-5 mill
JML - 0,5 - 1 mill (det var flere som prøvde å signe han når vi kjøpte)
vi har tross alt betalt sign-on.
SP: 0,5 - 1 mill
Jeg tror disse er omsettelige - JML/SP for Adecco og Occean for de som har lyst. Molde for eksempel.
Dette bør være nok til å få inn 1 klassespiller med europeisk pass.
Da tror jeg du skal få jobben med å hente 1 "klassespiller"...!Kommentar
-
Ok litt sign-on men det må man betale for alle. Min påstand er at vi kan bli flinkere på overgangsmarkedet. Noe jeg tror de fleste er enige i.
Hvorfor kjøpe norske spillere dyrt når man kan bruke "hodet".
PS: London calling og har drukket mye digg ale, lager og ikke minst pints.Bada bing - bada bong. Bjørn rulezKommentar
-
KimFLKommentar
-
Personlig skulle jeg likt å se Khaled Mouelhi spassere ut portene på Årasen. Med sine evinnelige tilbakespill og konsekvente motvilje mot å bevege seg i retning motstandernes mål forsinker han det offensive spillet og ødeligger rytmen i laget. Desuten har han vel (omtrent) pådratt seg flere røde kort enn scoringer og målgivende pasninger.
Jeg har ingen problemer med å se at Mouelhi i enkelte kamper står frem med tildels meget godt spill (gjerne èn kamp pr. sesong, i år Viking hjemme). Men problemet er at prestasjonene hans er omvendt proporsjonalt med lagets behov. Jo mer laget sliter, jo latere og mer feilvendt blir han. Når resten av laget fungerer, da blir han plutselig rettvendt, skyter og kjemper.
I den fasen vi er i nå er han tilnærmet ubrukelig. Jeg kan ikke se at han gjør noe som helst som f.eks Espen ikke også kan gjøre like godt.
Dessverre er det nok ingen lag i tippeligaen som vil være villig til å betale noe særlig for ham, og at noen i Norge skulle være villig til å gi han den samme fantasi-lønna han hever i LSK, er ren Science-fiction.
At Mouelhi ble valgt, og Kasey ofret, vil aldri bli tilgitt. Med mulig unntak for et par LSK-valg har jeg ikke sett maken til feildisponering siden bunnlaget ODD ikke fant plass til Somen A. Tcoyi. At vi ikke ville satse på Kasey fordi han var for gammel, stiller i klasse med Espanyol (?) som ikke ville satse på David Villa fordi han var for lav.Kommentar
-
Jeg mener fortsatt at Kasey var verre på tversover- og støttepasninger enn Kiko.Kommentar
-
Som sagt tidligere, jeg ville gjerne se Kiko forsvinne. Vi kunne få en god pris for han per i dag også har vi veldig bra dekning på sentral midtbane.
Ellers... PSA. Kommer han til å bli offret? Attraktivt kjøp for en klubb med penger og det er det som trengs så vidt som jeg forstår det. Hva med Ollie? Igjen... attraktivt for en klubb som har bøttevis av penger.
La merke til: Jeg ville gjerne se folk som Pedersen forsvinne, men hvem i alle verden skulle tilby han like gode betingelser som han ha i dag i LSK? INGEN !!! Her må vi skille oss mellom fantasi og sannheten.
JML? Blør for drakta? Å svette i drakta di er et bra utgangspunkt for deg.Nå bosatt på Rasta !!!!!
Alltid Celtic og LSKKommentar
-
Ikke faen! Kasey hadde riktignok noen fæle tversoverpasninger på egen halvdel, men han gjorde så mye genialt at jeg alltid kunne tilgi han med en gang. Ingenting overgår Mouelhi's støttepasninger og trege spill! Herregud så tregt det går når vi vinner ballen. Dette gjelder forsåvidt store deler av laget, men spesielt Mouelhi!..................Kommentar
-
Ikke faen! Kasey hadde riktignok noen fæle tversoverpasninger på egen halvdel, men han gjorde så mye genialt at jeg alltid kunne tilgi han med en gang. Ingenting overgår Mouelhi's støttepasninger og trege spill! Herregud så tregt det går når vi vinner ballen. Dette gjelder forsåvidt store deler av laget, men spesielt Mouelhi!Kommentar
-
Nei, slik jeg ser det, så er Kiko førstevalg på den plassen i dag. Men det er kanskje på tide å tråle det utenlandske markedet etter en solid erstatter, en ny Koren. Men inntil en ny sentral midtbanespiller av klasse er på plass, spilleklar og frisk, så ser jeg på et salg av Kiko, som reltivt uaktuelt.
KimFLKommentar
-
...har vi egentlig det? Pr i dag, så er vel Søgård eneste reelle alternativ på den plassen, muligens også Riseth, men begge de, er vel bedre andre steder på banen. Bjørkøy burde kanskje prøves på den plassen, siden det var i den rollen han var god i FFK, men utifra prestasjonene hittil....?
Nei, slik jeg ser det, så er Kiko førstevalg på den plassen i dag. Men det er kanskje på tide å tråle det utenlandske markedet etter en solid erstatter, en ny Koren. Men inntil en ny sentral midtbanespiller av klasse er på plass, spilleklar og frisk, så ser jeg på et salg av Kiko, som reltivt uaktuelt.
KimFL
Simen Brenne? Like god i midten som på venstre siden mener jeg.Nå bosatt på Rasta !!!!!
-
KimFLKommentar
-
Kiesen regner jeg ikke med, siden han ikke har spilt kamp på over et år. Har rett og slett ikke trua på han, så får jeg heller bli positivt overraska hvis han skulle slå til. Søgård er god, men etter min mening ingen mann til å styre midtbanen. Men sammen med Riseth, kanskje....med Espen som offensiv- og Vidar som defensiv midtbane.
KimFL
Da får vi hvertfall en midtbane som er for jævlig å spille mot...LSK Norges beste lagKommentar
-
Ikke faen! Kasey hadde riktignok noen fæle tversoverpasninger på egen halvdel, men han gjorde så mye genialt at jeg alltid kunne tilgi han med en gang. Ingenting overgår Mouelhi's støttepasninger og trege spill! Herregud så tregt det går når vi vinner ballen. Dette gjelder forsåvidt store deler av laget, men spesielt Mouelhi!Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Mouheli har hatt tre spiller foran seg for minst to tredje del av sesongen, også på kantene. Han har vært like dårlig i 4-3-3 som 4-4-2.Nå bosatt på Rasta !!!!!
-
Poenget er ikke at han til enhver tid har spillere foran seg på banen, problemet er at disse spillerne i stor grad står rolig og/eller gjemmer seg bort. Men jeg kan godt forstå begge parter i "Mouelhi-diskusjonen". Ja, han har hatt vriene arbeidsvilkår med mange stillestående offensive medspillere. Ja, jeg forstår også dem som allikevel mener det i stor grad går i støttepasninger og/eller feilpasninger når Kiko mottar ballen på midten.Kommentar
-
Som Kanarifugl84 sier, spillerne har jo stått stille eller gjemt seg bort, og da ville selv Jan Mølby slitt med å spille ballen fremover.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar