Fjørtoft har mandat til å selge én spiller: Hvem bør selges?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KristofferØ
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 587

    Dessverre holder ikke Jooooooon Tippeliganivå selv om han har nydelig hår.

    Det samme gjelder egentlig Start-gjengen generelt, fordi de er for "Nordlie". Skal noen selges må det være de som ikke lenger er unge og lovende. Å selge Gunders, Bjørkøy og Brenne synes jeg er feil, selv om de to siste kanskje ikke faller under kategorien ung. Det er spillere som kan, men som ikke har fått det til enda, Gundersen mangler tillit. (sammenligner dem med Koren og Miffe jeg ass..)

    Selg de som ikke holder koken lenger. (Og ja jeg er enig i at Arild er en av de!)
    I år så tar vi ostepop
    Vi elsker Lillestrøm
    HEI!

    Kommentar

    • vollafugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 978

      Opprinnelig skrevet av MortenA
      Når ditt beste alternativ fremover er en luntende Sundgot med en midtstopper i ryggen og gjerne en midtbanespiller i pasningsbanen, så blir de pasningene høyrisiko og like greit å spille en støttepasning fremfor å få en kontring imot.

      Som Kanarifugl84 sier, spillerne har jo stått stille eller gjemt seg bort, og da ville selv Jan Mølby slitt med å spille ballen fremover.
      Alle og enhver bør umiddelbart kunne si seg enig i at Mouelhi har hatt dårlige arbeidsbetingelser i år. Likevel mener jeg at det er all mulig grunn til å stille spørsmålstegn ved prestasjonene hans. Der Kasey gikk i krigen på midtbanen, står Mouelhi på 11-meter`n sammen med Otto (hjemmekampen mot Ham-kam), eller står passivt nede ved hjørneflagget sammen med JML, samtidig som det er store rom å begeve seg i fremover på banen ( på stillingen 2-1 til Godset). Dette var bare et par eksempler, kunne nevne atskillig flere.

      Jeg tror rett og slett at han mangler elementære fighter- og legenskaper som en sentral midtbanespiller bør ha, og som Kasey (med sine feil og mangler) hadde i fullt monn. I forhold til de prestasjonene han viser i korte glimt (Lyn borte i fjor er stjerneeksemplet), burde han rett og slett vært en mye bedre fotballspiller enn det han faktisk er. Målt etter de fleste objektive mål burde han egentlig gått både Kasey og Espen en høy gang. Men i stedet går de etter min oppfatning runder rundt ham på ren innsats, innstilling og vilje.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3438

        At Kasey har større vilje til å gå inn i de spektakulære sklitaklingene er det ingen tvil om. Allikevel mener jeg Kiko ikke får annerkjennelse for sin defensive jobbing. Han vinner ballen ofte uten at det ser spektakulært ut. Kasey's taklinger på midtbanen hadde vel mest med at han ikke orket å ta de defensive løpene, og ofret alt på et kort.

        Kasey er helt klart en anderledes spiller enn Kiko, men jeg tror han hadde gjort det minst like dårlig som Kiko om dagen. Med Kasey ser jeg for meg at vi hadde fått overgang på overgang imot fordi han skulle presse ballen frem mot oppdekte spisser. Spesielt tiden uten Søgård ville blitt stygg siden ingen av de andre midtbanespillerne våre evnet å ta et defensivt løp, og når motstanderen får spille 6 mot 4 i over gang hadde situasjonen vært mye styggere enn det vi har i dag.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          Hvem som kan/bør selges varierer med tabellsituasjonen. Etter hjemmetapet mot Lyn må nedrykkspøkelset tas seriøst. Da må man være forsiktig med å selge nøkkelspillere. I tillegg er gamle spillere på et bånnlag verdiløse. Da gjenstår som jeg ser det 3 spillere LSK kan selge for mer enn en minimal sum, Brenne, Kiko og Occean. Verdien er vel omkring 5 mill per pers, og betydelige frigorte lønnsmidler, som kan brukes til forsterkninger som er nyttigere for LSK framover.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9453

            Dette er en artig tråd!

            Skjønner ikke helt hvordan vi skal få solgt en eneste spiller da det eneste spellera har bevist denne sesongen er at de ikke er gode.

            En skadefri Riise er vel eneste som kan sees på som et salgsobjekt.
            Resten av gutta er oppussingsobjekt, noe a la Brannspellera Tromsø fikk tak i.

            Men for all del, folk må selges, kontrakter må løses, penger må spares og bli investert smartere enn det som skjedde før denne sesongen. Vi har vel nesten handla oss til nedrykk?

            Uansett, lenge leve Kamma og utvidelsen av tippeligaen!

            Kommentar

            • Smukken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2004
              • 719

              Basert på at Viking vil kjøpe Occean er jeg veldig enig - SELG for over 9 mill. Vi får mye bedre fra øst-europa
              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

              Kommentar

              • aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

                Opprinnelig skrevet av Smukken
                Basert på at Viking vil kjøpe Occean er jeg veldig enig - SELG for over 9 mill. Vi får mye bedre fra øst-europa
                Merkelig. Uwe sitter på et MYE bedre kontaktnett enn hele LSK pr dags dato. Dersom teorien din stemmer burde Uwe være den første til å lansere denne "mye bedre spilleren fra øst-europa". Så hvorfor ønsker han Occean?

                Kommentar

                • kinstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2007
                  • 406

                  Dumt forslag

                  Opprinnelig skrevet av Smukken
                  Basert på at Viking vil kjøpe Occean er jeg veldig enig - SELG for over 9 mill. Vi får mye bedre fra øst-europa
                  Man kan jo ikke bare selge occean uten vidre selv om man får 9 mill for han. Lsk står med 12 mål, occean eier 5 av disse pluss 1 assist. Uten occean står vi igjen med Sundgot som har spilt en del og har 4 mål, mykle som har spilt halvparten (og gjort det dårlig, 0 mål) av sundgot, og TAG som har spilt ca 190 min (0 mål). De fleste nye spillere som kommer fra utlandet kommer ikke bare opp på åråsen, tar på seg drakta og er klar for å spille kamp, slikt tar tid. Ja hadde vi bladd opp 30 mill for en spiss ville saken vært anderledes, men det kan vi ikke. Selger vi occean nå uten å vite at vi har en som vil bekle posisjonen på topp er vi i mye større fare for å rykke ned.
                  ________
                  -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    At LSK totalt avviser Vikings interesse for Occean er en tabbe av dimensjoner. Man snakker om at LSK trenger penger, forsterkninger, mer hurtighet i laget og yngere spillere. Skal dette tas seriøst avviser man ganske enkelt ikke et tilbud som gir mulighet til alt sammen på en gang. Spesielt når en jevngod erstatter er klar i Arild S. Får håpe det er OO sjøl som har sagt nei til overgang og at han bøtter inn mål fra nå til serieslutt.

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                      At LSK totalt avviser Vikings interesse for Occean er en tabbe av dimensjoner. Man snakker om at LSK trenger penger, forsterkninger, mer hurtighet i laget og yngere spillere. Skal dette tas seriøst avviser man ganske enkelt ikke et tilbud som gir mulighet til alt sammen på en gang. Spesielt når en jevngod erstatter er klar i Arild S. Får håpe det er OO sjøl som har sagt nei til overgang og at han bøtter inn mål fra nå til serieslutt.
                      Når vi kjemper om å overleve så hadde det vært en enda større tabbe å selge toppscorern vår vel? Jeg syns det er riktig av Fjøra å gå så direkte ut i media om både OO og Riise.

                      Kommentar

                      • Smukken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2004
                        • 719

                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                        Merkelig. Uwe sitter på et MYE bedre kontaktnett enn hele LSK pr dags dato. Dersom teorien din stemmer burde Uwe være den første til å lansere denne "mye bedre spilleren fra øst-europa". Så hvorfor ønsker han Occean?
                        Gjør han egentlig det ?? ingen tvil om at Occean er god - men nå tror jeg vi trenger "nye" impulser og en annen type spiss. Dessuten han er for lik Sundgot en må bort - just my two cents though
                        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          Opprinnelig skrevet av TomLundby
                          At LSK totalt avviser Vikings interesse for Occean er en tabbe av dimensjoner.
                          Jeg oppfatter overhode ikke at LSK "totalt avviser" Viking. Tvert i mot så har Per Mathisen sjeldent svart mer rundt enn han gjorde på TV2-sporten (ref nyhetstråden) i kveld.
                          - Det skal mye til å vi selger ham nå, sa Per M blant annet.
                          Mitt råtips er at OO snart er historie på Åråsen, og at midler blir frigjort i investorgruppa til å hente en helt annen type...

                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1573

                            Med tanke på at vi visstnok takket nei til et bud på 7 millioner for Sundgot før sesongen, mener jeg vi i alle fall må ha godt over 10 millioner for å selge Occean.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Blir helt feil å selge nå.. Hadde vi ligget midt på tabellen så hadde det vert noe annet ,et nedrykk koster mye mer en skarve 10-15 mill. Helt utrolig at gamle-perta og dere andre ikke ser dette. Alt for mange her som klager over spillerne som spiller for oss,prøv heller å støtte dem .......Selge den ene spissen som står får nesten 50% av målene vi scorer høres veldig smart ut......not. Tullebukk er nesten litt småsjokkert over tankegangen til enkelte her.....

                              Kommentar

                              • Gullstrupa
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2005
                                • 190

                                Heteste salgsobjektene vi har nå er Kiko, Brenne, Rise og OO(med tanke på penger). Brenne har prestert dårligst av disse så han bør selges etter min mening.
                                Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Spillerne vil være langt mer attraktive som salgsobjekter så snart laget begynner å prestere igjen. Å selge nå er unødvendig, da bør de heller ta opp mobilfjortislån fra GE Moneybank e.l. Vi bør imidlertid kvitte oss med JML og SP av mentalhygieniske årsaker. Om det blir salg, gratis overgang eller satt ut i skogen til ulvene er likegyldig.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Spillerne vil være langt mer attraktive som salgsobjekter så snart laget begynner å prestere igjen. Å selge nå er unødvendig, da bør de heller ta opp mobilfjortislån fra GE Moneybank e.l. Vi bør imidlertid kvitte oss med JML og SP av mentalhygieniske årsaker. Om det blir salg, gratis overgang eller satt ut i skogen til ulvene er likegyldig.
                                    He-he. Mange artige og bitre innlegg på forumet om dagen. Jeg ler godt nå.

                                    For øvrig enig i at SP og JML bør innvilges AFP sporenstreks. Vi kan kanskje håpe at Tom Nordlie får seg jobb igjen. Han er vel den eneste som er dum nok til å sikre seg disse sullikene.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Urettferdigtid mot Midtun Lie igjen, ser jeg. Jeg ville vært elendig på BI, ettersom jeg ikke har vannkjemma hår og kapitalistisk grådighet inprenta i hjernebarken. Hva er resonnementet, spør du? Jo, det er at Joooon ikke er venstreback. Derfor passer han ikke som venstreback, og er ikke god som venstreback. Som venstreving er han derimot helt kurrant, og grei backup.

                                      Pedersen kan derimot legge opp med umiddelbar virkning ettersom han er elendig defensivt på tross av gode kvaliteter fremover.

                                      Nordlie burde plasseres i gapestokk på torget med ei kasse råtne tomater ved siden av. Hvordan klarer egentlig en person å så totalt rævkjøre et lag på så kort tid?
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        Selg unna 2-3 stykker i hver lagdel. Kommer ikke til å få mye for dem, men de duger ikke på banen likevel! Dette kommer til å bli dyrt! Her må nye spillere inn. Det tror jeg er det eneste som kan få oss tilbake!

                                        Kommentar

                                        • KimFL
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1410

                                          Opprinnelig skrevet av Roll75
                                          Selg unna 2-3 stykker i hver lagdel. Kommer ikke til å få mye for dem, men de duger ikke på banen likevel! Dette kommer til å bli dyrt! Her må nye spillere inn. Det tror jeg er det eneste som kan få oss tilbake!
                                          2-3 i hver lagdel er kanskje litt drøyt. Kan jo fort bli opp mot 9 spillere som må erstattes det...

                                          Men jeg er enig i at nye spillere må inn, så fort som mulig. 2 nye backer, både venstre og høyre, siden Pedersen og JML ikke funker som backer. Pedersen kan til nød brukes som backup, hvis vi finner en som aldri blir skada. Aller helst bør han selges, men da trenger vi 2 nye høyrebacker. JML er ikke back, og bør i sin framtid på Åråsen aldri spille på den plassen igjen. Her bør en ny mann hentes inn, og Johnsen som backup. At vi så langt i sesongen, har sluppet inn nesten like mange mål som i hele 2007, tilskriver jeg elendige backer, noe som igjen gjør at midtstopperne blir helt feilplassert.

                                          En ny reservekeeper bør vel også prioriteres. Moldskred er sikkert en hyggelig fyr han, men noen tippeliga-keeper er han ikke. Kanskje han som er på lån hos Skeid burde få sjansen i Otto's skadefravær? Det kan da umulig gå noe dårligere.


                                          KimFL

                                          Kommentar

                                          Working...