LSK-Ålesund, søndag 8. juni kl. 16, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjelstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 352

    #41
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Jeg har også blitt skuffet av Bjørkøy så langt, men jeg håper han kommer sterkere tilbake.

    Av de positive tingene Jonna bidro med i går, var det 4-5 gode innløp i boksen i avslutningsposisjon. Han kom vel også til tre avslutninger av varierende kvalitet, men *litt* positivt klarte jeg å dra med meg fra sofaen.

    Simen Brenne bør ikke automatisk på laget til neste kamp med mindre det skjer noen skader. Kan kanskje vurdere ham inn for Kiko sentralt, men på høyre har vi Karim og på venstre har vi JML.
    Husk at Riise og MJ er klare til neste kamp også da
    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

    Kommentar

    • kinstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2007
      • 406

      #42
      Hæhæhæhæ

      Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
      Grunnen til at det løsnet i går var nok "treningskampen" mot UFC på lørdag
      Ja, vi hevet nivået et hakk.
      ________
      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

      Kommentar

      • Kjelstad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 352

        #43
        Opprinnelig skrevet av holmiz
        PUSTEROM: Oliver Occean ga Kanarifansen en etterlengtet opptur med sine to scoringer mot Aalesund i går. Men før kampen måtte han overtales til å spille.
        Foto: LISE ÅSERUD/SCANPIX
        Occean måtte overtales av Fjørtoft


        Ville stå over mot Aafk.

        Lillestrøm-spissen Olivier Occean ville stå over kampen mot Aalesund på grunn av en lårhøne, men ble overtalt av manager Jan Åge Fjørtoft før avspark. Canadieren slo til med to scoringer.

        Occean sørget for to av målene da LSK vant 3-0 og tok tre viktige poeng. Det var Lillestrøms første seier siden Viking ble slått 2-0 i begynnelsen av mai.

        Etter kampen var Occean glad han ble overtalt av manageren.


        - Jeg har slitt med skaden hele uken. Men nå er jeg bare glad. Jeg har aldri sluttet å tro, verken på meg selv eller klubben, og selvtilliten min har ikke forsvunnet. Jeg vet jeg kan, sa Occean til VG.
        Occean har scoret fire mål i eliteserien i år.

        (NTB)


        http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/09/537613.html
        Her må UFC og MB få dagbladet til å sensurere bildene av dere...
        Last edited by Kjelstad; 09.06.2008, 11:00.
        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

        Kommentar

        • sbraathen
          Medlem
          Møteplager
          • Apr 2004
          • 88

          #44
          Fellus

          Opprinnelig skrevet av kimmern
          ang fellus så støtter jeg trenerne fullt ut, vi er ikke i en situasjon hvor vi har den luxusen å teste ut nye spillere.. enda. det handler fortsatt om å overleve tippeligaen 2008
          Når Fellus blir sendt ut i pausen for å varme opp, og med utgangspunkt i det spesiellt gilbert presterer i 1 omgang og det Fellus presterte i cup-fadesen på torsdag, så synes jeg det gir et feil signal til de unge spillerne i klubben. Virker som uansett hvor svake de som starter er og uansett om unggutta benytter sjansen, så får de allikvel ikke prøve seg. Man utvikler seg ikke gjennom spill i 2.div. De trenger matching på høyt nivå. Så jeg kan ikke se noe grunn til at han ikke skulle fått prøve seg litt. I alle fall når vi leder 3-0, så mener jeg han burde fått en positiv opplevelse istedenfor så er han sikkert lettet over seier for laget, men personlig så er han nok skuffet etter å ikke fått sjansen. Går utifra at han har fått beskjed i pausen at han skal varme opp for å gjøre et innhopp i løpet av 2 omgang.

          Er forresten lettet over 3 poeng, 3 mål og "bare" 7 poeng opp til vår 4 plass.
          Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
          - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

          Kommentar

          • TomLundby
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 616

            #45
            Opprinnelig skrevet av sbraathen
            Når Fellus blir sendt ut i pausen for å varme opp, og med utgangspunkt i det spesiellt gilbert presterer i 1 omgang og det Fellus presterte i cup-fadesen på torsdag, så synes jeg det gir et feil signal til de unge spillerne i klubben. Virker som uansett hvor svake de som starter er og uansett om unggutta benytter sjansen, så får de allikvel ikke prøve seg.
            Jeg syntes både Sundgot og spesielt Occean var veldig svake i 1. omgang, men etter det som skjedde i 2. velger jeg å bøye meg i støvet (denne gang ihvertfall) for vurderingsevnen til LSKs trener(e). Nytter ikke å argumentere mot spisser som scorer mål. Det tror jeg både Fellus og alle andre unge spiller skjønner også.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1252

              #46
              God ferie alle sammen

              Kommentar

              • kinstad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2007
                • 406

                #47
                På vei opp?

                Gårsdagens kamp minner om de andre kampene mye på tvers og litt tregt og forknytt som i de andre kampene. Bjørkøy noterte seg med en ny :evil: i margen denne kampen. Treg i det meste og fortsetter å skuffe, denne gangen var det han sin tur å bomme på kortlinja etter skudd.

                Det kunne vært både 1 og 2 mål til Aafk i første omgang, men Pedersen og Riseth greier får avverget med et skrik. Glapp når Silva kommer seg igjennom og setter en i stolpen. Hadde Aafk scoret er jeg sikker på at det ville blitt tap. Lsk skaper sjanser, men de er ikke av det slaget som gir mål. Occean burde scoret men bommer på ballen.

                Pause og 0-0, huff den grufulle andreomgangen står for dør tenker jeg og ser oppgitt opp på skyene.

                Gutta kommer utpå. Gir alt og skaper sjanser. Aafk skaper ingenting fremover, og en god Aarøy viser seg frem som en bauta hos Aafk i noe så merklig som et ettablert lsk angrep. Årets første?

                Bjørkøy får en sjanse fra 5 meter som han setter langt over, hva faen skjer? Slutter ikke å imponere med den elendig kvaliteten. Byttes rettmessig ut. Burde ha skjedd før.

                Første målet, heldig.
                Andre målet, får kranglet seg over streken. Men ikke utagbar for keeper. Tredje, ingen tvil.

                Både Karim og Jon leker seg oppover linjene sine, med mye enkelt og effektivft veggspill på vær sin kant.
                Greier til å med og dra av en man eller to. Første gangen jeg har sett i år. Gøy.
                TAG prøver og prøver, men kommer ikke i gjennom. Virker som om selvtillitten hans har steget. Kanskje ikke så vanskelig når målene renner inn.

                Kampen går til seier og bestått av LSK, men jeg håper det ikke blir en trend at "første målet vinner" fremover etter pausen.

                Ser frem til kampene etter pausen.
                ________
                -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av kinstad
                  Første målet, heldig.
                  Andre målet, får kranglet seg over streken. Men ikke utagbar for keeper. Tredje, ingen tvil.
                  Det andre målet var det klart lekreste.
                  Nydelig chipp fra Espen til Ollie, som for en gangs skyld tok ned ballen uten at den spratt fem meter fra ham. Rask og kontant avslutning.
                  Keeperen gjorde en kjempeinnsats og klarte nesten å stoppe den...
                  Hadde han stoppet den ville det vært årest redning i Tippeligaen.
                  Bra mål!

                  Mvh
                  Gammer`n (Per T)
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Kjelstad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 352

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Nydelig chipp fra Espen til Ollie.
                    Viste ikke at Espen hadde så nydelig spill i seg. Hvem trenger da Koren?
                    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 966

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av kimmern
                      ang fellus så støtter jeg trenerne fullt ut, vi er ikke i en situasjon hvor vi har den luxusen å teste ut nye spillere.. enda. det handler fortsatt om å overleve tippeligaen 2008
                      Halllooooo!! Det var jo akkurat det jeg mente. Når vi leder 3-0 og det er 5 min igjen av kampen. Sundgot ser rimelig ferdig ut og Occean har kramper tildenser, begge to har scora og har nettopp fått den selvtilliten de trenger. Det er da det er tid for en ung spiller som nettopp imponert i forrige kamp og få prøve seg noen få minutter.

                      Etter det jeg hørte så var han banens beste de "få" minuttene han spilte mot Eidsvoll. Så det er vel ikke akkurat snakk om "luxusen" til og begynne å prøve ut spillere.

                      Har sett de fleste hjemmekampene til 2. laget i år og jeg synes Fellus til tider imponerer. Han har fart, teknikk og avslutteregenskaper som er mye bedre enn f.eks Sundgot. Men er selvfølgelig milevis unna Sundgots egenskaper som plassering i feltet, fotballforståelse, erfaring osv. Fellus jobber også bra og står for mange ballgjennvinninger. Ballmottaket hans er også meget bra. Tror faktisk han er en av de som har scora mest på 2. laget i forhold til spilte minutter. (var skada i begynnelsen av sesongen)

                      Og ja jeg vet det er stor forskjell på 2 div og eliteserien men her har vi kanskje et talent som det kanskje kan bli noe av. Så da synes vel alle at det er smart og pakke han godt inn på 2. laget og la han holde seg på det tredje beste liga nivået i Norge. For guds skyld ikke la han prøve seg på a-laget når vi leder 3-0 og det er 5 minutter igjen.

                      Og for og si det sånn så synes jeg LSK generelt er dårlig til å la unge talenter få prøve seg når det f.eks er få minutter igjen av kampen og vi leder komfortabelt.

                      Nå har vel dette sklidd litt ut fra hva egentlig tråden dreier seg om. Kanskje diskutere dette i en annen tråd hvis det er aktuelt.

                      Kommentar

                      • vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

                        #51
                        Denne kampen var en stor opptur. Men likevel er det et par skår i gleden.
                        1. Tre spillere på rundens lag på tv2 er svært flatterende. Aalesund er seriens desidert dårligste bortelag, med 6 tap på rad i 2008.
                        2. Jeg blir mer og mer irritert over Mouehli, feilvendt og lat. Humoret blir ikke bedre av at Casey stadig er BB og medienes nye kriger-yndling. Tidenes tabbe.
                        3. På grunn av kampen i går er vi mye nærmere et scenario der Johnsen blir vår permanente hovedtrener. Det går nok bra i år, men neppe til neste år. lukter nye kriser lang vei.

                        Kommentar

                        • Kristiansen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 1332

                          #52
                          Er det noen som har bilder fra matchen?(Legg dem ut)

                          Kommentar

                          • Kristiansen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 1332

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av vollafugl
                            Denne kampen var en stor opptur. Men likevel er det et par skår i gleden.
                            3. På grunn av kampen i går er vi mye nærmere et scenario der Johnsen blir vår permanente hovedtrener. Det går nok bra i år, men neppe til neste år. lukter nye kriser lang vei.
                            Hvorfor er du negativ til Johnsen a? Han har fått snudd veldig mye på rett kjør(værtfall det vi så fra Ålesund matchen, ikke eidsvoll og bodø, men nå er optimisten her).
                            Jeg trur det er enklere og prestere som trener hvis man ikke er så kjent og så mye i media, som Nordlie, Rösler, Erlandsen osv.
                            Jeg trur Johnsen er rette mann for klubben vår, værtfall frem til neste år, så får vi se hva åssen vi greide oss på tabellen..
                            Last edited by Kristiansen; 09.06.2008, 19:49. Begrunnelse: Skrivefeil.

                            Kommentar

                            • Monfils
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jun 2008
                              • 54

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av the fugla man
                              Er det noen som har bilder fra matchen?(Legg dem ut)

                              Kommentar

                              • Kristiansen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 1332

                                #55
                                Har sett dem, synes det kunne vært flere bilder og mere variasjon på bildene...

                                Kommentar

                                • Monfils
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Jun 2008
                                  • 54

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av the fugla man
                                  Jeg trur Johnsen er rette mann for klubben vår, værtfall frem til neste år, så får vi se hva åssen vi greide oss på tabellen..
                                  Rett mann? Ok, han har svært lyst på denne jobben, og ja, han fikk en tre-poenger søndag. Men EJ permanent? Klubben trenger å komme på rett kjøl med en fullblods styrmann - ikke en selvutnevnt redningsmann. For husk, klubben er på ingen måte friskmeldt, og det er fortsatt naivt å tro plassen er reddet.

                                  Kommentar

                                  • Kristiansen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 1332

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Monfils
                                    Rett mann? Ok, han har svært lyst på denne jobben, og ja, han fikk en tre-poenger søndag. Men EJ permanent? Klubben trenger å komme på rett kjøl med en fullblods styrmann - ikke en selvutnevnt redningsmann. For husk, klubben er på ingen måte friskmeldt, og det er fortsatt naivt å tro plassen er reddet.
                                    Så du mener det da er lurt å ansette en ny trener som ikke er noe kjent med klubbens spillestiler mitt i en sportselig krise??
                                    Det tviler da i hvertfall jeg på!
                                    Vi må jo la han få noen kamper til på seg , før vi eventuelt kan evaluere han..

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #58
                                      Jeg syns ikke denne kampen var et stort framsteg, men et lite et som smakte godt.

                                      Det mest gledelige var at Gutta holdt koken i andre omgang og sparte oss for den sedvanlige kolapsen vi har vært vitne til i senere tid. Det varmet en slitt sjel og er ikke menst et godt tegn for tia fremover.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • kinstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2007
                                        • 406

                                        #59
                                        Nå får vi håpe på at forsvaret er godt og ikke slipper til mye bakover, også kan vi fortsette å vokse fremover på banen. Da blir det nok et greit resultat til slutt. Men selv om jeg så mye posetivft i kampen, kan jeg ikke unngå å tenke på om LSK faller tilbake etter pausen. Huff.
                                        ________
                                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                        Kommentar

                                        • Roll75
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2007
                                          • 834

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av kinstad
                                          Nå får vi håpe på at forsvaret er godt og ikke slipper til mye bakover, også kan vi fortsette å vokse fremover på banen. Da blir det nok et greit resultat til slutt. Men selv om jeg så mye posetivft i kampen, kan jeg ikke unngå å tenke på om LSK faller tilbake etter pausen. Huff.
                                          De må vel ha lært nå får vi tro. Med Riise og Johnsen tilbake må vi kunne klare å holde trøkket opp etter pause!

                                          Kommentar

                                          Working...