Troen og positivismen må tilbake

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    Troen og positivismen må tilbake

    Problemet til LSK er ikke at vi har får dårlige spillere, trenere eller hjelpeapparat. Det er at gleden har forsvunnet og dermed også viljen til å skape noe, yte noe og vinne noe.

    La spillerene få oppgaver, men la dem få utfolde seg. La dem få vite hva vi forventer av dem, men legg ikke bånd på dem.

    Sats på en fotball som Lillestrøm er kjent av. En positiv fotball.

    I mine øyne bør de satse på 4-1-3-1-1 med et sterkt og godt forsvar og med kontringssterke spillere i alle offensive ledd. Dette vil bli pent å se på. Et solid forsvar fører alltid til godt offensivt spill. Og laget vil bestå av offensive spillere med glede og styrke til å klare oppgaven.

    -------------- Otto -------------
    riseth - psa - biffen - johnsen (lie)
    ------------ kiko ----------------
    riise (essediri) -- Søgård --- Husar
    ------- Brenne ------------------
    -------------------- Tag --------

    ------------------------------------------------------------------------------------
    de som ikke mener dette kan godt begrunne svarene sine å i tråden..
    Last edited by Ballkunstneren; 04.06.2008, 18:40.
  • Stabellmaster
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • May 2008
    • 112

    #2
    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
    Problemet til LSK er ikke at vi har får dårlige spillere, trenere eller hjelpeapparat. Det er at gleden har forsvunnet og dermed også viljen til å skape noe, yte noe og vinne noe.

    La spillerene få oppgaver, men la dem få utfolde seg. La dem få vite hva vi forventer av dem, men legg ikke bånd på dem.

    Sats på en fotball som Lillestrøm er kjent av. En positiv fotball.

    I mine øyne bør de satse på 4-1-3-1-1 med et sterkt og godt forsvar og med kontringssterke spillere i alle offensive ledd. Dette vil bli pent å se på. Et solid forsvar fører alltid til godt offensivt spill. Og laget vil bestå av offensive spillere med glede og styrke til å klare oppgaven.

    -------------- Otto -------------
    riseth - psa - biffen - johnsen (lie)
    ------------ kiko ----------------
    riise (essediri) -- Søgård --- Husar
    ------- Brenne ------------------
    -------------------- Tag --------

    Dette blir sikkert bra med løpa til gundersen. men jeg liker forslaget. Men jeg har ett annet.



    ---------otto----------
    -SP--Riseth--Kippe--husar/johnsen


    -------KIKO--Søgård/bjørkøy-----
    ==========================

    Essediri-----------------------LIE
    ########BRENNE##########
    ((((((((((((MYKLEBUST)))))))))))))

    En slags 4-4-2 eller 4-5-1. di 4 fremste skal nesten bare tenke offensivt.
    Vi trenger bare en spiss, men ellers synes jeg det er noe slikt vi burde spilt. blir litt mange spisser til overs, også trenger vi en rask venstre kant. kanskje vi kunne klart å hente en fra utlande, med raske gener. kanskje en som TOM kunne turna etter han skorte.

    Kommentar

    • kinstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2007
      • 406

      #3
      Forventninger til etter pausen.

      Jeg vet det er noen uker til enda, og kanskje jeg skulle ha ventet til søndag, men nå som ting er som værst kan jeg ikke la vær å tenke på hvordan ting vil se ut etter pausen. Rett og slett lyspunkter framover til neste krigsperiode. Og for en krig det skal bli. Så hvis noen er interessert i å diskutere eller har noen meniger å komme med, så fyr løs.





      Det som kanskje er mest spennende å se er hvordan Riise takler de forventningene han har fått dumpet over seg. Han blir jo automatisk lsk`s reddningsmann uten så mye som en kamp i beina på mange måneder. Stakkar.

      Markus håper jeg er klar til å vise hva han kan etter pausen, han hadde jo opperasjonen en mnd før johnsen som er ventet tilbake etter pausen. Har hørt han kan skyte, og håper å få bekreftet det i langskudd på åråsen. Noe det ikke har vært en flust av siden Koren dro til balløya.

      Johnsen bør være i stand til å ta tilbake plassen sin innen kort tid, ellers er han ikke særlig bra med tanke på hvor dårlig det har stått til der i det siste.

      Etter pausen vil jeg se et lag som er på offensiven, vi har jo havnet i den situasjonen der vi kan angripe nedenifra tabellen og opp. Selv om det ikke er noe drømmesituasjon, må man se lyst på det. Her kan spillerene vise at de virkelig kan takle det som kommer slengt mot dem fra nær og fjern. Det er lenge siden de som har vært i LSK en periode har fått en slik sjanse.

      PS: Håper også vi kan lage en gjennomført og bra tifo, hvis det finnes middler til det. Jeg stiller. Aldri for tidlig å starte og tenke på det ihverfall.

      PSPS: Kanskje dette var litt mye optimisme for noen pr dags dato, men dere får kjenne på følelsen når det nærmer seg igjen.
      ________
      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

      Kommentar

      • MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

        #4
        For at troen og positivismen min skal komme tilbake nå må vi først og fremst rendyrke 4-4-2 i sommerpausen. Vi må få Marius Johnsen , Bjørn Helge Riise og Markus Kiesenebner tilbake 100 % fitte. Og ikke minst må spillerene finne tilbake lysten, fandenivoldsheten og overskuddet.

        Det blir 3 stikkpunkter med andre ord : 4-4-2 , skadefrie nøkkelspillere og overskudd.

        I tillegg håper jeg vi klarer å få hentet inn en offensiv spiller med hurtighet og kreativitet. Espen Hoff er et godt forslag synes jeg. Det går også an å se til utlandet.

        Vi kan godt selge en spiller som man ser av nyhetstråden. Men personlig synes jeg vi bør konsentrere om å styrke laget i sommerpausen, så får vi heller ta alle salgene etter sesongen.

        Kommentar

        • Campless
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 772

          #5
          4-5-1 tror jeg blir litt for defensivt. Heller en 4-4-2 diamant.

          Otto
          Pedersen/PSA - Riseth - Frode - Husár(Johnsen*)
          Søgård
          Essediri (Riise*) - Midtun Lie
          Brenne
          Myklebust - Sungodt

          På topp er sungodt en slags target man, mens myklebust kan true i bakrommet med fart. Essediri og Midtun Lie er ganske offensive, og bør komme til innlegg. Begge er spillere som kan klare å finte et par spillere, hvertfall Midtun Lie. Brenne har gode offensive egenskaper. Søgård er en kriger, og vil klare å forstyrre motstanderlagets offensive spillere. Mouelhi kan være i en av de sentrale midtbane-posisjonene da vi vet at han har noen gode skudd. Kiesenebner er også en spennende spiller, men har ikke peil på hvor god han er, annet enn at han har noen deilige skudd. Brenne kan også skyte, men jeg synes Mouelhi er bedre.

          * tar over når de er tilbake fra skade.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            3-5-2 er det som virker fornuftig, stallen tatt i betraktning. Har man ikke sidebacker, så får man spille uten. Situasjonen i dag er at "sidebackene" spiller meget defensivt, og oppförer seg mer som stoppere enn backer. Ingen offensive raid og ingen overlappinger. Ser ikke vitsen med å ha fire spillere som fremstår så defensivt bakerst. Det holder med tre stoppere, da kan vi flytte opp en gubbe på midtbanen, og åpne for mer spill på midten. langpasningene fra forsvarsfireren har ikke funka så bra hittils. Ser vi på stallen, så ser vi at vi har godt med spillere som passer i en trebackslinje (Kippe, Bert, Riseth, PSA, MJ).
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • CFD
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2319

              #7
              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Situasjonen i dag er at "sidebackene" spiller meget defensivt, og oppförer seg mer som stoppere enn backer. Ingen offensive raid og ingen overlappinger.
              Det er kanskje ikke så rart når man setter MIDTSTOPPEREN PSA på backen?

              Ellers er jeg enig i at 3-5-2 ser til å passe stallen bra, men vet spørs hvordan dette blir mot vinger som liker å holde bredden. Da kan det fort bli VELDIG tynt der bak i rekkene.
              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Opprinnelig skrevet av andersmm
                3-5-2 er det som virker fornuftig, stallen tatt i betraktning. ... Ser vi på stallen, så ser vi at vi har godt med spillere som passer i en trebackslinje (Kippe, Bert, Riseth, PSA, MJ).
                Enig i den, selv om 3-5-2 krever imidlertid en veldig disiplinert midtbane som følger motstanderen tett. En blir i undertall på sidene og midtbanen må sørge for at motstanderens vinger ikke finner pasningsmuligheter.

                Og solid markering på midten har vel ikke akkurat vært varemerket til LSK i år...
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Vi har spilt meget rufsete bak i forsvaret og tør ikke tenke tanken med kun 3 bak... Kommer tilk å bli løpt i hjel. Vi må holde oss til 4 bak med Steffen på høyre, Husar på venstre og Riseth(Biffen) og Kippe i midten.

                  Kommentar

                  Working...