Kanarikravet: Spillerne må tilbakebetale lønn!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #21
    Supert. Da er pollen oppe og går, slik at folk kan stemme.

    Opprinnelig skrevet av Øyvind
    Under oppvasken som kommer i sommer mener jeg spillernes lønn bør offentliggjøres. Da kan skammen komme frem, og vi som medlemmer av LSK kan vurdere hvilke spillere som koster oss for mye. Prestasjoner kan måles i penger!
    Det bør gjennomgås dette, samt en rekke andre ting. Såkalte granskninger er i vinden, og jeg ønsker faktisk svar på en del ting. Blant annet beslutninger om å hente inn skadede, gamle og dårlige spillere til høye lønninger.

    Det nytter ikke å gjemme seg bak Nordlie og Bakkamo, og sparke de. Flere har ansvar for elendingheten, men hvem, og hvilke beslutninger har vært tatt?
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #22
      35%

      Jeg ser 35% stemmer nei.

      Kan vennligst noen av de utdype hvorfor?
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Fordi det er en urealistisk og egentlig ganske barnslig reaksjonsform. Jeg ville heller sett det formulert slik at spillerene burde få lønnskutt om ikke forbedringer spores, mens tilbakebetaling...Nei, vi er da stort sett voksne folk, og dette er ikke spesielt voksent. No offence.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #24
          Blir som å straffe arbeiderne fordi ledelsen har gjort en dårlig jobb. Dessuten tror jeg svært få vil signere med oss hvis de risikerer å bli trukket i lønn fordi kollegaene gjør en dårlig jobb, får skadeklausulen til Lyn til å virke som en bonusordning. Hvordan ville du reagert hvis man først sparket sjefen din fordi bedriftens nedtur var hans feil, og så straffer de deg med å trekke deg i lønn når situasjonen ikke snur umiddelbart? Da ville jeg gitt faen i hele jobben. Summa summarum må det være et av de dårligste og pedagogisk minst gjennomtenkte forslagene noensinne. Vi setter ikke igang tiltak for å straffe dem for kamper spilt, men for å få dem til å reise seg og stå samlet med klubb og medspillere. Jeg er sikker på at lønnstrekk ville gledet mange her som er rasende på alt og alle, men det hjelper ikke klubben det spøtt. Som tiltak for å få en bedrift eller gruppe til å presterer ble vel slike metoder utprøvd og kastet på dynga før andre verdenskrig.

          Mange mener at TN har behandlet spilleren som barn, signalene fra JÅF tyder iallefall på at han har vist manglende respekt overfor spillergruppa. For å få voksne mennesker til å ta ansvar må de behandles som voksne mennesker, flere ydmykelser og mistillitserklæringer bør de spares for.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2505

            #25
            Off-topic, men noen av spillerne har økonomiske konsekvenser i kontrakten:

            Derfor har Bjørkøy også skrevet under på en prestasjonsbasert kontrakt.
            ...
            - Går det ikke bra med Lillestrøm, så vil jeg ikke tjene spesielt godt. Går det imidlertid bra med meg og klubben, så vil både jeg og klubben tjene gode penger. det synes jeg er fornuftig, sier Bjørkøy til Nettavisen.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #26
              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Off-topic, men noen av spillerne har økonomiske konsekvenser i kontrakten:
              http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ert#post245365
              Vil vel si at det innlegget er rimelig on-topic. Våre spillere befinner seg heller ikke i lønnsadelen blant norske fotballspillere. Burde være muligheter for å påskjønne spillere som tar ansvar i denne tunge tiden.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #27
                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Fordi det er en urealistisk og egentlig ganske barnslig reaksjonsform. Jeg ville heller sett det formulert slik at spillerene burde få lønnskutt om ikke forbedringer spores, mens tilbakebetaling...Nei, vi er da stort sett voksne folk, og dette er ikke spesielt voksent. No offence.
                Voksenheten kan diskuteres. Men, det er ikke uvanlig å få lønn etter prestasjoner. Tenkt for eksempel på alt fra kioskeiere, via rørleggere til konsulenter. En kioskeier som serverer dassvann og flasskaker (sammenlignbart med det Bjørkøy har prestert), han får ingen kunder og heller ingen lønn.

                Jeg mener spillere er overbeskyttet. Som tidligere nevnt, hvis jeg, som konsultent hadde levert prestasjoner på lik linje med det Steiner Pedersen gjør, så hadde ikke bare kundene nektet å betale, de hadde gått til erstatningssøksmål.

                Opprinnelig skrevet av reka
                Blir som å straffe arbeiderne fordi ledelsen har gjort en dårlig jobb. Dessuten tror jeg svært få vil signere med oss hvis de risikerer å bli trukket i lønn fordi kollegaene gjør en dårlig jobb, får skadeklausulen til Lyn til å virke som en bonusordning. Hvordan ville du reagert hvis man først sparket sjefen din fordi bedriftens nedtur var hans feil, og så straffer de deg med å trekke deg i lønn når situasjonen ikke snur umiddelbart?
                Poenget her er at spillerne har vært medskyldige. Ikke faan om alt er TN sin feil. Det blir som i det gjennomkorrupte Siemens. Det er ikke kun en leder som har ansvaret for elendigheten

                Opprinnelig skrevet av reka
                Da ville jeg gitt faen i hele jobben. Summa summarum må det være et av de dårligste og pedagogisk minst gjennomtenkte forslagene noensinne.
                Mange mener at TN har behandlet spilleren som barn, signalene fra JÅF tyder iallefall på at han har vist manglende respekt overfor spillergruppa. For å få voksne mennesker til å ta ansvar må de behandles som voksne mennesker, flere ydmykelser og mistillitserklæringer bør de spares for.
                Uff. La oss pakke disse stakkers kunstnersjelene inn i enda mer bomull. Faan. Vi snakker her om folk som jobber mindre enn kommuneansatte, og tjener mer enn aksjemeglere. Da får de faan meg tåle å høre det når de ikke jobber!
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

                  #28
                  Jeg er ikke helt uenig med deg BennyLem, men også reka har gode poeng.

                  Min mening er at økonomiske sanksjoner må bakes inn i kontrakten, slik det virker som det er gjort for flere spillere. Da vil de ha økonomiske fordeler av at de gjør det bra på banen.

                  Men å trekke noen med lønn og dermed bryte en kontrakt, har jeg ikke noe til overs for. Jeg tror heller ikke at det hadde gitt noen positiv effekt - heller tvert imot. Jeg tror at alle spillerne har hatt samme ønske som deg og meg om at den negative trenden må stoppes, og da tror jeg ikke ditt forslag hadde fungert.
                  Bølerkanaris

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av chrissp
                    Men å trekke noen med lønn og dermed bryte en kontrakt, har jeg ikke noe til overs for.
                    Et slikt kontraktsbrudd vil også gjøre at spillerne kan heve kontrakten med LSK. Noen vil kanskje hevde at det ikke er så farlig, men vi har tross alt ikke penger til å erstatte hele spillerstallen.

                    Kommentar

                    Working...