LSK-Ålesund, søndag 8. juni kl. 16, Åråsen
Collapse
X
-
-
Å fy flate så sykt digg å få en seier igjen ! Kjenner jeg er skikkelig gald inni meg Håper gutta tar med seg det positive i kampen og fortsetter neste halvdel av sesongen.Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltidKommentar
-
Heldigvis!Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Kommentar
-
De signalene Essediri gir for tida liker jeg, god i kraft av den spillertypen han er og kvalitetene han innehar i forhold til resten av vårt offensive register. Evner å skape noe på egen hånd og innleggsfoten har alltid vært meget bra; hadde vel sågar før denne kampen gitt assist i de fire siste kampene han spilte i (Algeciras, Molde, Lyn og Stabæk)! Det er god uttelling, og viser hva som gjorde han til landslagsspiller i utgangspunktet. Det er viktig med den duellstyrken vi besitter.
Søgård er veldig viktig for laget i det kampmoduset han er i om dagen, strukturen i midtbaneleddet nærmest kneler når han er ute fordi han gjør at de andre kan spille på det de er best på, samtidig som han er skapende selv. Søgård "bar" midtbanen i store deler av kampen. Kiko og Bjørkøy uten tvil de to dårligste. Førstnevnte hadde en del dårlige involveringer, dessuten som han etter min mening ligger litt lavt når vi skal starte angrepet. Vi må ikke bruke Kiko. Med Søgård har vi mulighet til å variere mer.
Bjørkøy på sin side er utrolig lite kreativ med altfor mange støttepasninger og prioritering av minimumsrisiko fremfor offensivitet. Det kler dårlig en kantspiller. En ting er jeg i hvert fall sikkert, og det er at han snart må prestere en kamp i beste fall på et "middels" nivå for å forsvare plassen. Hadde som flere lyst til å se Fellus de siste 20 minuttene (og som flere også har sagt: han og Occean kunne blitt veldig stivt...)Kommentar
-
herlig
Herlig å se så mange smil og glade ansikter på Åråsen i går!
Synes gutta spesielt i 2.omg viser en innsats som er LSK verdig. Dette tror jeg betydde mye for gutta når de tar ferie. Nå kan de lade batterien og glede sg til å komme tilbake på trening om en snau uke.
Et eksempel på at de ville vinne så jeg bland annet på et av Occeans mål, når Gundersen kaster seg inn foran mål og bare bekrefter at ballen SKAL i inn i målet.Kommentar
-
Utrolig digg! Poengene varmet vel mest, men dem er jo også viktigst nå. Dette trengte laget sårt. Dette var en god opplevelse som man må ta med seg videre. Pausen må brukes på å lade batteriene maksimalt, men også til gjennomføring av noen gode treningsøkter. Kanskje man også skulle følge litt med på EM å få litt ideer på åssen ting kan gjøres.
Fint med Johnsen i gang, og snart er Riise klar. Nå ser vi oppover på tabellen!Kommentar
-
Så 2. omgangen på TV etter at jeg kom hjem i går, og det blei faktisk en opptur! Når ting går dårlig er det veldig lett å gå i fella sånn at man legger spesielt merke til det negative, som for eksempel å legge ekstra godt merke til Bjørkøys dårlige posisjonering.
Etter TV-gjennomgangen er det bare å fastslå at Fugla eide 2. omgangen totalt. Kjemping og innsats hele veien. At kommentator-Kaasa to ganger roser at Lillestrøm tok i bruk hele banens bredde tydeliggjør for meg at det allerede er tatt noen viktige grep fra benken.
Måten måla kom på gleder en gammel mann: Her kunne man kjenne igjen den gode, gamle LSK-viljen til å krige ballen i mål. Og Søgårds gjennomspilling av Occean er intet mindre enn vakker fotball!
Aalesund var gode på én ting. Å klarere cornere/dødball ut av eget felt ,anført av Aarøy. Derimot var de ikke i nærheten av å skape farligheter framover på banen.
Det er ingen grunn til å ta av etter denne kampen - så svake framsto Aalesund i 2. omgang - men det er mye positivt å kunne bygge videre på.
Jeg ser plutselig litt lysere på høstsesongen, men tror fortsatt av vi er så skjøre at Aalesunds stangskudd i 1. omgang kunne skapt store problemer for oss hvis den hadde gått inn.
For sikkerhets skyld synes jeg godt at HamKam og Aalesund kan fortsette å tape kampene sine framover.Vidar Evje
Kommentar
-
Mtp at vi omtrent stiller et nytt lag til neste kamp kommer dette oppholdet i kampprogrammet godt med. Regner med at både BHR og MJ skal inn på laget. I tillegg kommer nok Brenne og PSA.
Trenigene framover bør brukes godt til å bedre samspillet. Forhåpentligvis har man også tid til å se et par kamper fra EM og bite seg merke i at det er fullt mulig å spille fotball på kun én- og to-touch. Det går til tider fortvilende tregt når LSK-spillere skal knote med ballen både tre, fire og fem ganger før de får trillet den videre.
Jeg liker ikke det jeg etterhvert føler nesten blir et personlig korstog mot Bjørkøy, men han skuffer så til de grader gang på gang. Sinker spillet voldsomt når han får ballen, upresise mottak, avleveringer og skudd, melder seg ofte ut av kampen og gjemmer seg bort istedetfor å gjøre seg spillbar. Virket tom etter 60 minutter og burde signalisert at han ville byttes av.
Gundersen, som kom på, gjør de merkeligste ting, men han forsøker i det minste. Han gjør så godt han kan og kjemper både med og uten ball.Ja til pause i pausen!Kommentar
-
Av de positive tingene Jonna bidro med i går, var det 4-5 gode innløp i boksen i avslutningsposisjon. Han kom vel også til tre avslutninger av varierende kvalitet, men *litt* positivt klarte jeg å dra med meg fra sofaen.
Simen Brenne bør ikke automatisk på laget til neste kamp med mindre det skjer noen skader. Kan kanskje vurdere ham inn for Kiko sentralt, men på høyre har vi Karim og på venstre har vi JML.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
Kommentar