Børsen: LSK-AaFK 3-0

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kinstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2007
    • 406

    #21
    [quote=mr.Jordbakke;269398]Bjørkøy spilte vel også sentralt i Fredrikstad? Riseth er absolutt et godt alternativ. Ellers håper jeg at Marcus snart er tilbake fra langvarig skade. Han kan kanskje bekle en slik rolle.

    Jeg så kampen i opptak i går kveld, for å se om min oppfatning av Kikos prestasjoner var "feil". Jeg ble skremt! Ikke over mine egne vurderinger av kampen, men av Kikos elendige prestasjoner - da spesielt i 1.omgang. Han har vel omtrent 5-10% involveringer av godkjent art i denne perioden. Det er skremmende dårlig! quote]


    Helt enig i at han ikke var noe god mot Aafk. Og tap av ball i hans posisjon er livsfarlig med tanke på kontring imot. Kanksje det var den tanken som fikk han til å være så stiv. Tror han kan være enda bedre litt lenger frem på banen, og håper og tror kisenebner er mannen for den defensive rollen. Men er kiko er kanskje best defensivt? Liker måten han bare tar seg friheten ved å frata motstanderen ballen på. Alle i LSK trenger ikke å takle motstanderen opp på tribunen hver gang.
    ________
    -Life is what happens while you are busy makeing plans.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #22
      I denne tråden blir Kiko offer for det samme som (i ettertid hyllede) spillere som Shane og Kasey; Han får voldsom pepper for ikke å slå en genial gjennombruddspasning på tross av total mangel på bevegelse og alternativer fremover på banen. Åråsenpublikumet blir korrekt trukket frem som det mest kunnskapsrike og kritiske hjemmepublikumet i Norge, men at man særlig sittan (som jeg sitter på) ikke forstår dette synes jeg er rart.

      Det er liten vits å slå pasninger i hytt og gevær fremover på banen uten bevegelse; da er det bedre å gjøre som Kiko: Slå en støttepasning.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Nesoddkanari
        Medlem
        Hoffnarr
        • Mar 2007
        • 40

        #23
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Det er liten vits å slå pasninger i hytt og gevær fremover på banen uten bevegelse; da er det bedre å gjøre som Kiko: Slå en støttepasning.
        Men det blir liksom litt galt når han helt upresset prøver å vende spillet og spiller ballen på tvers midt i mellom SP og Karim på en slik måte at ingen av dem har mulighet til å nå den..... Det gjorde han faktisk 3 ganger mot Ålesund. 1 gang kan kanskje aksepteres, men ikke 3.....

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #24
          Opprinnelig skrevet av Nesoddkanari
          Men det blir liksom litt galt når han helt upresset prøver å vende spillet og spiller ballen på tvers midt i mellom SP og Karim på en slik måte at ingen av dem har mulighet til å nå den..... Det gjorde han faktisk 3 ganger mot Ålesund. 1 gang kan kanskje aksepteres, men ikke 3.....
          Om du vil finne feil av Kiko gjennom kampen så finner du det. Det er ikke vanskelig; ikke med Kiko, ikke med noen andre.

          Poenget er at Kiko/ballfører får ufortjent mye pepper, dette problemet er det ikke Kiko som er kilde til - det er den manglende bevegelsen.

          Dersom gutta fremover på banen gjør seg spillbare og tar de rette løpene uten at pasningstempoet bedrer seg skal jeg være helt enig med dere. Inntil da er Kiko frikjent.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #25
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Dersom gutta fremover på banen gjør seg spillbare og tar de rette løpene uten at pasningstempoet bedrer seg skal jeg være helt enig med dere. Inntil da er Kiko frikjent.
            Kiko hadde i 1.omg en glimrende mulighet til å slå krosspasning til en umarkert Karim, men drøyde såpass lenge at Karim hadde rukket å stille seg i pølsekø i mellomtiden. Når pasningen kom, var forsvaret trukket på plass og mye av det potensielle angrepet ødelagt.

            Sånn, da var mitt korstog mot Kiko over. Håper han spiller en knallgod kamp mot Godset, hvis han blir funnet god nok til en plass på laget. Det begynner å se meget positivt ut på skadefronten om dagen!

            "Han har Gullik sine føtter, er det rart han lukter vondt..."
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            Working...